رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار بازی هفته دوم مهر

تصمیم گرفتیم تا بخش خبری سایت را کمی پر و پیمان‌تر کنیم و هر بار گلچینی از مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های رومیزی را برای شما بیاوریم. پس اگر حال و حوصله‌ی چرخیدن در بردگیم‌گیک و پیگیری بخش خبری دایس‌تاور و غیره را ندارید می‌توانید از این به بعد خلاصه‌ای از اخبار بدردخور (به زعم ما) را اینجا بیابید.


رومیز نیوز این هفته را با خبر خوش حضور ۳ بازی ایرانی در بخش تقدیرشدگان مسابقه‌ی گلوبال گیم‌جم بازی‌های رومیزی با سبک Roll and Write  شروع می‌کنیم. این مسابقه‌ی یک هفته‌ای که با هدف طراحی بازی در سبک «تاس بریز و بنویس» و با تم «پاییز» برگزار شده بود را به تفصیل اینجا معرفی کردیم. اگر دوست دارید بازی‌های برنده و بازی‌های ایرانی تقدیرشده را ببینید و احیانا نسخه‌ی چاپی آنها را تهیه کرده و در این وانفسای قیمت بالای بازی کمی ارزان‌تر بازی کنید، سری به این پست بزنید.

اما بمب ساعتیِ خبری قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر و با شروع نمایشگاه سالانه‌ی Spiel `18 در شهر اسن Essen آلمان منفجر شود و کوهی از بازی‌های جدید و اکسپنشن و چاپ مجدد و تاس و مینیاتور را به هوا پرتاب کند (که البته از این انفجار حتی یک توکن هم به ما در ایران نخواهد رسید). حدود ۷۰۰ بازی جدید از کشورها و ناشرهای مختلف در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد و احتمالا تعداد زیادی هم در غرفه‌ها به فروش خواهد رسید.

در فهرستِ در حال آپدیتی که در سایت بردگیم‌گیک از بازی‌های این نمایشگاه منتشر شده در حال حاضر بازی «تئوتی‌هوآکان: شهر خدایان» Teutihuacan: City of Gods در رتبه‌ی اول داغ‌ترین بازی نمایشگاه قرار دارد. این بازی که کار یکی از طراحان بازی محبوب زولکین Tzolkin (یک بازی با چرخ‌دنده‌های غول‌پیکر گردانی که اینجا به تفصیل معرفی‌اش کرده‌ایم) و سفرهای مارکوپولو (اینجا معرفی‌اش کرده‌ایم) می‌باشد یک بازی با تم مردمان باستانی آمریکای جنوبی، یعنی قوم مایا و اینکاست که مکانیزمی شبیه تقسیم‌کار دارد که کارگران هر بازیکن را همان تاس‌هایش تشکیل می‌دهند.

از طراح دیگر بازی زولکین یعنی Simune Lucciani امسال بازی نیوتون Newton هم در نمایشگاه عرضه می‌شود که قاعدتا یک یوروگیم نیمه‌سنگین در مورد رقبای ایزاک نیوتون و صنف مخترعین و مکتشفین و سیب-بر-سر-خورندگان است. با توجه به سابقه‌ی این طراح در ساخت مکانیزم‌های مغز-آب-کن و چالش‌برانگیز می‌توان حدس زد که این بازی هم در همان رده قرار داشته باشد. دیگر بازی‌های جدید اسن را می‌توانید اینجا ببینید.

خبر دیگر اینکه قطار آزول همچنان با نهایت قدرت در حال حرکت است و سر راهش به هر جایزه و افتخاری چنگ می‌اندازد و کوله‌بار اچیومنت‌هایش را پر و پیمان‌تر می‌کند. در آخرین افتخارآفرینی، این بازی خوش‌ظاهر و خوش‌باطن توانست جایزه‌ی بهترین بازی Deutscher Spielepreis (که خوانده می‌شود: دویچه اشپیله پقایس) را دریافت کند. همچنین بازی Memoaaarrr! توانست عنوان بهترین بازی کودک را بدست آورد.

یکی از اخبار این روزها، مقاله‌ی برونو فدوتی Bruno Faidutti طراح بازی بسیار معروف فرانسوی، در سایت بردگیم‌گیک بود که در آن به روند شکل‌گیری نسخه‌ی فارسی سیتادلز یا همان دژ خودمان پرداخته بود. نکته‌ی جالب در مورد این مقاله، گوشه و کنایه‌های برونو به سیاست‌های دولت آمریکا و تحریم‌هایش علیه ایران بود که منجر به شکل‌گیری یک بحث و مجادله‌ی داغ بین کاربران و ادمین‌های سایت بردگیم‌گیک در بخش کامنت‌های این مقاله شد. در نهایت ولی این مقاله تاثیر بسیار مثبتی روی نگاه اجتماعِ علاقمندان بردگیم دنیا به بازی‌ها و فضای گیمینگ در ایران داشت و نکته‌ی خوشایند آن برای ما اشاره برونو به سایت رومیز به عنوان رسانه‌ی بردگیم در ایران بود. ترجمه‌ی این مقاله را می‌توانید اینجا در سایت هوپا، ناشر بازی دژ، بخوانید.

باز دلم می‌خواهد به اسن برگردم… باز به اون نصف جهان برگردم! یکی از اکسپنشن‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، افزونه‌ی بازی «در جستجوی ال‌دورادو» است که یکی از نامزدهای جایزه‌ی بهترین بازی پارسال بود و البته جزو بهترین بازی‌های سال گذشته‌ی خود من هم بود و اینجا با عشق در موردش صحبت کرده‌ام. این افزونه با نام «قهرمانان و ساحران» Heroes and Hexes قرار است قهرمانان جدید، خطرات جدید، و کارت‌ها و زمین‌های جدیدی به بازی اضافه‌کند که با خرده-مکانیزم‌هایی گیم‌پلی بازی را عمیق‌تر و البته سخت‌تر و چالشی‌تر می‌کنند.

یک خبر دیگر از اسن این است که نسخه‌ی جدیدی از بازی Stone Age به مناسبت ۱۰ سالگی این بازی کلاسیک در سبک تقسیم‌کار Worker Placement قرار است در نمایشگاه رونمایی و عرضه شود. هنوز اخبار بیشتری از تغییرات این نسخه در دسترس نیست ولی از تصاویر مشخص است که فضای بازی از جنگل‌های حاره به کوهستان پربرف تغییر یافته‌است. اگر دوست دارید در مورد این بازی بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم این ویدیوی زیرخاکی مربوط به نقد این بازی، که جزو اولین ویدیوهایی بود که در رومیز ساختیم، را ببینید.

در آخر بد نیست اشاره‌ای کنیم به عرضه‌ی نسخه‌ی دیجیتال بازی Stockpile که یکی از بهترین بردگیم‌های خانواده‌ی اقتصاد و بورس و سهام است. یکی از نکات جذاب این بازی، توزیع اطلاعات آن است؛ هر بازیکن بخشی از اطلاعات مربوط به سهام را می‌داند و تلاش می‌کند بدون جلب توجه از این اطلاعات استفاده کرده و همزمان با تحلیل بازی دیگران اطلاعات آنها را هم استخراج کند. ویدیوی تریلر این بازی (یوتیوب) را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

https://youtu.be/n6NHT4yi428

لینک‌های دانلود نسخه‌ی دیجیتال این بازی را در ادامه آورده‌ام، البته لازم بذکر است که بازی پولی است و چیزی حدود ۵-۶ دلار آب می‌خورد.

 

خوشحال می‌شوم که نظراتتان در مورد رومیز نیوز را با ما به اشتراک بگذارید. تا نیوز بعدی خدانگهدار.

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. سپهر گفته؛
    22:23 1397/10/07

    ببخشید آقای سلامتی گویا آزول اسکار 2018 (شپیل دس یاقس) را هم از آن خود کرده اما امسال شما مثل پارسال که کلی مقاله در مورد کینگ دامینو رفتید،اصلا این بازی،طراح و هیچ چیز دیگری‌اش را در سایت معرفی نکردید.خواهشمندم که به این بازی هم مانند بازی‌های دیگر اهمیت بدهید.چون خیلی بازی تارخ سازی خواهد شد؛چون توانسته پچ‌ورک رزنبرگ را در دو جا شکست دهد.

لینک کوتاه