رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روش نامه‌نگاری با ناشر

نامه‌نگاری، یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی با ناشران و شرکت‌های تولید‌کننده‌ی بازی است: سندیت دارد، سریع است و از همه مهم‌تر دری برای ارتباط جدی‌تر باز می‌کند. ارسال ایمیل به نظر کار آسانی است، ولی واقعیت این است که می‌تواند چالشی هم باشد به خصوص اگر نکات اصلی و کلیدی نامه‌نگاری را در آن رعایت نکنید. تصور کنید که «ایمیل» قرار است نمایند‌ه‌ی شما نزد آن ناشر باشد و همانطور که لباس‌ها و پوشش ما در یک جلسه‌ی کاری تصویری از شخصیت ما ارائه می‌دهند، نحوه نگارش نامه هم می‌تواند معرف ما برای مخاطب باشد بدون اینکه ما را دیده باشند.

علت اصلی اینکه این مطلب را می‌نویسم این است که در طول این چند سال بارها و به کرات نامه‌هایی را دریافت کرده‌ام که نه تنها اصول پایه‌ای نامه‌نگاری را رعایت نکرده‌اند که حتی گاها نامناسب و ناخوشایند هم بوده‌اند. توجه کنید که یک نامه‌ی نامناسب می‌تواند هرگونه امکان همکاری شما با طرف مقابل را برای همیشه از بین ببرد، چرا که نامه‌های بعدی شما بدون باز شدن یک راست به سمت پوشه‌ی اسپم هدایت خواهند شد. از آن سمت یک نامه‌ی مناسب و درست، می‌تواند نام شما را در ذهن ناشر زنده نگاه دارد و اعتباری به آن ببخشد. دقت کنید که حتی اگر بهترین طرح و ایده‌ی بازی را داشته باشید ولی در قدم اول ارتباط به درستی عمل نکنید احتمال همکاری تقریبا صفر است، زیرا ناشر ترجیح می‌دهد با فردی طرف باشد که حرفه‌ای است و اصول کاری صحیح را می‌شناسد.

در ادامه نکاتی که حتما باید حین نگارش ایمیل مد نظر داشته باشید را ذکر می‌کنم:

ایمیل گیرنده را پیدا کنید؛ قدم اول پیدا کردن آدرس ایمیل گیرنده است. تقربیا تمامی شرکت‌ها و گروه‌ها یک آدرس ایمیل دارند و معمولا در سایت‌شان یک صفحه‌ی «ارتباط با ما» وجود دارد که می‌توانید آن را پیدا کنید. مثلا آدرس ایمیل ما در قسمت «تماس با رومیز» قابل دسترسی است. گاهی یک ناشر بخش مشخصی را برای ارتباط معین کرده، مثلا ممکن است برای ارسال طرح بازی صفحه‌ای را جداگانه ساخته باشد و دیگر نیازی به ارسال ایمیل نباشد. در کل هم پیشنهاد می‌کنم اگر تولیدکننده‌ای را پیدا کردید که آدرس ایمیل ندارد بهتر است وقت خود را تلف نکنید و سراغ ناشر دیگری بروید.

آدرس ایمیل موجهی داشته باشید؛ تصور کنید در یک جلسه‌ی کاری نشسته‌اید و مسوول جلسه دارد کسانی که حضور دارند را معرفی می‌کند، به نام شما که می‌رسد می‌گوید امیر کینگ آو دد ۲۰۱۰!! به شما این اطمینان را می‌دهم که ناشری که با چنین آدرس ایمیلی در صندوق پستی‌اش روبرو شود قبل از اینکه ایمیل را باز کند تصمیم خود را گرفته و با دم دستی‌ترین بهانه درخواست شما را رد خواهد کرد. دقت کنید که داشتن یک آدرس ایمیل معتبر و مرتبط با هویت شما از اوجب واجبات است، چرا که مانند جلد کتاب، اولین محل تلاقی مخاطب با درخواست شما است. پیشنهاد می‌کنم حتما آدرس ایمیلی حاوی نام و نام خانوادگی خود داشته باشید.

موضوع ایمیل را مشخص کنید؛ باورتان بشود یا نه بارها ایمیل‌هایی دریافت کرده‌ام که کل ایمیل در موضوع آن قرار داده شده بود!! هر نامه‌ای یک موضوع دارد که مشخص کننده‌ی محتوای آن به صورت کلی است تا گیرنده بداند با چه موضوعی روبرو است. مثلا عنوان نامه می‌تواند اینها باشد: طرح یک بازی کارتی، پیشنهاد همکاری در زمینه‌ی تولید محتوا، ایده‌ی افزونه‌ی بازی فلان، مشکل کسری قطعات بازی بیسار و غیره. مطمئن شوید که موضوع نامه (Subject) واضح، مشخص و مرتبط با گیرنده‌ی آن است.

به گیرنده سلام کنید؛ حتما نامه را با سلام کردن به گیرنده‌ی نامه شروع کنید. اگر نام مخاطب نامه را نمی‌دانید (که کاملا بدیهی است) و مطمئن نیستید که چه کسی نامه را می‌خواند از اشخاص نام نبرید و به جای آن از عناوین کلی مثل «سلام به تیم ….» و غیره شروع کنید. در سلام و احوال‌پرسی زیاده‌روی نکنید و اگر آشنایی با مخاطب ندارید پسرخاله نشوید. سعی کنید لحن خود را رسمی ولی صمیمانه نگه دارید.

خودتان را معرفی کنید؛ اگر برای اولین بار است که با گیرنده تماس می‌گیرید پس قاعدتا او روحش هم خبر ندارد که شما کی هستید. بهتر است بعد از عرض سلام ابتدا خودتان را مختصر و مفید معرفی کنید. نام کامل خودتان و هر سابقه‌ای که به موضوع اصلی نامه مربوط می‌شود را ذکر کنید. حتی می‌توانید از روش آشنا شدن با آن مجموعه، بدون زیاد کردن حجم پیاز داغ، بگویید.

بروید سر اصل مطلب؛ دیگر زیاد کشش هم ندهید و بعد از یک معرفی مختصر از خودتان بروید سر اصل مطلب و اینکه چه درخواستی دارید. در مورد موضوع ارسال طرح بازی نکاتی هست که حتما باید به آنها توجه کنید و با اینکه بارها قبلا این نکات را در مقالات دیگر گفته‌ایم ولی همچنان روزانه نامه‌هایی دریافت می‌کنم که به روش نادرستی طرح بازی خود را ارسال کرده‌اند. برای ارسال طرح بازی:

