رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار بازی هفته سوم مهر

در رومیز نیوز هفته‌ی سوم مهرماه، با گلچینی از آخرین اخبار بازی‌های رومیزی و دنیای رنگارنگ و شگفت‌انگیز بردگیم در خدمت شما هستیم. از بردگیم ابن بطوطه تا معرفی بازی‌های جدید سلطان یوروگیم، اشتفان فلد و البته نیم‌نگاهی به بازی‌های دیجیتالی که شاید اهل بردگیم را خوش آید.


زوج طراح بازی: اینکا و مارکوس باند

اخبار هفته‌ی سوم مهرماه را با این خبر خوش شروع می‌کنیم که بالاخره آزول Azul یک جایزه‌ای نگرفت! شکر خدا و به کمک داوران جایزه‌ی International Gamers Award که قبلا اینجا نامزدها و عواملش را معرفی کرده‌بودیم، این جایزه به بازی Rajas of the Ganges که کامبیز اینجا معرفی‌اش کرده بود اختصاص یافت. این بازی که از بازی‌های زوج طراح بازی، یعنی اینکا و مارکوس براند، و از نشر Huch! است در قرن ۱۶ هندوستان و در زمانه‌ی حضور امپراطوری مغول در این سرزمین می‌گذرد. بازیکنان در این بردگیم خوش‌ظاهر با جمع‌آوری ثروت و ساخت عمارات زیبا و کسب قدرت و البته ریختن تاس، تلاش می‌کنند تا عنوان بهترین راجای رود گنگ را به چنگ آورند (خوشحال از قافیه‌ای که سرهم کرده لیوان چای را سر می‌کشد).

اما همانطور که به روزهای پاییزی و خنک سال نزدیک می‌شویم، دمای هوا در دنیای بردگیم روز به روز و با نزدیک‌تر شدن به نمایشگاه بازی در شهر Essen آلمان بالاتر می‌رود. فهرست بازی‌های جدید نمایشگاه همچنان رو به رشد است و عناوین بیشتری به آن اضافه می‌شود. یکی از عناوینی که توجه ما را جلب کرد یک بازی رومیزی با عنوان «ابن بطوطه» Ibnu Batutah است که توسط یک ناشر اندونزیایی تولید شده و به ماجرای سفر ۲۷ ساله‌ی این مرد مراکشی می‌پردازد که از رقیب هم عصر خود، یعنی جناب ماروکوپولو، سه برابر بیشتر راه پیموده و آن وسط‌ها یک ۴ باری هم به ایران آمده‌بوده. اطلاعات بیشتری از گیم‌پلی بازی در دست نیست، اما در مورد خود جناب جهانگرد اینجا در ویکی‌فارسی اطلاعات مبسوطی وجود دارد

کشته‌مردگان بازی‌های اروپایی نیمه-سنگین و طرفداران سینه‌چاک جناب اشتفان فلد Stefan Feld به گوش باشند که بازی جدید استاد با عنوان Carpe Diem قرار است در اسن امسال عرضه شود. البته به دک و پز بازی می‌خورد که بازی سبک‌تری از بازی‌های معروف‌تر ایشان، یعنی Castles of Burgundy، Bruges و ترایان Trajan باشد. این بازی که همچنان در روم باستان می‌گذرد مانند بازی‌های دیگر فلد، یک آش امتیاز (Point Salad) است که در آن بازیکنان می‌توانند از روش‌های متعددی در راه بردن بازی و له کردن حریفان و خواباندن کل‌کل‌ها و خاک کردن مدعیان استفاده کنند.

برد بازی فروم ترایانوم

صحبت Trajan شد، قرار است نسخه‌ی جدید این بازی معروف جناب فلد، که قبلا اینجا از آن به عنوان ابزاری برای تفت دادن مغز یاد کرده‌بودیم، هم در نمایشگاه عرضه شود که البته جز تغییرات ظاهری، تغییر دیگری به نسبت نسخه‌ی سال ۲۰۱۱ نخواهد داشت. البته یک بازی دیگر از ایشان با عنوان Forum Trajanum در نمایشگاه عرضه می‌شود که آن هم با تم روم باستان است و هیچ ارتباطی با ترایان ندارد ولی به نظر می‌رسد بازی پر و پیمان‌تری به نسبت کارپه دیم باشد.

کارگران مشغول کارند

اگر از بازی‌های تعادلی مثل جنگا (که در این اپیزود رومیزشو آنرا همزمان معرفی و تخریب کردیم!) خوشتان میاید احتمالا بازی Men at work خیلی به مذاقتان خوش بیاید. این بازی تعادلی شما را در جایگاه ساختمان‌سازهایی قرار می‌دهد که باید با چیدن الوارها روی هم و قرار دادن کارگرانی که مثال بندباز روی این الوارهای لق لقی کار می‌کنند، ارتفاع سازه‌های خود را افزایش دهید و از این طریق به آسمان موفقیت نزدیک‌تر شوید و بیشتر از همیشه به یاد داشته باشید که اول ایمنی بعد کار!

https://youtu.be/fSdvfwayqEQ

اخبار بازی‌های رومیزی این هفته را با فهرستی از بازی‌های نینتندو Nintendo Switch که مناسب علاقمندان بردگیم تشخیص داده شده‌است به پایان می‌رسانیم. ویدیوی معرفی این فهرست، که از بازی‌های کارتی تا بازی‌های نقش‌آفرینی را شامل می‌شود، را از یوتیوب می‌توانید ملاحظه کنید.

خوشحال می‌شوم که نظراتتان در مورد رومیز نیوز را با ما به اشتراک بگذارید. تا نیوز بعدی خدانگهدار.

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. Mmdamisahi گفته؛
    20:12 1397/07/16

    آقا رومیز نیوز عالیه ، حتما ادامه بدین ! نینتندو سوییچ چه بازی های کارتی خوبی داره !

لینک کوتاه