رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی واقعیت مجازی؟ واقعیت افزوده؟ شکار گنج؟ معما؟ بازی رومیزی؟... یا همه اینها؟!

به کمک شانس، فناوری و شهود توانستیم، مختصات جغرافیایی جعبه‌ای که در اواخر قرن نوزدهم در کوه‌های «پیرنه» فرانسه دفن شده بود را بیابیم. آنچه یافتیم اکتشافی بی‌مانند بود. حال به دانش رمزنگاری شده انجمنی سری دسترسی داریم. در این نوشته‌های رمزی، مکاشفه‌ای پنهان است که درک ما را از جهان تغییر خواهد داد.

جعبه انیگما

جعبه انیگما

 

در نگاه اول بازی «جعبه انیگما» (The Enigma Box) یکی دیگر از بازی‌های رومیزی است که سعی می‌کنند تجربه بازی‌های گروهی «اتاق فرار» را به خانه‌ی بازیکنان بیاورند. نکته اینجا است که، از طرفی سبک بازی بیشتر به بازی‌های گروهی «شکار گنج» (Treasure Hunt) نزدیک است و از دیگر سو، در طراحی و تولید بازی از آخرین فناوری‌های روز، از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گرفته تا ان‌اف‌سی، گرافن و پرینت سه‌بعدی، استفاده شده است. حالا به این ترکیب، بیش از 100 ساعت گیم‌پلی، داستانی مشابه رمان‌های علمی-تخیلی «ژول ورن»، ماجراهای «تن تن» یا ماجراجویی‌های «ایندیانا جونز» اضافه کنید، و هدف نهایی را کشف «سرِ اسرار» (Arcanum Arcanorum) بگذارید؛ نتیجه آن بازی «جعبه انیگما» است.

 

درون جعبه انیگما

به جز برنامه موبایل (آی‌او‌اس و اندروید) که می‌بایست نصب کنید، اجزای بازی شامل کتابچه راهنمای بازی، 60 معما، 30 سند تاریخی و تحقیقاتی، 150 کارت با کیوآر کد (QR) برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت، عینک واقعیت مجازی، صفحه بازی، کلیدی با روکش گرافن و تراشه ان‌اف‌سی، فیگورهای بازی و ابزارهایی است، از آهن ربا گرفته تا چراغ ال‌ای‌دی، که برای حل معماها به آنها نیاز خواهید داشت.

 

 

در عین حال داخل جعبه بازی تی‌شرتی است که علاوه بر این که با پوشیدن آن می‌توانید دیگر بازیکنان را شناسایی کنید، تصویر چاپ شده بر روی آن، خود معمایی است که با کمک برنامه موبایل و فناوری قابلیت افزوده می‌توانید از آن رمزگشایی کنید. موارد نام برده شده تنها محتویات نسخه عادی بازی است، اجزای دیگر نسخه لوکس بازی را می‌توانید در صفحه کمپین بازی در سایت کیک استارتر ببینید.

 

 

روند بازی

با حل هر معما به مختصات جغرافیایی مکان جدیدی دست خواهید یافت. با کمک کتابچه راهنمای بازی خواهید دانست که به دنبال چه باید بگردید و چه معماهایی را می‌بایست حل کنید. حال با وارد کردن مختصات جغرافیایی در برنامه و با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی، به آن مکان سفر کرده و شروع به کاوش می‌کنید.

نمونه‌ای از معماهای بازی «جعبه انیگما»:

 

طراحان بازی این قول را داده‌اند که در ادامه، معماهای رایگان جدیدی ساخته و برای بازیکنان ارسال خواهند کرد. در عین حال، بازیکنانی که تا سی و یکم ماه مه 2019 بازی را به پایان رسانیده و «سر اسرار» را کشف کنند، به فینال واقعیت مجازی بازی «جعبه انیگما» دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

در زمان نوشته شدن این خبر، 23 روز به پایان کمپین بازی «جعبه انیگما» در سایت کیک استارتر باقی مانده است (پیوند). بازی فاند شده است و ماه مه 2018 به دست حامیان خود خواهد رسید.

 

بعد التحریر

در صورت علاقه‌مندی می‌توانید در ویکی‌پدیای فارسی در مورد «ماشین انیگما»، که به نظر می‌رسد نام بازی «جعبه انیگما» از آن گرفته شده است، بخوانید (پیوند). از ماشین انیگما در جنگ جهانی دوم برای رمزنگاری و رمزگشایی پیام‌های محرمانه استفاده می‌شد.

یک نمونه «ماشین انیگما»

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

لینک کوتاه