رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بزرگترین جنگاور

Maha Yodha – در زبان سانسکریت به معنای «بزرگترین جنگجو» – یک بازی کارتی نسبتاً کوتاهِ بیست دقیقه‌ای و دونفره بر پایه آئین هندو است. هدف شما در این بازی شکست طرف مقابل با استفاده از کارت‌های «جنگجو»، «سلاح» و «طومار» است. اگه پیش از این Magic: The Gathering رو بازی کرده باشید، خیلی از مکانیسم‌های این بازی برای شما آشناست. انتخاب بین آدیتیاها (دسته کارت‌های سفید) و اَسوراها (دسته کارت‌های سیاه) با شماست. توضیح این که آدیتیاها و اَسوراها هر دو گروهی از خدایان آئین هندو هستن و واژگان اسورا و اهورا هم ریشه هستن. بازی توسط تیمی که اکثراً هندی هستن طراحی شده و در سال 2014 تونست از طریق کمپین در سایت کیک استارتر بیش از دو برابر سرمایه‌ی مورد نظرش رو جمع کنه و منتشر بشه.

نمونه کارت‌های آدیتیا

نمونه کارت‌های آدیتیا

 

نمونه کارت‌های اسورا

نمونه کارت‌های اسورا

 

همون طور که در تصاویر بالا میبینید، تصویرسازی بازی ترکیبی است از تصویرسازی فانتزی امروزی و هنر سنتی هندی با نام «Pattachitra».

روند بازی

هر کدوم از بازیکنا با 20 «جان» بازی رو شروع میکنن و هدف شما در بازی اینه که جان حریف رو به صفر برسونید.

همون طور که گفتیم سه نوع کارت در بازی وجود داره: کارت‌های «جنگجو» برای حمله یا دفاع؛ کارت‌های «سلاح» که می‌بایست با کارت جنگجو بازی بشن؛ و کارت‌های «طومار» که استفاده‌های مختلفی دارن. برای بازی کردن هر کارتی، به مقداری «دلاوری» نیاز دارین که روی هر کارت مشخص شده. در واقع دلاوری کارکرد «مانا» یا انرژی در بازی‌های مشابه رو داره. در ابتدای هر نوبت شما 5 واحد «دلاوری» دارید که اگه همش رو استفاده نکنید، باقیمانده از بین میره و به نوبت بعد منتقل نمیشه. ترکیب بعضی از کارت‌ها با هم (کمبو) باعث میشه که شما «دلاوری» بیشتری در اون نوبت داشته باشید. برای مثال: معمولاً اگه سلاحی که جنگجوی شما در استفاده از اون مهارت داره به دستش بدین، یک واحد دلاوری در اون نوبت بیشتر خواهید داشت.

maha-yodha-card

کارت خود را بشناس!

 

در نوبتتون، تمامی کارت‌های جنگجو و سلاح که در «میدان نبرد» (جلوی خودتون) وجود داره رو به دستتون برمیگردونید و تمامی کارت‌های طومار شما در میدان جنگ میسوزه. بعدش هر چند تا کارت که دلتون خواست از دستتون میسوزونید و انقدر کارت میکشید تا تعداد کارت‌های تو دستتون به 5 برسه. در نهایت 5 واحد دلاوری این نوبت رو خرج میکنید تا کارت‌های دلخواه در دستتون رو در میدان نبرد بازی کنید.

اگه در نوبتتون کارت جنگجو بازی کنید، می‌بایست به حریف حمله کنید. به این صورت که جمع اعداد حمله‌ی کارت‌های شما از جمع اعداد دفاع کارت‌های حریف کم و باقیمانده از جان کسی که مجموع کمتری داشته کسر میشه. فرقی هم نمیکنه که بازیکن مهاجم باشه یا مدافع. البته که لزومی نداره که در نوبتتون کارت جنگجو بازی کنید ولی، به یاد داشته باشید که در این صورت در نوبت حریفتون دفاعی نخواهید داشت.

maha-yodha-traditional-artwork

نمونه‌ای دیگر از هنر سنتی مورد استفاده در بازی. تصاویر بیشتر رو در اینستاگرام رومیز ببینید.

پیشنهاد

با این که قواعد بازی ساده است، به اندازه کافی عمیق هست تا این امکان رو به شما بده که در هر نوبت تصمیمات تاکتیکی و استراتژیک بگیرید. به خصوص قابلیت‌های کارت‌های طومار که جذابیت بازی رو دو چندان میکنه. بعضی این امکان رو به شما میدن که کارت از میدان نبرد حریفتون بکشید. برخی دیگه از دیوار دفاعی حریف رد شده و مستقیماً بهش ضربه میزنن. یا این که تعداد کارت‌های تو دست رقیب رو در نوبت بعدی کم میکنن و الی آخر. در عین حال کارت‌های طومار که قدرت زیادی دارن، هزینه‌ی بالایی هم دارن و بعضاً ممکنه هر 5 واحد «دلاوری» شما رو مصرف کنن تا در نوبت بعدی حریف، هیچ راهی برای دفاع نداشته باشید.

در نهایت اگه به کل کل کردن علاقه دارید و دنبال یه بازی دو نفره‌ی آسون و سریع هستید که در عین حال ارزش بازی‌های پیاپی رو داشته باشه، Maha Yodha گزینه‌ی مناسبیه.

دانلود نسخه قابل چاپ بازی از گوگل درایو / دراپ باکس

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه