رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اولین گردهمایی طراحان بازی رومیزی

چهار ماه از اتمام «مسابقه طراحی بردگیم رومیز» و اعلام بازی‌های برتر می‌گذره. در حین برگزاری مسابقه و پس از آن، بازخوردهای خیلی مثبتی، به ویژه در مورد سه «رویداد پلی تست» انجام شده، گرفتیم. از طرفی، درسته که در مورد ارائه بازی از طریق «سل شیت» (Sell Sheet) در همان زمان صحبت کردیم و برای ساده کردن کار طراحان، فرمی برای ایجاد سل شیت در اختیارشان قرار دادیم. ولی همچنان ضعف در نحوه ارائه بازی‌ها (Pitch)، از طرف طراح برای ناشر، کاملاً مشهوده. پس تصمیم گرفتیم تا گردهمایی برگزار کنیم تا نیازهای گفته شده را حتی المقدور پاسخگو باشیم.

برای ثبت نام لطفاً از طریق این پیوند در سایت ایوند اقدام کنید: https://evnd.co/CvNaR

 

«اولین گردهمایی طراحان بازی رومیزی» سه آیتم داره که در ادامه به طور مختصر به هر کدام خواهیم پرداخت:

کارگاه آموزشی

عنوان: «چگونه بازی خود را به ناشر ارائه دهیم؟»

ارائه‌دهنده: علیرضا لولاگر / مدیر ارشد بازرگانی بخش بازی نشر هوپا

در این کارگاه آموزشی، یکی از ناشران باسابقه بازی‌های رومیزی، «هوپا»، در مورد انتظارات خود از طراح بازی به هنگام ارائه، چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری (مثلاً ار طریق ایمیل)، صحبت خواهد کرد. هدف این است که شما پس از شرکت در این کارگاه، بتوانید مسئله ارائه را از دید ناشر ببینید. به این معنی که ناشر در اطلاعات ارائه شده توسط شما، به دنبال چه نکات کلیدی است؟ «سل شیت» شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ چه زمانی و به چه صورت می‌بایست نسخه «پروتوتایپ» بازی خود را ارائه کنید؟ برای شروع بهتر است از چه طریق با ناشر ارتباط برقرار کنید؟ اگر ارائه شما به صورت حضوری است، معمولاً چند دقیقه فرصت ارائه دارید؟ (پیش از این که ناشر دیگه به حرفای شما گوش نکنه!) آیا در هر مکان و شرایطی ناشر را ملاقات کردید، از او درخواست کنید تا بازی شما را بررسی کند؟…

در انتهای ارائه، سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده خواهد شد.

میزگرد گفتگوی ناشران مستقل

عنوان: «مصائب ناشران بازی رومیزی»

شرکت‌کنندگان:

آرمین مولوی / مدیر عامل نشر ماژیمبا

اشکان جواهری / مدیر عامل نشر دورهمی جواهری

در این میزگرد که با شرکت گروه‌های فعال در زمینه طراحی و تولید بازی‌های رومیزی برگزار میشه، هدف «انتقال تجربه» فعالان صنعت بازی‌های رومیزی به شرکت کنندگان است. یکی از مباحث محوری مطرح شده در این میزگرد این خواهد بود که “آیا اصولاً بازی خود را به صورت «ناشر طراح» منتشر کنیم؟” و اگر در این راه گام برمیداریم، “انتظار چه مشکلاتی را باید داشته باشیم؟”

رویداد پلی تست

رویداد پلی تست در دو جلسه یک ساعته برگزار خواهد شد. دوستانی که به هنگام ثبت نام، «بلیط پلی تست» را خریداری کرده و اطلاعات بازی خودشان، از جمله عنوان بازی، تعداد بازیکنان و زمان بازی، را در فرم ثبت نام وارد کرده‌اند، می‌توانند پروتوتایپ بازی را به همراه آورده و با همکاری دیگر طراحان و علاقه‌مندان، پلی تست کنند. لطفاً دقت کنید که طراحانی که در جلسه اول پلی تست، بازی خود را به دیگران یاد داده، با آنها بازی کرده و در نهایت از آنها بازخورد می‌گیرند، در جلسه دوم پلی تست، بازی دیگر طراحان را یاد گرفته، بازی کرده و بازخورد می‌دهند. در واقع به طور ضمنی از شما طراح عزیز این قول گرفته می‌شود که همان طور که دیگران برای شما وقت می‌گذارند، شما هم برای همکاران خود زمان صرف کرده و بازخورد دهید.

