رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نوروز رومیز

 

سالی كه گذشت بازیهای رومیزی همش شش می آورد. اتفاقات خوب برای بازیهای رومیزی و دورهمی، با نواخت بالا و پر سرعت، ٩٤ رو تبدیل كردند به بمباران دلپذیری از خبرهای خوب. خبرها و اتفاقاتی كه مثل اجزای مختلف یك بازی، دنیای بازیهای رومیزی رو تكمیل میكردند. اول كافه برد تاسیس شد كه به سرعت تبدیل شد به معبد و پایگاهی برای نیروهای علاقمند و تازه وارد به این دنیا. پشت بندش رومیز اومد كه مبارزی بود قلم به دست. گیمی باكس رابطی بود از آنسوی مرزها، برای تهیه و رسوندن مهمات به داخل مرزها. باهمزی مبلغ راستینیه كه سعی داره نیروهای جبهه نیكی رو هر روز بیشتر و بیشتر كنه. پی شوم و فاندوران با سرسختی سعی دارن راه های جدیدی رو برای علاقمندان باز کنند. متحدان ما هر روز تعدادشون در شهرهای مختلف داره بیشتر و بیشتر میشه… این اخبار و اتفاقات ریز و درشت، تمامش حاكی از اینه كه جبهه پلیدی در برابر این سرگرمی داره عقب نشینی میكنه. اما با این حال راه درازی هنوز در پیشه. ولی درس بزرگی كه این سیستم همكاری پندمیك وار نشون داد اینه كه هر قابلیتی هرچند اندك، در جای درستش و با كمك دیگران، تاثیری جدی به جا میذاره. تاثیری كه برد همه ما رو در نهایت تضمین میكنه.

x (63)

تمثیلی از راه درازی که هنوز در پیشه!

رومیز سال گذشته

رومیز در این مدت كوتاه پیدایش و آغاز به كارش، تلاش كرد تا هم در محتوای نوشتاری و هم ویدیویی تمام توانش رو به كار بگیره. كیفیت خوب اولین پارامتری بود كه تمام اعضا روش تاكید زیاد داشتند. و خب این خطر رو در كمین داشته و داره كه تا كی؟ تا چه زمانی میتونه با همین كیفیت به راهش ادامه بده؟ انگیزه های ما هنوز انقدر پر قدرت هست كه فعلا ادامه راه رو تضمین كنه، ولی عقل سلیم حكم میكنه كه دوراندیشی كنیم و چند نوبت جلوتر رو هم ببینیم.

رومیز از همكاری و كمك جمعی از بهترین دوستانش استفاده كرده و امید داره كه تعداد این دوستان روز به روز بیشتر هم بشه. در بخش جدید سایت،یاران رومیز، میتونید با این یاران آشنا بشید.

در سال گذشته رومیز در چند رویداد مطرح داخلی شركت داشت. در بهمن ماه در كنفرانس تدكس دانشگاه هنر حاضر بودیم كه بابی شد برای آشنایی جمع كثیری از شركت كنندگان با بازیهای رومیزی. و بعد در اسفند ماه كنفرانس جی دی ایكس انستیتو ملی بازیسازی (با عنوان تجربه بازیساز) بود كه خبرساز شد در اصحاب رسانه و تلنگری بود برای ناآشنایان با این سرگرمی از حجم و وسعت دنیای بی نظیرش. در اواسط اسفند هم بنده در كافه آی تی حاضر شدم برای اجرای كارگاهی جمع و جور در زمینه بازیهای رومیزی و بعد رونمایی از كمپین بازی “پی شوم”. كمپین تا اواسط اردیبهشت برقراره و موفقیتش نه تنها برای شخص من، كه برای تمام دوستداران این سرگرمی در ایران، حیاتیه. پیروزی این بازی در جذب حمایتهای مردمی برای تولید، مثل شلیک شروعی خواهد بود كه حضور رگباری از ایده ها و بازیهای بی مثال داخلی رو تضمین میكنه. تنها تصور این كه بستری وجود داشته باشه كه از طریق اون بازیهای ایرانی مورد حمایت قرار بگیرن، و هر فرد تاثیری در پیشبرد این عرصه داشته باشه، زیبا و جذاب و مسحور كنندس. امیدوارم تجربه ای كه در سراسر دنیا دیگه به یك ساز و كار تبدیل شده، در ایران هم رخ بده و بازیها طراحی و تولید بشن برای مخاطب نهایی، و نه برای قفسه های خاك گرفته كتاب فروشیها.

photo_2016-03-05_10-34-00

مثالی از رومیز در سال گذشته

رومیز سال جدید

كتابچه ایده های ما در رومیز پر از ایده ها و طرحهای جالب و تازه اس. البته كه لازم میدونیم تا اول ایده های شكل گرفته رو با نظم و ترتیب درست تری ادامه بدیم و به قوام برسونیم و كم كم وارد ایده های تازه تر بشیم. اما به طور حتم از برنامه هامون اینه كه رویدادها و دورهمی های بیشتری داشته باشیم تا بتونیم بیشتر با مخاطبمون در تماس و تعامل قرار بگیریم. احتمال همكاری های مشترك در سال بعد رو خیلی بالا میدونیم، همكاری هایی كه منجر به بیشتر دیده شدن بازی های رومیزی بشه.

در بخش ویدیو از سال جدید غیر از ویدیوهای همیشگی، یك ویدیوی ماهانه با عنوان “رومیز نیوز” خواهیم داشت كه به مهمترین رویدادهای ماه می پردازه و اولیش رو در همین تعطیلات نوروز در باب اخبار اسفند منتشر میكنیم. همچنین احتمال شروع یك مجموعه پادكست صوتی خیلی خیلی جذاب هم وجود داره كه من فعلا محتواش رو لو نمیدم… نه نپرسین لطفا، نمیتونم بگم! باشه حالا كه مصرید قراره یه داستان تعاملی بسیار پرتعلیق و نفس گیر رو با هم بشنویم كه بیشتر با دنیای داستانهای تعاملی و بالطبعش فضای بازیهای نقش آفرینی كاغذ و قلم آشنا بشیم. دیگه چیزی نپرسین كه هیچ حرفی نمیزنم مگر در حضور وكیلم.

برای تعطیلات نوروز هم هر روز كنارتون خواهیم بود با مطالب جدید و بخش نوشتاری جدیدی با عنوان “روزی یه بازی” كه یادداشت كوتاه طنز روزانه ایست برای معرفی یك بازی. عیدی ما به شما هم یک نسخه چاپ کن بازی کن و اختصاصی از بازی مشهور “نامه عاشقانه” است که توسط همکار هنرمندمون، آرش رنجبران، تصویرسازی و روایت مجدد شده. پس در سال جدید هم همراه ما باشید تا ببینیم چه پیش آید و تاس ما بر كدام وجه روی میز در غلطد!

Diagram

نموداری از پیش بینی فعالیت رومیز در سال جدید

 

بدرود ای نود و چهار… و درود بر نود و پنج

رومیز برای تمام شما دوستان و همراهان گرامی آرزوی سال خوشی رو داره و امیدواره كه امسال كارتهای بهتری دستتون بیاد، تاسهای بیشتری روی میز ریخته بشه، مافیاها كمتر شبها مردم رو بكشن، پانتومیم رو سریعتر حدس بزنید، شرط بندیتون روی شترها درست از آب در بیاد، راحت و به سلامت برید توی معبد و بعد در بیاید، برای تهیه غذا برای قبیلتون كمتر به مشكل بخورید، بتونید به كمك هم بیماریهای مهلك رو بیشتر از روی زمین پاك كنید و قهوه هاتون روی میز پر از كارت برنگرده!

 

خوب و خوش باشید و بیشتر بازی كنیم و بیشتر رومیز ببینیم و بیشتر با هم باشیم… سال نو مبارک!

x (12)

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. علی داوری گفته؛
    11:17 1395/01/01

    نوروزتون مبارک، امیدوارم پر از شادی و دورهمی و بازی باشه امسال واسه همگی…
    پادکست هم ایده ی عالی ای هست 😉

  2. فاطمه گفته؛
    00:18 1396/01/01

    سلام
    گزارش خوبى بود!
    منتظر گزارش ٩٥ هم هستيم.
    ان شاءالله سال خوبى رو پيش رو داشته باشيد؛ پر از موفقيت و اتفاقات خوب

لینک کوتاه