رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رکب

بازی رکب یک بازی رومیزی در سبک Area Control یا قلمروگیری است و برگردانی است از بازی محبوب Condottiere از طراح معروف Dominique Ehrhard فرانسوی که اینجا آن را معرفی کرده‌ایم.

در دورانی که قلمرو شاهی به استان‌های خودمختار تقسیم شده، سردارانی از گوشه گوشه‌ی سرزمین در سودای کشورگشایی، ارتش خود را برای فتح شهرها گسیل داشته‌اند.

پس با مهارت و شجاعت بجنگید و با تدبیر و مکر به حریفان رکب بزنید تا قدرت و افتخار کسب کنید.

در بازی رکب، ۲ تا ۶ بازیکن برای کشورگشایی و بدست آوردن قلمرو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا هرکدام در طول بازی ۳ استان مجاور (و یا ۵ استان غیر مجاور) را فتح کنند. هر دور از بازی با مشخص کردن محل جنگ شروع می‌شود و در ادامه بازیکنان با کارت بازی کردن قدرت ارتش خود را زیاد می‌کنند و به کمک کارت‌های ویژه به رقیبان رکب می‌زنند.
پس ارتش خود را آماده نبرد کن…

چقدر حاضری بهای جنگ بدهی؟

در بازی رکب بازیکنان با یکدیگر بر سر تصاحب استان‌های نقشه به دفعات جنگ می‌کنند. در هر کدام از جنگ‌ها هر بازیکن با بازی کردن کارت‌های سرباز قدرت ارتش خود را زیاد می‌کند و یا با بازی کردن کارت‌های ویژه برنامه‌ی دیگر بازیکنان را به هم می‌زند.

در پایان هر جنگ، بازیکنی که جمع اعداد کارت‌های ارتشش از بقیه بیشتر باشد جنگ را می‌برد و نشان خود را در آن استان قرار می‌دهد. بازی زمانیکه یکی از بازیکنان بتواند سه استان مجاور و یا پنج استان در کل نقشه را تصاحب کند به پایان می‌رسد.

بازی رودست زدن!

با وجود اینکه کارت‌های بازی به شکل تصادفی به دست بازیکنان می‌رسد، ولی نحوه‌ی استفاده و بازی کردن آنهاست که برنده‌ی هر نبرد را مشخص می‌کند. همچنین کارت‌های ویژه‌ای که در بازی هستند هرکدام خاصیتی دارند که می‌تواند روی نتیجه‌ی جنگ تاثیر بگذارد. مثلا کارت مترسک به بازیکن اجازه می‌‌دهد تا یکی از سربازانی که بازی کرده را به دستش برگرداند، یا کارت زمستان ارزش تمام کارت‌ها را برابر با یک می‌کند و …

سرگذشت بازی

سرگذشت بازی رکب از تابستان سال ۹۷ و یک ایمیل آغاز شد که ما از طرف رومیز برای دومینیک ارهارد طراح بازی Condottiere فرستادیم تا از محبوبیت بازی‌هایش در ایران بگوییم و همچنین از او برای دریافت حق تولید آن بازی به فارسی سوال کنیم. پاسخی که او به آن ایمیل داد باورنکردنی بود: «من و همسرم برای تعطیلات داریم به ایران می‌آییم!» ما هم با شگفتی از این بختِ نیک استقبال کردیم و در شیراز به استقبالشان رفتیم و هم قرارداد نسخه‌ی فارسی بازی را بستیم و هم در شهر گشتیم و فالوده و خیار سکنجبین خوردیم و از دنیای بردگیم و طراحی صحبت کردیم (گزارش کامل این دیدار را می‌توانید اینجا بخوانید).

بعد از آن مدتی طول کشید و تقریبا اواخر زمستان بود که توانستیم مقدمات کار را فراهم و فاز پیش‌تولید بازی را آغاز کنیم. در اولین قدم می‌خواستیم دنیای بازی را از ایتالیای دوران رنسانس به زمان و مکانی در ایران تغییر دهیم. بعد از کمی تحقیق دشت‌های وسیع و کوهستان‌های سبز لرستان را انتخاب کردیم. تصویرسازی بازی را به محمد نورالدینی سپردیم که با توانایی‌اش در تصویرسازی واقع‌گرایانه و تسلطش بر نقوش و پوشش مناطق مخلف ایران آشنا بودیم.

برای نام بازی هم رکب که به معنای فریب دادن و بلوف زدن است را انتخاب کردیم که به حس و حال و تجربه‌ی بازی نزدیک باشد. زیرا این بازی بیشتر از اینکه به استراتژی مربوط باشد به ذهن‌خوانی و توانایی بلوف زدن و دیگران را به چالش کشاندن مربوط است.

رکب بازی «بازی زیرپوستی» است، بازیِ دام گذاشتن و حریفان را به بیراهه کشاندن است. بازی کمین کردن و منتظر لحظه‌ی شکار نشستن است، و زمانیکه آن لحظه رسید دیگر باید ریسک کرد و مطمئن بود، زیرا تزلزل رقبا را جَری می‌کند و آنوقت دیگر بلوف نمی‌گیرد و تهدید موثر نمی‌شود. رکب از آن دست بازی‌هایی است که جادویی در خود نهفته دارند که فراتر از خود بازی و در حال و هوای دورِ میز و بین بازیکنان شکل می‌گیرد. همان جادویی که ما را شیفته‌ی این سرگرمی کرده…


ویدیوی آموزش بازی

 

دانلود راهنمای بازی

دانلود کارت‌های راهنما

لینک خرید بازی در فروشگاه مآدمک


قیمت مصرف‌کننده ۱۶۵ هزار تومن


 

امیر سلامتی
امیر سلامتی

نویسنده و طراح بازی رومیزی

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. مهدی گفته؛
    20:05 1398/06/09

    ببخشید اثر و امتیاز شماری همه ی کارت ها در آخر محاسبه میشود (زمانی که آخرین بازیکن پاس میدهد) یا مثلا اثر کارت بهار یا دیگر کارت ها همان زمان بازی شدن آنها اعمال میشود؟

  2. مهدی گفته؛
    21:26 1398/06/10

    سلام در دفترچه بازی در قسمت سرگذشت بازی خط یازده کلمه مختلف اشتباها مخلف تایپ شده است

  3. حسن گفته؛
    14:47 1398/06/15

    یعنی چی؟ شما میگید ما برای ترویج بردگیم این کار ها را انجام میدهیم الان با این قیمت ها خانواده من بدشون میاد از بردگیم . شما فقط به فکر جیب خودتون هستید . اگر برای بردگیم این کارها را میکنید باید ارزان تر بدهید تا همه بتوانند آن را بخرند و لذت ببرند .

    • Bamdad گفته؛
      18:09 1398/06/15

      اگر یه سال پیش بود این قیمت زیاد بود ولی نه الان با این وضعیت کاغذ و مواد اولیه .به نظر من واسه بازی که باز طراحی شده و قانون کپی رایت هم رعایت شده مناسبه

      • حسن گفته؛
        20:13 1398/06/15

        برای شما مناسبه نه برای ما که اگه یه همچین پولی دستمون بیاد از خوشحالی دق می کنیم. یعنی فقط اونایی که پول دارن می تونن از این بازی لذت ببرن ؟ پس قشر ضعیف جامعه چی؟ یعنی اونا آدم نیستن و نمیتونن از بازی کنار خنوادشون لذت ببرن ؟ پس باید ارزونتر بدن تا همه لذت ببرن

        • حسن گفته؛
          12:44 1398/06/16

          من واقعا متاسفم که اینقدر تند حرف زدم و با حرف شما درباره امیر سلامتی هم موافقم اما خب ما که نمیتونیم این بازی را بخریم یا مثلا بازی بازار ۱۲۹۵ واقعا ناراحتیم خب ما باید چکار بکنیم

        • محمد حسین گفته؛
          13:09 1398/06/16

          قیمت این بازی به نسبت محتویات زیاده ایران تو این صنعت نوپاست و سعی کرده نشون بده برای کیفیت بالا حاظرن مردم هزینه کنند این مسئله خیلی خوبه اما متاستفانه این ناشر تو این زمینه تلاشی نکرده و به نسبت محتویات قیمت مناسبی نذاشته ولی باید درنظر داشت برخی ناشران از محبوبیت یه بازی سوء استفاده میکنند اما خب این بازی شرایط ساختش خوب نبوده واسه همین مجبوره برای ضرر نکردن قیمت نامناسب بزاره و هنوز اونقدر نتونسته بفروشه

        • سربدار گفته؛
          00:52 1398/06/18

          دوست عزیز توصیه می کنم یه بار دیگه شعار امیر سلامتی رو بخونید اگه این طوریه که شما میگید بهتره این رو اضافه کنه که دنبال سود برای خودم هم هستم.درسته گیم پلی بازی خیلی جالب است ولی اصلا ارزش قطعات رو نداره. ممنون. موفق باشید.

        • علیرضا زیدوند گفته؛
          15:01 1398/08/05

          من از طرفداران اقای سلامتی ام. من این بازی رو دارم می گیرم ولی همچنان می گم ای کاش یک کم ارزان تر بود. البته حق میدم خوب یک سودی هم باید باشه. ولی بازم می گم بازی گرونه ولی گرافیک کیفیت و گیم پلی فوق العاده ای داره و البته تو سال 98 این یک قیمت معمول اقای حسن انقدر هم گرون نیست که شما میگید البته خوب قشر های مختلفی داره این جامعه و از پولدار تا کسی که از گشنگی داره می میره ولی برای تمام ان افراد راه حل هست(البته برای خرید برد گیم)اونی که از گشنگش داره میمیره که اصلا برد گیم نیاز نداره ولی برای شما اقای حسن بازی نامه ای به گیلاس مناسبه و ناشتایی و اقای امیر حسین اونجوری که شما گفتید یک کم بی احترامی هست بازی شطرنج پلاستیکی نداریم بازی شطرنج که تمام برد گیم پلیر ها با اون شروع کردن ولی شطرنج پلاستیکی کاملا قصد توهین به اقای حسن رو داره ولی برای انهایی مثل حسن بازی نامه ای به گیلاس مناسبه.
          و خود من هم نظری دارم. می دونم که تو ایران شرایط اونجوری نیست که برد گیم عالی با قیمت عالی وارد بازار شه ولی اخه باید دنبال راه چاره گشت. بازی بازار 1295 بازی بدی نبود. گیمپلی معمولی گرافیک و کیفت عالی و کاملا تولید ایران و واسه ی همین که تولید ایرانه بسیار گرانه ولی بازی رکب بازی با گیمپلی عالی و کیفیت عالی ولی باید کاری برای قیمت تمام این بازی ها کرد و این فقط به این دو ناشر مربوط نیست این یک مشکل اساسیه.

          در هر صورت دست تمام ناشران بازی درد نکنه که دنبال راهی برای جمع کردن خانواده برای بازی و سرگرمی و لحظاتی فکر کردن واقعا ممنون 🙂

        • ابوالفضل گفته؛
          05:28 1399/09/24

          سلام آقای حسن،دلیل بالا بودن قیمت بازی همش که تقصیر آقای سلامتی نیستش دلیل گرون بودن قیمت ها بخاطر اوضاع مالی بد کشور هم است شما خودتون هم میدونید که اوضاع کشور در حال حاضر چطور است

    • هومن گفته؛
      13:49 1398/06/23

      دوست عزیز شما میدوتی نسخه print and play بازی ها به چ درد می خوره ؟
      یعنی شما میتونی بری فتوکوپی سر کوچتون بدی کارتای بازیو رو مقوا براتون چاپ کنن و لمینت بزنن

      به این موضوع ب دو دلیل اشاره کردم :
      1.اگه شما انقد نمیتونی هزینه کنی می تونی نسخه خارجیو چاپ کنی
      ۲.با رفتن سراغش می بینی حتی اگر خودت هم چاپ کنی چیزی کمتر از ۱۰۰ پات آب نمی خوره پس الکی ارزش کارو پایین نیار

      و تازه آدم ک نباید همه بازی هارو داشته باشه

      من از وقتی دیدم تیم رومیز داره بازی تولید می کنه هیچ بازی نمی خرم و پول جمع نی کنم تا بتونم بازی های بعدی رومیز رو هم بخرم

      • سربدار گفته؛
        20:12 1398/06/23

        دوست عزیز درسته که می تونم بعضی از بازی هارو چاپ کنم ولی مثل بازی یک نشری که به تعداد زیاد تولید میکنه نمیشه.تازه وقتی ناشری خودش دستگاه داره به طور قطع براش ارزونتر تموم میشه.علاوه بر اون رکب از نظر تصویر سازی خیلی بهتر از کندوتیری است.در مورد اینکه بازی های گروه رومیز بهتره اصلا شک و شبهه ای نیست.من هم تصمیم دارم رکب رو بخرم.در مورد رکب هم تا حدی اشتباه فکر می کردالان هم حدود 15 بازی دارم که همه را خودم خریدم .برای خرید هر بازی کلی هم کلنجار رفتم.ولی آخر خریدم.هیچ بازی رو هم بی خود نخریدم.شرمنده رفقاو موفق باشید و ممنون.

        • سربدار گفته؛
          20:16 1398/06/23

          در ضمن من اصلا با این که سود بازی برای نشر و گروه رومیز زیاد باشه ناراحت نیستم فقط خوشحال می شوم مقداری از این صرف ترویج بازی ها بشه . به امید بازی های جدید و بهتر رومیز.

  4. محمد حسین گفته؛
    13:13 1398/06/16

    این نکته هم هست که واقعا سر گرافیک زحمت کشیده شده و تیم رومیز سعی کردن جذابش کنند و منظورم از سوء استفاده برای تیم رومیز نبود زحماتشون ارزشمنده و خب ..
    خوب کار کردین و من تبریک میگم

  5. آیدین گفته؛
    17:43 1398/06/16

    سلام و خسته نباشید به همه شما که برای تهیه و ترویج بوردگیم تلاش میکنید
    من هنوز این بازی رو نخریدم . قیمتش نسبت به بازی اصلی condottiere نسبتا مناسبه
    فقط اینکه نمیدونم تو عکسهای بازی مثل اینکه کارتهای بازی تیره تر از بازی اصلیه . و اینکه نمیشد همرنگ با بازی اصلی طراحی بشن .
    ضمن اینکه من بازی اصلی رو دارم و از مکانیزم بازی هم خیلی خوشم اومده . پس کار شما جای تحسین و تشکر داره که اون بازی رو با طراحی قشنگی مثل این ( البته تو تصویرسازی ) تولید میکنید و امیدوارم کار شما ادامه دار باشه .. با امید به روزای بهتر.

  6. اسماعیل گفته؛
    18:54 1398/06/16

    سلام
    یه سوالی برام پیش اومده؟ مثالی که تو صفحه 8 دفترچه آوردید درسته؟ پس قدرت بهار چرا اعمال نشده؟ فقط بخاطر طبال قدرت کارتها دوبرابر شده و با شیرزن جمع شده.

    • امیر سلامتی گفته؛
      15:04 1398/06/17

      سلام. بله مثال درسته. ولی میتونیم مثل شما فرض نیم که احتمالا کارت ۶ بالاترین کارت زمینه و در اینصورت۳ واحد دیگه هم به قدرت ارتش اضافه میشه و میشه ۳۲. ولی ما در مثال اینطور در نظر نگرفتیم. ممنون

  7. روزبه گفته؛
    08:32 1398/06/17

    با سلام،
    با توجه به صحبت هایی که همه دوستان کردن، من میخواستم یه مطلبی درباره قیمت بازی بگم، و اون اینه که این بازی نسخه اورجینالش که قطعا کیفیت قطعاتش و چاپش و تولید خیلی خوب هست و همچنین ناشر و موعلف و طراح و همه دست اندرکارانش باید منتفع بشن از سود حاصل از تولیدش، و همچنین هزینه های بالای تولید در اروپا و کشورهای دیگه (منظورم مواد اولیه نیست، هزینه نیروی کار هست) با این وجود قیمت نسخه اصل این بازی حدود 20 دلاره یعنی به پول الان ما 250 هزار تومن در میاد، و تولید کننده داره با این قیمت توی بازار جهانی عرضه میکنه، بعد ما میایم این بازی رو صرفا کپی میکنیم (البته میدونم حق ناشر پرداخت شده) و با هزینه های کم نیروی کار توی ایران تولیدش میکنیم ولی باز هم میبینیم قیمت خیلی متفاوت در نمیاد و به نظرم این قیمت گذاری میتونه دلیلش عدم نگاه بلند مدت به بازار باشه که و اینکه تولید کننده میخواد توی یه زمان خیلی کم به سود بالا برسه و این اصلا منصفانه نیست و خریدار هم عکس والعمل نشون خواهد داد. اگر واقعا قصد دارید فرهنگ سازی کنید لطفا نگاه بلند مدت داشته باشید مطمین باشید که پایدارتر خواهید بود.

    • امیر سلامتی گفته؛
      14:58 1398/06/17

      سلام
      ممنون از نطرتون. باید بگم که شما احتمالا با رومیز آشنایی ندارید وگرنه از «دید کوتاه مدت» و «عدم علاقه به فرهنگ‌سازی» ما صحبت نمی‌کردید.
      ما چهار ساله که بی‌جیره و مواجب و فقط به دلیل علاقه شخصی از وقت فراغت و استراحت خودمون برای محتوای سایت رومیز هزینه می‌کنیم تنها به این دلیل که فرهنگ این سرگرمی برامون ارزش داره و شاهدش هم صدها مقاله و ده‌ها ساعت ویدیو و محتوایی است که روی سایت موجوده.
      همچنین این نکته رو هم بگم که برخلاف نظر شما این بازی «کپی» نیست، کافیه فقط با دقت نگاهی به محتوای تصویری این بازی (و دیگر بازی‌های ما) بندازید. لطفا قبل از قضاوت موارد مختلف رو بسنجید و از پیش‌داوری و برچسب زدن خودداری کنید.

      در مورد هزینه‌های بازی، جهت اطلاعتون این رو میگم که قیمت نهایی هر بازی با توجه به جمیع این هزینه‌ها حساب میشه:
      هزینه‌های پیش‌تولید شامل تصویرسازی، گرافیک، محتوای متنی، اخذ لایسنس و غیره
      هزینه‌های تولید شامل هزینه کاغذ، مقوا، چاپ، بسته‌بندی، سورتینگ، انبارداری و لجستیک
      هزینه‌های پس از تولید شامل درصد توزیع‌کننده، درصد فروشگاه، تبلیغات و غیره (که بد نیست بدونید که بیش از ۵۰٪ قیمت نهایی رو هزینه‌های پس از تولید شامل میشه)

      قیمت نهایی بازی رکب با توجه به جمع هزینه‌های فوق محاسبه شده و حاشیه‌ی سود کاملا مرزی و منصفانه براش در نظر گرفته شده.
      امیدوارم این توضیح روشنگر بوده باشه.

      • arshiakhatamy گفته؛
        20:20 1401/11/16

        سلام و درود اول خدمتتون عرض کنم من طرفدار برد گیم هستم و در مرحله دوم فروشنده بازی های رومیزی هستم،سناریو و گرافیک رکب فوق‌العادس اما با باز کردن جعبه کیفیت توکن ها بدجور زد تو ذوقم،فکر میکنم اگر به جای مقوا از پلاستیک استفاده میشد،خیلی تفاوت قیمتی پیدا نمیکرد،درست نمیگم؟

  8. محمد حسین گفته؛
    14:38 1398/06/17

    در مورد این بازی سرزمین ذهن زیبا ویدئو گرفته اگه میشه بزارینش آقای سلامتی با مرتضی آشوری تو سرزمین ذهن زیبا ویدئو را ضبط کردند

  9. محمد مهدی گفته؛
    18:55 1398/06/17

    سلا با تشکر از شما یه سوال داشتم:
    این بازی زیاد شانسی نیست؟ یا اینکه شانسش چقدره و اونقدر نیست که بازی استراتژی خودش رو از دست بده؟

  10. hamid گفته؛
    22:27 1398/06/17

    باعرض سلام و خسته نباشید به شما اقای سلامتی و تیم رومیز.واقعا عالیه که بازی ها امتیازش خریداری میشه و براساس فرهنگ و تاریخ خودمون ساخته میشه امیدوارم اول راه باشه و بیخیال نشین ممنون ازتون خدا قوت

  11. مجید گفته؛
    19:54 1398/06/18

    یه سوال ؟ هزینه ساخت هر یدونه از بازی رکب برای گروه مستفیل و تیم رومیز چنده؟ خواهشا راست بگید

  12. مازیار آخوندی گفته؛
    00:54 1398/06/19

    من دیروز بازی رو گرفتم و امروز با همسرم بازی کردیم. گرافیک و کیفیت عالی، گیم پلن عالی و سرعت یادگیری بازی بر خلاف تصور اولیه ام فوق العاده بود. در همون دست اول بازی هم به شما برای انتخاب اسم آفرین گفتم. اسمش کاملا برازنده است و هوشمندانه و با سلیقه بود. دمتون گرم
    دوستانی هم که بابت قیمت ایراد گرفتن بد نیست یک نگاه به کیفیت، حق مولف و قیمت بازیهای خارجی در ایران داشته باشند. امیدوارم سود خوبی برای رومیز داشته باشه تا تشویق به تولید بازیهای دیگه هم بشوند.

    • امیر سلامتی گفته؛
      20:19 1398/06/22

      سلام. سپاس از شما. شنیدنش بسیار باعث خوشحالیمه.
      ما برای توسعه بازی وقت زیادی گذاشتیم و خرسندم که دوست داشتید..

  13. Mostafa Naderloo گفته؛
    18:41 1398/06/21

    سلام خدمت آقای امیر سلامتی عزیز
    آقا ما طرفدار دو آتیشه شما هستیم لطفا میشه بگید این بازی از نظر شما ممتاز هست یانه؟ ممنون.❤

    • امیر سلامتی گفته؛
      20:23 1398/06/22

      سلام. ممنون از شما لطف دارید
      من که نمی‌تونم در مورد بازی خودمون بگم ممتازه یا نه. ترجیح میدم مخاطبا نظر بدن.

  14. رضا گفته؛
    02:29 1398/06/23

    سلام آقای سلامتی یک سوالی داشتم میخواستم بدونم اگه کسی یک بازی بردگیم طراحی کنه جایی هست که بشه این بازی رو به نام خودش ثبت کنه؟؟من یه بازی طراحی کردم اما هرچی تو نت گشتم ندیدم جایی باشه بشه ثبت کرد از طرفی دیدم بعضی بازی ها شماره ثبت دارن! ممنون میشم پاسخ بدین

  15. آرش گفته؛
    18:00 1398/06/24

    با سلام به تیم با حال رومیز.من قبلا فکر میکردم کارت های رکب چون دورش زیاد سیاهه زشت خواهد بود ولی وقتی بازی رو دیدم فهمیدم که چقدر به بازی و تم اون میاد و خیلی هم زیباش کرده.
    خلاصه اگه پول اضافی دارید حتما بخرید این بازیو.خواهشا همین جوری بازی درست کنین.ممنون.
    راستی میشه چند تا بازی که جدید درست شدن مثل شاه دزد وزیر ، ۱۳ سرنخ (خواهشا اینو بدید امیر آیین نقد کنه) که نسخه ایرانی بازی 13clues هست ،بازی ماکسکرید و بقیه رو بررسی کنین

    • امیر سلامتی گفته؛
      18:21 1398/06/24

      سلام ممنون از شما
      خوشحالم که دوست داشتید.
      اگر فرصت بشه حتما بازی‌های جدید رو معرفی می‌کنیم.

  16. ماهان ایروانی گفته؛
    15:21 1398/06/25

    سلام خدمت اقای سلامتی عزیز.خواستم چند تا چیز خدمتتون بیان کنم:۱-لطفا بازی هایی که تولید میشه رو زودتر به استان های دیگه برسونید .من مشهد زندگی میکنم .موقعی که ویدیو اموزش نامه ای به گیلاس منتشر شد سریع دیدمش و خواستم از سایت مادمک خریداری کنم ولی پدرم اجازه نداد.یک ماه بعد فروشگاه فکر خوب پیام داد بازی گیلاس موجود شد .سریع رفتم بخرم وقتی خریدم پشت کارت ها و توکن قلب عوض شده بود ولی من به امید کارت های قبلی خریدم.لطفا با کارت های رکب و توکن هاش این کارو نکنید خواهشا.یا اگر مجبورید اول نسخه های قبلی رو به استان ارسال کنید و بعد این کارو بکنید.خیلی ممنونم ازتون.دوستار شما ماهان

  17. امیرحسین گفته؛
    18:09 1398/06/25

    سلام خسته نباشید
    بنده این بازی رو خریدم ، بازی خیلی خوبی هست و پیشنهاد هم میکنم به همه که بخرن ولی رضایت من از بازی 50% هست . این به این دلیله که کارت های بازی کیفیت خیلی مطلوبی داشتن و منو راضی کردن ولی در عین حال توکن های بازی به طور کل منو نا امید کردن ، توکن ها بسیار بی کیفیت هستن ، اون نماد دایره مانندی که روی توکن ها خورده یه جا کج خورده ، یه جا نصفه خورده و… انتظار داشتم حداقل باتوجه به تعداد زیاد توکن ها یه کیسه پارچه ای مناسب داخل جعبه باشه ولی نبود .
    در عین حال کیفیت مپ بازی عالی بود ولی یکمقدار کوچیک بود .
    میتونستید به نظرم مثلا یه بخشایی از مپ یه پدیده های طبیعی و جالبی بزارید .
    ولی دستتون دردنکنه ، زحمت کشیدید ، هرچی گفتم درجهت بهبود کیفیت بازی در نسخه های بعدی بود .
    اگه یه لطفی کنید که کیفیت توکن های بازی رو بالا ببرید و مثلا توکن های جدید و با کیفیت رو با قیمت پایین بفروشید عالی میشه

    دستتون دردنکنه

    • امیر سلامتی گفته؛
      19:24 1398/06/25

      سلام ممنون از نظرتون.
      تلاش و آرزومون اینه که بازی به بازی رشد کنیم.
      سپاس

      • امیرحسین گفته؛
        23:20 1398/06/25

        سلام قربان
        مرسی که نظرم رو مطالعه کردین
        نظرتون درباره طراحی دوباره و فروش جداگانه توکن های باکیفیت چیه ؟
        منتظرتون هستم

        • امیر سلامتی گفته؛
          10:28 1398/06/27

          با اینکار موافق نیستم.
          انتخاب‌های زیادی رو در مورد توکن‌ها بررسی کردیم و به توکن مقوایی رسیدیم. توکن چوبی و فلزی و پلاستیکی و غیره که هر کدوم رو به دلیلی کنار گذاشتیم و برخلاف نظر شما من توکن‌های مقوایی رو نقطه قوت تولیدمون می‌دونم که خب اختلاف نظر هم طبیعیه.
          دلیل دیگه هم اینه که تغییر کیفیت محصول با فاصله‌ی کم بعد از توزیعش، بی‌احترامی به اوناییه که نسخه اول رو خریداری کردن. شاید بعد از دو سال از عرضه نسخه‌ی اول اینکار رو انجام بدیم.

        • امیر سلامتی گفته؛
          10:29 1398/06/27

          این ایده که اجزایی از بازی رو با کیفیت بالا جداگانه بفروشیم ایده‌ی خوبیه ولی باید دید که به لحاظ فروش و مارکتینگ چقدر توجیه داره.
          ممنون

          • امیرحسین گفته؛
            20:19 1398/06/29

            سلام قربان خسته نباشید
            این کار فروش جداگانه رو لطف کنید بررسی کنید که خیلی عالی میشه
            اتفاقا بنده همینو میگم که جداگانه فروخته بشه نه اینکه دوباره تولید مجدد بشه
            البته فروش مجدد با قیمت مناسب باشه
            ممنون میشم نظرتون رو بگید

          • امیرحسین گفته؛
            20:21 1398/06/29

            میتونید توی نسخه جداگانه مپ بزرگتر و پر پیج و خم تری هم درست کنید که دیگه عالی بشه و با تعداد بازیکن بیشتری بشه بازی کرد چون تعداد کارت ها خوشبختانه بالا هستن
            نظرتون چی هست ؟؟

  18. ماهان ایروانی گفته؛
    16:36 1398/06/29

    اقای سلامتی لطفاً زودتر بازی رو به مشهد برسونید من برا تولد 5مهر برادرم می‌خوام و بهش قول دادم

  19. لیلی سهم گفته؛
    12:56 1398/07/03

    من تازه با رومیز آشنا شدم و تو همین مدت کوتاه چندین بار ویدیوهاتون رو نگاه کردم.خیلی عالیه که شما رو داریم که با ریویو کردن و نقد و بررسی بازی ها انتخاب رو برای ما راحت تر میکنید.کلی کیف کردم وقتی فهمیدم سه تا هم بازی تولید کردین و همین الان میخوام اولین بازیه رومیزم رو سفارش بدم.امیدوارم بزودی بازی های بیشتری از شما ببینیم و امیدوارم بقیه هم مثل این سه تا قابلیت بازی دونفره هم داشته باشن
    یه دنیا ازتون ممنون میشم اگه تو ویدیوهای آینده تون این بازی ها رو هم بررسی کنید:ریسک،مهاجران کاتان،کشورگشا،برافراشتن پرچم ها،جالیز

    • امیر سلامتی گفته؛
      22:34 1398/07/03

      سلام سپاس از شما
      خوشحالم که ویدیوهای بررسی براتون مفید بوده.
      اگر فرصت کنم حتما

  20. مرتضی گفته؛
    11:24 1398/07/04

    یه سوال برام پیش اومد ! تو حالتی که 3 نفری هستیم، امکانش هست یه نفر که پاس میده اون دو نفر تا اخرین کارتشون بازی کنند! و اون نفری ک پاس داده هر بار شکست خورده باشه چون تنها کسی هست ک دستش پر هست با این حساب و باید بسوزونه دستش رو !؟!؟ . اگه اینجوری باشه بازی یکطرفه نمیشه همیشه تو حالت 3 نفره ؟ البته درست یا غلط حرفمو نمیدونم برام ابهامی بوجود اومد اخه !!

    • امیر سلامتی گفته؛
      08:27 1398/07/06

      احتمالش وجود داره. اصولا در خیلی از بازی‌ها در حالت سه نفره امکان اتحاد علیه یک نفر وجود داره. ولی خب در این بازی اگر دو نفر خالی کنن هر سه مجدد کارت میگیرن. در واقع فقط تو یک نبرد معمولا میشه این حقه رو زد.

  21. محسن پناهنده گفته؛
    21:26 1398/07/24

    اگر مثلا یک کارت عدد۱ ویک کارت عدد ۳ بازی کنیم و طبال بگذاریم ۲برابر مشود و ۸ میشود . ولی اگر بعد از طبال مثلا یک کارت ۲ بگذاریم ،حاصل ضرب قبلی +دو میشود ویا با این که کارت۲ بعد از طبال امده ،باز هم طبال روی ان اثر میکند و×دو میشود . کدام یک؟؟ در واقع میشود گفت که سوالم این است که اگر کارتی بعد از بازی کردن طبال بازی کنی، باز هم طبال قدرتش روی آن اعمال میشود؟؟؟؟؟؟؟

  22. محسن پناهنده گفته؛
    11:56 1398/07/25

    یک سوال دیگر هم داشتم؛ببخشید مثلا اگر یک نفر ریش سفید بازی کنه و بالاترین کارت که مثلا ۶ باشه بسوزه، میشود مترسک بازی کرد و اون کارتی که باریش سفید سوخته بود روبرگردوند تو دست؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدین

  23. لي لي سهم گفته؛
    14:53 1398/07/26

    من ركب رو تازه خريدم و فعلا فقط چن دست،بصورت دو و سه نفره باهاش بازي كردم.مطمئنم با تعداد نفرات بيشتر كلي جذابتر ميشه اما حتي تو همين شكل دونفره ش هم من و همسرم عاشقش شديم.وقتي ويديو آموزشش رو ميديدم فك ميكردم بازي سختي باشه،اونهمه كارت بنفش و تاثيراتشون رو محاسبه امتياز بنظرم خيلي پيچيده ميومد اما درعمل اصلا اينجور نيست.دفترچه راهنماش خيلي روان و گوياست و اينكه تو صفحه آخرش قابليت كارتهاي ويژه رو بصورت خلاصه گذاشتيد فكر خيلي خوبي بوده،آدم خيلي سريع بازي رو ياد ميگيره.بعد از دست اول،تنها موردي ك واسش لازم شد دوباره ب دفترچه رجوع كنيم فقط الويت تاثير كارتهاي بنفش بود
    درباره زيباييش و كيفيت ساختش،واقعا نميدونم چي بگم.جذابيت خود بازي يطرف و كيف كردن از اينكه يه بازي جذاب،چقدر خوب و باكيفيت ايرانيزه شده هم يه طرف.
    جعبه،همه چيزش عاليه،سايزش،جنسش،طرح روش،حتي نحوه نوشته شدن اسمش با اون فونت جالب و با رنگ قرمز و بصورت براق
    جنس و اندازه بورد عاليه،بالاخره يه بازي كه بورد داره و درعين حال،جمع و جور هم هست.ژتون ها عالين،جنس شون،رنگ شون،سايزشون(فقط اينكه تو نسخه هاي بعدي اگه فيروزه اي،آبي آسماني شه بهتره بنظرم،الان رنگش به سبز،نزديكه كمي)و اما كارتها.از معدود بازي هاي ايرانيزه شده كه تصاوير فانتزي و بچگونه نداره.قبل از شروع بازي،من فقط يه ساعت رفتم تو بحر تصاوير كارتها،اينكه چقدر زيبان،هركدوم شون اگه تو ابعاد بزرگتر و مثلا روي بوم بودن ميتونستن يه تابلو باشن.قاب تيره دورشون باعث شده جلوه شيكي داشته باشن و به حال و هواي بزرگسالانه بازي اضافه ميكنه ضمن اينكه اون طرح هاي زرد يا بنفش كه تو دل قابهاي مشكي كارتها ميبينيم جلوي دلگير و زيادي تيره شدن شون رو گرفته.
    ببخشيد طولاني شد اما چون بازي خودتون هست بالطبع خودتون نميتونيد اونجور كه حقشه ازش تعريف كنيد ولي يكي بايد اين كار رو بكنه چون واقعا تعريفيه.بالاخره يه بازي شيك،جذاب،باكيفيت،بزرگسالانه،رقابتي و با تكرارپذيري بالا و جمع و جور و خوش سفر توليد شد كه آدم بتونه با خودش اينور اونور ببره و با افتخار جلوي دوستاش رو كنه و بگه مياين يه دست ركب بزنيم؟

  24. لي لي سهم گفته؛
    15:45 1398/07/26

    خوندن چن تا از نظرات برق از سر آدم مي پرونه.فرض كنيد يكي به ورزش همگاني خيلي علاقه داره و شعاري كه براي خودش درنظر گرفته گسترش علاقه مندان ورزش هست.بخاطر همين هدف،از كار و زندگيش زده،كلي وقت گذاشته و هزينه كرده،كلي مقاله نوشته،سايت راه اندازي كرده،ويديوي آموزشي توليد كرده و به رايگان دراختيار مردم قرار داده.آيا تا همين جاش هم نميشه گفت هزاران بار دمش گرم كه بخاطر هدف و شعارش،اينهمه مايه گذاشته؟آيا تا همينجا نبايد ازش تشكر كنيم و سعي كنيم حمايتش كنيم؟
    حالا فرض كنيد همون شخص،يه وسيله ورزشي كه تو ايران دسترسي بهش نيست رو هم اومده باكيفيت خيلي خوب توليد كرده كه همينم قدم بزرگيه براي رواج ورزش.آيا درسته بگيم تو اين مورد هم تماما از خودت و جيبت مايه بذار و ضرر بده تا ما بيشتر به ورزش جذب شيم؟؟بجاي اينكه بگيم آقا يه كمپين راه بنداز كه ماهايي كه خودمون رو علاقه مند به بوردگيم ميدونيم توش عضو شيم و ماهانه يه مبلغ كوچيك هم كه شده بپردازيم تا اين قطره قطره ها جمع بشن تا بتونيد بازي هاي بيشتري رو ايرانيزه كنيد و در اختيارمون قرار بديد يا مثلا ويديوهاي معرفي بيشتر بسازيد.بجاي حمايت،دلسرد ميكنيم؟!
    يعني چون بعضيا هستن ك نميتونن يا نميخوان صدو سي چهل تومن هزينه كنن كسانيكه دوس دارن بازي هاي روميزي رواج پيدا كنه بايد فقط بازي هاي كارتي ساده بسازن يا محصولاتشون رو به بي كيفيت ترين شكل توليد كنن تا ارزون دربياد.از دست رفتن مخاطبيني ك دنبال كيفيت هستن و حاضرن براي كيفيت هزينه نكنن اما نه به اندازه نسخه اصلي بازي ها هم مهم نيست؟! اونا آدم نيستن؟يا اينكه بايد سود نكنن تا همه بتونن جذب بازي هاي روميزي بشن؟كسي اگه قراره جذب شه با اينهمه بازي هاي ارزونتر جذب نميشه يعني؟
    درآمد ماهانه ما درحال حاضر فقط ماهي دو تومنه كه نهصد تومنش همون اول فقط واسه قسط ميره.اينو ميگم ك بدونيد از رو شكم سيري حرف نميزنم اما پول نداشتن بي انصافي رو توجيه نميكنه.آخه كي تو اين دوره زمونه صد و سي چهل تومن بياد دستش از خوشحالي دق ميكنه؟!اگرم واقعا تو همچين شرايطي هستيد مطمئن باشيد بازي پنجاه،شصت تومني هم بگيريد خانواده تون كماكان از بوردگيم متنفر ميشن.آدم ميتونه براي خريدن بازي هاي دلخواهش هر موقع تونست كمي پس انداز كنه كه نه سيخ بسوزه نه كباب.بجز اين،كافه گيم ها واسه همين ساخته شدن كه وقتي نميتونيم براي خريد يه بازي هزينه كنيم،خانواده مون رو برداريم ببريم كافه گيم اونجا اون بازي رو تجربه كنيم.هم يه خاطره به يادموندني ميشه هم خانواده مون رو به اين حيطه علاقه مند كرديم
    بنظر من قيمت ركب باتوجه به اينكه مجوزش رو خريدن،كيفيت ساخت بالايي داره و اينكه فقط يه كپي اسكن شده نيست بلكه بازطراحي شده كاملا مناسبه اما حتي اگه مناسب نبود و خيلي بالا بود بازم ميگفتم نوش جون شون چون ميدونستم پولم داره تو جيب كسايي ميره كه قراره خيرشون بهم برسه(و تا همينجا هم رسيده)
    اگه واقعا براتون مهمه ك قشر ضعيفتر هم بتونن از بازي هاي مختلف لذت ببرن بهتر نيست بجاي غر زدن پيشنهادهاي سازنده بديد.مثلا اينكه ميشه يه بخش به سايت روميز اضافه شه براي تبادل يا فروش بازي هاي دست دوم اعضا؟يا اينكه ميشه بازي هاي بعدي در دومدل با دو تا كيفيت و دو قيمت متفاوت عرضه بشن؟(مثل نجات جهان كه تو دوشكل اقتصادي و حرفه اي عرضه شد كه حدود صد تومن تفاوت قيمت داشتن)

  25. محسن پناهنده گفته؛
    16:27 1398/07/26

    اگر کسی کل کارت هایش بنفش باشد ودستش رابسوزاند؛ ان وقت اگر باحساب خودش که دستش راسوزانده ۲نفر دستشان تمام شده باشد ولی ۲ نفر دیگر مانده باشد؛ان وقت ان کسی که دستش را سوزانده با این حساب که ۲ نفر دیگر کارت دستشان هست؛۱۰ کارت جدید میگیرد؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      17:27 1398/07/26

      فقط زمانیکه همه (یا همه به جز یکی) دستشان خالی شود کارت جدید پخش می‌شود.

  26. امید گفته؛
    01:56 1398/07/27

    آیا ریش سفید بر بالاترین کارتهایی که حتی بعد ان بازی شود تاثیر میذاره یا بالاترین کارتهایی که تا اون لحضه بازی شده؟
    و در مورد طبل زن چی؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:57 1398/07/27

      ریش‌سفید فقط روی کارت‌هایی که بازی شده اثر میذاره
      طبل زن اثرش ادامه داره و روی کارت‌های جدید بازیکن هم اثر میذاره

  27. حسین گفته؛
    12:56 1398/08/04

    سلام
    دوتا سوال راجع به پرچمدار داشتم
    یکی اینکه میشه موقعی که هنوز کسی کارتی نزده پرچمدار رو بازی کرد؟
    یه سوال دیگه هم اینکه اگه یکی وسط راند پرچمدار بزنه و نتیجه ی جنگ مساوی بشه و هیچکس هم شیرزن نزده باشه یا تعداد شیرزن ها برابر باشه جنگ بعدی رو محلش رو کی تعیین میکنه؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      14:11 1398/08/04

      سلام
      بله میشه موقعی که هنوز کسی کارتی نزده پرجمدار بازی کنه
      در صورت تساوی و شرایطی که گفتین، همونی که جای جنگ فعلی رو مشخص کرده جنگ بعدی رو هم انتخاب میکنه

  28. علیرضا زیدوند گفته؛
    17:25 1398/08/04

    اقای سلامتی من یک ایمیلی برای رومیز فرستادم می خواستم بدونم پاسخی هم دارد؟؟؟

  29. علیرضا زیدوند گفته؛
    12:59 1398/08/05

    اقای سلامتی می شه یک نفر دوبار کارتx2 که امتیاز ها رو ضرب در دو می کنه بزنه اون موقع داستان چیه؟؟

      • علیرضا زیدوند گفته؛
        18:21 1398/08/06

        اقای سلامتی من یک خواهش خیلی مهم دارم و لطفا لطفا یک راه حل خوب به من بدید:
        1_من تو قفسه برد گیم هاتون برد گیم pulsar 2849 را دیدم.
        2_من این برد گیم رو دارم خیلی عالیه تجهیزاتش.
        3_ولی من این بازی رو بلد نیستم 🙁
        4_یک بازی برای بردگیم پلیر های سخته پس یک راه حل خوب به من بدید که من این بازی رو یاد بگیرم.
        نکته:
        من شاید شرایطش جور نشه و نتونم به کافه برد برم. اما اگر رفتم بازی رو با خودم ببرم؟؟؟

  30. علیرضا زیدوند گفته؛
    15:34 1398/08/06

    برای این بازی اکسپشن اگر بیاد بازی قوی تر میشه نسبت به condotier البته این نظر منه ولی فکر کنید قدرت های جدید و وسیله های جدید

  31. علیرضا زیدوند گفته؛
    16:38 1398/08/06

    اقای سلامتی چه بازی هایی تو ایران قانون کپی رایت رو رعایت می کنند
    ؟؟؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:45 1398/08/07

      سلام
      هر ناشری که اینکار رو بکنه حتما روی جعبه بازی یا در دفترچه اشاره می‌کنه.
      دژ، کاروبار، کدنیمز، پنیک لب، وازابی و غیره

  32. علیرضا زیدوند گفته؛
    14:19 1398/08/07

    قای سلامتی من یک خواهش خیلی مهم دارم و لطفا لطفا یک راه حل خوب به من بدید:
    1_من تو قفسه برد گیم هاتون برد گیم pulsar 2849 را دیدم.
    2_من این برد گیم رو دارم خیلی عالیه تجهیزاتش.
    3_ولی من این بازی رو بلد نیستم 🙁
    4_یک بازی برای بردگیم پلیر های سخته پس یک راه حل خوب به من بدید که من این بازی رو یاد بگیرم.
    نکته:
    من شاید شرایطش جور نشه و نتونم به کافه برد برم. اما اگر رفتم بازی رو با خودم ببرم؟؟؟

      • علیرضا زیدوند گفته؛
        22:44 1398/08/07

        اینگلیسی هستش و از اصطلاح هایی استفاده می کند که معنیش رو نمی دونم و در هر صورت من نمی تونم ترجمه اش بکنم اگر می تونید یک راهی بدید

  33. علی امینی گفته؛
    23:21 1398/08/07

    سلام من بازی رو تهیه کردم و تعداد کارت ها ناقصه چطوری میتونم مرجوع کنم ؟

  34. محمدرضا گفته؛
    19:43 1398/08/15

    سلام رکب فوق العادس همه جوره واقعا دمتون گرم ، فقط بنظرتون اگه تعداد کارتای شیردخت کمتر بود یا اصلا وجود نداشتن بهتر نبود ؟؟؟ یا اینکه بازیکنی که شیردخت رو داره نتونه از پرچمدار هم استفاده بکنه .چون واقعا با کارتای شیردخت و پرچمدار درصد شانس بشدت بالا میره

    • امیر سلامتی گفته؛
      10:49 1398/08/17

      سلام
      مواردی که میگید رو میتونید به عنوان قوانین خانگی خودتون استفاده کنید. ولی به هر حال این بازی نزدیک به ۲۰ ساله که داره بازی میشه و هر حک و اصلاحی که بوده روش صورت گرفته.

  35. Sam گفته؛
    10:28 1398/08/23

    سلام اقای سلامتی شما بین ریسک و رکب کدوم رو پیشنها میدی
    البته من اون نسخه ریسک رو میخوام بخرم که110تومنه
    جمع های بازی هم معمولا2الی 3نفرس

  36. علی گفته؛
    20:55 1398/09/20

    سلام اقای سلامتی
    خسته نباشید ، یه سوال داشتم ، کارت زمستان فقط کارتای قبل از خودش رو یک میکنع؟؟ یا تا زمانی که باشه کارتای بازی شده یک حساب میشه؟؟؟

  37. حسن گفته؛
    02:42 1398/10/28

    سلام، خسته نباشید
    میخواستم بدونم تو این سبک بازی ها مثل رکب یا بهتر از اون چی پیشنهاد میکنید ؟

  38. امیرحسام امینی راد گفته؛
    21:28 1398/10/30

    سلام دوستان به نظر شما بازی رکب بهتره یا کاستل یا قلمرو ستارگان?

  39. ياسين شفيعي گفته؛
    23:53 1398/11/15

    سلام اقاي سلامتي يك سوال داشت در حالت ٥ يا شش نفره استان كم مياد در ان صورت چه كنيم؟؟؟

  40. محسن گفته؛
    18:52 1398/11/19

    سلام وقت بخیر جناب سلامتی عزیز
    من دیروز بازی رو خریدم عاالی هست واقعا ممنووونم
    بارها و بارها بازی کردم.فقط یک سوال ؟طبل زن روی کارت های زرد که بعد از خودش بازی میشه هم تاثیر داره؟و اگه بعد از اون کارت زرد هم مجددا یه طبل زن بازی بشه چی؟تاثیری داره؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      11:04 1398/11/20

      سلام . ممنون
      بله روی کارت‌های بعدش هم اثر میذاره
      همونطور که در دفترچه هم ذکر شده فقط یک کارت طبل‌زن اعمال میشه و باقیشون اثری ندارن

    • Parenthesiscolon گفته؛
      22:16 1399/05/22

      به خاطر قوانین جدیده. برو قوانین قدیمی اش رو از تو اینترنت زبان اصلی در بیار حال کن 🙂

  41. علی طهرانی گفته؛
    21:34 1398/12/08

    با عرض سلام و احترام ،
    سوالی داشتم ؛ اینکه اگر کار طبل زن بازی شود تا پایان آن راند تاثیر خودش را دارد یا چیزی آن را باطل می کند ؟ و اگر اینطور باشد می توان آن را از اول بازی رو کرد و تا آخر تمام کارت های زرد ۲ برابر شود

  42. Mohammd گفته؛
    18:50 1398/12/13

    سلام اقای سلامتی من بین دو تا بازی رومیزی موندم که کدومو بخرم یکی همین بازی رکب و دیگری بازی زیرخاکی لطفا کمک کنید و راهنمایی کنید کدومو بخرم. ممنون میشم پاسخگو باشید با تشکر فراوان.

  43. سام گفته؛
    16:18 1398/12/22

    سلام آقای سلامتی
    یه سوال اون کارتی که با کارت مترسک به دست برگردونده میشه آیا امتیازش هم از دست میره مثلا کارت ۵ زرد رو شده رو با مترسک برمیگردونم این ۵ امتیاز از کل امتیازات من کم میشه؟

  44. محمد گفته؛
    10:17 1398/12/29

    سلام من بازی رو تهیه کردم و خیلی دوستش دارم، ولی برای بازی دونفره تعداد ورق های که تو بازی گفته توضیع بشه خیلی کمه و از هیجان بازی کم می‌کنه میشه راهکاری بدید؟ یا توضیح بیشتر بدید شاید من اشتباه بازی میکنم

  45. دانیال پورعباسی گفته؛
    12:50 1399/01/03

    سلام آقای سلامتی؛ خواستم از شما بپرسم که رکب بیشتر حال میده یا دژ؟

  46. hadi00 گفته؛
    12:03 1399/01/10

    سلام یه سوال داشتم این بازی دونفرش بهتره (یعنی بیشتر حال میده و تکراری نمیشه) یا بازی قلمرو ستارگان و نسبت پولی براش پرداخت میکنی ارزش داره و در آخر کدومشون معروف تره توی ایران

  47. حمیدرضا گفته؛
    18:43 1399/01/25

    سلام
    من یه سوال درباره رکب داشتم
    ایا رکب دقیقا کپی شدهی CONDOTTIERIهست ؟
    یعنی هیچ چیز جدیدی اضافه نشده؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      20:12 1399/01/25

      سلام. بله رکب کاملا از نظر گیم‌پلی مثل کاندوتیری (نسخه جدید) هست و تفاوتی نداره

  48. محمد صادق گرگان بیک گفته؛
    03:05 1399/01/30

    سلام اقای سلامتی اگه می شه در نسخه های اینده یکسری کارت های شانس هم به بازی اضافه کنید

  49. بازتاب هاروش بازی دو نفره رکب - رومیز

  50. hamed.m گفته؛
    17:47 1399/04/10

    آقای سلامتی سلام من بازیتون رو دارم
    خیلی جذاب باحاله ولی محتوای جعبه شما یه نمه زیاده می تونستید نقشه رو چهار قسمتی کنید

  51. بردگیم پلیر گفته؛
    15:09 1399/04/15

    سلام و با تشکر از شما
    میخاستم بگم میشه شما مقایسه ی بازی هم انجام بدید ؟بازی های ایرانی رو چون ما واقعا نیاز داریم
    ممنون میشم

  52. مهدی شیرین بیان گفته؛
    18:53 1399/04/16

    سلام
    می خواستم بپرسم که چرا هیچ کس نمیاد این بازی ها رو توی گوشی موبایل بسازه؟ اگه یه نفر بخواد این کار رو بکنه برای این کار باید چقدر هزینه به افرادی که بازی رو ساختند بده؟ و اصلا اینکه این کار امکان داره؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      16:35 1399/04/19

      سلام. معمولا برای پورت بازی‌های فیزیکی به دیجیتال بین ناشر و دولوپر توافق صورت می‌گیره.میزانش هم بسته به موفق بودن بازی و میزان پیچیدگی پیاده‌سازی و خیلی موارد دیگه است.

  53. مهدی شیرین بیان گفته؛
    19:03 1399/04/16

    من خودم یه برنامه نویس نسبتا تازه‌ کارم و برای همین واسم سوال شد.

  54. Amirreza گفته؛
    18:34 1399/05/03

    آقای سلامتی خسته نباشید. بازی فوق العاده هستش. فقط یک ابهام برای بنده پیش اومده. تو دفترچه راهنما ذکر شده که 3 کارت زمستان و 3 کارت بهار وجود داره. ولی من 7 کارت بهار و 3 کارت زمستان دارم. این 4 کارت اضافه بهار از سمت شما به عمد جهت تغییر در گیم پلی اضافه شده یا اشتباه صورت گرفته و من باید تو هر بازی این 4 کارت رو کنار بزارم؟ ممنون میشم پاسخ بدین… بازهم خسته نباشید

  55. پریا گفته؛
    02:26 1399/05/20

    سلام برای من سوال شد ه حین رقابت روی یک قلمرو کا تهای یک بازیکن تمام شه باید بهش مارت بدیم دوباره یا بعد از تموم شدن اون جنگ کارد دریافت میکنه تو این مورد اشاره ای نشده تو راهنمای بازی ممنون میشم پاسخ بدید

    • امیر سلامتی گفته؛
      11:12 1399/05/20

      سلام. فقط در پایان جنگ و زمان تجدید قوا بازیکنان کارت می‌گیرند. اون هم به شرطی که همه دستشون خالی شده باشه (یا فقط یه نفر کارت براش مونده باشه)

  56. پریا گفته؛
    02:26 1399/05/20

    سلام برای من سوال شد ه حین رقابت روی یک قلمرو کا تهای یک بازیکن تمام شه باید بهش مارت بدیم دوباره یا بعد از تموم شدن اون جنگ کارد دریافت میکنه تو این مورد اشاره ای نشده تو راهنمای بازی ممنون میشم پاسخ بدید

  57. امیر گفته؛
    14:29 1399/07/07

    سلام من میخوام بازی بخرم بین این بازی و بازی ریسک کدوم رو بخرم اگه کسی بازی کرده راهنمایی کنه

  58. امیر محمّد گفته؛
    15:52 1399/07/07

    سلام میخواستم بازی بخرم بین ریسک و رکب نمی دونم کدومو انتخاب کنم اگه بازی کردید راهنمایی کنید

    • امیر سلامتی گفته؛
      09:57 1399/07/14

      کارتهای زیرخاکی، لوت، رکب و فوتبال یک سایز هستند. شیر مرغ و گیلاس یک سایز دیگه

  59. آرش گفته؛
    14:09 1399/08/30

    سلام
    میخواستم به عنوان یه خریدار یه نقد کوچیکی انجام بدم

    اول از همه بازی بشدت قشنگ و جذابه به قدری که ممکنه حداقل دو سه تا از دوستاتون رو ترغیب به خریدن بازی کنه اتفاقی که برای من افتاد

    اما مشکل اول: کیفیت رنگ توکن ها متاسفانه بشدت پایین هست در طول سه روز بازی کردن رنگ چند تا از توکن ها متاسفانه به قدری از بین رفت که نزدیک سفید شدن هستن
    و برای کارت ها هم وضعیت همینه مثلا با یه اشتباه کوچیک یکی از کارت ها تا شد و خط تا روی کارت معلوم شد و اون کارت قابل بازی نیست کاشکی کارت ها PVC بود و توکن ها هم پلاستیکی واقعا حیف این بازیه که کیفیت متعلقاتش پایین باشه

    اما درکل جذابیت بازی به قدری هست که قبل از اینکه دوستاتون شمارو به مهمونی دعوت کنن اول دعوت رکب رو بگیرن
    ممنون از اقای سلامتی عزیز و دیگر دوستان به خاطر این بازی زیبا

    • امیر سلامتی گفته؛
      11:41 1399/09/01

      سلام. ممنون از نظرتون
      ما به دلایل محیط زیستی از سلفون برای کارت‌ها استفاده نمی‌کنیم.
      امیدوارم بزودی مقواهای بهتری در داخل کشور در دسترس باشه تا کیفیت کارت‌ها بالاتر بره

  60. شادی گفته؛
    18:20 1399/09/13

    سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    ما بازی رکب رو امروز خریدیم، توکن صلح و جنگ یک رنگ هستن، یعنی دو توکن با یک طرح و رنگ هستن. البته اشکال جزئیست. ولی بد نیست برای اینکه همین اشکالهای جزئی هم پیش نیاد به تولید کننده اطلاع بدیم. اگر خودمون میتونیم به جایی اطلاع بدیم بفرمایین.

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:56 1399/09/16

      سلام. ممنون از شما
      لطفا به پیج مستفیل در اینستاگرام پیام بدید تا بررسی کنند.
      @mostafilgames

  61. barbod.s گفته؛
    16:29 1399/09/28

    سلام آقای سلامتی ممنون از معرفی بازی رکب خیلی بازی خوبی هست. واقعا ممنون از معرفی این بازی خیلی خوب.

  62. Farzin گفته؛
    21:43 1399/10/07

    این بازی خیلی عالی من تهیه کردم عالی بود لطفابردگیمBURGLE BROS ترجمه وتهیه کنید این یکی از بهترین بازی هاست که میشه تصور کرد

  63. alimola گفته؛
    08:33 1399/11/30

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید ما به یک اختلاف نظر شدید در بازی برخورد کردیم که هیچ کدوم از طرفین کوتاه نمیان موضوع اینه که شما در نیمنگاه زومجی فرمودید هر فرد در نوبتش میتونه یک کارت یا اگر خواست همه کارت های دستش رو بازی کنه خب فرض کنیم من توی دستم کارت های ریش سفید و طبل زن زمستان و بهار و پرچمدار و 5 کارت زرد دارم اگر همه این ها رو همزمان بازی کنم اولویت اعمال کارت های بنفش کدومه؟

    • رومیز گفته؛
      13:04 1399/12/02

      سلام ممنون از شما
      خیر . احتمالا اشتباه برداشت کردید.
      هر بازیکن توی نوبت خودش فقط یا یک کارت بازی میکنه و یا نوبتش رو پاس میده.
      باقی همون ویدیو رو تماشا کنید متوجه میشید.

  64. ميلاد فاتح گفته؛
    10:55 1399/12/03

    سلام و ارادت. ركب رو بازي مي كنيم و خيلي دوستش داريم. واقعا جذابه و تكراري نميشه. متشكرم از شما. دو سؤال برام پيش آمده.
    -آيا اگر كارت مترسك را بازي كنيم حتما بايد يك سرباز را برداريم و به دستمون برگردونيم يا ميشه اين كار را نكرد؟ به بيان ديگه امكانش هست كه فقط كارت مترسك را زمين بگذاريم و كار ديگه اي نكنيم؟
    -سؤال ديگه اين كه آيا ميشه وقتي كارت زمستان يا بهار بازي شده، يك بازيكن دوباره همان كارت را بازي كنه؟ يعني مثلا كارت زمستان را روي كارت زمستان قبلي بازي كنه. تأثيري در بازي نداره ولي بازيكن بازي كرده و تونسته از كارتش استفاده كنه.
    سپاس

  65. امیر گفته؛
    10:54 1399/12/25

    سلام مرسی از بازی خودتون میخواستم ببینم اگه یه نفر دوتا کارت با امتیاز یکسان بازی کرده باشه و اون کارت قویترین کارت زمین باشه ریش سفید هردوشو میسوزونه یا فقط یکیشو

  66. حسین مطلبی گفته؛
    20:57 1400/01/04

    سلام بنده از باغ کتاب خرید کردم این بازی رو و وکیوم بوده اما دفترچه راهنما داخلش نیست لطفا فایلشو برام بفرسیتد 09203178415

    • امیر سلامتی گفته؛
      11:37 1400/01/08

      سلام. متاسفم که بازی ناقص بوده.
      لطفا به پیج مستفیل پیام بدید تا براتون ارسال کنند:
      @mostafilgames
      فایل دفترچه راهنما هم توی همین صفحه هست.

      با سپاس

  67. علی ملک گفته؛
    00:02 1400/01/12

    سلام دو سوال
    اول اینکه اگر وسط یک جنگ کارت ها تمام بشه یا کل کارت ها بنفش باقی بمونه باید کارت پخش بشه و جنگ ادامه پیدا کنه یا جنگ تموم میشه و برای جنگ بعدی کارت پخش بشه؟

    سوال دوم اینکه ما تو بر زدن کارت ها مشکل داریم به طوری که هرجی بر میزنیم تو بعضی دستا مثلا به یک نفر 8 تا کارت بنفش میوفته و فقط دوتا زرد که عملا طرف کار خاصی نمیتونه انجام بده و عملا یک یا دو جنگ رو میبازه…میشه ما کارت های زرد و بنفش رو جدا کنیم و بر بزنیم و پنج پنج یا شش چهار پخش کنیم بین بازیکنان که مطمئن بشیم هرکس به تعداد لازم از هر دو کارت داره و میتونه استراتژی بچینه؟(ینی مثلا هر کس 5 کارت زرد و 5 کارت بنفش)

    • امیر سلامتی گفته؛
      19:44 1400/01/28

      سلام.
      اگر وسط جنگ کارت‌ها تموم بشه عملا همه باید پاس بدن و جنگ تموم میشه و بعد از مشخص شدن نتیجه‌ی جنگ حالا کارت پخش میشه.
      این روش بر زدن و پخش کارت که میگید جالبه، تا حالا امتحان نکردم چون ما مشکلی نداشتیم و بخشی از هیجان بازی به همین دست خوب و بد بوده. ولی اگر شما امتحان کردید خوشحال میشم نتیجه رو با دیگران همینجا به اشتراک بگذارید.

  68. سجاد گفته؛
    20:34 1400/01/19

    سلام و درود در حین بازی جذاب رکب یه سوال پیش اومد گفتم اینجا مطرح کنم
    کارت های قدرت باید حتماً زمانی استفاده بشن که بشه قدرتشون رو اعمال کرد؟ برای مثال مترسک باید زمانی بازی شه که قبلش سرباز رو زمین قرار گرفته ؟یا میشه برای حفظ سرباز های ارزشمند مترسک رو بازی کرد (حتی اگر نشه از قدرتش استفاده کرد)
    تشکر

  69. سجاد گفته؛
    11:36 1400/01/21

    سلام و درود آقای سلامتی
    در حین بازی جذاب رکب یه سوال پیش اومد گفتم اینجا مطرح کنم
    کارت های قدرت باید حتماً زمانی استفاده بشن که بشه قدرتشون رو اعمال کرد؟ برای مثال مترسک باید زمانی بازی شه که قبلش سرباز رو زمین قرار گرفته ؟یا میشه برای حفظ سرباز های ارزشمند مترسک رو بازی کرد (حتی اگر نشه از قدرتش استفاده کرد)
    تشکر

    • امیر سلامتی گفته؛
      19:36 1400/01/28

      سلام به شما. بله میشه کارت بنفشی (مثلا همون مترسک) رو بازی کرد بدون استفاده از قدرتش

  70. احسان گفته؛
    03:12 1400/02/16

    سلام
    یک سوال در مورد گیم پلی داشتم:

    فرض کنید در شرایط ۴ نفره حالتی داریم که همه اعضا ۳ یا ۲ کارت در دست دارن جز یک نفر که فرضا ۷ کارت داره. آیا ممکنه و قانونیه برای بقیه که یهو دستاشونو خالی کنن (همه کارتاشون رو در یک دست) تا دوباره ده کارت جدید پخش شه و کسی که ۷ کارت داشته ضرر کنه؟

    کلا یکم درمورد خالی کردن دست و اینکه چی میشه که با خالی شدن دست ۳ نفر، نفر چهارم کارتاش میسوزه توضیح بدین.
    فرضا یه نفر فقط ۳ کارت بنفش داره. آیا همزمان میتونه بذاره زمین و دستشو خالی کنه یا باید هر راند یک کارت بازی کنه؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:03 1400/02/19

      سلام
      اصلا مهم نیست که وسط جنگ دست بازیکنا خالی بشه یا کارتای زردشون تموم بشه. پخش کردن کارت‌ها فقط بعد از اتمام جنگ رخ میده. اون موقع اگه همه (یا همه به جز یه نفز) دستشون خالی باشه کارت پخش میشه

  71. ali.jam21sj93 گفته؛
    11:20 1400/04/22

    سلام آقای سلامتی
    من یک کارت اضافه ی کوچک سیاه با عکس یک کتاب و تاج در رکب پیدا کردم .
    من قبلا رکب داشتم و می دانم همچین چیزی در بازی وجود ندارد .
    سوال من این بود که این کارت دقیقا چیه ؟

  72. ma.mahdi0371138 گفته؛
    16:27 1401/05/07

    سلام بازی رو از فروشگاه ذهن برتر قم گرفتم توکن های بازی طرح نداشت اونا گفتن اگر بازی مشکلی داشت به رومیز بگم . چطور مرجوع کنم؟

  73. mojeoussei گفته؛
    22:39 1401/06/24

    سلام خسته نباشید ، آقای سلیمانی میشه راهنمایی کنید از کجا بازی را خریداری کرد؟ حتما باید از سایت مادمک خریداری کنم؟

  74. mojeoussei گفته؛
    22:39 1401/06/24

    سلام خسته نباشید ، آقای سلیمانی میشه راهنمایی کنید از کجا بازی را خریداری کرد؟ حتما باید از سایت مادمک خریداری کنم؟😁

لینک کوتاه