رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی کارتی سولیتریکا

به احتمال زیاد سولیتر بازی کردین، حالا یا با یه دست کارت یا روی ویندوز. بازی کلاسیکی که جون می‌ده برای وقت کُشی به خصوص زمانی که حال و حوصله هیچ کار دیگه‌ای نداری (البته که دارم درباره‌ی دوره‌ی پیشا تلگرام، اینستاگرام، توییتر و باقی شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنم). حالا فرض کنید که همچنان سولیتر بازی کنید ولی این بار با این هدف که بچه غولی که با شما سر جنگ داره رو شکست بدید و به مرحله‌ی بعدی برید!

ss_68eca2eb632b8afebc8d722462d37038329899fa

بازی در اصل همون سولیتر هستش با این تفاوت که وقتی کارتی رو به درستی بازی کنید (یک عدد بالاتر یا یک عدد پایین‌تر. یادتونه دیگه؟!)، کارت بازی شده میاد روی کارت‌های خودتون و یک واحد انرژی در رنگ خودش بهتون می‌ده. حالا انرژی به چه کاری میاد؟ شما یه سری جادو در رنگ‌های مختلف دارید که برای به کارگیریش به انرژی نیاز دارین. مثلاً جادو با آیکون شمشیر می‌تونه یه کارتی که سد راهتون هستش رو از وسط به دو نیم و نابود کنه.

حریفتون هم بیکار ننشسته. البته اون به دنبال سولیتر بازی کردن نیست، بلکه هر زمان شما دیگه نمی‌تونید بازی کنید و مجبور می‌شید که کارت بکشید، نوبت به اون می‌رسه تا کارت‌هاش رو بازی کنه. حریف به دنبال اینه: قبل از این که شما سولیتر رو برنده بشید، جان شما رو بگیره (قلب سمت چپِ پایین، تصویر بالا). بعد از این که شکستش دادین یه مقدار سکه جایزه می‌گیرین که می‌تونید باهاش جادوها و آپگریدهای جدید بخرید.

ss_d8fe58f0b7906e20a60d0262647aad8154db210f

خوب می‌پرسید «اینا که گفتی درست ولی چه ربطی به Don’t Starve داره؟» سولیتریکا هم مثل باقی بازی‌های سبک روگ لایک (RogueLike)، «مرگ دائمی» داره یعنی یک بار که ببازین حذف شدین. البته که وقتی بازی رو دوباره از اول شروع می‌کنین، تمامی جادوها و آپگریدهایی که قبلاً خریدین رو به همراه خواهید داشت. راستی این رو هم بگم که مسیر شما تا «پیروزی نهایی» شامل 18 مبارزه است که هر چقدر پیش می‌رین سخت و سخت‌تر می‌شه.

در نهایت پیشنهاد می‌کنم بازی رو حتماً امتحان کنین. از اون دست بازی‌هایی است که یکبار بشینید پاش دل کندن ازش سخته و وقت و بی‌وقت به سرتون می‌زنه که یه دست دیگه بزنین. در عین حال مکانیسم‌های بازی انقدر آشناست که به احتمال خوبی مادربزرگ شما هم بتونه بازی کنه…

دانلود بازی کارتی سولیتریکا برای اندروید (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای)
دانلود بازی کارتی سولیتریکا برای آی‌او‌اس
دانلود بازی کارتی سولیتریکا برای ویندوز و مک

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

لینک کوتاه