رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش تصویری گردهمایی طراحان بازی رومیزی

اولین گردهمایی طراحان بازی رومیزی، پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت، توسط رومیز و با حمایت آواگیمز برگزار شد. این رویداد همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌بودیم، از سه بخش اصلی کارگاه، میزگرد و پلی‌تست تشکیل شده‌بود. در ادامه با گزارش تصویری ما از این گردهمایی همراه باشید.

تحویل پکیج رویداد به شرکت‌کنندگان

کارگاه آموزشی

بخش اول برنامه، کارگاه آموزشی با عنوان «لطفن ایده‌هایتان را لو دهید!» بود که توسط علیرضا لولاگر، مدیر ارشد بازرگانی بخش بازی نشر هوپا، ارائه شد. نشر هوپا، صاحب عناوین محبوبی مثل بازی استوژیت، پایاپای، پاتک، کاپوچین، دالیز و غیره، یکی از پیشگامان عرصه‌ی چاپ و نشر بازی‌های فکری حساب می‌شود. لولاگر صحبت‌های خود را با ذکر خلاصه‌ای از تاریخچه و فعالیت‌های چند سال گذشته‌ی هوپا شروع کرد. به گفته‌ی ایشان، این نشر تلاش کرده تا با تولید محصولاتی متمایز، به رشد فرهنگ این سرگرمی کمک کند، و در این مسیر با چالش‌هایی مثل تولید قطعات جدید، تجربه‌های گوناگون در حوزه‌ی تصویرسازی و گرافیک، و تنوع‌بخشی به محصولات روبرو بوده‌اند.به گفته‌ی آقای لولاگر، نشر هوپا همچنین در ادامه‌ی حمایت از مسابقه طراحی رومیز، قصد دارد تا بازی‌های منتخب این مسابقه را توسعه داده و به تولید برساند. در ادامه، و بعد از معرفی تعدادی از پروژه‌های جدید و هیجان‌انگیز هوپا، بخش اصلی کارگاه آموزشی در مورد نحوه‌ی ارائه طرح و اصولا دیدگاه‌های درست و نادرست به طراحی بازی شروع شد.

کارگاه آموزشی آقای لولاگر از نشر هوپا

در این بخش با عنوان «چرا طراحی آره و نع!»، آقای لولاگر به ویژگی‌های وسوسه‌انگیز طراحی بازی، مثل لذت حاصل از دیدن خوشحالی در مخاطب، اشاره کرده و وجود ذهنیت خلاق و بازی‌پرداز را جزوی اساسی از بایدهای طراحی برشمردند. در ادامه همچنین ایشان به نبایدهای روند طراحی، مثل بسته ماندن فاز طراحی در فضای دوستان و آشنایانِ همیشه مشوق، آسان پنداشتن فاز طرح و توسعه، در جریان دائمی نبودن تفکر طراحی، و توقع بالای موفقیت داشتن، پرداختند.

میزگرد گفتگوی ناشران مستقل

پس از اتمام کارگاه آموزشی، و بعد از پذیرایی از حضار، بخش دوم رویداد که میزگرد گفتگوی ناشران مستقل سال‌های اخیر بود، آغاز شد. این گفتگو با حضور آقای اشکان جواهری، مدیر نشر بازی‌های دورهمی و نیز آقای آرمین مولوی، مدیر نشر ماژیمبا و آقای وحید فیروزه، مدیر هنری نشر ماژیمبا، با موضوعیت «مصائب ناشران بازی رومیزی»، برگزار شد. مجری این برنامه، آقای امیر آئین، در ابتدا نظرات هرکدام از این ناشرین را در مورد محصولات خود و محصولات باقی ناشرین جویا شد! در ادامه‌ی این میزگرد، ناشرین با ذکر مشکلات و چالش‌هایی که در راه تولید و توزیع مستقل بازی رومیزی قرار دارد، به بررسی این سوال مهم پرداختند که «آیا اصولا بازی خود را به شکل ناشر-طراح منتشر کنیم یا نه؟» و در این صورت انتظار چه مشکلاتی را در مسیرمان داشته باشیم. بعد از ذکر سوال و جواب‌هایی از سمت شرکت‌کنندگان، این بخش به پایان رسید و بعد از صرف ناهار و استراحتی مختصر، به سمت بخش سوم برنامه روانه شدیم.

میزگرد گفتگوی ناشران بازی مستقل

رابط کاربری خوب بخش بوفه

رویداد پلی‌تست

بخش سوم گردهمایی، رویداد پلی‌تست بود، که در آن ۱۲ بازی فکری و رومیزی، در دو سانس، توسط شرکت‌کنندگان بازی شد و در طی آن بازخوردهای مفیدی به طراحان، از طریق فرم‌های بازخوردی که توسط رومیز مهیا شده بود، داده شد. برخورد نزدیک با مخاطب، توضیح قوانین برای بازیکنانی که هیچ ایده‌ای از بازی ندارند، و مشاهده‌ی نحوه‌ی برخورد بازیکنان حین بازی، از مزایای پلی‌تست است که قبلا به تفصیل در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

بعد از اتمام دو سانس پلی‌تست، اولین گردهمایی طراحان بازی رومیزی، به اتمام رسید. اما به سبب نیاز به حضور ممتد چنین دست برنامه‌هایی، برای طراحان بازی، تصمیم گرفتیم تا بخش رویداد پلی‌تست را به شکل ماهانه و در فضای کافه بُرد، برگزار کنیم که جزییات بیشتر آن را به زودی اعلام می‌کنیم. در پایان، ضمن تشکر از دوستانمان در آواگیمز، که به بهتر برگزار شدن این برنامه کمک فراوانی کردند، امیدواریم تعداد چنین گردهمایی‌هایی روز به روز و ماه به ماه و فصل به فصل، بیشتر شود.

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. محسن گفته؛
    14:13 1396/07/02

    چقدر شرکت کننده ها جوون بودن (یادم باشه با این سن و سالم پا نشم بیام:)). خسته نباشید ایشالا روز به روز پیشرفتتون رو ببینیم

لینک کوتاه