رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نینتندو سوئیچ و بردگیم‌های دیجیتال

احتمالا تا به الان خبر دار شدین که کنسول جدید شرکت نینتندو با نام «نینتندو سوئیچ» در همین چند روز اخیر به بازار عرضه شده. این کنسول در واقع یک تبلت قابل حمل(پرتابل) هستش که برای تصویر بزرگتر به تلویزیون هم متصل میشه. خلاصه با یک تیر دو نشون، هم جایگزین نینتندو 3ds شده و هم جایگزین نینتندو وی یو.

نینتندو سوئیچ

 

خوب، احتمالاً براتون سوال شده که “این داستان چه ربطی به دنیای بازی‌های رومیزی و بردگیم داره؟”.

نکته اینجاست که پیش از این، تصور بر این بود که هر بازی که روی این کنسول منتشر میشه، حتماً می‌بایست در هر دو حالت کنسول و تبلت کار کنه. ولی خبری در سایت معتبر Kotaku منتشر شد مبنی بر این که، لزومی نداره تمام بازی‌ها از هر دو حالت پشتیبانی کنن و می‌تونن تنها از حالت لمسی (تبلت) استفاده کنن. حالا این خبر رو بذارید کنار این مساله که امکان گرفتن خروجی (برای سوئیچ) از موتورهای بازی‌سازی محبوبی مثل یونیتی و آنریل هم قراره فراهم بشه. به نظر میاد که همه چی داره دست به دست هم میده تا بردگیم‌های دیجیتال روی سوئیچ هم مثل آیپد حضوری قوی داشته باشن. در همین رابطه یکی از نویسندگان سایت Board Game Geek (سایت مرجع بردگیم)، از توسعه دهندگان مهم بردگیم‌های دیجیتال نظرشون رو درباره‌ی کنسول نینتندو سوئیچ پرسیده که برخی از این نظرات رو به همراه معرفی شرکت موردنظر در ادامه می‌خونیم:

 

INKLE

inkle

ناشر بازی‌هایی مثل 80 Days: نسخه استیم پانک «هشتاد روز دور دنیا» اثر ژول ورن . بازی برگزیده‌ی سال 2014 مجله «تایم».

با این که زیاد کنسولی از نینتندو نداشتم، در مورد سوئیچ خیلی هیجان زده هستم. انعطاف پذیری که هم کنسول باشه و هم تبلت، این قابلیت رو بهش میده که بازی‌های کوچک و بزرگی در ژانرهای مختلف به خوبی روش اجرا بشن. نینتندو هم بازی‌های سه بعدی بزرگ و هم بازی‌های دوبعدی کوچک داره، و این من رو هیجان زده می‌کنه که داره امکان حضور توسعه دهنده‌های مستقل (ایندی) رو هم فراهم می‌کنه. از دید یک شرکت، ما خیلی جدی داریم به سوئیچ به عنوان پلتفرمی برای بازی‌های داستانی مثل «هشتاد روز» فکر می‌کنیم.

 

Stone Blade Entertainment

stoneblade

سازنده بازی‌های کارتی دیجیتال Ascension و SolForge

ما همیشه در مورد پلتفرم‌های جدیدی که کمک می‌کنن بهترین‌های دنیای بردگیم رو به دست مخاطبین جدیدی برسونیم، هیجان زده میشیم. Ascension اولین بازی تو سبک خودش در تبلت و گوشی‌های هوشمند بود که وارد دنیای «واقعیت مجازی» شد. سوئیچ افق جدیدی رو برای ما ترسیم می‌کنه که تجربه دسته جمعی بردگیم‌ها رو در دسترس قرار بدیم. تا زمانی که روی این پلتفرم بازی نکنم به قطعیت نمی‌تونم بگم ولی، مسلماً گوشه چشمی به نینتندو سوئیچ خواهم داشت.

 

Rodeo Games

سازنده بازی‌هایی در دنیای وارهمر

…کنترلرها اونقدرها برای بردگیم‌های دیجیتال جالب نیست و  اندازه صفحه نمایش از تبلت کوچک تره (6.2 اینچ). اینا باعث میشه من فکر کنم که رایانه‌های شخصی و تبلت همچنان پلتفرم‌های برجسته‌ی بردگیم‌های دیجیتال هستن. آیا من وسوسه میشم که برای سوئیچ یه چیزی درست کنم؟ مطمئناً، هر چند اون چیز یه بازیه که قبلاً برای آیپد ساختم، نه یه بازی کاملاً جدید. نینتندو خودش رو در موقعیتی خیلی عجیب در بازار قرار داده و جالبه که ببینیم یک سال آینده براشون چطور پیش میره.

در پایان باید بگم، نظراتی که خواندید مشتی بود نمونه خروار. اگه علاقمندید می‌تونید نظرات دیگه رو در این پیوند بخونید.

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه