رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

... و باز هم برگزار شد!

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶: روز جهانی بازی های رومیزی با بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده، ۲۰ مرکز برگزاری و در ۷ شهر ایران!

 

برای دومین سال پیاپی، رویداد روز جهانی بازی های رومیزی International Tabletop Day در ایران هم به شکلی هماهنگ برگزار شد. هزاران نفر در شهرهای مختلف ایران روزشون رو با این سرگرمی شروع کردن و به پایان رسوندن. نکته جالب توجه این بود که امسال این رویداد، در تمامی ابعادش نسبت به رویداد پارسال رشد داشت:

  • مراکز برگزارکننده : سال گذشته ۷ مرکز ، امسال ۲۰ مرکز

  • تعداد شرکت کنندگان : سال گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ نفر ، امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر

  • شهرهای میزبان : سال گذشته ۴ شهر ، امسال ۷ شهر

  • داوطلبین اجرای برگزاری : سال گذشته ۳۰ داوطلب ، امسال ۵۰ داوطلب

  • حامیان رسانه ای : سال گذشته ۰ حامی ، امسال ۶ حامی

 

از کجا شروع شد…

برنامه ریزی برای رویداد رو از یک ماه مونده به تاریخ برگزاری شروع کردیم. آموزش بازی در روز رویداد به مخاطبین، از سخت ترین بخش های برگزاری رویداده، که خب در طی همون خبررسانی های اولیه نزدیک ۵۰ نفر داوطلب کمک به رومیز برای این بخش شدن. بعد از کمی بالا پایین و هماهنگی، به هشت تا تیم تقسیم شدیم تا بتونیم بیشترین مراکز ممکن در تهران رو پوشش بدیم. در اثنای هماهنگی با مراکز بیشتر در تهران و شهرهای دیگه بودیم که انستیتوی ملی بازیسازی و بابازی و باهمزی و دورهمی هم برای کمک به برگزاری به ما پیوستن.

چطور خبرساز شد…

امسال رویداد از نظر خبرساز شدن هم خیلی پیشرفت داشت و حسابی رسانه ای شد. مجله بازینامه، سایت تحلیلی خبری زومجی، سایت خبری دنیای بازی، مجله پازل و مجله اینترنتی آی کافی با پوشش خبری خودشون به بیشتر دیده شدن رویداد خیلی کمک کردن. در نهایت هم اسنپ با پیشنهاد تخفیف خودش در اون روز، ایاب و ذهاب رو برای علاقمندان بردگیم حسابی راحت کرد!

چطور برگزار شد…

روز جمعه، کافه‌ها و موسسات برگزارکننده، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، میزبان شرکت کنندگان این رویداد بودن. همه جور بازی هم مهیا بود، اعم از بازی‌های صفحه‌ای، بازی‌های کارتی، بازی‌های با تاس و صد البته بازی‌ نقش آفرینی Dungeons & Dragons. تمام بازی‌های متعددی برای علاقمندان وجود داشت بنا به سختی یادگیری یا مدت‌زمان انجام آن‌ها طبقه‌بندی شده بودن. بازی ها یکی بعد از دیگری روی میزها بازی میشد و صفحات اینستاگرام هم مملو از عکسهای ارسالی و سلفی و لایو و غیره از رویداد! که حقیقتا هم تصویر بهتر میتونه نشون بده که چطور برگزار شد:

 

 

بردگیم ها تغییرات زیادی روی زندگی ما ایجاد کردن، از کشف دنیاهای نو تا لذت ماجراجویی در نقش دزدان دریایی… از داد و ستد در شهرهای کهن تا حمله و یورش به نیروهای متفقین در مرزهای فرانسه… از درگیری با تبر و شمشیر تا سواری با رباتهای غول آسا…اما برای ما در رومیز، بزرگترین ویژگی بازی های رومیزی آشنایی با دوستان جدید بوده. دوستانی که به کمکشون تونستیم ویروس بازی رومیزی رو بیشتر پراکنده کنیم. یارانی که به بودنشون می بالیم. یارانی که با همراهیشون روز جهانی بازی های رومیزی شدنی شد…

پس همچنان پیش به سوی آینده!

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. رضا گفته؛
    22:51 1396/02/12

    به ما که خیلی خوش گذشت 🙂 ولی قشنگ کار زیادتون از کویری سایت معلوم بود. این رومیزشو رو هم لطفا هر چه سریع تر بزارید. مردیم از خماری. دیگه از بس ویدئوهای قدیمی رو دیدم تمام دیالوگ هاشون رو حفظ شدم!

  2. bamdad گفته؛
    15:39 1396/02/13

    منم اومدم خیلی خوش گذشت.استوژیت بازی کردیم
    تصمیم گرفتم تابستون زیاد بیام
    من هم دیالوگ های رومیز شو های قبلی رو حفظ شدم از بس دیدم .قرار بود بهار سری جدیدش آماده بشه ولی مثل اینکه خیلی سرتون شلوغه

  3. بازتاب هارومیز – کلی آدم و کلی بازی!

لینک کوتاه