رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار هفته چهارم آبان

در رومیز نیوز هفته‌ی چهارم آبان و با گلچینی از اخبار بردگیم‌ها و بازی‌های رومیزی در خدمت شما هستیم. از خبر جشنواره ملی اسباب‌بازی در کشورمان تا ساخت یک انیمیشن سینمایی بر اساس بردگیم!


به بخش خبری وبسایت رومیز خوش آمدید! این هفته درحالی با انواع و اقسام اخبار زرد و سبز و قرمز در خدمت شما هستیم که این خارجی‌های زبان‌نفهم فرصت نفس‌کشیدن به بخش خبری نمی‌دهند و هنوز یک نمایشگاه تمام نشده نمایشگاهی دیگر را شروع می‌کنند!

راهزنان اسن
قبل از اینکه اخبار جدید را شروع کنیم بد نیست آخرین خبرهای مربوط به نمایشگاه اشپیل ۲۰۱۸ را با هم مرور کنیم تا وداعی باشد با این بزرگترین گردهمایی عشاق بردگیم در شهر اسن آلمان! خبر اول اینکه ظاهرا یک گروه جیب‌بری حرفه‌ای هم در نمایشگاه حضور داشته‌اند و ضمن ابراز محبت به بازی‌های رنگارنگ عرضه شده، علاقه‌ی خاصی هم به محل نگهداری دشت روزانه‌ی غرفه‌ها داشته‌اند و صندوق چندین ناشر را مورد عنایت قرار داده‌اند! این ناشرین بخت‌برگشته هم که کل سال چشمشان به درآمد حاصله از این نمایشگاه است و هزار چاله را قرار بوده با عواید آن پر کنند، همان روز اول چند تراکت را این سو و آنسوی نمایشگاه چسبانده‌اند که «آهای مردم مراقب باشید و جیب و کیفتون رو سفت بچسبید!» که ظاهرا خیلی اثر نکرده و دوستان راهزن زبل‌تر از این حرف‌ها بوده‌اند.

آلبوم عکس‌های اشپیل ۲۰۱۸
اما جدای از این خبرِ ضد حال، می‌توانیم پرونده‌ی نمایشگاه پربار امسال اسن را با مجموعه عکس‌های Steph Hodge ببندیم. عکس‌های استف مجموعه‌ی نسبتا خوبی از بازی‌های چشمگیر نمایشگاه را شامل می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در این پیوند در سایت بردگیم‌گیک مشاهده کنید و اگر هم به دنبال کردن افراد خوش‌ذوق در اینستاگرام علاقه دارید، استف و عکس‌های خوشگلش از بردگیم‌ها در اینستا اینجاست!

غرفه پندمیک در نمایشگاه لوکا

خیل علاقمندان در حال سرازیر شدن به سمت ورودی نمایشگاه

نمایشگاه بازی و کمیک لوکا

همانطور که در ابتدای بخش خبری گفتیم، هنوز نمایشگاه اسن تمام نشده نمایشگاه دیگری در ایتالیا آغاز شده‌است! درست ۳ روز پس از پایان نمایشگاه اشپیل، نمایشگاه «بازی و کمیک لوکا» یا Lucca Comics & Games به مدت پنج روز در شهر لوکا در شمال ایتالیا (حوالی فلورانس) برگزار شده‌است. این نمایشگاه که بیشتر به یک فستیوال شباهت دارد ترکیبی است از غرفه‌های نمایشگاهی متشکل از ناشران بردگیم و کمیک، و فستیوالی از موسیقی و کازپلی و اجراهای زنده! برای اینکه بیشتر با جو این نمایشگاه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم تصاویر خبرنگار ارسالی بردگیم‌گیک از این نمایشگاه را اینجا ببینید.

انیمیشن سینمایی بر اساس بردگیم
قرار است بازی رومیزی زیبای Mice and Mystics که یکی از بازی‌های سبک دخمه‌گردی یا Dungeon Crawl است، توسط استودیوی فیلمسازی دریم‌ورکز Dreamworks به یک فیلم بلند انیمیشنی تبدیل شود. این خبر هیجان‌انگیز اخیرا و توسط متنی که طراح بازی اینجا منتشر کرده‌است تایید شده و ظاهرا در مراحل پایانی مذاکره قرار دارد. بازی Mice & Mistycs یکی از بهترین بازی‌های همکاری برای هم کودکان و هم بزرگسالان است که به موش‌های مینیاتوری دوست‌داشتنی و تصویرسازی‌های زیبایش معروف است. سوابق درخشان کمپانی دریم‌ورکز هم که اظهر من الشمس است و انیمیشن‌های زیبایی مثل ماداگاسکار، شرک، پاندای کونگ‌فو کار و غیره را در رزومه دارد. خلاصه که به نظر می‌آید این همجوشی بین بردگیم و انیمیشن به نتیجه‌ی درخشانی منجر شود.

هفته بازی در کتابخانه
یک خبر داخلی که قبلا هم گفته‌بودیم برگزاری هفته‌ی بازی در کتابخانه است که در کتابخانه‌ی حسینیه ارشاد در حال برگزاری است و تنها ۲ روز آن باقی مانده‌است. برنامه روز پایانی آن میزگرد بازی‌های نقش‌آفرینی است که به تمامی علاقمندان فانتزی حضور در آن را توصیه می‌کنیم. بزودی گزارش مفصل‌تری از این رویداد منتشر خواهیم کرد.

جشنواره ملی اسباب‌بازی
یک خبر داخلی دیگر داریم از برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی که توسط انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد. این نمایشگاه جدای از بخش نمایشگاهی (شامل غرفه‌های فعالان صنعت اسباب‌بازی) یک بخش علمی هم خواهد داشت. بخش علمی شامل همایش یک‌روزه، نشست‌های تخصصی دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی و کارگاه‌های آموزشی مرتبط است.

حالا ارتباطش با بردگیم و بازی رومیزی چیست؟ این است که بخشی از این نشستها و کارگاه‌ها توسط فعالان عرصه‌ی بازی رومیزی برگزار می‌شود. مثلا برنامه‌های زیر به طور مستقیم با بازی رومیزی مرتبط هستند:

تیم رومیز نیز با کارگاه فرایند طراحی بازی رومیزی در این نمایشگاه حضور دارد. در این کارگاه که در روز چهارشنبه ۳۰ آبان برگزار می‌شود، در بخش اول امیر سلامتی از فرآیند طراحی بازی رومیزی و روش‌های خلق یک ماشین تولید سرگرمی می‌گوید. در بخش دوم هم کامبیز سیروس‌بخت از نقش و اهمیت شانس در بازی‌ها می‌گوید. این گارگاه‌ها به شکل تعاملی طراحی شده‌اند و قرار است تا شرکت‌کنندگان به شکل فعالی همزمان به اتود طراحی بازی بپردازند. اگر به شرکت در این کارگاه علاقمند هستید می‌توانید از طریق این پیوند ثبت‌نام کنید.

در نهایت رومیز نیوز این هفته را با تصاویری از روبات‌های فلزی بازی بسیار محبوب Scythe به پایان می‌رسانیم که در تیراژ محدود ۴۰۰۰ نسخه تولید شده و شامل یک مِک فلزی از هر کدام از نژادهای موجود در بازی می‌شود. در مورد این بازی به تفصیل و در چند مقاله اینجا گفته‌ایم. پس شما را در حالت خیره مانده به این تصویر زیبا تنها می‌گذاریم و تا هفته بعد به خدا می‌سپاریم! باشد که این مک‌های فلزی زیبا را از نزدیک لمس و بو کنیم!

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. سید هنر گفته؛
    23:10 1397/08/23

    سلام
    با خوش شانسی یه نفر پیدا کردیم که از اون ور برامون بورد گیم بیاره میشه یه بازی سبک امریکایی و یکی هم المانی پیشنهاد بدید
    اصلا یه مطلب برا بازی های پیشنهادی برای هر ژانر بنویسید
    عاشقتونیم انشاالله با قدرت ادامه بدین

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:26 1397/08/27

      سلام
      پیشنهاد می‌کنم به سایت آمازونِ اون کشور سر بزنی و یک بازی رو سرچ کنی.
      خودش کلی انتخاب مرتبط میاره و اینطوری میتونی بر اساس سلیقه و قیمت انتخاب کنی

  2. ابوالفضل گفته؛
    10:06 1397/08/24

    سلام و خسته نباشید
    چند وفته که به تظرم کم کار شدید
    نه بازی جدیدی معرفی میکنین
    نه بازی بررسی ویدیویی میکنین
    علارقم اینکه بازی هایی هستن که بهشون نپرداختین
    و حتی بازی ایرانی کشور گشا رو هم هنوز نقد نکردین
    پاد کست هم که یه مدت خبری ازش نیست
    امیدوارم مثل گذشته فعال بشین

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:28 1397/08/27

      سلام ممنون
      بله کمی مشغله‌هامون بیشتر شده ولی قول میدم دست پر برگردیم

لینک کوتاه