«رومیز»با همکاری «استونمایر گیمز» برگزار می‌کند

فراخوان طراحی بازی‌های رومیزی

. . . . . . . . . .

فراخوان مسابقه طراحی بازی رومیزی (بردگیم و بازی کارتی) در دو بخش آزاد و موضوعی
مدت زمان مسابقه از اسفند ۹۵ تا اردیبهشت ۹۶

داوری تخصصی

طرح‌‌های ارسالی شما توسط داوران بین‌المللی متخصص از جمله جیمی استگمایر از کمپانی استونمایر گیمز، در چهار مرحله پالایش و امتیاز دهی خواهد شد.

راهنمایی

در مسیر طراحی بازی تنها نیستید. «تیم رومیز» و «شرکت بابازی» پا به پای شما برای راهنمایی، از طریق پست الکترونیک و رویداد پلی‌تست بازی در کنار شما خواهند بود.

ایده‌ای داری؟ بازی طراحی کن!

این یک موقعیت جدیده که می‌تونین در دو بخش «طراحی آزاد» و «طراحی با موضوع جاده ابریشم» شرکت کنید. شاید بازی شما هم جزو سه طرح برتر شناخته شده، و از طریق شرکت بابازی و کمپین جذب سرمایه مردمی فاندوران حمایت شود.

به دنبال چه بازی هایی هستیم؟

. . . . . . . . . .

در کل اسپاسنرهای مسابقه به دنبال بازی هایی هستند که تمام اعضای خانواده (ترجیحاً بالای هشت سال) را سرگرم کند. پس این بازی‌ها می بایست برای گیمرهای کژوال (Casual) هم جذاب باشد. در عین اینکه به میزانی از مهارت نیازمند باشد تا گیمر حرفه‌ای را هم جذب کند. تعداد بازیکنان می بایست از ۲ الی حداقل ۴ نفر باشد. (ترجیحاً ۵ یا ۶ نفر).


به دنبال چه بازی‌هایی نیستیم؟

. . . . . . . . . .

  • بازی های استراتژی محض (Abstract Strategy) مثل شطرنج، اتللو، کوریدور و امثالهم
  • بازی های کودکانه و مناسب برای گروه سنین پایین
  • بازی های سبک Trivia مثل Trivial Pursuit یا «سین جیم»
  • واریاسیون بازی‌های موجود مثل مونوپولی، ریسک، توباگو، پندمیک و ... به این معنی که تنها دستکاری کوچکی در یک یا چند قاعده از بازی اصلی صورت گرفته باشد.
  • تغییر تم و تصویر‌سازی جدید برای بازی که پیش از این وجود داشته.
  • بازی های دسته های کلامی و فعالیت جمعی مثل مافیا، سایکو و …

مراحل شرکت در فراخوان

مسابقه در دو بخش «آزاد» و «موضوع جاده ابریشم» برگزار می‌شود. سه طرح برتر بخش آزاد توسط کمپین جذب سرمایه مردمی فاندوران حمایت می‌شود. طرح برتر بخش موضوعی، پس از تایید شرکت بابازی وارد مرحله قرارداد و تولید می‌شود.

مرحله اول - ارسال سل شیت (Sell Sheet)؛ مهلت ارسال تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۶

در مرحله اول و پس از ارسال «سل شیت»، تیم داوری تمامی مستندات را مرور کرده و امتیازدهی می‌کند. برای صعود به مرحله دوم تنها کافی است «سل شیت» ارسالی شما، تمامی اطلاعات لازم را دارا باشد.

اعلام صعودکنندگان به مرحله بعد از طریق پست الکترونیک: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

سل شیت چیست؟

سندی یک صفحه ای است که عمدتاً ناشرین پس از بررسی آن تصمیم می گیرند که علاقه ای به نشر بازی مورد نظر دارند یا خیر. «سل شیت» باید اطلاعات و تصویر کلی‌ای از بازی را به خواننده منتقل کند.

لطفاً توجه داشته باشید که زمانی شما «سل شیت» بازی را می نویسید که نه تنها طراحی بازی به اتمام رسیده بلکه به میزان کافی بازی را «پلی تست» کرده اید، به ویژه با غریبه ها. در این مرحله شما این حس را دارید که بازی تکمیل است و زمان آن فرا رسیده که تبدیل به محصول شود.

در مدت زمان باقی مانده تا پایان مهلت ارسال، از طریق پست الکترونیک با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم اگر سوالی دارید یا نیاز به مشورت دارید با ما تماس بگیرید و ما در اسرع وقت پاسخ گو خواهیم بود.

رویداد «پلی تست»

جمعه ۲۰ اسفند هم «رویداد پلی تست» خواهیم داشت که با شرکت در آن می توانید با داوران، اعضای رومیز و دیگر شرکت کنندگان از نزدیک آشنا شده، بازی را «پلی تست» کرده و شبکه سازی کنید.

مرحله دوم - ارسال قواعد بازی؛ مهلت ارسال تا ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

در این مرحله داوران تمامی «کتابچه قواعد»های ارسالی را خوانده و در مقولات و موارد مختلفی که در ادامه اعلام خواهد شد، امتیازدهی خواهند کرد. پس از احتساب مجموع امتیاز هر داور برای هر بازی، ده بازی برتری که میانگین امتیاز بالاتری دارند به مرحله ی بعد صعود خواهند کرد.

اعلام عمومی بازی های صعودکننده به مرحله بعد: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

هر کتابچه قواعد بازی می بایست شامل موارد زیر باشد:

  1. مرور تماتیک : این که شما به عنوان بازیکن چه نقشی دارید و هدف شما در بازی چیست.
  2. ستاپ بازی
  3. مرور بازی: این که هدف نهایی بازیکن در بازی چیست و در هر نوبت از بازی برای رسیدن به این هدف چه کار می بایست انجام دهد.
  4. خلاصه ساختار بازی
  5. یک نوبت از بازی
  6. شرایط پایان بازی
  7. نحوه ی مشخص کردن برنده / برنده های بازی

مرحله سوم - پروتوتایپ بازی

در این مرحله که در دو روز برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان راه‌ یافته به این مرحله با در دست داشتن نمونه اولیه با «پروتوتایپ بازی» به مکانی واقع در تهران که متعاقباً اعلام خواهد شد، مراجعه کرده و با داوران بازی را پلی تست خواهند کرد. در این مرحله نیز همچون مرحله پیشین، داوران در مقولات و موارد مختلف به بازی امتیاز خواهند داد. با این تفاوت که در این مرحله مقوله «تجربه بازی» نیز به مقولات پیشین افزوده خواهد شد. در نهایت پس از احتساب مجموع امتیاز هر داور به هر بازی و میانگین این امتیازات، ۳ بازی برتر اعلام شده و فرآیند ایجاد کمپین برای بازی با مشارکت سایت «فاندوران» و شرکت «بابازی» آغاز خواهد شد.

زمان برگزاری رویداد:سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ مصادف با مبعث رسول اکرم و پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

زمان اعلام برندگان مسابقه: جمعه ۱۵ اردیبهشت همزمان با «جشن بهاربد» (جشن میانه بهار)

مرحله پایانی - اعلام برنده نهایی

در این مرحله با کمک گروه «رومیز» برای ۳ بازی برتر ویدیوهای آموزشی ( به مدت زمان حداکثر ۵ دقیقه و با زیرنویس انگلیسی) ساخته شده و برای «جیمی استگمایر» فرستاده خواهد شد. پس از بررسی ویدیوها توسط ایشان برنده نهایی مسابقه اعلام خواهد گردید.

حمایت

مسابقه در دو «بخش آزاد» و «موضوع جاده ابریشم» برگزار می‌شود. سه طرح برتر بخش آزاد توسط کمپین جذب سرمایه مردمی فاندوران حمایت می‌شود. طرح برتر بخش موضوعی، پس از تایید شرکت بابازی وارد مرحله قرارداد و تولید می‌شود.

شرکت بابازی به عنوان یکی از حامیان این مسابقه، دو بسته‌ی حمایتی برای طراحان شرکت‌کننده در مسابقه در نظر گرفته است.

حمایت‌های بابازی در بخش آزاد

خدمات این بسته به ۱۰ طرح برگزیده‌‌ی مرحله‌ی دوم تعلق می‌گیرد و شامل این موارد خواهد بود:

  • مشاوره در مرحله‌ی طراحی (پیشنهادهایی برای بهبود گیم‌پلی، آرت دیزاین، روش‌های ارائه‌ی بازی، پروتوتایپینگ، ملاحظات بازار و ...)
  • حمایت فنی و مالی در مرحله‌ی پروتوتایپینگ
  • معرفی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حمایت تبلیغاتی و مالی برای تأمین سرمایه در فاندوران، بسته به کشش و ظرفیت بازی (از لحاظ گیم‌پلی، آرت و ملاحظات بازار)
  • همکاری در مراحل ثبت بازی و مشاوره‌ی حقوقی

حمایت بابازی از بخش ویژه (با موضوع جاده‌ی ابریشم)

  • مشاوره در مرحله‌ی طراحی (پیشنهادهایی برای بهبود گیم‌پلی، آرت دیزاین، روش‌های ارائه‌ی بازی، پروتوتایپینگ، ملاحظات بازار و ...)
  • عقد قرارداد با طراح و تولید بازی، در صورتی که یکی از بازی‌های ارائه شده در این بخش، از لحاظ گیم‌پلی، آرت و بازاریابی مورد تأیید شرکت بابازی قرار گیرد

فاندوران، وبسایت تأمین مالی جمعی پروژه‌های خلاقانه، در راستای حمایت از تولید محصولات نوآورانه و طراحان بازی مستقل، حامیِ ویژه‌ی مسابقه رومیز، خواهد بود.

حمایت فاندوران شامل سه بازی برتر می‌شود که در ذیل آمده است

  • راهنمایی گام به گام ایجاد کمپین و معرفی محصول در وبسایت فاندوران برای هر سه تیم منتخب.
  • سه جلسه دو ساعته مشاوره بازاریابی محصول، برای صاحبان کمپین سه تیم منتخب (به ارزش ۵۰۰ هزار تومان).
  • استفاده رایگان از "کافه آی تی"، به منظور معرفی بازی، برگزاری دورهمی و بازی با نمونه محصول برای هر سه تیم منتخب (به ارزش ۳۰۰ هزار تومان).
  • اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های متعدد فاندوران جهت معرفی محصول به کاربران (شامل نشر در شبکه‌های اجتماعی، ارسال خبرنامه و درج در خبرگزاری‌ها) برای هر سه تیم منتخب (به ارزش ۲۰۰ هزار تومان).
  • عدم دریافت کارمزد از برنده اول و دریافت ۴ درصد کارمزد از برندگان دوم و سوم (کارمزد فاندوران ۸ درصد مبلغ کمپین برای طراحان محصول می‌باشد). در صورت در نظر گرفتن سقف ۱۵ میلیون تومان برای هر کمپین، برنده اول به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر یک از برندگان دوم و سوم به میزان ۶۰۰ هزار تومان تخفیف کارمزد از فاندوران دریافت می‌کنند.
  • همکاری و مذاکره با سازمان‌های همراه فاندوران برای پیش-فروش تا سقف ۲ میلیون تومان (حداکثر ۱۰۰ نسخه از بازی) برای برنده اول و یک میلیون تومان (حداکثر ۵۰ نسخه از بازی) برای هر یک از برندگان دوم و سوم.
  • کمک هزینه بازاریابی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان برای برنده اول و ۲۰۰ هزار تومان برای هر یک از برندگان دوم و سوم به منظور تبلیغ محصول در رسانه‌هایی که به تأیید فاندوران برسد.
مجموع جوایز برنده اول، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مجموع جوایز هر یک از برندگان دوم و سوم، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد.

Stonemaier Games ناشر بازی های رومیزی، در سال ۲۰۱۰ توسط آلن استون و جیمی استگمایر تاسیس شده است. نشر استون مایر تا کنون ۵ بازی رومیزی مطرح را از طریق کمک های مردمی سایت کیک استارتر، تولید و عرضه نموده است. سبک خاص این کمپانی طراحی بازی هایی زیبا و تماتیک با قابلیت بازی برای ۲-۵ نفر به همراه سیستم جداگانه بازی یک نفره، می‌باشد.

ٰداوری و انتخاب برنده نهایی مسابقه توسط جیمی استگمایر انجام خواهد شد.

Jamey Stegmaier موسس، نویسنده و طراح بازی در شرکت استونمایر است. استگمایر در کنار طراحی بازی، به کار نویسندگی بلاگ می پردازد. علاقه شخصی او به سیستم های تامین مالی جامع، به خصوص کیک استارتر، منجر به نویسندگی و چاپ کتاب A Crowdfunder’s Strategy Guide توسط وی شد. استگمایر به طور منظم مطالبی را در مورد راهکارهای کاربردی مربوط به حمایت مردمی و کیک استارتر، در وبلاگ سایت استونمایر به رشته تحریر در می آورد. بازی های طراحی شده توسط او:

ٰViticulture, Euphoria, Scythe و Charterstone

هیات داوران

آرین بینا

فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی، از سال ۱۳۹۱ در حوزه طراحی، ساخت و توسعه بازی‌های رایانه‌ای فعال است. بازی‌هایی که در این سال‌ها بر روی آنها کار کرده شامل: دانداریا، کویپر و رویای رنگی (استودیو مدریک) سوپر شوت (الکتریک آرنا) و همینطور شمشیر تاریکی (فن‌افزار) می‌شود. آرین هم اکنون به عنوان طراح مشغول کار بر روی بازی فرزندان مورتا در استودیو فن افزار است. علاوه بر فعالیت در حوزه بازی‌ها‌ی الکترونیکی در زمینه‌ی بازی‌های رومیزی نیز فعالیت هایی از جمله تدریس و طراحی انجام می‌دهد، و از هیچ فرصتی برای دور هم بودن و لذت بردن از بازی های رومیزی نمی گذرد.

مسعود طباطبایی

متولد ۱۳۵۷. دکترای علوم کامپیوتر با گرایش نظریه بازیها و امینت داده‌ها. سال‌هاست که به بازیهای رومیزی علاقه مند است و سرگرمی اولش محسوب میشه. در سال ۹۱ وبسایت بازیها رو راه اندازی کرد که در اون زمان تنها سایت به زبان فارسی در این زمینه بود. سلیقه او در بازی‌های رومیزی بسیار متنوع است و در هر گروهی از بردگیم‌ها، بازی‌ای وجود دارد که به آن علاقه مند باشد.

رضا اسکندری

سوابق اجرایی در زمینه‌ی بازی: کارشناس تحقیق و توسعه، شرکت بابازی، 1392-1393. مدیر تحقیق و توسعه، شرکت هوپا، 1393-1394. مدیر تحقیق و توسعه و قائم‌مقام مدیرعامل، شرکت بابازی، 1394 تا کنون. مشاور در طراحی بازی‌ها: فام‌فام، هفت هشت نه، پایاپای، پاتک و کاپوچین. مسئول بازنگری در گیم‌پلی بازی‌های هامپ‌هام، نیکیماک و استوژیت (نسخه‌های جدید).

نعیم تدین

متولد ۱۳۵۸، تحصیل در رشته هنرهای نمایشی هنرستان صدا و سیما و طراحی صنعتی در دانشگاه علم و صنعت تهران. فعالیت حرفه ای در زمینه کارتون مطبوعاتی و انیمیشن از سال ۷۹. فعالیت در زمینه طراحی و تصویر سازی برد گیم و بازی‌های فکری از سال ۹۱ در موسسه هوپا. تصویر سازی بازی‌های استوژیت ، هامپ هام ، رامودیس ، پاتک ، بابابو و ... همکاری با گروه "توجیب گیمز " برای بازی کلاغ پر. در حال حاضر مشغول ایده یابی و تصویر سازی برای بازی استوژیت ۲ می‌باشد.

سل شیت بردگیم

موارد فرم زیر را با دقت و بصورت کامل تکمیل کنید

تصویر پروتوتایپ بازی