رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پندمیک لگاسی؛ فصل دوم

مقدمه

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۵، که به سرعت راهش رو به رتبه اول بازی‌های رومیزی آسفالت کرد، بازی Pandemic Legacy:Season 1 بود. برداشت خلاقانه و متفاوتی با سیستم لگاسی از بازی معروف و پرطرفدار Pandemic. این بازی رو طراح پندمیک Matt Leacock با همکاری Rob Daviau که بنیانگذار سیستم لگاسیه طراحی کردن. قبلا در مورد سری بازی‌های پندمیک توضیح دادم، ولی شاید بد نباشه یکم راجع به سیستم بازی‌های لگاسی توضیح بدم.

کاور نسخه‌های زرد و مشکی فصل دوم بازی پندمیک لگاسی

بازی‌های لگاسی، بازی‌هایی هستند که خیلی به خط داستانی و سناریو وابسته هستن. بردگیم‌های عادی روی میز چیده‌ میشن، به طور کامل یادگرفته می‌شن و بعد از بازی شدن جمع می‌شن و میرن تو جعبه. اما بازی‌های لگاسی، نه تنها داستان بازی رو از اول به صورت کامل به آدم نمی‌گن، بلکه قوانین بازی رو هم در طی بازی آروم آروم یادمون می‌دن. تاکید خیلی زیاد بر روی سناریو بازی‌هاست و معمولا هم پایان دارن. مثلا قصه فصل اول بازی پندمیک لگاسی در طی یک‌ سال بازی می‌شه و هر دست از بازی یکی از دوازده ماه این ساله. بعد از طی شدن این دوازده ماه بازی تموم می‌شه. نکته بعدی اینه که بازی به تصمیمات شما عکس‌العمل نشون می‌ده. یعنی چی؟ یعنی اینکه در طی بازی، تصمیماتی که شما می‌گیرین می‌تونه نتایج غیر قابل برگشتی داشته باشه. خیلی سخته آدم بخواد بدون لو دادن چیزی رو توضیح بده، ولی خب در این مورد معمولا  پاره کردن کارت، چسبوندن استیکر روی نقشه بازی و … رو مثال می‌زنن.

 

فصل دوم پندمیک لگاسی رسید؛ با دوبله گلوریا

بعد از دو سال و خرده‌ای انتظار، فصل دوم بازی Pandemic Legacy منتشر شد؛ البته برای امثال من که با بازی کردن فصل اول بیمار این بازی هستن. چیز زیادی از متن بازی نمی‌دونیم، نباید هم بدونیم، چون بزرگترین خیانتی که آدم می‌تونه به خودش بکنه، اینه که قصه جذاب و پر تلاطم این سری بازی‌ها رو برای خودش لوث کنه.

تجربه فصل اول این بازی، بهترین تجربه بازی کردن در زندگی من بوده! پس می‌تونین حدس بزنین که چقدر انتظارم از این بازی بالاست و نگرانم که در فصل دوم مسیری که شروع کردن رو نتونن به خوبی ادامه بدن. ولی اینطور که از شنیده‌ها بر میاد…

چندتا نکته هست که در فصل دوم باید انتظارش رو داشته باشیم، یکی اینکه برای داشتن تجربه سناریو فصل دوم به طور کامل، بهتره که فصل اول رو بازی کرده باشین. ولی به این معنی نیست که اگه فصل اول رو بازی نکردین نمی‌تونین فصل دوم رو بازی کنین. بعدی اینکه بر خلاف فصل اول بازی که معمولا اتفاقات هیجان انگیز بین دو دست بازی کردن پیش میومد، این دفعه قراره در طول هر دست بازی کردن هم کلی ماجرا پیش بیاد. قصه بازی ۷۱ سال بعد از اتفاقات فصل اوله و فقط خدا می‌دونه که مت و راب چه نقشه‌هایی که برامون نکشیدن!

در آخر فقط می‌تونم این رو بگم که… اگه بخوایم بر اساس حرف منتقدینی که معمولا با بنده حقیر هم نظر هستن قضاوت کنیم، باید منتظر تجربه‌ای خیلی خیلی بهتر از فصل اول باشیم. مخصوصا که طراخی گرافیکی و تصویرسازی بازی هم یک سر و گردن بهتر از قبل شده…

 

امیر آئین
امیر آئین

سی سال اول با افتخار به بازی گذشت. حالا یا بازی کردن پای کامپیوتر، یا پای پلی‌استیشن، یا تو گیم‌نت، یا پشت میز بازی. برنامه سی سال دوم اینه که کمی بیشتر تو این سرگرمی فرو برم. ولی این رو یادتون باشه، اگه من فرو برم، تنها نمی‌رم، همتون رو با خودم می‌برم. انقدر پر حرفی می‌کنم، انقدر در ویدئو‌ها دلقک بازی در میارم، انقدر پشت میکروفون‌ها سر و صدا راه می‌اندازم، تا بالاخره تسلیم بشین و مثل من و دوستام، بشینین پای میز بازی.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. بهنام گفته؛
    14:54 1397/08/12

    سلام بازی پندمیک و پندمیک لگاسی فصل یک نیاز به تسلط رو زبان انگلیسی داره؟
    و اگر به عنوان اولین بازی مدرن بعد از تجربه مونوپولی و ریسک بخواهم یک بازی تهیه کنم برای جمع جوونای خانواده بنظرتان پندمیک لگاسی فصل یک و یا خود پندمیک گزینه مناسبی هست؟

    • god of chance گفته؛
      11:25 1397/10/27

      تا دلت بخواد انگلیسی داره و برای شروع برد گیم های مدرن اونم با خانواده اصلا فکرشم نکن.حتی خو پندمیک رو.از چیزایی مثل کینگ دومینو شوع کنید.

لینک کوتاه