رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار هفته دوم آذر

در رومیز نیوز هفته‌ی دوم آذر و با گلچینی از اخبار بردگیم‌ها و بازی‌های رومیزی در خدمت شما هستیم. از اخبار رویداد بزرگ بردگیمی در هندوستان تا برد گیم اساسینز کرید!


به بخش خبری وبسایت رومیز، وبسایت اختصاصی بازی‌های رومیزی، خوش آمدید! ما برای شما اخباری از تمامی قاره‌های سیاره‌ی زمین جمع‌آوری می‌کنیم؛ از اروپای سرسبز تا آمریکای درندشت و از آنسو تا هندوستان هزار رنگ! همه زیر چتر دنیای بی‌نظیر بازی‌های رومیزی که آمار و ارقام رشد سالانه‌ی آن تمام علاقمندان را شگفت‌زده کرده‌است. فقط به عنوان نمونه این را بگویم و برویم سراغ اخبار: در ۸ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ فقط ۵۰ میلیون بردگیم در آلمان به فروش رسیده که رشدی ۱۶٪ نسبت به سال گذشته داشته است!

رویداد بزرگ بردگیمی در هند

اولین رویداد بزرگ بردگیمی در هندوستان فردا (۲ دسامبر) برگزار می‌شود. این رویداد یک‌روزه با عنوان میپل‌کان MeepleCON در شهر بمبئی برگزار می‌شود و از بخش‌های متنوعی مثل بخش بازی بزرگسال، بخش کودک، بخش تورنمنت و حتی کارگاه طراحی و توسعه بازی تشکیل می‌شود. برگزارکنندکان خود را برای حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر آماده کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا با جذب تازه‌واردین، فرهنگ بازی را گسترش داده و همزمان دل حرفه‌ای‌ترهای بردگیم را نیز بدست آورند. بلیط شرکت در کل رویداد به پول ما ۵۰۰ هزار تومنی آب می‌خورد، همچنین شرکت‌کنندگان برای هر تورنمنت باید جداگانه یک ۳۰ هزار تومن هم بسُلفند. ولی بلیط‌های مجانی هم وجود دارد که با آنها نهایت می‌شود کارت‌ها را بُر زد و با تاس‌ها بوق زد!

نسخه لگسی از بازی ترسناک معروف

یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های رومیزی در ژانر وحشت بازی Betrayal at House on the Hill است که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد و در آن بازیکنان در نقش ماجراجویانی که قدم در یک عمارت مخوف و کج و کوله گذاشته‌اند باید اتاق‌های عمارت را بجورند و غیر از مقابله با عناصر ترسناک خانه، با همکاری با همدیگر یک خائن که در میانشان است را نیز شناسایی کنند. این بازی که برعکس ظاهرش یک بازی سبک و خانوادگی است را اخیرا راب دِیویو Rob Daviau طراح پیشگام و خالق سیستم لگسی Legacy، به یک بازی کمپینی و داستان محور با عنوان Betrayal Legacy تبدیل کرده‌است. با توجه به موفقیت دیگر بازی‌های این سیستم مثل Pandemic Legacy و Risk Legacy می‌توان این بازی را نیز دارای پتانسیل بسیاری برای موفقیت دانست. در این نسخه که با ۱۳ سناریوی داستانی برگزار می‌شود، بازیکنان در دهه‌های مختلفی در عمارت منحوس، بازی و زندگی خواهند کرد و حتی به مرور شخصیت‌شان پیر خواهد شد!

بردگیم اساسینز کرید

یکی از کمپین‌های موفق ماه گذشته در سایت کیک‌استارتر، کمپین بردگیم بازی اساسینز کرید با عنوان Assassin`s Creed: Brotherhood of Venice بود که با جمع‌آوری رقم نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار در چند روز آینده به کار خود پایان خواهد داد. این بازی رومیزی با تکیه بر سبک همکاری و انجام ماموریت به شکل مخفی‌کاری، حداقل ۲۰ ساعت گیم‌پلی و چندین سناریوی داستانی دارد و همراه با کوهی از مینیاتور و کارت و تاس به بهای ناچیز ۱۵۸ دلار کانادا (حدود یک میلیون و ششصد هزار تومن!) پیش‌فروش شده‌است. در شروع هر سناریو بازیکنان یک نامه مهر و موم شده که حاوی ماموریتشان است را باز می‌کنند و در طی بازی اسرار مخفی حلقه‌ی برادری شهر ونیز را کشف می‌کنند. با توجه به اینکه بازی قرار است تا در تابستان ۹۸ عرضه شود، حسابی وقت برای بازی کردن نسخه دیجیتال خواهیم داشت!

بازی جدید استون‌مایر گیمز

نشر استون‌مایر، تولیدکننده‌ی بازی بسیار محبوب داس یا Scythe‌ از عنوان بازی جدید خود رونمایی کرد. این بازی با عنوان Wingspan (به معنای طول بال) یک بازی رقابتی خانوادگی و در سبک Engine-Building‌ است و آنطور که خود جیمی استگمایر در صفحه‌ی شخصی‌اش در اینستاگرام گفته قرار است تا جزییات بیشتر آن به مرور و در صفحه‌ی فیسبوک بازی ارائه شود. طراح این بازی خانم Elizabeth Hargrave است. بازی با توجه به چند عکس منتشر شده حاوی یکسری تخم‌مرغ پلاستیکی، قطعات چوبی و تاس و کارت است. در اخبار هفته‌های بعد جزییات بیشتر بازی را به سمع و نظرتان می‌رسانیم (سمع و نظر!!).

