رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی بردگیم Penny Press

در این مقاله بردگیم Penny Press را معرفی می‌کنیم که یکی از خاص‌ترین تم‌ها را در دنیای بازی‌های رومیزی دارد: تهیه خبر و چاپ روزنامه!


روزنامه‌­نگاری و خبرنگاری یکی از جذاب‌ترین کار­ها و مشاغل دنیا است، کار کردن با اخبار و اتفاقات روز، تحلیل در مورد آن­ها و انتشار آن به شکلی که برای مخاطب جذاب و خواندنی باشد کاری است که همه روزه روزنامه­‌نگار­ها در حال انجام آن هستند.

اما اگر قرار بود این شغل به شکل یک بازی رومیزی در بیاید آیا بازی جذاب به وجود می‌­آمد یا خیر؟

این سوالی است که بازی Penny Press سعی می­‌کند به آن پاسخ بدهد؟

 

روزنامه‌­های زرد، ژورنالیست‌­های حرفه‌­ای

بازی Penny Press یکی از ساخته‌های شرکت Asmadi Games است، بازی در قرن نوزدهم روایت می‌­شود و بازیکنان در نقش روزنامه‌­نگاران و مدیران روزنامه‌­های مختلف هستند که وظیفه دارند با فرستادن خبرنگاران خود به نقاط مختلف شهر نیویورک اخبار مختلف در حوزه‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و در نهایت در صفحه اول روزنامه خود به چاپ برسانند.

این پاراگراف خلاصه اتفاقاتی است که در بازی Penny Press بازیکنان با آن روبه‌رو خواهند شد اما اگر می­‌خواهید بیشتر با این بازی جذاب آشنا شوید با ما همراه شوید.

در بازی ­ Penny Press شما صاحب یک روزنامه هستید که باید صفحه اول آن را با اخبار مختلف پر کنید، اما برای رشد فروش یک روزنامه دو چیز خیلی مهم است، اول این که اخبار صفحه اول روزنامه تا چه حدی برای مردم جذاب باشد و دوم این که روزنامه با اخبار پر شده باشد یا شاهد بخش­‌های خالی بسیار زیادی در آن باشیم که باعث افت مخاطب می­‌شود، این دقیقا همان چیزی است که در بازی Penny Press شما با آن مواجه هستید.

 

روش بازی

بازی Penny Press شامل چند نوبت مختلف می­‌باشد که در هر نوبت بازیکنان باید چهار کار مختلف را انجام بدهند که نتیجه این چهار کار انتشار یک نوبت از روزنامه می­‌شود.

۱) فرستادن خبرنگارها

در این مرحله شما خبرنگارهای خود را به نقاط مختلف شهر می­‌فرستید، اخبار به طور کلی به ۵ شکل کلی طبقه‌بندی می­شوند، این ۵ بخش شامل، اخبار جنگ، اخبار جنایی، اخبار سیاسی، اخبار شهر نیویورک و در نهایت اخبار وضعیت مردم می­‌شود که با پارامترهای مختلف در هر لحظه از بازی Penny Press یک گروه از این اخبار درجه محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد که باعث محبوبیت روزنامه شما می‌شود.

فرستادن خبرنگارها یکی از مهم‌ترین بخش­‌های بازی Penny Press به شمار می‌­رود، دلیل آن هم محدودیت تعداد خبرنگارهای شما در طول بازی است.

۲) تغییر مکان خبرنگارها

این کار جز کارهای اختیاری بازیکنان در بازی Penny Press است، شما می توانید بعد از قراردادن خبرنگارهای خود یکی از آن­ها را جابه‌­جا کرده و به بخش دیگری فرستاد تا در مورد آن موضوع گزارش تهیه کند.

 

۳) بازگشت خبرنگارها به دفتر روزنامه

در این بخش شما خبرنگارهای خود را که در هر بخش قرار داده‌اید به دفتر روزنامه برمی­‌گردانید، حالا شما می‌توانید اخبار هر بخشی که خبرنگارتان در آن بخش فعالیت کرده را بدست بیاورید و از آن اخبار در صفحه اول روزنامه خود استفاده کنید.

 

۴) انتشار روزنامه

در مرحله آخر تکه­‌های اخبار مختلفی که خبرنگارهای شما بدست آوردند را باید در صفحه روزنامه خود که یک صفحه ۳*۴ است بگنجانید تا هرچه بیشتر صفحه اول روزنامه خود را پر کنید، بعد از اتمام این مرحله امتیاز های شما محاسبه می‌شود.

اخبار در بازی Penny Press اخبار با اندازه‌­های مختلفی وجود دارند که باعث می­‌شوند صفحات روزنامه شما به شکل­های مختلفی بخش‌بندی شود، یکی از چالش‌­های شما در بازی Penny Press این است که خبرنگار خود را برای بررسی کدام خبر بفرستید و چالش دوم این است که  خبر با کدام اندازه را برای روزنامه خود بررسی کنید، همین مسئله ساده باعث می­شود که وقتی قصد انتشار روزنامه خود را داشته باشید متوجه شوید که با وجود داشتن یک خبر دسته اول این خبر در صفحه روزنامه شما به درستی جای نمی‌­گیرد و باید آن خبر را کنار بگذارید.

 

با انتشار هر روزنامه یک کارت به عنوان کارت سر تیتر اخبار کشیده می شود که یکی دیگر از پارامترهایی است که باعث می‌­شود که ارزش بعضی از اخبار بالا برود و بعد از اخبار دچار کم ارزش شدند بشوند.

 

بعد از انتشار سومین روزنامه یکی از بازیکنان آن نوبت به عنوان نوبت آخر به محسوب می­‌شود و بعد از آن شروع به امتیاز شماری آن نوبت می­‌شود که مجموع امتیاز بدست آمده از انتشار تمامی روزنامه­‌های شما امتیاز نهایی شما را تشکیل می­‌دهد.

ظاهر بازی

بازی Penny Press شاید زیبایی ظاهر بسیار زیادی نداشته باشد و اگر بازی Secret Hitler را تجربه کرده باشید با دیدن کارت‌­های خبر بازی Penny Press یاد آن بازی و کارت­‌های سیاست های آن بازی بیافتید اما در کل بازی Penny Press در نگاه اول بازی نیست که با یک نگاه مجذوب آن شوید اما بازی در گیم پلی خود به قدری جذاب و واقعی است که هر بازیکنی را درگیر خود می‌­کند.

 

بازی را چه کسایی بازی کنند؟

اگر به بازی‌هایی مثل Stone Age که سیستم اصلی گیم پلی آن worker placement علاقه دارید بازی Penny Press می‌تواند یک انتخاب جذاب و فوق­‌العاده برای شما باشد، بازی که در هر لحظه خود می‌تواند با یک کارت تمامی استراتژی­‌های شما را به هم بریزد و درست این نقطه اوج بازی است که شما چگونه می‌­توانید با انتخابی درست ضرر خود را کمتر کنید.

بازی Penny Press این ویژگی را دارد که تا لحظه آخر برنده مشخص نباشد و ممکن است در نوبت آخر بازی ارزش یک خبری که هیچکس به دنبال آن نمی­‌رفت چند برابر شود و یک بازیکن که در آن طبقه خبری خبرنگار فرستاده بود ناگهان با جهش امتیازی فوق العاده مواجه شود.

بازی را چه کسایی بازی نکنند؟

اگر به بازی های بسیار ساده و یا بسیار پیچیده علاقه دارید بازی Penny Press انتخاب خوبی برای شما به حساب نمی آید، بازی Penny Press یک بازی بین این دو دسته بازی­های رومیزی است، بازی که اگر چندین وقت است بازی­های کوتاه را تجربه کرده باشید می‌­تواند یک پلی برای تجربه بازی های پیچیده‌تر باشد اما اگر در ابتدای کار هستید و یا بازی‌­های بسیار سنگین را تجربه کرده باشید، بازی Penny Press تجربه خوبی برای شما نخواهد بود.

 

حرف آخر

بازی Penny Press می تواند شما را وارد تجربه جدیدی کند که تا به حال هیچ بازی رومیزی آن تم را برای خود انتخاب نکرده بود، پس اگر دوست دارید که مثل یک ژورنالیست حرفه‌­ای باشید و روزنامه‌­نگار بودن را تجربه کنید بازی Penny Press انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

 

اطلاعات بازی

  • تعداد بازیکن ۲-۵ نفر
  • زمان بازی ۴۵-۶۰ دقیقه

این مقاله را نویسنده‌ی مهمان، آقای مهدی داوری نوشته و برای ما ارسال کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    • مهدی داوری گفته؛
      11:14 1398/05/23

      تا حدودی حرف شما را قبول دارم ولی فکر کنم شما جز دسته کسایی هستید که نباید این بازی را تجربه کنند 😁

    • مهدی داوری گفته؛
      00:10 1398/05/26

      در حال حاضر تصمیمی برای مرور کردن بازی‌های خیلی قدیمی نداریم و ترجیح می‌دیم بازی‌هایی رو که به‌تازگی در داخل کشور منتشر می‌شن بررسی کنیم.
      قبلا البته یک بررسی کردیم بازی ریسک را میتونید با جستجو توی سایت پیداش کنید.

لینک کوتاه