رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار بازی هفته دوم آبان

در رومیز نیوز هفته‌ی دوم آبان و با گلچینی از اخبار بردگیم‌ها و بازی‌های رومیزی در خدمت شما هستیم. از پس‌لرزه‌های نمایشگاه اسن تا هفته‌ی به هم ریختن سکوت کتابخانه‌ها!


به بخش خبری وبسایت رومیز، وبسایت اختصاصی بازی‌های رومیزی، دورِ میزی، توی میزی، زیرِ میزی و غیره خوش آمدید! اخبار این هفته را با نهایت تاثر و تالم از اتمام نمایشگاه اشپیل ۲۰۱۸ در شهر اسن آلمان آغاز می‌کنیم. نمایشگاهی که به مدت ۴ روز تمام اخبار مرتبط با این صنعت را به تسخیر خودش درآورد و کوهی از بازی‌های جدید و جذاب را فقط نشانمان داد و رفت و ما را با خواب‌های طلایی خریدشان تنها گذاشت.

برترین‌های اسن

اگر گزارش پخش زنده‌ی ما از این رویداد (که در واقع پخش زنده‌ی سایت معتبر BoardGameGeek از نمایشگاه بود) را دنبال کرده باشید احتمالا با برخی از بازی‌های داغ این نمایشگاه آشنا شده‌اید. اما اگر مایلید بدانید که چه بازی‌هایی توجه شرکت‌کنندگان این نمایشگاه را بیشتر به خود جلب کرده، می‌توانید نیم‌نگاهی به این فهرست منتشر شده در سایت بردگیم‌گیک (تصویر بالا) بیندازید.

همچنین یکی دیگر از اخبار خوشایند نمایشگاه، حضور نشر هوپا در غرفه‌ی بردگیم‌گیک جهت دموی بازی دژ بود که با کامنت‌های مثبت بینندگان برنامه (در کانال توییچ بردگیم گیک) همراه بود. ویدیوی همراه با زیرنویس فارسی این ارائه را می‌توانید در بالا ببینید.

کتاب علوم بردگیمی

معمولا همزمان با چنین نمایشگاهی (و دیگر نمایشگاه‌های مشابه مثل GENCon و …) چندین مقاله با عنوان خاطرات طراحی یا Designer Diary نیز در سایت بردگیم گیک و سایت‌های دیگر، با هدف شناساندن بازی‌های جدید به مخاطبان، منتشر می‌شود. ما هم در رومیز برخی از این شکل مقالات را برای شما ترجمه کرده‌ایم. یکی از مقالاتی که این مدت منتشر شد و نظر ما را جلب کرد، مقاله‌ی مربوط به یک بازی کُره‌ای با عنوان Scientia بود که توسط مدیر انتشاراتی که این بازی را تولید کرده نوشته شده و نکات جالبی را در خصوص روند تبدیل یک ایده به یک بازی کامل را در خود دارد. این مقاله به خصوص از آن جهت که توسط یک ناشر آسیایی که تازه اولین قدم‌های تولید بازی اوریجینال را بر می‌دارد می‌تواند جالب و آموزنده باشد.

بردگیمی برای عشاق هاگوارتز

اگر از علاقمندان هری پاتر هستید و در عین حال منتظر اکران قسمت دوم فیلم Fantastic Beasts ، بردگیم Fantastic Beasts: Perilous Pursuit برای شما ساخته شده‌است. این بازی رومیزی که در همان دنیا جریان دارد، یک بازی سبک همکاری برای ۲-۴ جادوگر است، که تلاش می‌کنند تا جک و جانورهای فرار کرده از چمدان نیوت Newt را به داخل چمدان برگردانند قبل از اینکه توجه عموم مردم را جلب کنند. این بازی توسط طراح بردگیم محبوب Harry Potter: Hogwarts Battle طراحی شده‌است.

https://www.youtube.com/watch?v=DEPx14Pygro

نسخه موبایلی بازی Indian Summer

در راستای تبدیل بازی‌های موفق به نسخه‌های موبایلی، در چند هفته‌ی گذشته دو بازی دیگر نیز به همین ترتیب از کارت و مقوا به صفر و یک تبدیل شده‌اند و دیگر می‌توان آنها را در شلوغی مترو و ساعت‌های بیکاری بین گشتن در اینستاگرام تجربه کرد. یکی از این بازی‌ها Indian Summer بازی دوم از مجموعه‌ی تتریس-گونه‌ی استاد روزنبرگ (طراح اگریکولا، پچورک و …) است که بازیکنان را دعوت به چیدن برگ‌های پاییزی در دل بیشه‌زار می‌کند. همانطور که از دموی بازی (ویدیوی بالا) مشخص است، زیبایی خود بازی به کمک انیمیشن، صداگذاری و قابلیت‌های دیجیتال، نوید یک بازی لذت‌بخش را می‌دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=9u6mgngmBag

نسخه موبایلی بازی Love Letter

یکی دیگر از بازی‌هایی که نسخه‌ی موبایلی آن عرضه شده بازی کارتی ژاپنی و بسیار پرفروش «نامه عاشقانه» یا Love Letter است که یک بازی کارتی سریع برای ۲-۴ بازیکن است و بازیکنان در آن تلاش می‌کنند تا نامه‌ای را به دست شاهدخت ماجرا برسانند. اگر دوست دارید این بازی را به صورت فیزیکی تجربه کنید می‌توانید فایل‌های نسخه‌ی چاپی آن به اسم «نامه‌ای به گیلاس» را، که هدیه‌ی نوروزی ما برای آغاز سال ۹۵ بود، از اینجا دانلود کنید.

در آستانه هفته جهانی بازی در کتابخانه

یک خبر داخلی هم از برگزاری «هفته‌ی جهانی بازی در کتابخانه» داریم که چند سالی است به همت دوستانمان در کتابخانه حسینیه ارشاد تهران برگزار می‌شود و در طی آن یک هفته آسایش و سکوت کتابخانه به هم می‌ریزد و صدای خنده و فریاد ناشی از شور و شوق بازی جایش را می‌گیرد. در مورد این رویداد قبلا اینجا کامبیز به تفصیل صحبت کرده‌است. رویداد امسال که از شنبه ۱۹ تا ۲۳ آبان در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌شود، برگزارکنندگان برنامه‌های مختلفی را در برای هر روز تدارک دیده‌اند. این برنامه‌ها از کنسول‌های بازی تا بردگیم و بازی‌های نقش‌آفرینی را شامل می‌شود که پیشنهاد می‌کنم برای آگاهی از جزییات بیشتر این برنامه‌ها به کانال تلگرام رومیز مراجعه کنید. اگر هم دوست دارید بیشتر بدانید می‌توانید گزارش سال گذشته‌ی ما از این رویداد را اینجا بخوانید.

و در پایان می‌خواهیم از صاحبان «ایده» قدردانی کنیم. کسانی که با فکرهای درخشان خود برق خرسندی را در چشمان ما می‌اندازند و با تخیل خود لحظات بی‌نظیری برای ما خلق می‌کنند. دنیای بازی‌های رومیزی و بردگیم‌ها مملو از چنین افرادی و چنین خلاقیت و نوآوری و زیبایی است. گاهی ایده‌های یک بازی آنقدر درخشان هستند که تنها با یک تصویر می‌توان آنرا دریافت. مثل تصویر بالا که دلمان نیامد آنرا با شما به اشتراک نگذاریم.

آیا از روی این تصویر می‌توانید گیم‌پلی بازی را حدس بزنید؟

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. محمدرضا رستمیانی گفته؛
    18:59 1397/08/09

    گیم پلی بازی اینه که بازیکنان باید قطعه هاشون رو که شبیه قطعه‌های جنگا هست رو بچینن و به اون بینگلی قرمز برسن. اینم از حدس من☺.

  2. سپهر گفته؛
    19:42 1397/08/09

    نظر من اینه که باید با قطعه‌های جنگا برج بسازند تا به گوله قرمز برسن بعد از گوله قرمز باید عمودی بچینند تا بهگوله سیاه برسند هرکس با تعداد قطعه کمتری رسیده باشه برنده است.
    البته نباید قطعه‌هایشان بریزند.

    • پاشازاده گفته؛
      11:49 1397/08/11

      سلام.ممنون از رومیز برای انتشار خبر هفته جهانی بازی در کتابخانه
      اگر شما از کتابداران هستید و میخواهید این هفته رو داخل کتابخونتون برگزار کنید خوشحال میشیم کمکتون کنیم.

لینک کوتاه