جشنواره اسباب بازی

همانطور که قبلا هم گفته بودیم چهارمین نمایشگاه اسباب‌بازی برگزار شد که تیم رومیز هم با کارگاه طراحی بازی رومیزی در بخش علمی آن حضور داشت. نکته‌ی جالب نمایشگاه حضور تعداد زیاد بازی‌های رومیزی ایرانی و به خصوص کپی‌های بسیاری بود که از بازی‌های مطرح جهان تولید شده بود. به طوری که تنها ۳-۴ مدل کپی از Ticket to Ride موجود بود آن هم در رنگ‌ها و طرح‌ها و کیفیت‌های مختلف! اگر وقت کردیم حتما یک نیم‌گزارش ویدیویی که از نمایشگاه تهیه کرده‌ایم را سر و سامان می‌دهیم و آنرا به سمع و نظرتان می‌رسانیم (چه می‌کنه این سمع و نظر!!!).

نسخه فارسی کدنیمز

خبر داخلی دیگر عرضه‌ی نسخه‌ی فارسی بازی‌های فوقِ محبوب و جایزه برده‌ی Codenames و Codenames: Pictures است که در یک اتفاق خجسته با کسب لایسنس و حق چاپ بازی به فارسی از کمپانی چک گیمز CGE توسط شرکت ذهن زیبا، انجام شده‌است. در همین هفته ویدیوی نقد و بررسی نسخه‌ی فارسی این دو بازی را باز هم به سمع و نظرتان خواهیم رساند و امیدواریم این رویه‌ی حفظ و دریافت حقوق بازی برای بازنشر به فارسی در محصولات دیگر نیز ادامه پیدا کند و در آینده ناشران بازی‌های بیشتری را با حفظ لایسنس به سمع و نظر ما برسانند!

همکاری با رومیز

خبر بعدی هم داخلی است، البته خیلی داخلی! در حد داخل رومیز!

ما در سایت رومیز تصمیم داریم از تولیدکنندگان محتوای مرتبط با بازی‌های رومیزی و بردگیم دعوت به همکاری کنیم. این تصمیم را به دو دلیل گرفتیم: اول ایجاد تنوع در محتوای سایت و دوم حمایت از تولیدکنندگان محتوا! قصد داریم تا محتوای تولیدشده‌ی شما (ویدیو، مقاله، گزارش و …) را با اسم و برند خودتان در سایت رومیز قرار دهیم. اولین محتوایی که به این شکل در سایت خواهیم گذاشت ویدیوی نقد و بررسی نسخه فارسی کدنیمز است که این هفته به سمع و نظرتان می‌رسد (دیگه لوس شد، نه؟). پس اگر شما هم محتوای بردگیمی (نقد، بررسی، معرفی، آموزش و …) تولید می‌کنید یا علاقمند به انجام آن هستید گوش بزنگ باشید که بزودی جزییات بیشتر این همکاری را منتشر می‌کنیم. همچنین نظرات و پیشنهادات خودتان را در این مورد حتما در کامنت‌ها به سمع و نظر ما برسانید (هاها! من به این راحتیا ول‌کن نیستم!).

https://www.youtube.com/watch?v=s8T0bb_kspI

نسخه موبایلی بازی قارچی

رومیز نیوز این هفته را با خبر عرضه‌ی نسخه موبایلی بازی کارتی Morels به پایان می‌رسانیم. این بازی جذاب دونفره بازیکنان را به دنبال کندن قارچ در جنگل می‌فرستد و در پشت ظاهر ساده خود، عمق استراتژیک دلپذیری دارد. ویدیوی تریلر نسخه‌ی دیجیتال بازی را می‌توانید در بالا ببینید، همچنین لینک دانلود بازی در ادامه آمده است:

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. abolfazl200017 گفته؛
    00:06 1397/09/11

    سلام و خسته نباشید
    یک انتقاد داشتم و اونم اینه که یک مدتی هست که از اون فضای پویا و ویدیو های متعدد جذاب دور شدین
    نمیدونم چا ولی امیدوارم هرچی زودتر دوباره استارت بزنین
    علارغم اینکه موضوع های زیادی هستند که میشه به اونا پرداخت
    ممنون

    • امیر سلامتی گفته؛
      11:16 1397/09/11

      سلام ممنون
      ما رومیز و کل محتوای اون رو با کم کردن از اوقات فراغت و استراحتمون و تنها به دلیل اعتقاد و علاقه به فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام میدیم.
      بدیهیه که یه زمان‌هایی شرایط کار و زندگی‌مون به گونه‌ای باشه که وقتمون کمتر باشه و مجبور بشیم از محتواهایی که تولیدشون وقت زیادی می‌گیره (مثل ویدیو) کم کنیم
      امیدواریم بتونیم دوباره حجم محتوای ویدیویی رو افزایش بدیم چون برای خودمون هم خیلی جذابه

      با سپاس از شما

لینک کوتاه