  • مختصری از بازی بگویید، اینکه بازی چه سبکی است، چه ویژگی‌های خاصی دارد و چرا فکر می‌کنید برای آن ناشر مناسب است. تصور کنید که قرار است قدم به قدم پیش بروید و ابتدا می‌خواهید ببینید که در همین مرحله آیا بازی برای ناشر جذاب است یا نه. می‌توانید همراه توضیح، یک سل شیت (یا پروپوزال یک صفحه‌ای که اینجا در مورد آن مفصل گفته‌ایم) هم به پیوست نامه ارسال کنید.
  • هدف از ارسال نامه تاثیرگذاری مثبت روی خواننده است. تصور کنید که می‌خواهید در چند جمله حس و حال بازی را توضیح دهید و تاثیر خوبی روی خواننده نامه بگذارید، پس وقت او را با جزییات حوصله سربر تلف نکنید و به جای آن فقط نکات مهم و جذاب بازی خودتان را مطرح کنید. اگر تصویری از ماکت بازی دارید هم می‌توانید به ایمیل پیوست کنید و یادتان باشد هر فایلی که به ایمیل پیوست می‌کنید در متن نامه به آن اشاره کنید: «تصاویر مربوط به ماکت اولیه‌ی بازی را برای شما به پیوست همین نامه قرار دادم.»
  • هیچگاه روش بازی را در متن نامه شرح ندهید. یکی از رایج‌ترین اشتباهات در نامه‌هایی که دریافت می‌کنم همین مساله است. ناشر در اولین و حتی دومین نامه به دنبال فهمیدن روش بازی نیست و اگر شروع به شرح بازی کنید و بگویید «بازیکنان اول نفری سه کارت می‌گیرند و بعد هر کدام در نوبت خود یک کارت بازی کرده و یا می‌توانند یک سکه از بانک…» هنوز توضیح شما تمام نشده ایمیل را خواهد بست. پس در اولین ایمیل تنها روی کلیات و ویژگی‌های کلیدی بازی تمرکز کنید. اگر ناشر به بازی شما علاقمند شود در پاسخ نامه از شما راهنمای بازی یا ویدیوی نحوه‌ی بازی را خواهد خواست.
  • با قضاوت شخصی در مورد بازی خودتان صحبت نکنید. اگر در مورد بازی اطلاعاتی می‌دهید تلاش کنید تا بدون اغراق و گزافه‌گویی باشد. نگویید:‌«یک ایده‌ی عالی دارم که تا حالا نظیرش نبوده و میتونه بترکونه» به جای آن تلاش کنید نکات واقعی طرح را برجسته کنید و به آنها اشاره کنید:‌ «این بازی ترکیبی از دو سبک نقش مخفی و حراج است و تا جاییکه اطلاع دارم بازی‌های زیادی به این شکل طراحی نشده است». برای یک ناشر خیلی مهم است که بداند چرا باید بازی شما را تولید کند؟ آیا ویژگی خاصی هست که بازی شما را از بازی‌های دیگر متمایز می‌کند؟ آیا دلیلی دارید که نشان بدهد بازی شما قرار است فروش خوبی داشته باشد و ارزش سرمایه‌گذاری مالی و زمانی را داشته باشد؟ پس به جای تحویل گرفتن خودتان و بازیتان، به این سوالات خوب فکر کنید و اگر پاسخی برای آنها دارید حتما به آنها اشاره کنید.

پایان‌بندی مناسبی انتخاب کنید؛ بعد از اینکه مطلب را کامل مطرح کردید نامه را با یک یا دوجمله ببندید. اگر قرار است منتظر دریافت پاسخ باشید آن را محترمانه مطرح کنید: «خوشحال می‌شوم اگر مایل باشید اطلاعات بیشتری از بازی در اختیارتان قرار بدهم.» در نهایت هم با یک «ارادتمند»، «با احترام» و امثال آن نامه را تمام کنید.

البته نکات دیگری هم هست که بهتر است به آنها توجه کنید مثل املای صحیح کلمات، نگارش درست متن، انتخاب فونت مناسب و غیره. به طور معمول اگر تا یک هفته پاسخی دریافت نکردید می‌توانید یک ایمیل پیگیری بفرستید. البته فراموش نکنید که همواره لحن محترمانه‌ای داشته باشید و هیچگاه طلبکارانه برخورد نکنید.

یادتان نرود که اگر پاسخی دریافت کردید که با انتظارتان متفاوت بود دلیلش این نیست که ناشر با شما پدر کشتگی دارد، بلکه صرفا مساله کاری و حرفه‌ای است، پس حتما از اینکه برای بررسی طرح شما زمان گذاشته‌اند تشکر کنید و امیدوار باشید که طرح‌های بعدی شما مورد پذیرش واقع شود و یادتان باشد که ارتباطی که شکل می‌گیرد در درازمدت اهمیت و ارزش بیشتری دارد.

امیر سلامتی
امیر سلامتی

نویسنده و طراح بازی رومیزی

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. محمد صالح گفته؛
    13:24 1399/10/24

    سلام ، بسیار نکات آموزنده و خوبی بود آقای سلامتی
    ممنون از شما و تیم محترم رومیز

  2. محمد صالح گفته؛
    13:27 1399/10/24

    یه سوال دارم آقای سلامتی اینکه شما که ناشر هستید میتونید قطعات بازی رو هم بسازید ؟
    اگر کسی طرحی رو به شما معرفی کنه ؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      13:41 1399/10/24

      درحال حاضر خیر ولی به طور کلی بله. البته که ما هم تولید قطعات رو به تولیدکنندگان (مثل مستفیل) می‌سپریم.

  3. ماهان پوررمضان گفته؛
    13:54 1399/10/24

    سلام خدمت شما اقای سلامتی عزیز.
    من نزدیک ۳ سال هست که روی یک بازی کار میکنم.
    قبل از کرونا اگر یادتون باشه یه رویداد میز و قیچی در کافه برد برگزار میشد که من بازیم رو سعی کردم بیارم اونجا ولی اون جلسه ای که من میخواستم بیام کنسل شد توسط کافه و بعد از اون هم دیگه درگیر کارهای دیگه شدم و به ساخت بازی ادامه ندادم تا یک سال پیش که دوباره به صورت کاملا جدی به ساخت بازی پرداختم و سه ماه قبل بازیم کامل شد و بعد از اون تا میتونستیم بازی رو تست کردیم اما خب برای کرونا تنها تونستیم با افراد خانواده و دوستان تجربش بکنیم و با افراد دیگر پلی تست نشده.
    حالا چند ناشر برنامه هاشون خالیه و برای جذب پروژه جای خالی دارن.
    به نظر شما بازی رو به ناشر ارائه بدم یا صبر کنم تا زمان پایان کرونا؟
    بعد ایا پلتفرم انلاینی وجود داره که در اون بازی رو پلی تست کنیم؟
    یا مکان هایی که فضای باز داشته باشن برای پلی تست؟
    خیلی ممنون برای مقالات بازیسازی اخیر.بازی من تقریبا هم سن رومیز هستش.قشنگ یادمه وقتی استارت بازی رو زدم اصلا هیچ ایده ای راجب به نوع طراحی و لول دیزاین و طراحی چالش و اکوسیستم بازی نداشتم ولی بعد از سه سال که تمام مقالات رومیز رو مطالعه کردم کاملا پیشرفت کرد.
    هر روز که رومیز پیشرفت میکرد بازی من هم پیشرفت میکرد.
    به امید پیشرفت بسیار زیاد رومیز. ممنون از شما

    • امیر سلامتی گفته؛
      14:42 1399/10/24

      سلام و سپاس از شما
      به نظر من بازیتون رو به ناشران ارائه کنید. چون معمولا بخشی از روند پلی‌تست تکمیلی رو خود ناشر انجام میده
      ما خودمون در دوران کرونا بازی‌ها رو از طریق پلتفرم Tabletopia تست میکنیم. تا یک ماکت بازی رایگانه و می‌تونین راحت بسازید و با دیگران تست کنید
      الان بعضی کافه‌ها باز هستند و امکان پلی‌تست حضوری (با تعداد محدود) وجود داره. مثل همون کافه برد، یا کافه مستطیل که فضاهای بزرگ و مناسبی هم دارن
      خوشحالم که مقالات ما مفید بوده و امیدورام روزی بازیتون رو تجربه کنم

  4. مارتین گفته؛
    15:42 1399/10/24

    درود و دست مریزاد به شما بابت مقاله‌‌های فوق‌العادتون.
    دو تا درخواست داشتم. اول اینکه اگه مقدور هست چندتا نمونه‌ی نامه‌ی خوب و مناسب توی سایتتون قرار بدید و دوم اینکه در خصوص چگونگی نحوه‌ی نگارش ایمیل برای ناشران برون مرزی هم اگه امکانش هست توضیح بدید و نمونه ایمیل مناسب قرار بدید. سپاس از لطف بیکرانتون

  5. محمد مهدی گفته؛
    16:53 1399/10/24

    سلام آقای سلامتی بعد حدوداً دو هفته دارین مقاله میدین.
    نکنه مثل ما آزمون های نوبت اول میدادید؟؟!!🤣🤣🤣

  6. علیرضا محمدپور گفته؛
    23:43 1399/10/24

    سلام به تیم محترم رومیز
    من هم مثل بعضی از دوستان که قبل از من کامنت دادن چنتایی بازی ساده با قیچی و کاغذ طراحی کردم ولی متاسفانه توی شهر ما کافه گیمی نیست و از بازی با خانواده و دوستان فراتر نرفته.
    خودمم سن زیادی ندارم(حدودا ۱۳ سال) بنظر شما چکار کنم و این طرح هارو چکار کنم ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    • امیر اردشیری گفته؛
      17:48 1399/10/26

      سلام. با توجه به وضعیت فعلی، عدم دسترسی به محیط و مخاطب مناسب برای انجام بازی آزمایی مشکل همه ی ماست. همان طور که آقای سلامتی و دوستان دیگه به دفعات در پاسخ هاشون یادآوری کردند، بهترین گزینه استفاده از بسترهای دیجیتال (به خصوص قسمت workshop سایت Tabletopia) است. ثبت نام در سایت تیبلتوپیا برای دسترسی به قسمت کارگاه (workshop) رایگانه. و با داشتن حساب رایگان می تونید یک بازی را با دو چیدمان مختلف و با حجم حداکثر 200 مگابایت بر روی سایت ایجاد کنید.
      این قابلیت برای رفع نیازهای اکثر طراحان تازه کار کافی خواهد بود. ضمن این که می تونید از هر کدام از چیدمان ها برای ساخت یک بازی کاملا متفاوت استفاده کنید.
      کار با تیبل توپیا خیلی راحته و نیاز به هیچ کار پیچیده ای (از قبیل کد نویسی یا طراحی سایت و …) ندارید. فقط کافیه فایل اجزای بازی (تصویر پشت و روی کارت ها، برد بازی و … که البته بهتره برای نسخه های آزمایشی طرحی ساده و کارساز باشه) درست کنید و در بسیاری از موارد از اجزای متنوعی که توی خود سایت هست استفاده کنید.
      برای هماهنگی با دوستان و قرار گذاشتن با دیگران برای جلسات بازی آزمایی و برگزاری جلسات بازی آزمایی هم از پیام رسان های آنلاین متنوع (از قبیل دیسکورد یا موارد بیشتر شناخته شده) استفاده کنید.
      حتما به این سایت ها سر بزنید و کار با اون ها را تجربه کنید. چون همه ی ما تا مدتی احتمالا طولانی، به سادگی به دورهمی های متداول پیشین دسترسی نخواهیم داشت.

  7. مرتضی گفته؛
    00:13 1399/10/25

    سلام خدمت شما که زحمت زیادی کشیدین
    من هم مثل دوستان به طراحی بازی علاقه زیادی دارم ولی برای تست و تبادل نظر نمی دونم چه کار کنم چون هیچ کافه ای برای این کار ها در شهرم وجود نداره و آدم هایی که به این بازی ها علاقه دارن هم نادرن😁 برای همین تقاضا دارم به عنوان یه برادر کوچک تر دستمان رو به زارید تو دست امثال خودم تا مسیرمون رو فراموش نکنیم

    با تشکر از توجه شما

    • رومیز گفته؛
      18:33 1399/10/26

      سلام و ممنون از شما
      با توجه به شرایط فعلی اصولا دورهم جمع شدن و تست بازی حضوری برای همه سخته
      تنها راه فعلی استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مثل تیبل‌توپیا است

      • مرتضی گفته؛
        15:37 1399/10/27

        منظورم اینه که تالار گفتگویی گروه هایی توی فضای مجازی برای صحبت و اشتراک اطلاعات
        یه ویدئو هم برای اینکه چه طور میشه تو این پلت فرم ها بازی مون رو ایجاد کنیم هم یه اموزش بزارین

  8. پژمان گفته؛
    21:19 1399/10/25

    مقاله خوبی بود. پیشنهاد میکنم درباره مکاتبه با ناشر خارجی، جهت ترجمه و چاپ آثارش در ایران هم مطالبی بنویسید.

  9. T.G.L گفته؛
    10:13 1399/10/27

    سلام رومیزجون عشق خودم 💟💗
    سوپرتیم چی شد
    گفتین اواخر پاییز و اوایل زمستان🌲
    چه شد😶
    منتظرمیا😏

  10. سعید گفته؛
    13:10 1399/10/29

    سلام.به نظرتون ارائه به ناشر خارجی منطقی هست؟
    بعد باید چه نکاتی رعایت بشه هنگام ارائه به ناشر خارجی.
    اگر میشه یک مقاله منتشر بکنید راجب به همین مقوله ارائه و ارتباط با ناشر خارجی.
    خیلی ممنون.خسته نباشید

    • رومیز گفته؛
      09:40 1399/11/01

      سلام. اگر تحقیق کرده باشید و بدونید که طرحتون در راستای سبک بازی‌های اون شرکت هست، بله میتونه منطقی باشه.
      تمام نکاتی که ذکر شد باید رعایت بشه به علاوه گرامر صحیح انگلیسی

  11. امیر محمد گلکار گفته؛
    13:25 1399/10/29

    یک سوال من قبلا نسخه انرویدی اسپلندور رو انجام دادم و خیلی خوشم اومد و مشتاق به خریدش شدم بنظر شما بازی کهربا کپی واقعا خوبی از بازی اسپلندور هست یا نه؟

    • سعید گفته؛
      17:22 1399/10/29

      من تجربه کهربا رو نداشتم ولی گوهرنشان رو بارها بازی کردم.
      در گیمپلی هیچ تغییری ندارن(ولی فکر کنم گوهر نشان دو روش جدید برای پایان بازی داره)
      کیفیت کارت ها هم خوبه و با اینکه یکم پشت کارت های سبز رنگ متوسطی داره و باهم فرق میکنن ولی مشکلی که به تجربه کلی بازیکن ضرر بزنه نداره.
      توکن و گوهر ها هم خیلی خوب برش خوردن.
      فقط ظرفی که در اون گوهر ها و توکن ها گذاشته شده درب بسیار شکننده ای داره.
      من فقط برای طراحی کارت های تابلو گوهر نشان،گوهرنشان رو پیشنهاد میکنم.

    • نیما محمدزاده گفته؛
      02:58 1399/10/30

      بله به نظرم کهربا بهترین و قیمت مناسب ترین نمونه فارسی اسپلندور هست‌‌.

      • امیر محمد گلکار گفته؛
        16:50 1399/10/30

        البته الان بین کهربا و گوهر نشان موندم گوهرنشان خوبیش اینکه اکسپشن اسپلندور رو دارا میشه و کهربا هم خوبیش اینکه کاملا مشابه نسخه اصلی بنظر شما کدوم بهتره

        • Hadi behrouzi گفته؛
          23:43 1399/11/01

          نقاط قوت گوهر نشان تولید داخل بودن و دارا بودن یکی از اکسپنشن های بازی هستش کیفیت بازی هم خوبه ولی یکم قیمتش بالاست در مقابل کهربا مشابه نسخه اصلیه و تمام اجزا به جز جعبه ی بازی که خیلی نازکه کیفیت عالی ای داره و هیچ چیز نمیتونه جای اون توکن های اسپلندور رو بگیره و ارزون تر از گوهرنشان هم هست ….. در هر صورت انتخاب با شماست

  12. محمد علی گفته؛
    23:40 1399/11/01

    سلام به تیم محترم رومیز.
    یه سوال داشتم که ربطی به این مقاله نداره… راجب به بازی زیرخاکی است…
    اگه تو بازی کارت های سوخته تموم بشن چی میشه؟؟؟
    چون برام پیش اومده این اتفاق…مخصوصا اگر کارت انگشتری مال دوست تو بازی باشه.

    • Hadi behrouzi گفته؛
      23:46 1399/11/01

      تمام کارت های باقی مونده رو بر میدارید حتی اگه از اون تعدادی که باید بردارید کمتر باشه اگه هم کارتی نباشه هیچی گیرتون نمیاد

  13. امیر گفته؛
    17:48 1399/11/02

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تیم زحمت کش رومیز.
    میشه لطف کنین و درباره ی اینکه چجوری صفحات نسخه های قابل چاپ رو رسم میکنین یه مقاله بزارید.
    با تشکر☺

  14. محمد صالح گفته؛
    22:29 1399/11/02

    سلام آقای سلامتی ، من میخوام یه بازی بخرم شما بین بازی wingspan و تهران ۱۴۱۰ کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟
    لطفا نظر اصلی تون رو بگید و نگید سلیقه ای هستش

  15. محمد صالح گفته؛
    12:52 1399/11/03

    آقای سلامتی ما تو tabletopia می تونیم بازی های دیگه رو هم تست بکنیم ، مثل وینگسپن ؟

  16. محمد صالح گفته؛
    22:29 1399/11/03

    اگه میشه لطف کنید ، تیبل توپیا رو آموزش بدید آخه خیلی لازم دارم ؛ مثلا من
    اکانت ساختن
    درست کردن طرح بازیم
    بازی کردن با بقیه
    بازی کردن با دوستان
    رو لازم دارم ولی بلد نیستم
    لطف کنید آقای سلامتی آموزش بدید خیلی لازم میشه

  17. ata گفته؛
    09:59 1399/11/13

    سلام اقای سلامتی امیدوارم حالتون خوب باشه
    یک سوال درباره ی بازی star realms داشتم
    اینکه اگه بخوایم بازی یکم ساده تر بشه می تونیم بدون کارت های پایگاه بازی کنیم ؟
    بالانس بازی به هم نمیخوره ؟

  18. کاربر مهمان گفته؛
    13:57 1399/11/13

    سلام.از کیک استارتر که نمیتونیم سرمایه فاند کنیم برای ساخت بازی،ولی میشه برای تبلیغ استفاده کرد؟یعنی امکانش هستش که صفحه بازی رو توی کیک استارتر بزاریم برای تبلیغ.
    برای اینکه اگر ازش استقبال بشه برای ناشر میخوایم پروپوزالمون رو ارسال کنیم لینک پیج کیک استارتر بازی رو هم بذاریم اونجا و نشون بدیم که مردم استقبال کردن ازش.امکانش هست این کار؟

    • رومیز گفته؛
      11:19 1399/11/15

      سلام. خیر همچین امکانی نداره. باید شماره حساب بین‌المللی داشته باشید که بتونین پروژه تعریف کنین

  19. محمد صالح گفته؛
    11:40 1399/11/15

    سلام آقای سلامتی یه سوال داشتم ، شما بازی گوهر نشان که همراه با اکسپنشن هستش پیشنهاد میکنید یا خود بازی اسپلندور
    اگه میشه نظر خودتون رو بگید

  20. moreboardgames گفته؛
    08:02 1399/11/19

    مثل همیشه عالی، ساده، روان و بسیار کاربردی.
    واقعا جای چنین مقالات و راهنمایی های سرراست و مختصرمفیدی شدیدا در ادبیات و بازار بردگیم ما خالی است و تاثیر به سزایی در پیشرفت و ارتقای تعاملات در جامعه بردگیم کشور خواهد داشت.
    سپاس از زحمات و صف شکنی های همیشگی شما امیر خان.

  21. عطا گفته؛
    11:28 1399/11/20

    سلام اقای سلامتی امید وارم حالتون خوب باشه .
    شما برای یک جمعی که تازه با برد گیم اشنا شدند
    بازی تیکت تو راید را پیشنهاد می کنید یا کارکاسون ؟
    سپاس

  22. مهران سعادتی گفته؛
    11:12 1399/12/16

    باسلام به تیم رومیزخسته نباشید منم مثل شما عاشق بازی هستم البته تاحدی هم استعداد این کار دارم امادوست دارم به صورت جدی تر درگیر شوم صفر تا صد کار رو می‌توانم انجام دهم خیلی دوست دارم باشما همکاری بیشتری داشته باشم ممنون میشم راهنمایی کنید چند تا بازی وکتاب هم دارم که خودم انجامش دادم

  23. shayan گفته؛
    14:24 1400/05/10

    ببخشید انتشارات واسه بازی های سبک نقش مخفی معرفی میکنین؟ درضمن من 13 سالمه قبول میکنن؟

لینک کوتاه