رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

و باری دیگر: «رقابت بر سر تسخیر کهکشان»

پیش از این مفصل درباره‌ی بازی کارتی Race for the Galaxy یا به اختصار RftG صحبت کرده بودیم که برای توضیحات دقیق‌تر می‌تونید مقاله رو بخونید. اگه هم حال و حوصله‌اش رو ندارید، معرفی مختصر و مفید بازی میشه:

در بازی race بازیکن‌ها فرماندهان کهکشان هستند. فرماندهان جاه طلبی که می‌خوان با تقویت گزینه‌های نظامیشون سیارات رو تسخیر کرده و یا اونا رو کنترل کنند و در عین حال با  پیشرفت فناوری، حجم تولیدات شون رو افزایش بدن، تا در رقابت بر سراستیلا بر کهکشان برترین باشن.

 

در هر نوبت از بازی، هر کدوم از بازیکنا یه اکشن رو انتخاب می‌کنه. مثلاً این که در یک سیاره نیرو پیاده کنه یا فناوری جدیدی ابداع کنه. نکته اینجاست که همه بازیکنا، تمامی اکشن‌های منتخب رو انجام میدن، ولی بازیکنی که اون اکشن رو انتخاب کرده، بر خلاف دیگران جایزه‌ داره. برای مثال به جای این که دو کارت بکشه، پنج کارت می‌کشه. نکته دیگه اینه که شما برای بازی کردن یک کارت، باید هزینه اون رو پرداخت کنید و پول بازی همون کارت‌های تو دستتونه. یعنی اگه کارتی رو میخواید بازی کنید که هزینه‌اش عدد شش هست، می‌بایست شش کارت از دستتون بسوزونید.

 

خوب، حالا بریم سر این قضیه که نسخه دیجیتال بازی چه امکاناتی رو اضافه کرده:

بازی تک نفره با هوش مصنوعی در سه سطح مختلف: آسان، عادی و سخت.

بازی چند نفره آنلاین با دیگران به صورت نامتقارن. به این معنی که هر وقت نوبت شما شد، بازی به شما اطلاع میده (نوتیفیکیشن).

این‌ها مواردی بود که از هر اقتباس دیجیتالی از یک بردگیم یا بازی کارتی، انتظار میره. ولی در عین حال دو تا از محبوب‌ترین بسته‌های الحاقی بازی هم از ابتدا در این نسخه وجود داره:

The Gathering Storm

race-galaxy-gathering-storm

در این بسته الحاقی، علاوه بر کارت‌ها و روش‌های جدید امتیاز گرفتن، مکانیسم کارت کِشی (Card Drafting: مثل بازی سوشی گو)، و همین طور امکان بازی تک نفره (بدون نیاز به هوش مصنوعی به عنوان رقیب) اضافه شده.

Rebel vs Imperium

race-galaxy-rebel-vs-imperium

در بسته الحاقی «یاغی بر ضد امپراطوری»، تعامل بازیکنا به مراتب بیشتر میشه. به این صورت که حالا دیگه بازیکنا می‌تونن سیارات نظامی همدیگه رو تسخیر کنن. در عین حال هر دو بسته الحاقی رو میشه با هم فعال و بازی کرد. به عبارت بهتر طراح بازی پیشنهاد می‌کنه که حتماً این کار رو بکنید.

 

دانلود بازی کارتی Race for the Galaxy برای آیفون و آیپد (پولی)

دانلود بازی کارتی Race for the Galaxy برای اندروید (پولی)

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه