رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای خرید اولین بازی

در این مقاله پیشنهاد‌هایی برای کسانی که تازه با بردگیم و این سرگرمی آشنا شده‌اند می‌دهیم. و در پاسخ به سوال «چه بازی‌ای بخرم؟» بازی‌هایی در دسترس و ترجیحا ایرانی که هم با قیمت پایین قابل تهیه هستند و هم از نظر قوانین راحت و قابل یادگیری را معرفی کرده‌ایم.


چند وقتی‌ست که تب بازی‌های رومیزی در کشور (و مخصوصا بین نسل جوان‌تر)داغ شده و نوجوانان و جوانان بیشتری به این سرگرمی علاقه‌مند می‌شوند و خب اولین سوالی که بعد از یک جست‌وجوی مختصر در فضای مجازی و حقیقی برای هر کسی پیش می‌اید و گریبان‌گیر می‌شود این‌ست که: «چه بازی‌ای بخرم که بهم خوش بگذره؟!»

از آنجایی که من هرجا می‌نشینم و پا می‌شوم (حتی بعضی از جاهایی که می‌خوابم) دارم در مورد سرگرمی‌های دورهمی و خصوصا بوردگیم‌ها حرف می‌زنم و همواره به زبان‌های مختلف به اطرافیانم می‌گویم که : “ایها الناس این وادی خیلی خفن و جذابه و مناسب ماست.”،همه روزه سوال مهمی که آدم‌های اطرافم از من می‌پرسند این است که :

تو که همش می‌گی بازی، بازی، بازی؛ ما چه بازی‌ای بخریم ؟

برای جواب دادن به این سوال من معمولا چند سوال ثابت می‌پرسم و با توجه به جواب‌های هر فرد به سوالات، در آخر یک یا دو بازی بهش معرفی می‌کنم.

اینجا و اکنون می‌‌خواهم همه‌ی جواب‌های احتمالی به آن سوالات را بررسی کنم و چند جواب سرراست ارائه کنم.(قطعا این مقاله نیازمند به روز رسانی مداوم از خیلی جهت‌‌هاست.مثلا قیمت‌ها و حضور بازی‌ها تو بازار ایران و عرضه‌ی بازی‌های جدید)

 

خب . حاشیه کافی‌ست و برویم سراغ سوالات و جواب‌های احتمالی شما و جواب نهایی من.

چقدر می‌‌خواهید برای خرید بازی هزینه کنید؟

این سوال خیلی تعیین کننده‌ست. چرا که بازی‌های ایرانی از حدود ۱۵ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند اما با توجه به قیمت دلار هزینه‌ی بازی‌های وارداتی از ۲۰۰ هزارتومان تا حتی ۲ میلیون تومان خواهد شد. اما بیشتر بازی‌های وارداتی قیمتی حدود ۶۰۰ هزارتومان دارند.

پس اگرشما هم مثل من بودجه‌ی خرید بازیتان به خرید بازی‌ با این قیمت دلار و درهم (اکثرا بازی‌های خارجی از سمت امارات یا همون دبی خودمون میان ایران) نمی‌رسد، پیشنهاد می‌کنم به سمت بازار ایران متمایل بشوید.خوشبختانه بازی‌های ایرانی روز به روز از نظر کیفیت و کمیت بهتر می‌شوند.

 

معمولا وقتی بازی می‌کنید چند نفرید؟

همانطوری که می‌دانید هر بازی‌ برای تعداد مشخصی بازیکن طراحی شده و نیازی به توضیح این نکته نیست که اگر همیشه ۴-۵ نفری بازی می‌کنیم، خریدن شطرنج احمقانه‌ست.

 

اگر اکثرا دو نفرید؛

احتمالا تخته و شطرنج را بلدید و دنبال یک بازی رومیزی جدید هستید و پیشنهاد من برای شما این هاست.

اول پچ‌‍ورک (patchwork): یک  بازی دونفره‌ی خیلی محبوب در جهان با موضوع تیکه دوزی . خیلی جذاب و کشش دار با قابلیت تکرار بازی بسیار بالا (replayability) که طرفداران زیادی دارد. این بازی یک نسخه‌ی فارسی دارد که با توجه به قیمتش با کیفیت تولید شده. اسم نسخه ایرانی این بازی چلوار ست  و برای خرید در اکثر فروشگاه‌های مجازی و حقیقی قابل دسترسی‌ست.

دومین بازی که من به شخصه خیلی دوستش دارم جیپور است (jaipur). این بازی هم خیلی جذاب و خواستنی‌ست  و با تم تجارت در شهر جیپور در هندوستان است. این بازی هنوز نسخه ایرانی ندارد و قیمت نسخه‌ی اصلی‌اش ۲۰ دلاراست.(خودتون قیمتش رو با قیمت روز دلار و درهم محاسبه کنید.)

حالا اگر بیشتر باشیم چه کنیم (۳-۵ نفر)؟

اینجا دستمان خیلی بازتر است و تعداد بازی‌هایی که می‌شود برای این تعداد پیشنهاد داد خیلی زیادتر از یکی و دوتاست ،به همین دلیل اینجا به جواب سرراستی نمی‌رسیم (ایشالا خدا روزی‌تون رو تو سوالای دیگه حواله کنه.)

اگر جمعیت‌تان زیاد است (۶-۸ نفر)؛

این تعداد از آدم دور هم پتانسیل بازی‌ها و سرگرمی‌های متفاوتی را دارد. نکته اول این که اگر این تعداد از نفرات پایه‌ی بازی دارید بازی‌های سنتی را جدی بگیرید.منظورم پانتومیم و اسم فامیل و دبرنا و حتی مافیا و این‍‌‌گونه بازی‌هاست.

اما منظور من از اسم فامیل صرفا آن بازی سنتی قلم کاغذی نیست. یک بازی خیلی جذاب به اسم اسم‌فامیل بازی منتشر شده که بر پایه همان بازی اصلی و سنتی درست شده اما خیلی کامل و جذاب‌‌تر شده است.(معرفی بلند بالاش رو تو سایت خودمون ببینید)

یک بازی فوق‌العاده جذاب در بازار ایران هست که احتمالا بازی کردید و می‌شناسید اما اینجا اسم می‌برم تا هم احترامی به این بازی زیبا گذاشته باشم و هم اگر خدای ناکرده تجربه‌ی این بازی را ندارید حتما امتحانش کنید.

استوژیت طراحی مجدد بازی جذاب و قصه‌گوی (dixit) است که با همه‌ی بازی‌های این مقاله یک فرق اساسی دارد و آن  حضور پررنگ تخیل و تفکر سیال در حین بازیست .بازی جذابی که برای هر بازه‌ی سنی مناسب است و تا ۸ نفر می‌توانند بازی کنند و یادگیری آن اصلا سخت نیست اما کاری می‌کند که ذهنتان به پرواز درآید.

اما پیشنهاد خاصم برای تعداد تا ۷نفر، بازی زیبا (از نظر گرافیک و فرایندها)ی دژ است. دژ نسخه‌ی فارسی شده و بازطراحیِ گرافیکی شده‌ی بازی محبوب و جذاب سیتادلز (citadels) است که طراحی همه‌ی المان های بازی بر اساس فضای ایرانی در آن تغییر کرده.

با چه گروه سنی از افراد بازی می‌کنید ؟

ببینید ماجرا از این قرارست که هر بازی نیازمند سطحی از تمرکز و تفکر و تجربه‌ست و نباید هر بازی‌ای را با هر شخصی بازی کرد.

مثلا اگر شما با کودکان کم سن بازی می‌کنید (زیر ۱۴ سال) نباید بازی با مفاهیم دروغ و بلوف و خیانت بازی کنید. هم به دلایل اخلاقی هم به دلیل این که تفکر انتزاعی هنوز در این سن رشد نکرده و این مفاهیم برای کودکان هنوز کاملا قابل تفکیک  نیستند. پس مثلا بازی مثل مافیا و دژ که در آن رگه‌های بلوف و نقش‌آفرینی وجود دارد گزینه مناسبی نیست اما در عوض بازی‌هایی با موضوع اقتصادی و بهینه‌سازی یا مهارتی و تمرکزی بهتر و مناسب‌تر است.
چند بازی خوب برای بازی کردن با بازه‌های سنی کمتر در بازار هست که من توصیه می‌کنم.

یکی از این بازی‌ها بازی محترم جالیز است که با توجه به تم و تصویرسازی به شدت جذاب و شادابی که دارد،برای هر بازیکنی از هر سن و سالی مناسب است این بازی که ترجمه‌ و فارسی سازی شده‌ی بازی محترم بونانزا ست برای ۳ تا ۷ نفرطراحی شده و برای همه‌ی اعضای یک خانواده مناسب و دل‌پذیر است.


بازی دیگری که برای بازی کردن کودکان همراه بزرگان پیشنهاد می‌کنم بازی لوکوموتیو است. لوکوموتیو نسخه‌ی ایرانی بازی بسیار نام اشنا و نام‌آور تیکت تو راید است که بر روی نقشه‌ی میهن پهناورمان باز طراحی شده است. (پرچم به دست در اتاق دور افتخار می‌زند!)
این بازی که به تازگی منتشر شده برای ۲ تا ۵ نفر از ۸ سال به بالا مناسب است و با توجه به میزان فروش نسخه‌های دیگر این بازی( فقط نسخه‌ی نقشه‌ی آمریکا بیش از چهارمیلیون بار تولید شده) به صورت تضمینی اوقات فراغت پرباری را برایتان به همراه می‌آورد.

اما اگر همه‌ی افرادی که برای بازی دور هم جمع می‌شوید آدم‌های بزرگسال و سرد و گرم چشیده‌ای هستند می‌توان از چاشنی بلوف و خیانت و نقش‌آفرینی(و فریب و قتل و غارت و کودتا و خون‌ریزی نالوطی‌گری و خنجر از پشت زدن و …)به بازی اضافه کرد.مثلا:

بازی جذاب کودتا که ترجمه‌ی بازی‌ای به نام (coup) (تلفظ این کلمه کو هست. مثل کوکو سبزی ). یک بازی بلوف زنی و نقش پنهان فوق سریع که  برای ۳ تا ۶ نفر طراحی شده و هر بار بازی کردنش فقط ۱۵ دقیقه زمان می‌برد اما من به شما قول می‌دهم که قبل از این که از کو خسته شوید حداقل ۲۰۰ ساعت بازی می‌کنید.

پیشنهاد دیگرم برای جمع‌های متمرکز و بزرگسال یک بازی با تم سیاست و جنگ است.
سکرت هیتلر (SECRET HITLER) یک بازی استنتاج اجتماعی و هویت پنهان است  که خیلی جذاب‌تر و از روی  حساب و کتاب‌تر از مافیاست. من از وقتی سکرت هیتلر را بازی کردم مافیای کلاسیک را کامل کنار گذاشتم . داستان بازی در پارلمان آلمان قبل از شروع جنگ جهانی دوم می‌گذرد و بازیکن ها در نقش نمایندگان ملت باید از تصویب قوانین فاشیستی جلوگیری کنند اما مثل همیشه خائنین در جمع هستند که هدفشان عکس خواست حقیقی مردم است.

این بازی آلمانی‌ست و پیدا سخت پیدا می‌شود و احتمالا قیمتش هم  بالاست اما گروه‌های مختلفی از تولید کننده های داخلی نسخه‌ی چاپی این بازی را با کیفیت مطلوبی چاپ کرده‌اند و می‌فروشند که قیمت مناسبی دارد. اگر هم خودتان پرینتر سرحالی دارید فایل‌هایش را دانلود کنید و پرینت کنید.

 

بازی مخصوصی هست که بازی کرده باشید و خوشتان امده باشد و بخواهید شبیه همان بازی را بازی کنید؟

این سوال معمولا برای خرید بازی دوم پرسیده می‌شود و مورد به مورد باید بحث و پیشنهاد بشود اما این که شما چه بازی‌هایی را دوست دارید کمک زیادی به ما در پیشنهاد خرید بازی جدیدتان می‌کند. شما هم می‌توانید همین پایین برای من بنویسید چه بازی‌هایی را دوست داشته‌اید تا من کمی پایین‌ترش برایتان بازی مناسبتان را معرفی کنم.

در نهایت باید بگویم که در این لیست سعی کردم دم‌دستی ترین بازی‌ها (به معنی این که راحت برای خرید پیدا می‌شوند) را معرفی کنم و به جز یکی دو بازی همه‌ی بازی‌ها در بازار دیجیتال و حقیقی به راحتی  قابل تهیه هستند.

خیلی بازی‌های خفن‌‌تر و زیباتر و جذاب‌تر از این بازی‌ها وجود دارند که در این لیست نیستند و در بازار ایران یا موجود نیستند یا به سختی پیدا می‌شوند که کاش آن‌ها هم بیشتر وارد شوند و در بازار با قیمت مناسب در دسترس باشند.

[madamak]

 

یک جمله باحال هم یک جا خواندم که ترجمه‌ش را می‌گذارم آخر این نوشته:

آدما از بازی کردن دست نمی‌کشن چون پیر می‌شن، پیر می‌شن چون از بازی کردن دست می‌کشن.

علی فقیهی
علی فقیهی

یک فروند گیک آفلاین. خورده‌ی بوردگیم و عکاسی آنالوگ و کاسِت و نامه‌ی کاغذی و خلاصه هر چیزی که دنیای آنلاین ازمون دریغ کرده

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. نیما مسقدی گفته؛
    14:10 1397/11/24

    بازی زیبای کد نیمز از قلم افتاد! هر دو نسخه ش یعنی تصاویر و کلمات در ایران تولید شده و قیمتش هم حدود 120 تومن هست ، من شدیدا بازی لوکوموتیو رو پیشنهاد میکنم چون تجربه بسیار خوبی ازش دارم برای بازی کردن با کسانی که تازه وارد دنیای بردگیم شدن، قیمت مناسب در کنار کیفیت خوب. بازی داروغه ناتینگهام هم یه نسخه ایرانی ازش تولید شده بود که حدود 100 تومن بود قیمتش و کیفیت خوبی داشت، اگر پیدا کنید بازی بسیار خوبیه در سبک بلوف زنی، برای جمع هایی که زیاد شلوغ بازی و هیجان دوست دارن بازی پایاپای رو بسیار پیشنهاد میکنم که یه تجربه بسیار فان و لذت بخشه، با قیمت کم. یه بازی سرگرم کننده دیگه که سبک هم هست و ارزون بازی گلوکز هست که کپی بازی خارجی وزبی هست و با تاس و کارت انجام میشه.

    • علی فقیهی گفته؛
      11:00 1397/11/25

      واقعا نمی‌تونستم همه‌ی بازی‌ها رو بیارم و چیزایی که معرفی کردی هم واقعا خوبه.
      البته به شخصه خیلی کدنیمز رو دوست ندارم. به نظرم یکم سرکار گذاشتن آدم‌هاست.
      پایاپای هم خیلی خوبه اما حس بوردگیم نمی‌ده به من. ینی از نظر جنس هیجان و حال آدم‌ها حین بازی بیشترر به وسطی بازی‌ کردن تو سیزده‌به‌در نزدیکه تا بوردگیم. برای همین کمتر به عنوان اولین تجربه بوردگیم می‌پسندمش. البته که فوق العاده‌ست.

  2. نیما مسقدی گفته؛
    14:17 1397/11/24

    حالا اگر دنبال بازی خارجی با قیمت مناسب برای شروع هستید پیشنهادات من این بازی هاست:
    – کوئین دومینو : قیمت حدود 230 تا 300 هست اگر اشتباه نکنم و خیلی بازی زیبا و خوبی برای شروع هست.
    – کمل آپ : یه بازی در مورد شرط بندی روی مسابقه شتر سواری که پر از لحظات فان و خنده داره و البته باید خیلی زیرک باشی که برنده بشی. قیمت حدود 350 تا 400 .
    – عجایب هفتگانه دوئل: یه بازی دو نفره بسیار جذاب و دوست داشتنی . قیمت حدود 400 تا 450 .
    – اسپلندور : یکی از بهترین بازی های فکری دنیا، قیمت حدود 300 تا 400 ، البته یه نسخه ایرانیزه شده به اسم گوهر نشان داره با قیمت زیر 100 تومن که اون هم بازی خوبیه و همون حس رو داره .
    – Tash Kalar: قیمت حدود 400 تا 500 ، یه بازی 2 تا 4 نفره با تم جادوگری و احضار موجودات افسانه ای برای جنگیدن در آرنا.
    – پندمیک: یه تجربه بسیار متفاوت از یه بازی همکاری مشترک برای نجات دادن جهان از شر بیماری های واگیر دار با قوانین ساده. قیمت حدود 500 تا 550 . البته یه نسخه ایرانی داره تولید میشه از این بازی که هنوز بیرون نیومده که کیفیتش مشخص بشه.

      • نیما مسقدی گفته؛
        15:30 1397/11/24

        الان دیدم اخرین قیمت تاش کالار 480 زده بود، ولی یکی دو هفته پیش 430 دیدم ، اسپلندور هم همینطور

      • آذرباد گفته؛
        16:50 1397/11/24

        درباره بازی های دو نفره star realms رو پیشنهاد میکنم. نسخه فارسیش 45هزار تومنه. دو، سه و چهارنفره میشه بازیش کرد. بازی های انتزاعی هم در بازار فراوانه. هم ایرانی و هم خارجی. بازی دالیز رو میشه دو، سه و چهارنفره بازی کرد.
        بازی اسپلندور و هانابی هم فایلهاشون توسط کافه برد ری دیزاین شده و به راحتی میتونیم پرینت کنیم. اولی رقابتی و دومی همکاریه. سایت نینجا دایس هم بازی های خوبی رو برای فروش گذاشته. مثل زامبی در جیب و مینی روگ و چیزهای دیگه. توصیه میکنم یک سر به سایتش زدن ضرری نداشته باشه

          • سامان گفته؛
            21:40 1397/11/24

            من از نینجا دایس خرید کردم. همین «سکرت هیتلر» رو خریدم. کیفیتش عالیه و واقعاً ارزش خرید داره.

    • علی فقیهی گفته؛
      11:05 1397/11/25

      ایولا که نوشتی و اینقدر خوب توضیح دادی.
      ولی این بازی‌ها با این که تو جیب ما جا می‌شن از نظر اقتصادی ولی الزاما بازی اول نیستن. من هیچ وقت بوردگیم رو برای کسی که اخرین تجربه‌ش از بوردگیم منچ بوده با تش‌کالار یا پندمیک معرفی نمی‌کنم. چون بنده‌خدا فرار می‌کنه. کمل آپ اما به شدت گیت‌وی یا بازی دروازه‌ای خوبیه برای کشیدن آدم‌ها به ورطه‌ی بازی‌های رومیزی.
      به نظرم اسپلندور بهترین بازی دوم تو جهانه. ینی کسی که یه بوردگیم بازی کرده باشه و بدونه داستان چیه ، تحت هر شرایطی اسپلندور رو می‌پسنده.

  3. فواد گفته؛
    14:17 1397/11/24

    سلام. بارها دیده شده که علاقمندان به بازی های رومیزی بازی هایی رو خریدن و بعدش به سرعت پشیمون شدن و این وسط فقط بازار دست دوم فروش ها پر رونق شده، علتش هم اینه که همه سریع میخوان بازی بخرن. منتها به نظر من خیلی بهتره که پیشنهاد کنیم تا حداقل بازی های اولیه رو در کافه های بازی انجام بدن تا با سبک ها و مکانیسم های مختلف آشنا بشن، بعد برن سمت بازی خریدن. خرید اشتباه بازی و حتی خرید بازی های کپی که تجربه اصلی بازی رو خراب می کنه سود که نداره هیچی، ممکنه باعث کاهش علاقه خریدار به بردگیم بشه! در کل نون شب و مورد خیلی واجبی هم نیست که به جای خریدن یک بازی باکیفیت و اصل، پولمون رو برای چند بازی کپی بی کیفیت به هدر بدیم.

    • نیما مسقدی گفته؛
      15:32 1397/11/24

      این رو شدیدا قبول دارم، کلا نمیشه به کسی بازی پیشنهاد کرد باید خودش تجربه کنه یا اینکه باهاش چندین بازی انجام بدی ببینی سلیقه ش چطوره بعد پیشنهاد بدی بهش، ایده کافه رفتن البته در دسترس همه نیست، الان توی خیلی از استان ها کافه نداریم، ولی میشه با چرخ زدن توی اینترنت و دیدن ویدیوهای گیم پلی فهمید که حس و حال هر بازی چطوره و بعد خرید کرد

    • علی فقیهی گفته؛
      11:22 1397/11/25

      سلام
      بازی کپی یا اورجینال خریدن یه انتخابه که بیشتر جنبه اقتصادی‌ش مهمه. اما این که بازی رو با چشمان باز بخریم و قبل از خرید تحقیق و پرس و جو کنیم رو خیلی موافقم. اصلا دلیل نوشتن این مقاله همین بوده که چند تا بازی رو توضیح بدم و به کسایی که می‌خوان بازی بخرن اطلاعات بدم.
      قطعا اگر فقط به همین مقاله اکتفا نکنید و بیشتر تحقیق کنید بازی‌ای که دقیقا برای شما مناسبه رو پیدا می‌کنید
      ممنون

  4. ارشیا گفته؛
    15:50 1397/11/24

    سلام وخسته نباشید به شما،از نظر من حرفی که شما درباره ی بازی هایی که برای مثال بلوف وغیره دارند ، مخالفم.شما دارین درباره ی برد گیم صحبت میکنین و از نظر من بچه های امروزی اونقدر دانسته دارند و مثلا از 9 به بالا با این جور چیزا اشنایی دارند،واز طرفی اونها از این بازی ها بیشتر لذت می برند.

    • علی فقیهی گفته؛
      11:14 1397/11/25

      سلام و درود
      من اصل بحثم از منظر روانشناسانه بود. ربطی به دانسته نداشت خیلی. البته نمی‌شه از بلوغ زودرس چشم‌پوشی کرد اما طبق دانش من تفکر انتزاعی معمولا تا پایان 14 سالگی کامل شکل نگرفته و استفاده کردن بیش از حد یا فشار اوردن بهش می‌تونه تاثیرات مخربی تو مراحل رشد فکری کودک بگذاره.
      البته که مادامی که روی جعبه یک بازی ممنوعیت سنی نداره می‌شه با هر سنی بازی‌ش کرد.

  5. م م د گفته؛
    20:39 1397/11/24

    چرا انقدر شطرنجو میزنین؟ بازیه خوبیه جون شما. بنده خدارو مظلوم و تنها گیر آوردین میگین تو اصلن از ما نیستی برو پی کارت؟!

    • علی فقیهی گفته؛
      11:16 1397/11/25

      من و زدن شطرنج ؟ هیهات آقا.
      من فقط گفتم شطرنج رو 5 نفره بازی کردن سخته =)))) وگرنه بر کسی پوشیده نیست که شطرنج هم از قدیمی‌های کار ماست هم از بزرگان. احترام شطرنج بر همه واجبه

  6. pejmanmm گفته؛
    22:17 1397/11/24

    من بازی کارتی کاستل و نیکیماک رو تازه خریدم، هر دوتا به شدت جذابن و به همه پیشنهاد میکنم و هر چی تعداد بازیکن ها بیشتر باشه بهتر میشه

  7. reza گفته؛
    21:57 1397/11/27

    سلام من بازی کد نیمز تصاویر رو خیلی دوست داشتم برای خرید دومین بازی چی پیشنهاد میدید؟

  8. کیان گفته؛
    22:59 1397/12/08

    سلام
    یک سوال بازی که توش همکاری داشته باشه یا تیمی باشه برای 6 7 نفر چی پیشنهاد میدید

  9. adonis_af گفته؛
    16:37 1398/01/12

    سلام
    بازی‌ای مشابه کتان که توش استراتژی و داد و ستد و دهن همدیگه رو سرویس کردن در عین همکاری داشته باشه چی پیشنهاد میدید؟

    • نیما مسقدی گفته؛
      12:33 1398/02/04

      سلام، دقیقا همون بازی کاتان هست (تاس ریختن و دریافت منابع و ساخت انواع مختلف ساختمان) که یه تغییراتی کرده ، ولی متاسفانه این بازی خوب پلی تست نشده و باگ داره

  10. Ali گفته؛
    18:33 1398/02/17

    سلام خسته نباشید میشه یه بازی بهم معرفی کنید که به جورایی بر پاییه شانس باشه وبا تاس نیز خیلی سرو کار داشته باشه مثل منچ
    ممنون میشم معرفی کنید.

  11. Ali گفته؛
    21:39 1398/02/17

    سلام خسته نباشد میخواستم یه چند تا بازی بهم معرفی کنید که بر پایه شانس باشه و با تاس خیلی سرو کار داشته باشه نمونش مثل بازی منچ‌
    ممنون میشم بهم بگید خیلی ممنونم.

  12. Abolfazl گفته؛
    15:53 1398/03/07

    سلام آقای فقیهی
    دوسوال داشتم:بین بازی splendorودژ کدوم بازی بهتریه و دوم اینکه چند تا بازی خوب تو سبک داد و ستد علاوه بر جالیز معرفی کنید.
    با تشکر از گروه رومیز

  13. الی گفته؛
    22:45 1398/03/17

    من از بچگی که برای اولین بار بازی خریدم و از این بازی تاسی ها با کارتای دستوری بود دیگه بازی نکردم بازی کارتی جز پاسور…حالا به نظرتون نیکیماک و شب مافیا و استوژیت گزینه خوبین؟

  14. علیرضا گفته؛
    20:45 1398/03/21

    ای کاش تمام بازی های که چه اینجا چه در سایت معرفی یا نقد کردید حتما در جا جدایی نمره بندی ش رو میذاشتید میتونستیم‌ باهم مقایسه کنیم

  15. عليرضا زيدوند گفته؛
    23:42 1398/04/01

    من تمام اين برد گيم ها رة به جز مافيا بازي كردم ولي اصلا مافيا رو به عنوان يك بازي نمي شه در نظر گرفت بيشتر به عنوان يك سرگرمي براي دور هم جمع كردن بقيه است ولي قبول دارم هر چيزي كه در متن گفته شد رو

  16. عليرضا زيدوند گفته؛
    23:42 1398/04/01

    من تمام اين برد گيم ها رة به جز مافيا بازي كردم ولي اصلا مافيا رو به عنوان يك بازي نمي شه در نظر گرفت بيشتر به عنوان يك سرگرمي براي دور هم جمع كردن بقيه است ولي قبول دارم هر چيزي كه در متن گفته شد رو

  17. مهراد گفته؛
    12:14 1398/04/15

    سلام
    می خواستم بگم که بازی جیپور که گفته بودید و نوشته بودید که نسخه ایرانی نداره نسخه ایرانی شم تولید شده

  18. Taha گفته؛
    16:21 1398/05/16

    سلام من يك بردگيم رقابتي و يك بردگيم كو اپ مي خوام لطفا معرفي كنيد و أيا در كشور تايلند برد گيم ارزان هست براي خريد

  19. Mk گفته؛
    00:46 1398/06/17

    سلام
    من بازی اونو رو با فامیلمون که تا 6 نفر میرسیم بازی میکنیم ولی خیلی مورد استقبالمون قرار گرفته
    من بازی رو میخواستم که شبیه به این سبک باشه
    ممنون

  20. لی لی سهم گفته؛
    04:58 1398/07/11

    من تا الان گوهرنشان،آزول،لوکوموتیو،زیرخاکی،پنج گنج، و رام و دیس رو به هر بازی اولی یا دومی که معرفی کردم خیلی دوس داشتن،برای کساییکه بازی های طولانی دوس داشتن کاتان،مونوپولی و ریسک..فقط دررابطه با آزول و کاتان بخاطر قیمتش خیلیا دوس نداشتن بگیرنش(تازه من ورژن ایرانیشون ک ۳۵۰ تومنه رو پیشنهاد داده بودم).برای جمع هایی ک بچه هم توشون هست از کاپوچین خیلی استقبال شد.برای جمع های دو نفره قطعا جایپور از بهترین انتخابهاست بنظر منم(ایرانیش حدود ۱۳۰ تومنه)،خود گوهرنشان هم دونفره ش خوبه و لوتوس(اگه همکاری دوس دارید)..بزرگترین مشکل من تو انتخاب بازی اینه ک اغلب اوقات دونفریم،گاهی وقتها سه تا چهار نفر.خیلی خیلی کم پیش میاد بیشتر شیم.اطرافیانم هم بازی های سبک کودتا و نامه ای به گیلاس رو دوس ندارن(فک کنم بازی های نقش مخفی و بازی هایی که یه نفر باید حذف شه رو درواقع دوس ندارن).دنبال چن تا بازی هستم که دو تا چهار نفره باشه و دونفره ش هم خوب باشه و ترجیحا زیر ۵۰۰ تومن باشه.با بازی های طولانی اوکیم.پیشنهادی داشتید ممنون میشم بگید

  21. Amirhzc گفته؛
    19:02 1398/09/18

    سلام ممنونم از توضیحات خوبه سایتتون
    من بازی رکب و کودتا رو بازی کردم خیلی هم خوشم اومد.اگه میشه دوتا بازی تقریبا تو همین سبک یه بازی پیشنهاد کنید تو سبک ریسک هم خیلی دوست دارم ممنون میشم دوتا پیشنهاد کنید.

  22. مارال گفته؛
    15:01 1399/01/02

    سلام وقتتون بخیر
    میشه لطفا به من بازی معرفی کنید:
    من china town، ticket to ride, splendor, catan
    جزو بازیهاییه که هنوز ازشون خسته نشدم. ممنون میشم راهنماییم کنین تو این سبک بازی ها و اینکه معمولا دو نفریم بازی های دو نفره تو این سبکها پیشنهاد بدید لطفا🙏🏻

  23. مهدی گفته؛
    08:05 1399/02/05

    دنبال یه بازی هستم که فقط من توش برنده بشم یا حداقل اکثر مواقع…. همچین چیزی هست؟ و اینکه تو بازی رکب احتمال اینکه برنده بشم چند درصده؟(فرض کنید یه آدم نیمه حرفه ای هستم)

  24. امیر محمد گلکار گفته؛
    14:11 1399/04/18

    ممنون من یادم تقریبا اولین بازی رومیزی که کردم مونوپولی بود البته مونوپولی سال2015بود.

  25. مجتبی شایسته فر گفته؛
    16:21 1399/12/16

    سلام از بین 3 بازی 7wonders ، کهربا و بازرگان کدام بازی را پیشنهاد میکنید؟ اگر دوبازی انتخاب کنیم کدام دو بازی خواهد بود؟ خرید همزمان دوبازی کهربا و بازرگان؟

لینک کوتاه