رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

قهرمان اولین دوره‌ی مسابقات جهانی اتاق فرار مشخص شد

در تاریخ 25 مارچ معادل با 5 فروردین ماه، فینال اولین دوره‌ی مسابقات جهانی اتاق فرار در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد. شرکت کنندگان در برابر چالش اتاق فراری که برای اولین بار، بر اساس «منطق کوانتومی» طراحی شده بود، قرار گرفتند و در نهایت تیمی از کشور اسلوونی برنده نهایی این دوره از مسابقات شد.

 

 

می‌دونم که الان کلی سوال براتون پیش اومده، که در ادامه سعی می‌کنم جواب تک تک سوالات رو با هم بررسی کنیم…

کلاً چند تا تیم و از چه کشورهایی در مسابقه شرکت کردن؟

24 تیم از 22 کشور به همراه 2 تیم چند ملیتی در مسابقات نهایی اتاق فرار شرکت داشتن. 22 کشور اینا بودن: اسلوونی، اتریش، آذربایجان، استونی، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، کره جنوبی، لیتوانی، نروژ، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوییس، ترکیه، اوکراین، انگلستان، آمریکا و در نهایت عمان.

خب باشه، این تیم‌ها چطوری انتخاب شده بودن؟

قبل از شروع مسابقات نهایی، در دو مرحله‌ی شهری و کشوری صلاحیت شرکت کنندگان بررسی شده بود و در نهایت تیم‌های چهار نفره از کشورهای مختلف برای شرکت در مسابقه نهایی شکل گرفتن.

طراحی پازل‌ها و معماهای مسابقه نهایی رو چه کسانی انجام دادن؟

طراحی توسط «اسکات نیکلسون» (Scott Nicholson)، استاد طراحی بازی BGNlab در دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا و تیمش انجام شد. اسکات نیکلسون برای طرفداران بردگیم و بازی‌های رومیزی نامی آشناست، چرا که اولین کسی است که مرور و نقد بردگیم‌ها رو – حتی پیش از شروع به کار سایت یوتیوب – به صورت ویدیویی انجام می‌داد و جز این، تا به حال 3 بردگیم هم با طراحی او منتشر شده.

اسکات نیکلسون طراح مسابقه در حال اهدای نشان به تیم برنده

 

و حامی مالی؟

شرکت «رد بول». احتمالاً با نوشابه‌های انرژی‌زای رد بول آشنایی دارین. ولی شاید ندونید که این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای داره. از مسابقات اتومبیل رانی «فرمول یک» گرفته تا مالکیت چندین و چند باشگاه فوتبال.

ایده‌ی مسابقه از کجا اومد؟

از فیلم سینمایی MindGamers که در زمان نوشتن این خبر، تنها چند روزه که پخش عمومی شده! به گفته‌ی سایت IMDB، در این فیلم عده‌ای دانشجو سعی در ایجاد «آگاهی جمعی» توسط یک رایانه کوانتومی دارن که در ادامه متوجه میشن خودشون جزو یک آزمایش به مراتب بزرگتر هستن.

پوستر فیلم سینمایی MindGamers که به گفته برگزارکنندگان، ایده‌ی اولیه‌ی مسابقه از این فیلم وام گرفته شد.

 

منطق کوانتومی، رایانه کوانتومی، درباره‌ی چی حرف می‌زنی؟

تعریف دایرة المعارفی «منطق کوانتومی» اینه:

منطق کوانتومی در فیزیک ریاضی و مکانیک کوانتومی به مجموعهٔ قواعد و دستورهایی گفته می‌شود، که به هنگام استدلال پیرامون گزاره‌های در بر دارندهٔ اصول مربوط به نظریه کوانتومی کاربرد پیدا می‌کنند.

اگه چیزی سر در نیاوردید، بالاغیرتاً از نگارنده انتظار نداشته باشید که اگه هم، به فرض محال بدونه داستان چیه، بتونه به زبون آدمیزاد توضیح بده. صفحه منطق کوانتومی در ویکی پدیای انگلیسی

خیلی خوب! حالا جایزه تیم برنده چی بوده؟

دعوت به «کارگاه طراحی معما» در لابراتوار بازی دانشگاه ام‌آی‌تی!

راستی، ویدیوی فینال رو کجا می‌تونم ببینم؟

فینال مسابقه رو به صورت اختصاصی در سایت Red Bull TV می‌تونید ببینید.

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه