رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز، اخبار بازی هفته پنجم مهر و اول آبان

در رومیز نیوز هفته‌ی پنجم مهر و هفته‌ی اول آبان‌ماه و با گلچینی از اخبار بردگیم‌ها و بازی‌های رومیزی در خدمت شما هستیم. از اخبار نمایشگاه اسن در سال ۲۰۱۸ میلادی تا یک بازی زیرخاکی کشف شده مربوط به سال ۰ میلادی!


به بخش خبری وبسایت رومیز، وبسایت اختصاصی بازی‌های رومیزی، دورهمی، جمعی، فکری، خانوادگی، بزرگسال و میانسال خوش آمدید. همچنان رومیز نیوز این هفته را با اخبار نمایشگاهِ در حالِ انبساط Spiel `18 در شهر اِسن آلمان شروع می‌کنیم، که مانند کیهانِ بعد از بیگ‌بنگ، همچنان رشد می‌کند تا احتمالا در تاریخ ۲۵ اکتبر منفجر شود.

پارچه‌های کُره‌ای

با اینکه تنها ۵ روز به افتتاح بزرگترین نمایشگاه بازی‌های رومیزی سال، یعنی اشپیل ۲۰۱۸ در شهر Essen آلمان باقی مانده، هنوز ناشرانی از سرتاسر دنیا مشغول پر کردن پایگاه داده‌های بازی‌های این نمایشگاه هستند و به فهرست بلند بالای آن بازی اضافه می‌کنند. در سال‌های گذشته شاهد حضور پررنگ‌تر ناشرانی از کشورهای آسیایی در این نمایشگاه بودیم. یکی از ناشران مطرح کره جنوبی نشر «بائوباب خوشحال» یا Happy Baobab است که در سال ۲۰۱۶ بازی خلاقانه‌ی Fold-it را عرضه کرده‌بود. این بازی یک بازی همزمان است که در آن بازیکنان باید سریعا پارچه‌های خود را با تا زدن، به شکل مشخصی که کارت بازی نشان می‌دهد درآورند. این بازی ساده و خانوادگی، در سال ۲۰۱۷ به نسخه‌ی پیشرفته‌تری به نام Battlefold‌ تبدیل شد که در آن همان مکانیزم تا زدن پارچه در خدمت بازیکنان برای حمله و نبرد با یکدیگر بود. امسال نیز شاهد نسخه‌ی جدیدی از این بازی هستیم که با همکاری طراح معتبر فرانسوی برونو کاتالا Bruno Cathala (طراح بازی Kingdomino که اینجا به تفصیل معرفی‌اش کرده‌ایم) انجام شده و با عنوان Magic Fold همان مکانیزم را با گیم‌پلی تازه‌ای عرضه کرده‌است.

آزول شیشه‌ای

یک خبر جذاب دیگر از نمایشگاه اسن، عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از بازی فوق محبوب آزول Azul است که در حال حاضر مانند سوپراستار دنیای بردگیم، مشعل این سرگرمی را به دست گرفته و دوان دوان به سمت محل روشن کردن چراغ نمایشگاه می‌دود و سر راه هر افتخاری، اچیومنتی، چیزی را می‌بیند می‌قاپد. بازی فکری انتزاعی «آزول: شیشه‌های رنگی سینترا» Azul: Stained Glass of Sintra نسخه‌ی جدیدی از این بازی محبوب است که با تغییر تم از کاشی‌های حمام به شیشه‌های رنگی، و با تغییراتی در گیم‌پلی توسط طراح همان بازی، یعنی جناب مایکل کیسلینگ عظیم‌الشان طراحی شده‌است.

کنسول مقوایی

نمی‌دانم کنسول‌های قدیمی بازی ویدیویی یادتان است یا نه! اگر هم یادتان نیست خیلی غصه نخورید که قرار است با بردگیم جدید کمپانی یلو iello با عنوان «جعبه ۸ بیتی» یا 8Bit Box به دنیای این کنسول‌ها پرتاب شوید. در واقع این بازی، که در نمایشگاه اسن عرضه خواهد شد، تنها یک بردگیم نیست بلکه یک سیستم است که قرار است بازی‌های زیادی در آن اجرا شود. در جعبه‌ی فعلی ۶ دسته‌ی بازی قرار دارد که در واقع صفحه‌ی هر بازیکن است. همچنین ۳ بازی در این جعبه قرار دارد که بازی‌های بیشتری هم برای آن عرضه خواهد شد. هر بازی که گیم‌پلی کاملا متفاتی با بقیه خواهد داشت، بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و قرار است تا حس و حال بازی‌های ویدیویی دهه‌ی ۸۰ میلادی را حسابی برایمان زنده کند.

بردگیم باستانی

اگر از اخبار پر زرق و برق بازی‌های جدید خسته شده‌اید، یک خبر از دنیای بردگیم باستان برایتان داریم. ظاهرا باستان‌شناسان روسی (ایندیانا جونزوف!) از حفاری‌های اخیر یک قلعه‌ی قرون وسطایی، یک بردگیم باستانی گِلی کشف کرده‌اند که سن آن بیش از ۲۰۰۰ سال تخمین زده شده‌است. در این بازی که مشابه چکرز است، دو بازیکن با جابجا کردن مهره‌های خود تلاش می‌کنند تا مهره‌های حریف را از بین ببرند.

خرت و پرت چاپی

با توجه به گرانی بازی‌های خارجی و افزایش محبوبیت بازی‌های چاپی (Print & Play) تصمیم گرفتیم تا در هر بخش خبری یک بازی جدید PnP هم معرفی کنیم. اما از آنجاییکه وقت برای ترجمه نداریم از شما می‌خواهیم که در این کار به ما کمک کنید. معرفی بازی و فایل‌های چاپی از ما، ترجمه‌ی دفترچه از شما. اگر علاقمند بودید دفترچه را ترجمه کنید و برای ما ایمیل کنید تا در صورت تایید به اسم خودتان در سایت قرارش دهیم.

اما بازی چاپی این هفته با عنوان Thrifty Collector یک بازی جمع‌آوری منابعِ یک نفره است که تنها ۵۴ کارت است و ۲ تاس! در این بازی شما با جمع‌آوری خرت و پرت(!) از دست دوم فروشی‌ها، حراجی‌ها، زیرفروش‌ها، پول‌لازم‌ها و غیره، تلاش می‌کنید تا سود بیشتری عایدتان شود و رتبه‌ی بالاتری در صنف خرت و پرت فروشان کسب کنید.

 

خوشحال می‌شوم که نظراتتان در مورد رومیز نیوز را با ما به اشتراک بگذارید. تا نیوز بعدی خدا نگهدار.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. pnp gamer گفته؛
    21:08 1397/07/28

    لطفا به فروم pnpgames.lxb.ir/forum بیایید.

    کمک کنید تا بازی ها را ترجمه کنیم و نسخه pnp بازی ها را بسازیم.

  2. Sara گفته؛
    16:58 1399/03/22

    سلام بازی آزول سینترا چه تفاوتی با آزول قبلی کرده غیر از ظاهر شیشه ای تایل ها؟ آیا خود بردگیم هم جذاب تر شده و ارزش هزینه بالاترو داره؟ لطفا پاسخ بدین. ممنونم

لینک کوتاه