رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش بازی No Retreat! The Russian Front

شاید شنیدن اسم وارگیم خیلی از یوروگیم‌بازها (طرفداران بازی‌های سبک اروپایی مثل کاتان / سیطره کتان، کارکاسون / کادوس) رو یاد بازی‌های با اجزای بی‌کیفیت و کلی قوانین ریز و مدت زمان طولانی بازی بندازه، که حتی ممکنه حتی چندین روز طول بکشه. اما وارگیم‌ها هم از تغییرات و پیشرفت‌های صورت گرفته در طراحی بردگیم‌ها بی‌تاثیر نبودند. بازی «No Retreat! The Russian Front» سعی کرده با کمترین حجم قوانین و اجزا، و با ارایه کیفیت عالی مخاطبان جدیدی رو به وارگیم (بازی جنگی) جذب کنه.

محتویات جعبه بازی No Retreat! The Russian Front

 

داستان بازی کل عملیات آلمان نازی در جنگ جهانی دوم بر علیه شوروی سابق در جبهه شرق، در مقیاس عملیاتی است که کل جنگ را از 1941 تا 1945 و فتح برلین پوشش می‌دهد. در این بازی هر کدام از طرفین اهداف متفاوتی رو دنبال می‌کنند و توانشون با گذشت زمان دچار تغییر میشه. مثلا یگان‌های روسی در ابتدای جنگ با یک واحد خسارت منهدم می‌شوند، ولی نیروهای آلمانی باید دو بار دچار خسارت بشوند تا کلا منهدم شوند.

 

نقشه بازی از نمای نزدیک

 

مکانیزم جنگ از طریق یک جدول انجام می‌شود که ستون‌های آن بیانگر نسبت توان نیروهای درگیر به یکدیگر و سطرهای آن توسط ریختن تاس تعیین میشود. البته عوامل دیگر مثل آب و هوا و نوع نیروها و غیره باعث تغییر ستون میشود. در بازی از کارت هم استفاده می‌شود که البته مثل بازی Memoir 44 کل بازی بر اساس کارت نیست، بلکه کارت‌ها نقش تقویتی رو بازی می‌کنند. یک نکته بسیار جذاب این بازی تکیه داشتن بر خطوط لجستیک (تدارکات) برای نیروها است؛ نیروهای محاصره شده در صورت از بین رفتن تدارکات تسلیم شده و یک امتیاز به نفع رقیب ثبت می‌کنند.

طرح روی جعبه بازی

 

این بازی برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد من این است اگر بازی Memoir 44 رو بازی کرده و دنبال بازی سنگین‌تری – هم پیچیده‌تر و هم عمیق‌تر – هستید، در قدم بعدی یکی از بازی‌های جنگی کمپانی Academy Games مثلا Conflict of Heroes رو امتحان کنید و اگر دیدید که باز تمایل به بازی وزین‌تری دارید(!) سراغ این بازی بروید.

در مورد وارگیم‌ها بیشتر بخوانید:

گزارش بازی Memoir 44

گزارش بازی «سکیگاهارا: اتحاد ژاپن»

 

کلام آخر این که این بازی یکی از لذت بخش ترین تجربیات گیمینگ من بود و خیلی از دوستان یورو باز هم بسیار از این بازی لذت بردند.

امتیاز: 8 از 10.

نقاط قوت: طراحی جمع و جور و با کیفیت بالا در مقایسه با سایر وارگیم‌ها. حجم قوانین مناسب و قابل فهم. امکان بازی طولانی 2 روزه، و یا یک سناریو 2 یا 3 ساعته. واقعی بودن رخدادها و مکانیزم‌های بازی.

نقاط ضعف: برای درک استراتژی و احاطه به قوانین به چندین بار بازی نیاز است. ممکن است موضوع بازی و جنبه‌های تاریخی آن برای برخی جذاب نباشد.

پیوندهای مرتبط

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. صیادی گفته؛
    14:48 1397/05/24

    سلام. این vassal رو توش باید چجوری بازی کرد؟ من چندین مدل مثل dead of winter ، tash kalar و… دانلود کردم ولی اصلا معلوم نیست باید چجوری بازی کرد. لطفا یه راهنمایی بکنید.

    • کامبیز سیروس بخت گفته؛
      17:08 1397/06/13

      سلام
      در این نرم‌افزار باید قوانین رو خودتون بلد باشین. در واقع قوانین رو اعمال نمی‌کنه. در عین حال باید با بازیکن دیگه‌ای که اون هم بازی رو بلده بازی کنید، حالا فرقی نمی‌کنه هر جای دنیا که می‌خواد باشه.
      در سایت بردگیم گیک یک سری راهنمای ویدیویی درست کردن که می‌تونید تماشا کنید:
      https://boardgamegeek.com/geeklist/71485/how-play-games-vassal

  2. رضی گفته؛
    19:14 1397/05/28

    فقط نقد میزارین که ادمو ناراحت میکنین
    آخرین بازی pnp که گذاشتین کی بود
    با این گرونی فقط دل مارو بیشتر خون میکنین

  3. آریان گفته؛
    15:21 1398/12/04

    باسلام.من واقعا عاشق این بازی شدم.ممنون از مطالب خوبتون.فقط مئ دونید این بازی و بازی war room که قبلا در موردش یک مطلب گذاشته بودید رو کجا میشه خرید؟

لینک کوتاه