رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارتی مثل "هارت استون" ولی کوآپ

مقدمه

در مقاله پیشین به سبک CCG (سبک بازی هارت استون) و تفاوت‌هاش با سبک Deck-building اشاره کردیم و چند بازی رو در این دو سبک بازی‌های کارتی معرفی کردیم. این بار می‌ریم سراغ اونایی که برخلاف بازی‌های قبلی که رقابتی بودن، کوآپ یا همکاری هستن. چه این بازی‌ها رو به تنهایی انجام بدید چه با دوستانتون، شما در واقع دارید با بازی (هوش مصنوعی) مبارزه می‌کنید. یا دسته جمعی می‌بازید یا به اتفاق می‌برید.

مثل مقاله قبلی ما تنها بازی‌هایی رو معرفی خواهیم کرد که اولاً نسخه فیزیکی داشته باشن و ثانیاً نسخه دیجیتال اونا چندسکویی باشه یا به عبارت بهتر، هم نسخه آی او اس داشته باشه و هم اندروید.

XenoShyft: Onslaught

xenoshyft

اگه فیلم سربازان سفینه (Starship Troopers) به کارگردانی پل ورهوفن – همون کارگردان پلیس آهنی، یادآوری کامل و غریزه اصلی – رو دیده باشین، دقیقاً می‌دونید تو این بازی با چی طرف هستین: حشرات غول‌آسای فضایی!

بازی از نوع بازی‌های استراتژی سبک Tower Defense مثل زامبی و گیاهان (Plants vs. Zombies) هستش. هر کدوم از بازیکنا دسته کارت‌های خاص خودشون و قابلیت‌های ویژه‌ای دارن و از یه بخش مجزایی از پایگاه دفاع می‌کنن. حشرات کذایی در 3 دسته مختلف به پایگاه حمله می‌کنن و به تدریج حملات سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شه. شما در طول بازی نه تنها می‌تونید کارت‌های جدیدی (اعم از سرباز و سلاح) برای خودتون خریداری کنید، بلکه می‌تونید کارت رو برای یکی از همرزمان خودتون هم بخرید. علاوه بر این، در نوبت هم‌تیمی‌ها می‌تونید کارت‌ها رو از دستتون برای کمک به اونا بازی کنید (برای مثال کارت چترباز) ولی باید حواستون باشه که زمانی که نوبت بهتون می‌رسه، نیرو/کارت به اندازه کافی برای دفاع از اون بخش پایگاه که در کنترل شماست، داشته باشید. در هر یک از 3 دسته مهاجمین 2 کارت “غول آخر” (Boss) وجود داره. این که با غول‌های گفته شده روبرو بشید یا نه، بستگی به شانس شما داره ولی این رو همین الان بگم که بازی بدون غول‌های کذایی هم به قدر کافی سخت هست.

نمونه "غول آخر" های بازی

کارت‌های نمونه “غول آخر” بازی

یکی از نکات جالب بازی اینه که برخلاف اکثر بازی‌های دیگه در این سبک، وقتی کارتی رو می‌خرید مستقیماً تو دستتون قرار می‌گیره و همون موقع می‌تونید ازش استفاده کنید. دیگه این که می‌تونید کارت‌های ضعیف‌تر رو بسوزونید (کلاً از دسته کارت‌های خودتون دور بندازید) تا به ازای هر کارت سوخته یک واحد در خرید کارت جدید تخفیف داشته باشید. در نهایت اگه 9 دور در برابر حملات بتونید مقاومت کنید برنده بازی خواهید بود.

نسخه اندروید بازی در Google Play

نسخه آی‌پد بازی در iTunes

نسخه ویندوز و مک بازی در Steam

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه فیزیکی بازی در سایت BoardGameGeek

Sentinels of the Multiverse

بازی Comix Zone روی سگا رو به خاطر دارید؟ به شخصه اولین باری که SotM رو دیدم، یاد این بازی افتادم. بازی کاملاً حس و حال یه کمیک اونم از نوع ابرقهرمانی رو منتقل می‌کنه (با ذکر این نکته که با اغراق 99.9% کمیک‌ها ابرقهرمانی هستن و بدون اغراق 99.8%)! در این بازی هر کدوم از قهرمانان، دشمنان این قهرمانان و حتی محیطی که در اون در حال مبارزه هستین، یه دسته کارت ویژه خودشون رو دارن. این رو هم بگم که کارت‌های محیط در این بازی در واقع همون کارت‌های رویداد (Event) در بازی‌های مشابه هستش که باعث می‌شه بازی تکراری نشه و هر چند مدت یک بار اتفاقی بیفته که شما رو غافلگیر کنه. ترتیب هم به این صورته که در هر نوبت اول شخصیت شرور یا همون دشمن یک کارت بازی می‌کنه بعد نوبت به ابرقهرمان (گیمر) می‌رسه و در نهایت یه کارت از دسته کارت محیط بازی می‌شه.

کامیکس زون

نمایی از بازی کامیکس زون برای دوستانی که بازی رو ندیدن یا خدای ناکرده دیدن ولی به یاد نمیارن!

بازی SotM ار بازی‌های دیگه‌ای که در این مقاله معرفی کرده و می‌کنیم، ساده‌تر هستش ولی این اصلاً و ابداً به این معنی نیست که بازی سرگرم کننده نیست، بلکه بالعکس ویژگی اصلی بازی جذابیت و سرگرم کنندگی اونه.

نسخه اندروید بازی در Google Play

نسخه آی‌او‌اس بازی در iTunes

نسخه ویندوز و مک بازی در Steam

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه فیزیکی بازی در سایت BoardGameGeek

Pathfinder Adventures

pathfinder-adventures-for-android

بی‌تردید پت فایندر پس از D&D یا همون Dungeons and Dragons یکی از مهم‌ترین بازی‌های نقش آفرینی (قلم کاغذی) هستش. جالب اینجاست که این نسخه کارتی بازی هم یه بازی سبک اکشن نقش آفرینی (ARPG) مثل دیابلو، دارک سولز یا ویچر هستش. هر آن چیزی که از یک بازی نقش آفرینی انتظار دارید رو می‌تونید اینجا پیدا کنید: نژاد، کلاس، لِوِل آپ و غیره. برای هر چیزی که فکرش رو بکنید یه دسته کارت جدا وجود داره: کاراکتر، نقش، سناریو، محل، هیولا، مانع، سلاح، جادو، زره و جز این‌ها.

Harsk

هارسک: شخصیت مورد علاقه من در بازی

این که هدفتون در بازی چیه به سناریو بستگی داره. شما در هر سناریو به چند محل دسترسی دارین که معمولاً می‌بایست در اونا شخصیت شرور و مزدورانش رو پیدا کرده و شکست بدید. پیش از این گفتیم که هر محل خودش یه کارت هستش. کارت محل مشخص می‌کنه که چند عدد از هر کدوم از کارت‌های دسته‌های مختلف در اون جا هستن، ولی معلوم نیست که کاراکتری که ما به دنبالش هستیم تا نابودش کنیم حتماً در اون جا باشه. می‌تونیم هر کدوم جداگانه به جایی دیگه بریم ولی اگه یک جا باشیم در درگیری‌ها می‌تونیم به هم کمک کنیم.

تعداد کارت‌هایی که در دسته کارت هر کاراکتر هستش نشون دهنده‌ی “جان” اونه. پس هر وقت که کارت‌هاتون به اتمام برسه شما مردین. بعضی کارت‌ها رو بعد از استفاده می‌بایست از دسته کارت‌تون – در اون سناریو – بیرون بندازین (Discard). برخی دیگه رو کلاً باید بسوزونین (مثلاً کارت دارو). کارت‌های سلاح معمولاً تو دستتون باقی می‌مونن مگه این که بخواین با قدرت بیشتری – که اندازش رو روی کارت نوشته – به دشمنتون حمله کنین که در این صورت می‌بایست کارت رو discard کنین…

کمیک پت فایندر

پت فایندر کمیک هم داره 😉

خلاصه این که پت فایندر از دو بازی دیگه‌ای که در این مقاله معرفی کردیم گیم‌پلی پیچیده‌تر و عمیق‌تری داره. اگه دنبال این هستین که بازی شما رو به چالش بکشه و با باختن پیاپی مشکلی ندارین، پیشنهاد می‌کنم پت فایندر رو امتحان کنید.

نسخه اندروید بازی در Google Play

نسخه آی‌او‌اس بازی در iTunes

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه فیزیکی بازی در سایت BoardGameGeek

 

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. رضا گفته؛
    09:36 1395/07/28

    اوایل تابستون پارسال بود که با بازی hearthstone آشنا شدم. انقدر بازی برام هیجان انگیز بود که حتی بعضی شبا خوابش رو می دیدم. بعد از اون هم هر چی تلاش کردم نتونستم با بازی های دیگه توی همون حدود سبک ارتباط برقرار کنم. همشون برام خسته کننده هستند. به هر حال بابت معرفی بازی ها ممنون. در ضمن تگ من تو بازی: TheLORK#2940

لینک کوتاه