رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار بازی هفته چهارم مهر

در رومیز نیوز هفته‌ی چهارم مهرماه، با گلچینی از آخرین اخبار بازی‌های رومیزی و دنیای رنگارنگ و شگفت‌انگیز بردگیم در خدمت شما هستیم. از مسابقه‌ی طراحی بازی رومیزی با موضوع «پست ایران» تا نسخه‌ی چمدانی‌شکل پندمیک و البته بخش اخبار داخلی که از این هفته اضافه کرده‌ایم.


به بخش خبری ما در استودیوی شماره ۳۸ رومیزنیوز، واقع در یکی از ساختمان‌های متعدد رومیز خوش آمدید! تعداد خبرها انقدر زیاد است که برای انبار و نگهداری مجبور شدیم چند ساختمان همسایه را هم بخریم و هنوز جا کم داریم. از این هفته اخبار داخلی را هم به بخش خبری اضافه کرده‌ایم که البته فعلا در حد نهایتا یک اتاق جا می‌گیرد ولی خب کاچی به ز هیچی!

بعضی خبرها را هم مجبور شدیم به کمک مواد نگهدارنده، برای هفته‌های بعد نگه داریم تا اول این سیل خانمان‌سوز نمایشگاه اسن یا Spiel `18 رد شود تا بعد از میان گل و لای به جای مانده بتوانیم به آنها هم برسیم. پس این شما و این رومیزنیوز این هفته.

احتمالا در جریان هستید که کمپانی دیز آو واندر Days of Wonder ناشر بازی فوق محبوب تیکت تو راید Ticket to Ride کلا سیستم کاری‌اش اینگونه است که سالی یک بازی تولید می‌کند. چند هفته پیش یکی دو تصویر از بازی امسالشان منتشر شد که بعد هم قرار شد در اسن عرضه شود. این بازی با عنوان رودخانه یا The River بازیکنان را در قالب مهاجرینی که برِ رودخانه را گرفته‌اند و کمر به درو کردن منابع و ساخت و ساز بی‌رویه بسته‌اند، قرار می‌دهد. سبک بازی ترکیبی از کاشی‌چینی Tile Placement و تقسیم کار Worker Placement است و نکته‌ی جالب آن برای من، طراح سوئیسی آن یعنی سباستین پُشان  Sebastien Pauchon است که بازی‌های بسیار موفقی مثل جایپور Jaipur و جاماییکا Jamaica را در آستین دارد که اتفاقا در ایران هم بازی‌های بسیار محبوبی هستند و در اکثر کافه‌ها بازی می‌شوند.

یک خبر بسیار داغ و دهان‌سوز دیگر از نمایشگاه اسن، عرضه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ای از بازی موفق پندمیک Pandemic به مناسبت ۱۰ سالگی این پدیده‌ی جذاب بازی‌های رومیزی است که به شکل جالبی، نه در یک جعبه‌ی مقوایی، که در یک چمدان فلزی فیروزه‌ای عرضه می‌شود. بعد از یک دهه مقابله با انواع بیماری‌های ویروسی و واگیردار و مضر، حالا طرفداران این سری می‌توانند این بازی را با اجزای بسیار با کیفیت و مینیاتورهای رنگ‌شده‌ی شخصیت‌های بازی و البته مبلغ ناقابل ۱۰۰ دلار تجربه کنند.

یکی دیگر از بازی‌های مورد انتظار نمایشگاه اسن، بازی جدید Uwe Rosenberg‌ طراح برجسته‌ی آلمانی بازی‌های سبک تقسیم کار مثل اگریکولا و کورنا است. بازی جدید جناب اوو، Keyholt نام دارد و باز هم در سبک تقسیم‌کار است و باز هم به کشت و زرع و گل و گیاه و مضامین صلح‌طلبانه‌ی اینچنینی مربوط می‌شود.

به استودیوی شماره ۵۴ و محل استقرار تیم اخبار داخلی می‌رویم و این بخش را با معرفی نسخه‌ی فارسی بازی کودتا یا Coup آغاز می‌کنیم. این بازی که یکی از بازی‌های خوب مهمانی (Party Game) چند سال اخیر است، شباهت‌های زیادی با بازی مافیا دارد و در دسته‌بندی نقش‌مخفی و بلوف و استنتاج قرار می‌گیرد. اخیرا این بازی را نشر After 5 Games به فارسی ترجمه کرده و البته تصویرسازی‌های بازی را هم تغییر داده. اگر دوست دارید در مورد این بازی بیشتر بدانید می‌توانید منتظر ویدیوی نقد و بررسی ما باشید، اگر هم خیلی عجله دارید می‌توانید نسخه‌ی موبایلی آنلاین و رایگان آنرا اینجا برای iOS و اینجا برای اندروید دانلود و بازی کنید.

یکی دیگر از محصولاتی که اخیرا عرضه شده، پرومو کارت‌های بازی شب مافیاست. اگر سوالتون این است که پرومو کارت دیگر چیست باید این توضیح را بدهم که محصولات پرومو (مخفف پروموشنال به معنای تبلیغاتی) محتواهای تازه‌ای هستند که به بازی اضافه می‌شوند اما مانند اکسپنشن یا افزونه قوانین یا روش جدیدی به بازی اضافه نمی‌کنند.. معمولا پروموها به تعداد بسیار محدود چاپ و منتشر می‌شوند و در مواردی حتی به شکل محدودی (مثل غرفه‌ی نمایشگاهی یا فروشگاه) عرضه می‌شوند. پرومو کار‌ت‌های شب مافیا حاوی چند کارت شخصیت متفاوت و جدید برای این بازی است.


پرومو کارت‌های شب مافیا را از سایت فروشگاه مآدمک تهیه کنید!


خبر داخلی دیگر در مورد مسابقه‌ی طراحی بردگیم با موضوع «صنعت پست» است که توسط آقای مهرداد فاخر، از کارآفرینان مطرح کشور در زمینه‌ی پست، برگزار شده‌است. آقای فاخر از بازیسازان، طراحان و افراد خلاق ایرانی دعوت کرده‌اند تا  یک بازی را با مفهوم پست و با هدف بیان تاثیر پست در زندگی بشر، جهت  ارائه در سطح ملی و جهانی، تولید کنند. برای ارسال آثار به این مسابقه تنها تا پایان آذر فرصت دارید و پیشنهاد می‌کنم اگر به طراحی بازی علاقه دارید، برای آشنایی بیشتر با جزییات مسابقه، به این پیوند مراجعه کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=3rgZCmIAZ1Y

از استودیوی شماره‌ی ۵۴ با اتوبوس به سمت استودیوی شماره ۱۱ و محل استقرار تیم اخبار دیجیتال می‌رویم. در این بخش بازی کارتی جدید Siberian Dawn را معرفی می‌کنیم که یک بازی کارتی تک‌نفره است که به قول خود ناشر «با ترکیب ویژگی‌های بازی‌های دک بیلدر Deck Builder با تصمیم‌گیری‌های تاکتیکی بازی‌های جنگی و چالش‌های استراتژیک مدیریت بحران» یک بازی دیجیتال اریجینال تولید کرده‌است. اگر علاقمند به بازی‌های کارتی تک‌نفره هستید می‌توانید این بازی رایگان برای پی‌سی را از لینک زیر دانلود کنید و البته ویدیوی آموزش گیم‌پلی آنرا هم قبلش ببینید.

 

خوشحال می‌شوم که نظراتتان در مورد رومیز نیوز را با ما به اشتراک بگذارید. تا نیوز بعدی خدانگهدار.

 

رومیزنیوز
رومیزنیوز

اخبار داغ دنیای بردگیم و بازی‌های فکری

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. پاشازاده گفته؛
    14:00 1397/07/21

    سلام. ممنون از زحمت هایی که می کشید و این اخبار را منتشر می کنید . یک نظر داشتم که برای هر کدام از اخبار یک تیتر بزنید و به صورت بلد نمایش بدهید تا با مرور صفحه حداقل تیتر اخبار دستمان بیاید. بعضی اوقات وقت برای خواندن همه ی مطالب نیست!

  2. سپهر گفته؛
    20:10 1397/07/21

    ببخشید انگار خبری از نقد و بررسی بازی های اسم فامیل،کندو(هایو)،استوژیت،پایاپای و کوه نور نیست.
    دیگر ویدئو نمی سازید؟

  3. سینا گفته؛
    19:29 1397/07/27

    سلام
    ممنون از سایت فوق العاده جذابتون. چجوری میشه با اصول طراحی بوردگیم آشنا شد؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      14:45 1397/07/28

      سلام. خیلی ممنون
      توی ویترین سایت یک بخش راهنما برای طراحی بازی هست که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنی

  4. zagros گفته؛
    11:21 1397/09/08

    سلام. ببخشيد كه اين نظر ربطي به اين صفحه نداره ولي چيزي به اسم صفحه ارتباط با ما رو پيدا نكردم.
    مي‌خواستم ازتون درخواست كنم اگه امكانش هست نسخه چاپي Exploding Kittens رو هم تو سايتتان قرار بديد. در ضمن اگه امكانش هست كمي به گرافيك بازي هم اهميت بدين چون اكثر بازياتون از نظر گرافيكي چنگي به دل نميزنن.
    ممنون.

    • امیر سلامتی گفته؛
      14:16 1397/09/08

      بازیامون؟ کدوم بازی؟ ما که بازی تولید نمی کنیم.
      اگه منظورتون بازیهای چاپیه، گرافیکش به ما ربطی نداره. ما فقط فایلش رو پیدا میکنیم و به اشتراک میذاریم

  5. مرتضی علوی گفته؛
    22:24 1397/10/09

    با سلام یک سوال دارم من یک بازی طراحی کردم ولی هنوز چاپش نکردم میشه بگین کجا و چگونه میشه حمایت کنند
    ممنون میشم امیر جان

  6. مستر گفته؛
    19:00 1399/07/30

    سلام ، وقت بخیر و خسته نباشید عرض میکنم
    یک سوال داشتم : آیا این مسابقه امسال هم برگزار میشه چون تاریخش برای سال 1397 هستش؟ من چند سالی است که با بازیهای رومیزی آشنا هستم اما امسال به صورت جدی و حرفه‌ای موضوع بردگیم را دنبال میکنم. یعنی آیا امسال مسابقه طراحی بردگیم داریم؟
    اگر پاسخ بدید ممنون میشم.

لینک کوتاه