رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار هفته چهارم آذر

در رومیز نیوز هفته‌ی چهارم آذر و با گلچینی از اخبار بردگیم‌ها و بازی‌های رومیزی در خدمت شما هستیم. از تفنگ شلیک پول مونوپولی تا بردگیم‌های هری پاتر و نسخه‌ی دیجیتال Blood Rage!


رومیز نیوز هفته‌ی چهارم آذر را در حالی آغاز می‌کنیم که در آستانه‌ی شب یلدا، این طولانی‌ترین و سیاه‌ترین شب سال هستیم! اما غم نخورید که تجربه ثابت کرده یکی از بهترین راه‌های فرار از دست سوالات بی‌پایان و تکراری اعضای فامیل در این شب بی‌پایان پناه بردن به بازی‌های دورهمی است! پس نفستان را حبس کنید که با هم به عمق اقیانوس اخبار ریز و درشت بردگیم شیرجه بزنیم!

بردگیم جدید با سیستم Dead of Winter

خبر اول بی‌ربط به شب یلدا و آغاز زمستان نیست؛ به احتمال زیاد بازی Dead of Winter‌ را می‌شناسید که در ژانر زامبی و فضاهای آخرالزمانی است. این بازی اولین بردگیم از سری بازی‌های سبک تقاطع یا Crossroad بود و در آن بازیکنان در تلاش برای زنده ماندن در سیاه زمستان، گوشه گوشه‌ی نقشه‌ی بازی را به دنبال اندکی غذا، بنزین و اسلحه می‌جوریدند و با زامبی‌های زبان‌نفهم سر بقا درگیر می‌شدند. در این سبک بازی بازیکنان باید با کمک همدیگر (و البته خنثی کردن فعالیت‌های خائن بازی) برای زنده ماندن بجنگند و در عین حال با چالش‌ها و بحران‌هایی که قدم به قدم سر راه‌شان ظاهر می‌شود روبرو شوند. در بازی جدید از این سری، یعنی Gen7 بازیکنان در نقش تعدادی محقق و دانشمند و شاگرد اول، در یک سفینه که حامل ژن‌های انسانی برای تکثیر در یک سیاره‌ی جدید است، تلاش می‌کنند تا بحران‌های پیش‌آمده را حل کنند و سفینه را به سلامت به سیاره موعود برسانند. مانند Dead of Winter این بازی هم با زمینه‌ی داستانگویی پر قدرت، حالات بسیاری برای پیش‌برد قصه را داراست. هر تصمیم بازیکنان مسیر قصه را به نحوی تغییر می‌دهد و در ادامه آنها را در موقعیت‌هایی با چالش‌های اخلاقی سخت روبرو می‌کند. این بازی که برای ۳-۴ بازیکن طراحی شده به زودی در بازار بین‌المللی عرضه خواهد شد.

نسخه رومیزی از سریال Black Mirror

سریال آینه‌ی سیاه یا Black Mirror از نت‌فلیکس، یکی از سریال‌های مطرح و پرطرفدار سبک علمی تخیلی است که با به تصویر کشیدن تاثیرات تکنولوژی بر آینده‌ی بشر، تلاش بر تلنگر زدن (و در چند قسمت لگد زدن!) به مخاطبان مات و مبهوت خود را دارد. حالا یکی از اپیزودهای جذاب این سریال (اپیزود اول فصل سوم) به نام «شیرجه» یا Nosedive که به تاثیر شبکه‌های اجتماعی و پدیده‌ی لایک و تایید جمعی می‌پردازد، دستمایه یک بردگیم جذاب هیبریدی شده! این همکاری مشترک بین Netflix و Asmodee، یک بازی کارتی با نام Black Mirror: Nosedive است که در آن بازیکنان با انتخاب فعالیت‌های سبک زندگی خودشان، تلاش می‌کنند تا لایک بیشتری از هم‌بازی‌های خود دریافت کنند. این بازی همراه با یک اپلیکیشن کمکی روی موبایل عرضه می‌شود که قرار است میانگین لایک هر بازیکن و تاثیر آن روی ادامه بازی را محاسبه و اعلام کند.

کدنیمز هری پاتر و دوستان

در ادامه بردگیم‌های مرتبط با دنیای هری پاتر، دو عنوان جدید معرفی شده است؛ اولی Codenames: Harry Potter است که در اصل همان بازی کدنیمز دونفره یعنی Codenames: Duet است که به تم و حال و هوای هری پاتر آغشته شده و در طی آن دو جادوگر تلاش می‌کنند تا ۱۵ عضو مخفی انجمن ققنوس را با راهنمایی و اسم رمز گفتن به یکدیگر پیدا کنند و در عین حال مراقب باشند که به اشتباه کارت سیاه را انتخاب نکنند.

باز هم بردگیم هری پاتر!

دومی هم Munchkin: Harry Potter است که همان گیم‌پلی همیشگی بازی مانچکین، شامل گشتن در دخمه‌ها و پیدا کردن خرت و پرت‌های بدردخور و افزایش قابلیت را دارد، منتها این‌بار در دنیای خاندان گریفندور و هافلپاف و ریون‌کلاو و همراه با پیدا کردن وردها و جادوها و نوشیدن معجون‌های جادویی! ظاهرا موج هری پاتر در دنیای بردگیم رد شدنی نیست، در همین راستا پیشنهاد رامودیس هری پاتر شاید قابل فکر کردن باشد!

مونوپولی با تفنگ

یک خبر جدید هم داریم از مونوپولی! هازبرو ناشر این منبع تمام‌نشدنی پول درآوردن، به تازگی یک مدل مونوپولی عرضه کرده که فقط از یک دسته اسکناس و یک تفنگ تشکیل می‌شود! در این بازی با عنوان Monopoly Cash Grab یکی از بازیکنان با تفنگ مزبور کوهی از اسکناس و کارت را به سمت بازیکنان شلیک می‌کند. بازیکنان به شکل همزمان (و احتمالا همراه با وحشی‌گری و کارهای ددمنشانه) تلاش می‌کنند تا پول‌های بیشتری را از زمین و هوا قاپ بزنند. غیر از پول چندین کارت «شانس» هم هست که قابلیت‌هایی مثل گرفتن نصف پول‌های یک بازیکن دیگر، عوض کردن پول‌ها، جابجایی پول‌ها با بازیکنان کناری و آزار و اذیت‌هایی از این قبیل را شامل می‌شود. بعد از اینکه خشاب تفنگ خالی شد بازیکنی که بیشترین پول را داشته باشد برنده است! من دیگر توضیحی ندارم!!

بازی رومیزی بر اساس سریال Narcos

با سه خبر از کمپانی CMON اخبار این هفته را به پایان می‌رسانیم. اول اینکه در فهرست بازی‌های جدید این کمپانی بازی Narcos به چشم می‌خورد که بر اساس سریال مافیایی معروف به همین اسم ساخته شده و در آن یکی از بازیکنان در نقش اِل‌پاترون تلاش می‌کند تا امپراتوری خود را گسترده‌تر کند و در عین حال مکان خود را از دیگر بازیکنان مخفی نگه دارد، و در آنسوی دیگر باقی بازیکنان در نقش سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا، پلیس کلمبیا و کارتل‌های خرده‌پا تلاش می‌کنند تا با برنامه‌ریزی گروهی و همفکری، جای ال‌پاترون را پیدا کنند و پته‌های او را روی برد بازی بریزند تا درس عبرتی باشد برای سایرین!

نسخه کمپینی بازی Grizzled

خبر دیگر از CMON عرضه نسخه جدیدی از بازی همکاری محبوب Grizzled است که غیر از گیم‌پلی قبلی یک حالت کمپینی و سناریو-محور نیز دارد. این بازی جذاب (و بسیار سخت) بازیکنان را در نقش سربازانی در جنگ جهانی اول قرار می‌دهد که باید با قوت قلب دادن به یکدیگر و بازی کردن کارت مناسب، تلاش کنند تا زنده بمانند. در نسخه جدید که همراه با ۹ سناریوی چالشی و مینیاتورهای زیبایی از سربازان عرضه می‌شود، تصمیمات بازیکنان در هر ماموریت، روی ماموریت‌های بعدی تاثیر می‌گذارد.

نسخه‌ی دیجیتال Blood Rage

با آخرین خبر که بازهم به CMON مربوط می‌شود رومیز نیوز این هفته را به پایان می‌بریم. این خبر در مورد ساخت نسخه‌ی دیجیتال بازی فوق محبوب Blood Rage است. کمپین کیک‌استارتر نسخه دیجیتال این بازی با جمع‌آوری بیش از هفتصد هزار دلار به کار خود پایان داد. این بردگیم بسیار معروف که به قهرمانی‌ها و دلاوری‌های وایکینگ‌ها می‌پردازد در زمستان ۲۰۱۹ برای کامپیوترهای خانگی عرضه و از طریق شبکه استیم در دسترس خواهد بود.

 

لطفا نظراتتان مورد بخش خبری رومیز را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. پاشازاده - کتابدار بازی گفته؛
    12:03 1397/09/26

    سلام.
    به نظرم به جای اینکه همه ی خبرها را یک پست در کانال تلگرامی کنید
    هر خبر را یک پست کنید!! به نظرم اینطوری بیشتر و بیشتر دست به دست میشه.
    یا یه سری اخبار رو که بازی های معروفی هستند رو پست جداگانه کنید. مثلا همین مونوپولیه. یا فیلم هایی که خیلی ها میشناسن رو که بازی در موردش طراحی شده.
    در کل خبرای جذاب رو داخل کانال تلگرامتون جدا جدا کار کنید.
    همه ی مخاطبا براشون مهم نیست که حالا خبرهای نیمه ی دوم آذر چیه.
    ممنونم

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:22 1397/09/28

      سلام
      ممنون از پیشنهاداتتون.
      سعی می‌کنیم ترکیبی از این روش‌ها کار کنیم.
      با سپاس

لینک کوتاه