سورپرایز یا سورپریز!

یک خبر خوش هم در زمان برگزاری گردهمایی خواهیم داشت که خب، به موقع‌اش اعلام خواهیم کرد.

موخره؛ نحوه ثبت نام، زمان و مکان برگزاری گردهمایی

لطفاً به خاطر داشته باشید که «اولین گردهمایی طراحان بازی رومیزی»، که با حمایت «آواگیمز» برگزار خواهد شد، تنها به دلیل استقبال و بازخورد مثبت شما طراحان و علاقه‌مندان بازی‌های رومیزی، از «مسابقه طراحی بردگیم رومیز» میسر شد. پس لطفاً در گردهمایی شرکت کرده و همچنان نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما درمیان بگذارید. در عین حال، گردهمایی را با دیگر دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید. چرا که آینده این سلسله از گردهمایی‌ها و نحوه برگزاری آنها، منوط به شرکت کردن و بازخورد شما است. بی‌صبرانه منتظر دیدار دوباره‌ی شما عزیزان هستیم.

برای ثبت نام لطفاً از طریق پیوند زیر اقدام کنید:

https://evnd.co/CvNaR

زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶. از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۴:۳۰

مکان برگزاری: تهران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تهران، ساختمان انستیتو نفت، طبقه ۵، آواگیمز

مهلت ثبت نام: تا پایان روز دوشنبه مورخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۶

 

پرسش‌های متداول

سین: میشه چند تا بازی برای پلی تست آورد؟

جیم: خیر. با توجه به کمبود جا و زمان، و برای این که فرصت به همه دوستان طراح برسه تا بتونن بازیشون رو پلی تست کنن، لطفاً تنها یک بازی رو برای پلی تست همراه خود بیارید. خاطرتون باشه که اطلاعات بازی، از جمله عنوان، تعداد بازیکنان و زمان بازی رو در فرم ثبت نام وارد کنید.

 

سین: ما بازی رو چند نفره طراحی کردیم و می‌خوایم زمان پلی تست همه حضور داشته باشیم. چه کنیم؟

جیم: کافیه به هنگام ثبت نام هر طراح، عنوان بازی رو وارد کنید. به هنگام برنامه ریزی این نکته رو در نظر خواهیم گرفت.

 

سین: من الان پروتوتایپ بازی به همراه ندارم. آیا همچنان می‌تونم در رویداد پلی تست شرکت کنم و بازی‌های طراحان دیگه رو بازی کنم؟

جیم: ۱۰۰٪. بسیار هم کار پسندیده‌ای است. مسلماً طراحان بازی‌ها هم استقبال خواهند کرد.

 

سین: میشه بازی موبایلی خودمون رو در رویداد به دیگران بدیم تا تست کنند؟

جیم: ترجیحاً خیر. این رویداد ویژه بازی‌های رومیزی می‌باشد.

 

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. مهدی سلطانی گفته؛
    20:52 1396/06/23

    سلام آقا کامبیز من یه بازی درست کردم ولی خیلی راهم دوره من از میاندوآب(آذربایجان غربی)دارم پیام میدم خیلی هم از فیلم های که در آپارات میزارید خیلی خوشم اومد.کاشکی یه سایت یا یه ربات برای تلگرام میزاشتین اون هایی که تو تهران نیستن ویدیو بفرستن
    اگه این جوری کنید خیلی خوب میشه

    • کامبیز سیروس بخت گفته؛
      16:06 1396/09/24

      سلام مهدی جان
      پیامت رو تازه دیدم ولی متاسفانه متوجه نشدم. اونایی که ساکن تهران نیستن ویدیوی چه چیزی رو بفرستن؟

  2. بازتاب هارومیز – گزارش تصویری گردهمایی طراحان بازی رومیزی

  3. محمد۷ گفته؛
    17:23 1397/10/20

    سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه . یک سوال داشتم . الان اگر یک بازی بسازیم چطور میشه اون رو ارائه داد ؟ تو ایران هم ناشر هست .؟ یا میشه در اوقات فراغت طراحی کرد ؟ و در آخر چجوری چاپ میشه و طراحی گرافیک چطور انجام میشه ؟؟ میخواستم شروع کنم در وقت‌های خالی اما واقعا نمیدونم چطور باید شروع کرد و به کجا ختم میشه . خیلی ممنون میشم اگر در این باره ی کمکی بکنین

لینک کوتاه