رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پندمیک، شاید مناسب‌ترین بازی برای این روزهای ما

بالاخره کرونا به ایران رسید! شاید همین یک جمله کافی بود برای اینکه به خبر دست اول جهان تبدیل بشیم. از اونجایی که همیشه باید تو بدترین چیزها رتبه خوب و بالایی داشته باشیم اینجا هم کوتاهی نکردیم و به محض اینکه کرونا وارد کشور شد تونستیم تو تعداد فوت شده‌ها رتبه دوم جهان بعد از چین (که خودش کشور مبداء این ویروس بود!) بشیم.

بگذریم؛ تو این روزها که مجبور به خونه نشینی و دوری از هرگونه محیط‌های عمومی هستیم بازی‌های رومیزی شاید بیشتر از هروقت دیگه‌ای خودشون رو به ما نشون میدن.

یکی از بازی‌هایی که سال‌هاست بین طرفداران بردگیم جایگاه خوبی داره و از قضا تو ایران هم اهالی این سرگرمی باهاش آشنا هستند بازی‌ای نیست جز: پندمیک.

پندمیک یکی از بهترین بازی‌های همکاری مشترک دنیاست که طرفداران بسیاری داره و نسخه‌های مختلفی هم ازش تولید و عرضه شده.

در این بازی که ۲ تا ۴ نفره انجام میشه جریان از این قراره که ویروسی کشنده کل جهان رو فرا گرفته. بازیکنان در نقش متخصص‌هایی که هرکدوم یک قابلیت خاص دارند وارد بازی میشن و سعی می‌کنن با همکاری همدیگه ویروس‌ها رو از بین ببرند. حالا یا موفق میشن یا ویروس‌ها انقدر پخش میشن که همه به بازی می‌بازند.

قبلا در رومیز مفصل راجع به پندمیک صحبت کردیم. (اینجا) و نسخه‌های مختلفش رو معرفی کردیم (اینجا و اینجا) و حتی لگسی‌ها رو هم بررسی کردیم (اینجا).

اتفاقات این روز‌ها خیلی منو یاد پندمیک انداخت. یک بازی قدیمی درجه یک که از سال ۲۰۰۸ تا الان جزو محبوب‌ترین بازی‌های دنیا و رتبه نهم بازی‌های خانوادگی در سایت بردگیم‌گیک و همچنین به نظرم بهترین بازی در سبک همکاری مشترک است.

البته که این روزها امکان رفتن به کافه بردگیم‌ها وجود نداره اما هستن کسایی که پندمیک رو تو مجموعه شخصی‌شون دارند، ضمن اینکه بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی این بازی رو آوردن که می‌تونید بخرید و بازی کنید.

نسخه دیجیتالی بازی هم موجود هست که من زیاد پیشنهادش نمی‌کنم. لذتی که تو بردگیم‌های فیزیکی هست قطعاً تو نسخه‌های دیجیتالی نیست.

در نهایت اینکه امیدوارم همه این شرایط رو به سلامت بگذرونیم و سریع‌تر تموم بشه بره. تو این روزهای خونه‌نشینی اجباری از بردگیم‌ها غافل نشید که خیلی جواب میده.

علی کیارشی
علی کیارشی

بردگیم‌ها برای من همون عاملی هستن که می‌تونم باهاش آدم‌ها رو دورهم جمع کنم. پس تا می‌تونم بازی می‌کنم و بقیه رو هم به بازی کردن وادار می‌کنم. هیچکس از این معرکه جون سالم به در نخواهد برد. حتی شما دوست عزیز!

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. سورنا گفته؛
    17:01 1398/12/10

    سلام ممنون از شما با مقاله های خودتون ببخشید می شه در یک مقاله اصطلاحات بردگیم رو توضیح دهید بی زحمت.

  2. سورنا گفته؛
    17:04 1398/12/10

    سلام یک سوال من می تونم سل شیتم رو برای شما ارسال کنم تا نظرتون رو درباره اش بگوئید چون خیلی وارد نیستم

  3. مهدي گفته؛
    00:49 1398/12/11

    بازي خيلي سختگيريه
    هنوز ما نتونستيم يك بار هم شكستش بديم
    يك سري كه نوبت دوم بازي شيوع توي يه حلقه قرار گرفته و در جا باختيم متاسفانه آدميم هستم نمي تونم راضي بشم يكم قوانين بازي رو تغير بدم انگار قوانيين وحي منضل و غير از اون هيچ ارزشي نداره بازي كني
    خلاصه ٩٠ درصد بازي روي شانسه كه چه كارتي رو بشه من كه اصلا دوسش ندارم چون مثلا اگه اين جور بازيا رو هم شكستش بديم براي كي كري بخونيم هيچ انگيزه اي براي برد بهمون نمي ده

  4. سعید گفته؛
    02:24 1398/12/12

    آقا ما پریشب بازی کردیمش ، جالب اینجا بود که کارت اپیدمیک رو با کارت تهران برداشتیم ، آخر هم داروی همون ویروس رو نتونستیم پیدا کنیم ، باختیم

لینک کوتاه