رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اگر «مکس دیوانه» راننده اسنپ بود!

فاجعه‌ای رخ داده است. اکثریت انسان‌ها از بین رفته‌اند و آنهایی هم که نجات یافتند با تبعات فاجعه دست و پنجه نرم می‌کنند.

عبارت بالا می‌تواند خلاصه هر داستان پساآخرالزمانی یا پسارستاخیزی باشد، سبکی زیر شاخه گونه علمی-تخیلی. همین دو سال پیش فیلم سینمایی «مکس دیوانه: جاده خشم» روحی تازه در این سبک دمید. برای گیمرها هم چه مثالی بهتر از مجموعه بازی «فال‌اوت».

 

یه نگاه ساده به سایت بردگیم گیک نشان می‌دهد که تنها 34 عنوان از 94000 بازی فهرست شده در این سایت در خانواده بازی‌های «پساآخرالزمانی» می‌گنجند. نزدیک‌ترین بردگیم‌ها به Wasteland Express Delivery Service هم، بازی‌های Thunder Road و Car Wars هستند که خب، بیش از سی سال از زمان طراحی هر دوی این بازی‌ها می‌گذرد.

 

و حالا «جاناتان گیلمور» از طراحان بازی مشهور Dead of Winter به همراه «مت ریدل» و  «بِن پینچ‌بَک» – که طراحی بازی Fleet را در کارنامه خودشان دارند – تیمی جدید تشکیل دادند که محصول این همکاری بازی نیست جز Wasteland Express Delivery Service.

نمایی از صفحه بازی WEDS

 

کلیات بازی

شما در این بازی نقش رانندگانی را دارید که در آخرین شرکت حمل و نقل موجود بر روی کره زمین مشغول به کارید! بردگیم WEDS در واقع یک مسابقه است: بازیکنی که پیش از دیگران 3 قرارداد با اولویت اول را انجام دهد، برنده بازی است.

روند بازی

در هر دور از بازی شما می‌توانید 5 اکشن انجام دهید. اکشن‌های ممکن اینها است: حرکت کردن، خرید آب، غذا یا سلاح، فروش، کشیدن کارت‌های قرارداد جدید، ارتقای وسیله نقلیه خودتان و در نهایت مغلوب کردن یاغیان، و غارت و چپاول اموال آنها (آب، غذا و سلاح رایگان!)

موسیو لاوئو از یاغیان بنام

 

جذابیت‌های بازی

تصویرسازی

این مورد اولین چیزی است که با دیدن طرح روی جعبه بازی نظر شما را به خودش جلب می‌کند. تصویرساز بازی WEDS «ریکاردو بورچیلی» است. هنرمندی که پیش از هر چیز با تصویرگری مجموعه کمیک Batman Black and White شناخته شده.

 

اجزای بازی

کیفیت تولید بازی WEDS به بازی‌هایی مثل Scythe و Mechs vs. Minions پهلو می‌زند. لازم است به نحوه بسته بندی بازی هم اشاره کنم که به نظر نگارنده بردگیم‌های دیگر می‌بایست سرلوحه کار خود قرار دهند. اگر تا به حال بعد از باز کردن یک بردگیم جدید، به این مشکل برخورده باشید که: “حالا چطور جاش بدم؟!”، دقیقاً می‌دانید درباره چه حرف می‌زنم.

یکی از سه سینی داخل جعبه بازی

 

تکانه

از مفهوم فیزیکی «تکانه» که بگذریم، در بردگیم WEDS مفهوم تکانه به این صورت است: اکثر بازیکنان در ابتدای بازی می‌توانند 3 خانه حرکت کنند. پس از حرکت سوم این امکان را دارند که به جز حرکت مجدد، یکی از اکشن‌هایی که پیش از این نام بردیم را انجام دهند. حالا اگر اکشنی انجام ندهند، «تکانه» بدست خواهند آورد. به این معنی که در نوبت بعدی یک خانه بیشتر می‌توانند حرکت کنند. همین مکانیسم جزیی باعث می‌شود که بازیکنان نوبت‌های خیلی زیادی را صرف حرکت روی صفحه بازی نکنند.

سبک بازی و راه‌های مختلف برای برنده شدن

این که بازیکنان می‌توانند وسیله نقلیه خودشان را ارتقا دهند، این امکان را به شما می‌دهد که سبک بازی خودتان را داشته باشید، در عین این که هر کدام از سبک بازی‌ها امکان برنده شدن در بازی را خواهند داشت. برای مثال اگر به جنگ و نزاع در بازی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با ارتقای وسیله نقلیه خودتان رسماً یک تانک بسازید! اگر هم نه، می‌توانید حتی‌المقدور از درگیری (با یاغیان) دوری کنید و برنده بازی باشید.

 

شاید تنها نقطه ضعفی که در نگاه اول بازی دارد، این است که روشی برای تعامل مستقیم با دیگر بازیکنان (شما بخوانید جنگ و جدال) در بازی دیده نشده است. البته در صورتی که شما حرکت خود را در خانه‌ای که آیکون یک یاغی را دارد به اتمام برسانید، می‌توانید آن یاغی را حرکت داده و به سراغ دیگر بازیکنان بفرستید. ولی خودمانیم این کجا و آن کجا؟!

 

Wasteland Express Delivery Service بردگیمی است برای 2 الی 5 نفر و زمان بازی بین 90 الی 120 دقیقه متغیر است.

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه