رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بیایید با هم بازی بسازیم

کلوپ بازی سازی دانشگاه تهران برای سومین سال متوالی کارگاه بازی سازی تابستانه برگزار می کنه. در این کارگاه شرکت کننده ها در قالب تیم های چند نفره تلاش می کنن در مدت تقریبا دو ماه، یک بازی یا حداقل نمونه اولیه یک بازی رو توسعه بدن و منتشر کنن تا تجربه ای اولیه، از ابتدا تا انتهای این فرآیند به دست بیارن. تمرکز فعالیت های کلوپ و به تبع اون این کارگاه، بیشتر بر بازی های ویدئوییه. اما خبر خوب این که امسال علاقه مندان می تونن رو بازی های رومیزی هم کار کنن.

جلسه اول کارگاه در تاریخ ۶ مرداد از ساعت ۱۰ صبح در محل دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران برگزار شد. برگزارکنندگان در ابتدا به معرفی کلوپ و کارگاه پرداختن و گزارشی از دو کارگاه قبلی، بازی های ساخته شده در این کارگاه ها یا توسط کلوپ و همچنین جوایز کسب شده ارائه کردن. در ادامه شرکت کننده ها با یک تقسیم بندی از بازی های ویدئویی آشنا شدن و همچنین نمونه هایی از بازی های رومیزی با توضیحاتی در مورد بعضی مکانیک ها معرفی شدن.

426115110_946

 

بعد از اون شرکت 3DFast ارائه ای از قابلیت های پرینت سه بعدی در زمینه بازی های رومیزی داشتن. این ایده که شما بتونید مدل های سه بعدی اجزای بازی رو دانلود و بعد پرینت کنید، می تونه خیلی جذاب باشه، به ویژه در ایران که دسترسی به اصل بازی ها سختی های زیادی داره. علاوه بر این، این روش  مزایایی برای تولیدکننده ها داره و نیاز به شبکه توزیع و فروش فیزیکی و دردسرهای اون رو کم می کنه. این کار همینطور خیلی به شخصی سازی بازی ها کمک می کنه و امکان توسعه بازی ها به روش مشارکتی و متن باز (open source) رو هم تسهیل می کنه. اما در مجموع این ایده هنوز در دنیا چندان فراگیر نشده و در حال حاضر بازی های زیادی وجود ندارن که مدل سه بعدی اونها به راحتی قابل تهیه باشه. در پایان، نماینده های این شرکت آمادگی خودشون رو برای همکاری با سازندگان بازی های رومیزی، به ويژه شرکت کنندگان در کارگاه اعلام کردن.

photo_2016-08-01_10-19-10

 

در بخش پایانی روز اول، شرکت کننده ها به صورت زنده شاهد توسعه یک مرحله از یک بازی ویدئویی ساده در نرم افزار GameMaker بودن. در این کارگاه فرم هایی در میان نفرات حاضر توزیع شد تا ضمن شناسایی علاقه مندی ها و مهارت ها، ایده های افراد جمع آوری بشه تا در جلسه دوم مورد ارزیابی قرار بگیرن و تیم ها تشکیل بشن.

به امید این که این کارگاه به نتایج خوبی برسه و ادامه پیدا کنه و روز به روز شاهد رویدادهای بیشتری از این دست باشیم.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

لینک کوتاه