رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی بردگیم Hunt for the Ring

اینکه چند فیلم و بازی دیگر لازم است تا عطش من نسبت به دنیای آثار تالکین (ارباب حلقه‌ها، هابیت و ..) سیراب شود را نمی‌دانم، اما این را می‌دانم که کلمه‌ی «حلقه» مرا جادو می‌کند؛ نمونه‌اش هم همین بازی «شکار حلقه» که قرار است در نمایشگاه اسن امسال رونمایی شود! حالا علاقه‌ی شخصی به کنار، دلیل اینکه این بازی رومیزی در فهرست بازی‌های داغ اسن امسال قرار دارد این است که این بازی در سبک و سیاق استنتاجی است، آن هم با مکانیزم جابجایی مخفی، مثل اسکاتلندیارد.  در ادامه به معرفی و پیش‌نگری این بازی فانتزی جذاب می‌پردازیم.

بازی «شکار حلقه» یا Hunt for the Ring، شرح یک سفر است؛ سفری در دل سرزمین میانه Middle Earth و ماجرای نبردی است بین نیروهای تاریکی در برابر خرد و روشنی. داستان این بازی رومیزی، به فصل اول رمان «ارباب حلقه‌ها : یاران حلقه» اثر کلاسیک جی. آر. آر. تالکین بر می‌گردد. این بازی به سبک “یکی در برابر همه” است: یکی از بازیکنان نقش فرودو و همراهانش را بازی می‌کند که در تلاش است تا حلقه‌ی یگانه را از شایر (زادگاهش) به ریوندِل، قلمرو مقدس اِلف‌ها، برساند. در آنسو، یک تا چهار بازیکن نیز نقش سواران سیاه نازگول را در تلاش برای شکار هابیت‌ها و حلقه، بازی می‌کنند. اما در طی این سفر، فرودو و همراهانش تنها از سایه‌ی شوم سواران سیاه فرار نمی‌کنند، بلکه باید در برابر نیروی وسوسه‌ی خود حلقه نیز مقاومت کنند.

ملحقات و اجزای نسبتا مفصل بازی

«شکار حلقه» در دو فصل بازی می‌شود که هر فصل آن در یک سوی بُرد بازی انجام می‌شود. در فصل اول، حامل حلقه یعنی فرودو باید تلاش کند تا حلقه را از شایر Shire به دهکده‌ی بری Bree برساند، و البته باید این ماموریت را در ۱۶ نوبت بازی انجام دهد چرا که در غیر این‌صورت دچار فساد ناشی از حضور حلقه خواهد شد. در صورت موفقیت، بازیکنان می‌توانند امتیازات و وضعیت بازی را ذخیره کرده و ادامه‌ی سفر را به وقتی دیگر موکول کنند، و البته می‌توانند همان موقع هم صفحه‌ی بازی را برگردانده و ادامه‌ی ماجرا (از بری تا ریوندل) را پیگیری کنند.  در طول فصل دوم بازی بازیکن حامل حلقه، از کمک جادوگر دوست‌داشتنی داستان، یعنی گندالف خاکستری نیز بهره‌مند خواهند شد.

سواران سیاه نازگول در کنار ارباب سیاهشان

در طی بازی به ازای هر دو نوبت روز، یک نوبت شب بازی می‌شود. در فصل اول بازی، هر نوبت ابتدا حامل حلقه بازی می‌کند که مخفیانه و از طریق صفحه‌ی مربوط به جابجایی، فرودو را جابجا می‌کند (مهره‌ی فرودو روی نقشه قرار نمی‌گیرد و سواران سیاه باید با منطق و استنتاج جای او را کشف کنند) و بعد از آن هم یک کارت از دسته کارت‌های متحدان می‌کشد. سپس سواران حلقه یک به یک جابجا شده و با ریختن تاس، می‌توانند به جستجو، شکار حلقه، و یا جادوگری بپردازند و ترشح آدرنالین در رگ‌های بازیکن حامل حلقه را به اوج خود برسانند.

[madamak]

یکی از مکانزیم‌های جالب بازی، فساد ناشی از حضور حلقه بر گردن فرودو است. در طول بازی در اثر برخورد فرودو با یکی از سواران سیاه، یا در اثر حرکت در طی شب، و یا در اثر جادوی حاصل از کارت‌های جادوگری، درجه‌ی فساد و وسوسه‌ی حلقه بالاتر می‌رود و می‌تواند حتی منجر به باخت حامل آن شود.

تاس‌های سواران مرگ

اما در فصل دوم بازی، فرودو به شکل خودکار و از مسیری مشخص، از بری به سمت ریوندل حرکت می‌کند. در طی این فصل بازیکن حامل حلقه، به جای جابجایی فرودو، گندالف را به شکلی مخفیانه جابجا کرده و تلاش می‌کند تا با قرار دادن او سر راه سواران سیاه آنها را غافلگیر کرده و از بین ببرد. این فصل بازی نیز تا رسیدن فرودو به ریوندل و پیروزی و یا فساد روح و روانش در برابر قدرت غیر قابل مقاومت حلقه و شکست، ادامه می‌یابد.

گندالف خاکستری در برابر سواران سیاه

بردگیم «شکار حلقه» حاصل همکاری مشترک ۳ طراح خوب بازی رومیزی است. از یک سو تیم Marco Maggi و Francesco Nepitello که با طراحی دو بازی بسیار معتبر و ستایش‌شده‌ی War of the Ring و Battle of Five Armies مهارت و تسلط خود را به دنیای آثار تالکین و بازی‌های حماسی ثابت کرده‌اند، و از سوی دیگر Gabriele Mari که با طراحی بردگیم‌های تحسین‌شده‌ای مثل Letters of Whitechapel و Mister X به عنوان یکی از بهترین طراحان سبک بازی‌های استنتاجی شناخته می‌شود. در کنار این طراحان، نام افسانه‌ای John Howe به عنوان تصویرساز به چشم می‌خورد تا قند را دل طرفداران ارباب حلقه‌ها آب کرده باشد.

[madamak]

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. محسن گفته؛
    06:52 1397/08/26

    سلام وخسته نباشید
    یک سوال میشه روش حرکت فرودو در فصل اول رو کمی بیشتر توضیح بدید؛ این محل حرکتش ویا نوع محاسبات ارواح سیاه از جای فرودو به چه شکل است
    باتشکر فراوان.

    • امیر سلامتی گفته؛
      12:34 1397/08/27

      سلام ممنون
      فرودو هر نوبت یه خونه می‌تونه جابجا بشه و مقصدش رو یادداشت می‌کنه
      ارواح سیاه هم یکی از کارهایی که توی نوبتشون می‌تونن انجام بدن جستجو کردنه. یه جادوی سیاه هم دارن که اگه نزدیک باشن به فرودو وزن حلقه رو زیاد می‌کنه

لینک کوتاه