رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی، آموزش و دانلود بردگیم Welcome To

در این مقاله بردگیم Welcome To را به همراه ارائه فایل‌های چاپی آن معرفی می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی‌های سبک «تاس بریز و بنویس» یا Roll and Write است.


کمتر پیش میاد؛ گاهی اوقات با بازی‌ای طرف میشی که نه از خودش، نه از طراحش و نه حتی از ناشرش کمترین انتظاری نداری، ولی به طرز خوشایندی غافلگیرت می‌کنه. به ویژه این که در نگاه اول، بازی به نظرت خیلی ساده و سردستی بیاد و صرفا برای این سراغش رفتی چون وقت، یا حال و حوصله بازی طولانی‌تر و عمیق‌تری رو نداشتی.

احتمالا تا به حال حدس زدید که Welcome To دقیقا یکی از همین دست بازی‌ها است. آنچنان مورد استقبال قرار گرفت که در خیلی از فهرست‌های بازی‌های برتر سال که منتقدین بردگیم در پایان ۲۰۱۸ منتشر کردند جا داشت؛ از جمله در فهرست بازی‌های «جیمی استگمایر» طراح بردگیم Scythe (تمامی فهرست‌های بردگیم‌های برتر سال ۲۰۱۸ که Welcome To در اونا حضور داره رو می‌تونید در این پیوند ببینید). جز این، همزمان با نوشتن این مطلب از طرف مجله Casual Game Insider، که ویژه بازی‌های رومیزی است، به عنوان برترین بازی کژوال یا تفننی سال ۲۰۱۸ هم انتخاب شد (پیوند).

از دست ندهید:

دانلود کن، پرینت کن؛ تاس بریز و بنویس!

معرفی بردگیم‌های خانواده Roll & Write به همراه دانلود نسخه چاپی

 

حالا چی هست؟!

خاطرتون هست چند وقت پیش یه خانواده از بازی‌های رومیزی با نام غریب «تاس بریز و بنویس» (Roll and Write) رو بهتون معرفی کردیم؟ اگر اهل طراحی بازی باشید، شاید به خاطر بیارید که کمی بعد خبر مسابقه طراحی بازی‌های «تاس بریز و بنویس» در سطح جهانی رو هم منتشر کردیم که چند نفر از شما هم با شرکت در اون مسابقه، ما اهالی رومیز رو حسابی خوشحال کردید 🙂

خلاصه‌اش کنم، بردگیم Welcome To هم متعلق به همین خانواده از بازی‌ها است؛ با این تفاوت نسبتا کوچک که شما در این بازی به جای تاس ریختن، کارت می‌کشید!

پس چه چیزی این بازی رو انقدر خاص کرده؟

مهمترین نکته بازی اینه که به خاطر ترکیب‌های متنوع کارت‌ها، به دفعات می‌تونید بازی کنید و هر دفعه استراتژی جدیدی در بازی در پیش بگیرید و در نتیجه تجربه کاملا متفاوتی داشته باشید.

از طرفی اشتراک تمامی بازی‌های قلم کاغذی در اینه که حس نوستالژیکی دارند (اسم فامیل، نقطه بازی، کشتی جنگی یا حتی «ایکس او» رو به یاد بیارید). در مورد Welcome To این نوستالژی در ترکیب با طراحی گرافیکی جذاب بازی و این که شما با خط کشیدن و شماره گذاری دارید محله خودتون رو درست می‌کنید، این لذت نوستالژیک رو دو چندان می‌کنه.

در نهایت این که زمان بازی سرجمع نیم ساعت بیشتر نیست. روی جعبه بازی هم نوشته ۱ الی ۱۰۰ نفر! ولی واقعیت اینه که تنها عوامل محدود کننده تعداد بازیکنان، تعداد ورق‌هایی است که چاپ کردید یا تعداد خودکار/مدادی است که به همراه دارید. برای کسانی که طرفدار پر و پا قرص بازی‌های رقابتی هستند، این تعداد بازیکن می‌تونه نشانه این باشه که بازی تعامل چندانی نداره. با تایید این مسئله این رو هم میگم که به عنوان یک بازیکن رقابتی، نبود تعامل در بازی ‌Welcome To اصلا برای من آزار دهنده نبوده؛ دلیلش هم زمان کوتاه و جذابیت‌های دیگری است که بازی داره.

۳۰ نفر در حال بازی

 

پیش از این که ویدیوی آموزشی رو با هم ببینیم، نکته‌ای که در ویدیو جا افتاده رو بگم و اونم این که حتما پیش از شروع بازی، برای محله خودتون اسم انتخاب کنید. دلیلش رو خودتون به زودی در حین بازی خواهید فهمید.

 

 

دانلود بازی فکری Welcome To (به همراه کتابچه قوانین به زبان انگلیسی)

پانوشت: راستی اگر تعداد ورق‌هایی که چاپ کردید کمه، می‌تونید به بازیکنان دیگه بگید اپلیکیشن اندروید بازی رو نصب کنند (پیوند) و از طریق اون بازی کنند.

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. علیرضا گفته؛
    12:51 1397/11/07

    به و به دست شما درد نکنه.
    دبرنای استراتژیک من رو بدجوری یاد Augustus انداخت. اما ربطی به رول آمد رایت نداره که موضوع بحث اصلی شماست.

  2. رضا گفته؛
    19:57 1397/11/07

    اولا… به به آقا کامبیز، پارسال آشناتر امسال آشنا. دلمون تنگت بود.
    دوما… ممنون.

    • امیر اردشیری گفته؛
      00:35 1397/11/09

      سلام. سه فایل در لینک ارائه شده وجود داره.
      صفحات 1 تا 22 از فایل Cards را یک سری، روی کاغذ A4، ترجیحا رنگی و به صورت پشت و رو چاپ کنید. فایل جوری تنظیم شده که پشت و روی کارت‌ها دقیقا روی هم بیفتند. بعد از چاپ، کارت‌ها را از مرزهای مشخص شده ببرید (همه ی خط‌های برش با علامت ++ روی صفحه مشخص شده اند).
      صفحات 23 تا 26 فایل Cards، راهنمای بازیکنان هستند و چاپ آن‌ها اختیاری است. روی هر صفحه دو راهنمای مشابه وجود دارد. پس اگر خواستید 8 راهنما داشته باشید می‌توانید صفحات 23 تا 26 را یک رو روی کاغذ A4 پرینت کنید. با بریدن هر صفحه از وسط، دو راهنما (و در مجموع 8 راهنما) خواهید داشت.
      فایل Sheet را به تعداد بازیکنان، روی کاغذ A4، رنگی و به صورت یک رو چاپ کنید (بهتر است این فایل را روی کاغذ معمولی چاپ کنید تا نوشتن با مداد روی آن راحت باشد).
      فایل Rulebook هم که دفترچه ی راهنمای بازی است و نیازی به چاپ کردن ندارد. فقط کافی است آن را دریافت کرده و با خواندن آن جزئیات روند بازی را یاد بگیرید.
      اگر سؤال دیگری هم در مورد چاپ داشتید می‌توانید بپرسید.

        • امیر اردشیری گفته؛
          17:29 1397/11/10

          می تونید صفحات فایل Sheet را روی کاغذ A4 گلاسه گرم پایین یا حتی کاغذ معمولی به صورت رنگی و یک رو پرینت کنید. سپس برگه‌ها را لمینیت کنید. این جوری می‌تونید با ماژیک وایت‌برد روشون بنویسید و پاک کنید.

  3. متین میرجلیلی گفته؛
    13:08 1397/11/12

    سلام یه بردگیم طراحی کردم می خواستم راجع بهش باهاتون مشورت کنم. چطوری می تونیم در ارتباط باشیم؟

لینک کوتاه