رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هراس مرگ در ژرفای زمین

یه بازی کاملاً مشارکتی یا همان Co-op با تم ترس و وحشت با هدف نجات یافتن از مرگ. توی این بازی شما (تنهایی یا با حداکثر ۵ نفر دیگه) در نقش کاوشگران غارهای عمیق زیرِ زمین هستین که از بد روزگار توی پیچیده‌ترین غار گیر افتادین. باید هرچه سریع‌تر مسیرهای غار رو، که به شکل کاشی یا تایل وجود دارند، کاوش کنین و توی این کار از مهارت‌های تخصصی هر شخصیت کمک بگیرین و با مدیریت صحیحِ کارهایی که می‌شه انجام داد، قبل از این‌که باتری چراغ‌قوه‌تون تموم بشه خودتون رو از تاریکی غار نجات بدین و به روشنایی برسونین.

کاوشگران: توی این بازی، هر بازیکن یکی از نقش‌های موجود رو بر عهده می‌گیره و کارت و ۳ تا نشونه‌ی جون دریافت می‌کنه. بازی کلاً ۸ تا شخصیت داره که هرکدوم تخصص‌ها و توانایی‌های مخصوصی دارن و کارهایی می‌کنن که بقیه نمی‌تونن انجام بدن. برای همین، می‌شه اون رو بارها و بارها بازی کرد بدون این‌که تکراری بشه.

کاشی‌ها: بازیکن‌ها باید بازی رو از «کاشی ورود» شروع کنن و تمام سعی خودشون رو برای رسیدن به «کاشی خروج» انجام بدن. اولِ بازی، کاشی‌ها به شکل ستونی روی هم چیده می‌شن و کاشی خروج نزدیکای آخر قرار می‌گیره.

حرکت: توی هر دور از بازی، هر بازیکن می‌تونه حداکثر ۲ تا عمل انجام بده، یا به اصطلاح دو تا اکشن‌پوینت (action point) داره. بعضی از کارهایی که می‌شه انجام داد این‌ها هستن: برداشتن یه کاشی و گذاشتن اون در کنار محل فعلی، حرکت به یکی از کاشی‌های بغل‌دستی، درمان خودمون یا یه بازیکن دیگه، و دویدن که شامل ۳ حرکت پشت سرهم می‌شه.

خطرات: برای این‌که مشکلات بازیکن‌ها کم نباشه، خطرهایی هم به بازی اضافه شده که به شکل یه دسته کارت قرار می‌گیره و آخر هر دور از بازی، یکی از کارت‌ها رو می‌شه. هرکدوم از کارت‌های خطر توی کاشی‌های معینی تولید خطر می‌کنن، مثلاً کارت آب‌گرفتگی، فقط توی کاشی آب مشکل ایجاد می‌کنه.

فقط این‌ها نیست. بعضی وقت‌ها «چیز»هایی هم هستن که همش می‌خوان شما رو شکار کنن و مجبورین از دست‌شون فرار کنین، وگرنه صدمه می‌بینین.

بازیکنی که هر ۳ تا جون خودش رو از دست بده دیگه نمی‌تونه کاری بکنه تا این‌که یکی دیگه از بازیکن‌ها اون رو مداوا کنه. اگه بازیکن مداواکننده نزدیک باشه این کار زیاد طول نمی‌کشه اما اگه تک و تنها رفته باشین یه جای پرت‌وپلای غار و جون‌تون هم تموم بشه باید خیلی صبر کنین تا کمک بهتون برسه.

بازی Sub Terra موفق شد توی سایت کیک‌استارتر پول لازمش رو به دست بیاره و منتشر بشه، اما خوشبختانه یه نسخه‌ی چاپی هم ازش منتشر کردن که بازیکن‌ها بتونن بدون پول خرج کردن با حال و هوای بازی آشنا بشن و اون رو تجربه کنن. ما هم فایل‌هاش رو براتون می‌ذاریم که استفاده کنین:

دانلود فایل‌های چاپی بازی (در گوگل‌درایو)

دانلود راهنمای انگلیسی بازی

 

داده‌های مرتبط:
  • تعداد بازیکنان: ۱ تا ۶ نفر
  • مدت بازی: ۶۰ دقیقه
  • طراح بازی: Tim Pinder
  • طراح هنری: Zak Eidsvoog
  • ناشر: Inside the Box Board Games

 

پیوند‌های مرتبط:
شهاب صقری
شهاب صقری

نفس کشیدن توی هوای بُردگیم شادم می‌کنه ... همیشه همین‌طور بوده

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

لینک کوتاه