رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

...و برگزار شد

سالها بود كه برای شخص من تماشای مراسم رویداد سالیانه روز جهانی بازیهای رومیزی، تركیبی بود از حس شعف و شوق (حاصل از دیدن گستردگی و لذت بخش بودن رویداد) و اندوه و غبطه (حاصل دور بودن امكان رویداد در اینجا) وامید و آرزو (برای كوفت شدن رویداد در كام آن بیچاره ها!!). بعدها جمله ای شنیدم كه نمیدونم از گاندی بود یا دكتر شریعتی یا مادر ترزا یا سعدی، حتی یادم نیست درست چی میگفت، ولی مضمونش این بود كه عقده ای بازی درنیار و جای حسادت خودت یه كاری كن… و از این جا قصه ما كمی عجیب میشه، چون واقعا هنوز نمیدونم كه چطور یك فكر ساده تبدیل به یك فعالیت ٣ نفره، بعد ٥ نفره، بعد ١٠ نفره و بعد ٣٠ نفره شد. اینكه چطور هركس گوشه ای از این فرش سنگین و پهن رو گرفت و كمك كرد تا بلندش كنیم. هیچكس “نه” در كار نیاورد و همه یك هدف داشتند: رویداد روز جهانی بازیهای رومیزی، باید در ایران هم برگزار شود… و شد!

 

Faces

تشریف آوردند… به صرف چای و بازی!

روز جهانی بازیهای رومیزی، به مانند هر سال در دنیا برگزار شد. در ایران البته یك روز جلوتر! سعی ما (و دیگر برگزاركنندگان مثل كافه كندو و بابازی) بر این بود تا رویداد به لحاظ اتفاقات، با استاندارد اصلی و جهانی یكی باشه. با كافه برد به عنوان مركز اصلی و اولیه رویداد شروع كردیم و بعد به سبب درخواستهای زیاد، دو سالن از انستیتوی ملی بازیسازی هم برای افزایش ظرفیت اضافه شد. طبق رسم این مراسم، برای روز رویداد پوستر و تیشرت و بازی تخفیف دار و غیره هم تدارك دیدیم. بازیها را روی میزها چیدیم و چایی را دم كردیم و منتظر شدیم كه مهمانها برسند.

DSC_0003

و چقدررر مهمان!!

تمام ساعات روز جمعه ١٠ اردیبهشت، نه تنها تمام میزهای تمام سالنها پر بود، كه افراد زیادی ایستاده بازیها را تماشا و در شادی و خنده بازیكنان سهیم می شدند. به لطف تمام دوستان عزیزی كه با علاقه، داوطلب توضیح و راهنمایی بازیها به مهمانها شده بودند، بازیها سریعا به همه یاد داده می شد و به سرعت بعد از آن بود كه تاسها روی میز غلطانده میشد و كارتها هم روی هم انباشته و صدای خنده و كل كل و حیرت و خوشحالی كل خیابان را برداشته (احتمالا اون جمله اول از سعدی بوده كه الان نثر من هم اینطوری شده!!)

DSC_0010 DSC_0027 DSC_0056 DSC_0071

و همچنان چقدرررررر مهمان!!!

خیل مشتاقان تمامی نداشت كه هیچ، دوست و رفیقان هم (كه به درخواست ما ثبت نام نكرده بودند كه ظرفیت برای دیگران بماند) آمدند كمك! كه البته نشستیم به بازی! هركس بازی ای به زیر بغل داشت و گوشه میزی، زمینی جایی علمش میكرد. تجربه خیلی خوشایند برای خود من این بود كه پیشوم را با حداقل ٢٠ نفر بازی كردم و تقریبا شاهد بودم كه اكثر میزها هم به عنوان بازی كوتاه بین دیگر بازیهایشان آنرا بازی میكردند. تقریبا از كنار هر میزی كه رد میشدی، جمله خنده دار و البته اغلب بیشرمانه ای میشنیدی كه حاصل كیمیاگری رفقا در پیشوم بود.

DSC_0167 DSC_0186 DSC_0202 IMG_9485

نقش آفرینا! مرا نقشی آفرین كه آن بِه!

میزهای نقش آفرینی یکی از جذاب ترین بخشهای رویداد بود. اُرکها و اِلفها و دورفها بودند که در سرزمینهای پر رمز و راز و هیجان انگیز و در عین حال پر خطر، داستان سازی می کردند و عضلات تخیلشان رو به شایستگی ورز میدادند. مَسترها هم به شکل جذابی حس و حال ماجرا را پر و بال میدادند طوری که تماشاچیها هم به اندازه بازیکنان، خودشون رو در اون فضای اسطوره ای تصور میکردند. استقبال از این بخش، نوید برپایی جلسات بیشتر اینچنینی در آینده رو میده که امیدواریم به زودی اتفاق بیفته.

DSC_0023 DSC_0171 DSC_0211 DSC_0219

و ماجراهای دیگر…

DSC_0012

این فرد به علت تقلب در بازی سون واندرز به مقامات مربوطه تحویل داده شد

IMG_9454

همان مقام مربوطه به شکل نمادین

DSC_0090

کامبیز: اول تاس میریزین. بعد دور خودتون میچرخین. بعد هرکی زودتر نشست رو صندلی میگه هوپ!!

DSC_0092

میزهای دو نفره برای بازیهای دونفره

DSC_0150

 

رویداد روز جهانی بازیهای رومیزی در ایران به همت و تلاش افراد زیادی به انجام رسید که رومیز وظیفه خودش میدونه از تک تک این عزیزان به خاطر همیاری صادقانه و دوستانشون تشکر کنه. همینطور از کمک و همکاری انستیتوی ملی بازیسازی و پرسنل محترم و فعالشون که از هیچ نوع همکاری دریغ نکردند. و از راه دور از دوستان شیرازیمون در کافه کندو هم تشکر میکنیم و بهشون خسته نباشید میگیم. ضمنا ممنون آرش رنجبران و مارال سلامتی هم هستیم برای عکسهای جذابشون. و در نهایت حضور ایران در نقشه مراکز برپایی این رویداد در سطح جهان رو به فال نیک میگیریم و با دلی روشن به سوی آینده میریم…

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. هوتن فرزادپور گفته؛
    13:55 1395/02/13

    تشکر ویژه از امیر و همه دوستان عزیز در رومیز و گروههای همکار که این رویداد رو به بهترین نحو ممکن برگزار کردند و پوشش دادند.
    !Keep Tabletopping

  2. مليكا گفته؛
    14:05 1395/02/13

    خيلي عالي بود و خوش گذشت. يكي از معدود گردهمايي هايي كه حتي اگه تنها بودي اصلاً تنها نبودي!
    منتظر برنامه هاي بعدي هستيم.

  3. بازتاب هارومیز – روز جهانی بردگیم؛ شما هم برگزار کنید!

لینک کوتاه