مقدمه

همون طور که پیش از این وعده داده بودیم، نسخه چاپی بازی زیبا و سریع “نامه عاشقانه”(Love Letter) رو با تصویرسازی دوست و همکار خوبمون آرش رنجبران و با نام “نامه ای به گیلاس”برای شما تهیه کردیم. شما تو نامه ای به گیلاس با ریسک کردن، قدرت استنتاج و بلکه هم استفاده از شانس، سعی می کنید نامه عاشقانه خودتون رو به دست “گیلاس” برسونید و در عین حال جلوی نامه رسانی دیگران رو هم سد کنید و جالب این جاست که بازی فقط و فقط شامل 16 عدد کارت هستش. این رو هم بگم این بازی جوایز زیادی رو در سال 2013 برده از جمله جایزه بهترین بازی کارتی، بهترین بازی خانوادگی، بهترین بازی دورهمی و در نهایت بهترین بازی خلاقانه از سری جوایز Golden Geek.

قوانین بازی

بازی شامل چند دور هستش. در ابتدای هر دور از بازی 16 عدد کارت رو بُر بزنید و پشت به رو جلوتون بذارید. کارت رویی رو بدون این که ببینید از بازی خارج کنید. اگر دو نفری بازی می کنید 3 عدد کارت دیگه رو کشیده، رو کنید تا هر دو بازیکن ببینید و کنار بذارید(از این 3 کارت در این دور از بازی استفاده نمی شه). حالا هر بازیکن یه کارت می کشه. کارت کشیده شده در واقع دست شماست و دیگران نباید اون رو ببینن. شروع کننده این دور از بازی کسیه که در دور پیشین برنده شده و یا اگه دور اول بازی هستش، این جوون ترین بازیکنه که بازی رو شروع می کنه.

 

کارهایی که یک بازیکن می تونه تو نوبتش انجام بده

شما در نوبتتون یک کارت از روی دسته کارت ها کشیده و به دستتون اضافه می کنید. حالا انتخاب می کنید که کدوم یکی از این دو کارت رو جلوی خودتون  – به طوری که دیگران ببینن – بازی کنید. هر کارت یه متنی داره که می بایست زمانی که بازی می شه، بازیکن اون رو اجرا کنه گو این که به نفعش نباشه. تمام کارت های بازی شده جلوی بازیکن باقی می مونن به طوری که معلوم باشه با چه ترتیبی بازی شدن. حالا نوبت شما تموم شده و نفر بعد(در جهت عقربه های ساعت/نفر سمت چپ) بازیش رو انجام می ده.

 

زمانی که یک بازیکن از دور خارج می شه

بازیکنی که از دور خارج شده کارتی رو که تو دستش هست رو جلوی خودش بازی می کنه ولی متن نوشته شده روی کارت رو اجرا نمی کنه. این بازیکن تا آخر این دور نوبتی نداره و بازی نمی کنه.

 

پایان یک دور از بازی

اگه در پایان نوبت یک بازیکن دسته کارت ها به اتمام رسیده باشه، اون دور از بازی تموم شده. بازیکنا دستشون رو به هم نشون می دن و بازیکنی که بزرگترین عدد رو تو دستش داره برنده اون دور از بازیه. در صورت تساوی بین دو یا چند بازیکن، اون کسی برنده است که مجموع اعداد کارت هایی که بازی کرده بیشتر باشه.

از طرفی اگر تمام بازیکنان جز یه نفر از دور بیرون رفته باشن، در این صورت برنده اون دور از بازی بازیکن باقی مانده است.

در پایان هر دور از بازی به برنده یک امتیاز داده می شه و دور بعدی از بازی به ترتیبی که پیش از این گفته شد از سر گرفته می شه.

 

برنده بازی

بازیکنی برنده بازیه که بسته به تعداد بازیکنا این تعداد از امتیاز رو کسب کرده باشه:

  • بازی 2 نفره : 7 امتیاز
  • بازی سه نفره : 5 امتیاز
  • بازی چهار نفره : 4 امتیاز

دانلود نسخه جدید فایل بازی

 

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده…