رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

منتقدین بردگیم - قسمت دوم و پایانی

مقدمه

تو این مقاله هم مانند قسمت پیشین به افرادی می پردازیم که با ساختن ویدیو به زبان انگلیسی، بردگیم ها رو مرور می کنند و ویدیوهای گفته شده رو در سایت هایی همچون یوتیوت به اشتراک می گذارن. ناگفته پیداست که تعداد این افراد زیاده و طبیعتاً نگارنده نه همه رو می شناسه و نه همه رو دنبال می کنه. ولی سعی کردم که مهم ترین و تاثیرگذارترین اون ها رو معرفی کنم و به سبک، سیاق و سلیقه هرکدوم هم اشاره کنم. تا شما بتونید منتقدی که به سلیقه تون نزدیک تره رو انتخاب و احتمالاً کارهاش رو دنبال کنید.

 

Marco Arnaudo

مارکو آرنادو ملقب به Marco Wargamer

اولین نکته ای که در دیدن ویدیوها نظرتون رو جلب می کنه، لهجه شیرین ایتالیایی مارکو است. همون طور که از لقبش برمیاد علاقه خاصی به بازی های جنگی(War Game) داره. البته این رو هم بگم که هیچکدام از افرادی که در این دو مقاله معرفی کرده و می کنم، علاقه چندانی به این دسته از بازی ها ندارن و معمولاً این بازی ها رو اصلاً بازی نمی کنن. در عین حال دامنه علایق جناب آرنادو بسیار وسیعه : بازی های سبک همکاری، Dungeon Crawl، بازی های با تم فانتزی و یا ترسناک، گیم بوک(Gamebook)، بازی های کلاسیک و حتی بازی های کودکان!

مارکو آرنادو 2 دکترا در ادبیات داره و در زمان نوشتن این مقاله استاد ادبیات دانشگاه ایندیانا در شهر بلومینگتون آمریکا است. شاید براتون جالب باشه که بدونید مارکو گاهی از اوقات از بازی های چاپ کن و بازی کن(Print & Play) سرِ کلاس های درسش استفاده می کنه تا دانشجویان درک بهتری از جنگ های تاریخی پیدا کنن.

خلاصه این که اگه به بازی های جنگی علاقه دارین یا تماتیک و داستانی بودن بازی براتون مهمه و یا دنبال یک نگاه متفاوت هستین پیشنهاد می کنم یه سری به کانال یوتیوب مارکو آرنادو بزنین.

پیوندهای مفید(مارکو آرنادو)

کتاب افسانه‌ی ابرقهرمان - نوشته‌ی مارکو آرنادو

کتاب افسانه‌ی ابرقهرمان -نوشته‌ی مارکو آرنادو

 

Scott Nicholson

اسکات نیکلسون

هیچ فهرستی از منتقدین بردگیم بدون نام بردن از اسکات نیکلسون کامل نمی شه. در واقع او اولین کسی هستش که مرور ویدیویی بردگیم ها رو باب کرد. اگر چه بعد از این که دیگران نیز به این کار روی آوردند این کار رو رها کرد، ولی همچنان در رابطه با بازی های غیردیجیتال ویدیو می سازه و مقاله می نویسه. از شما چه پنهان که نگارنده تا مدت ها فکر می کرد که تعداد عناوین بردگیم ها همین چند ده عنوانی است که جناب نیکلسون نقد کرده!

رزومه اسکات نیکلسون به هیچ عنوان در این مقال نمی گنجد ولی همین بس که او استاد دانشگاه ویلفرد لوریر(Wilferd Lurier) کانادا در زمینه طراحی بازی است. در عین حال تا به حال دو بردگیم طراحی کرده: Tulipmania 1637 در سال 2009 و Going, Going, GONE! در سال 2013.

نیکلسون در جواب به این سوال که بردگیم محبوبش کدوم هستش می گه: “بازی های رومیزی، بازی با آدم هاست. برای همین من می تونم از بهترین تجارب بازی خودم صحبت کنم نه از بهترین بردگیم… ولی اگه خیلی اصرار دارین: پورتوریکو”

پیوندهای مفید(اسکات نیکلسون)

اعضای پیشین دایس تاور

در ادامه دو نفر از اعضای پیشین گروه دایس تاور – که در حال حاضر به صورت مستقل کار می کنن – رو به صورت مختصر و مفید معرفی می کنیم. این دو نسبت به کسانی که تا به حال معرفی کردیم تازه وارد هستن ولی در همین مدت نسبتاً کوتاه تونستن با ویدیوهاشون مخاطبین زیادی پیدا کنن.

 

boardgamebrawl

نیک میناچان(Nick Meenachan) ملقب به Board Game Brawl

نیک علاقه زیادی به انیمه داره و بعضاً بازی هایی رو معرفی می کنه که هنوز از زبان ژاپنی به انگلیسی ترجمه نشدن! بازی مورد علاقش هم خاصه:

اولین مصاف در بازی Kindom Death - بازی محبوب نیک

اولین مصاف در بازی Kingdom Death – بازی محبوب نیک

پیوندهای مفید(Board Game Brawl)

  • کانال یوتیوب
  • Board Game Basics – مجموعه ای از 6 ویدیو که در آن ها نیک مفاهیم و اصطلاحات مربوط به بردگیم رو به تازه واردین این سرگرمی توضیح می ده.

 

 

gameboygeek

دَن کینگ(Dan King) ملقب به GameBoyGeek

دَن به بازی های استنتاجی(Deduction) علاقه زیادی داره. در عین حال روز به روز داره پرکارتر می شه و  احتمالاً در آینده نزدیک نام او رو بیشتر خواهیم شنید.

پیوندهای مفید(GameBoyGeek)

  • سایت رسمی
  • کانال یوتیوب
  • Gamer Tested – Spouse Approved در این ویدیوها بازی هایی رو معرفی می کنه نه تنها خودش دوست داره بلکه همسرش که گیمر نیست هم می پسنده. همون طور که حدس می زنید این بازی ها مناسب زوج های جوان هستند.
کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. xoox گفته؛
    14:53 1395/02/20

    بسیار عالی کامبیز جان، گروه board to death هم بسیار گروه خوبیند. مخصوصا بخش آخر بررسی بازی هاشون یک جمع بندی جالب داره که به نظرم خیلی مفیده

  2. از نوع معرفی شما به نظر می رسه اینها فرزندان زیادی ندارند و بدلیل تعداد بچه های کم خیلی تنها هستند و با این بازیها می خواهند از تنهایی در بیایند و یا اینکه به مشاغلی (مثل استادی دانشگاه) مشغولند که درآمد متوسطی دارد و نمی توانند مثلاً چندین دستگاه کامپیوتر قوی را همزمان برای خانه شان خریداری کرده و با هم کامپیوترها را شبکه کنند و بازی کامپیوتری را در شبکه خانگی اجرا کنند لذا به این بازیهای مقوایی روی آورده اند

  3. بازتاب هارومیز – نبوغ پنهان مونوپولی

  4. بازتاب هارومیز – روز جهانی بازی در کتابخانه

لینک کوتاه