رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رابین هود و بَروبَچ بامعرفت!

«سال ۱۱۰۰ میلادی، شهر ناتینگهام. پادشاه به سرزمین‌های دوردست رفته و شهر به دست حکمفرمایی شیطان‌صفت و پول‌دوست به نام پرنس جان افتاده است. او می‌خواهد شاهزاده خانمی به نام ماریان را به‌اجبار به همسری خودش دربیاورد اما چون دختر تن به این ازدواج نمی‌دهد، پرنس جان او را در قصر خودش زندانی کرده است. ماریان داستان اسارتش را به گوش یاغی اسطوره‌ای، رابین هود (که تنها عشق حقیقی‌اش بوده است) می‌رساند و از او کمک می‌خواهد.»

این، شروع داستان یه بازی رومیزی جدیده (به اسم Robin Hood and the Merry Men) که توی سایت کیک‌استارتر موفق شده حمایت‌های لازم رو به دست بیاره. توی این بازی باید در نقش رابین هود و دوستان وفادارش (ازجمله جان کوچولو) علیه پرنس جان و داروغه‌ی بدجنس ناتینگهام شورش کنیم.

 

نوع بازی

اون‌طور که سازنده‌های بازی گفتن، بازی ترکیبی از ‌مشارکتی و رقابتیه. یعنی همه‌ی بازیکن‌ها با هم توی یه تیم هستن و تلاش می‌کنن که به هدف نهایی‌شون برسن، اما در عین حال، بازیکنی که بیشترین امتیاز رو به دست آورده باشه برنده می‌شه. بازی از سبک اروپایی (یوروگِیم) محسوب می‌شه و از نظر مکانیک، ترکیبیه از کارگرگذاری، مدیریت کارت، جور کردن مجموعه و تاس‌ریزی.

توی این بازی، هر بازیکن باید نقش خودِ رابین هود یا یکی از سه تا یاغی معروف همراه اون رو بازی کنه تا حکومت استبدادی پرنس جان و داروغه‌ی بدنامش رو در ۵ دور یورش از بین ببرن. اگه موفق بشن، برنده‌ی بازی مشخص می‌شه: کسی که بیشترین امتیاز بُرد (VP) رو به دست آورده باشه.

 

 

یاران وفادار

هر دور از بازی شامل دو مرحله می‌شه: مرحله‌ی «یاران وفادار» و مرحله‌ی «قهرمانان». یاران وفادار کسانی هستن که حاضرن تا پای جون برای رابین هود و ماریان مبارزه کنن. اون‌ها مهارت خاصی توی درست کردن و کارگذاری انواع تله و مانع دارن. توی این مرحله می‌شه یاران وفادار رو برای دریافت منابع، یا گذاشتنِ تله سرِ راه نگهبان‌ها به جاهای مناسبی از صفحه‌ی بازی فرستاد. این کار با استفاده از کارت‌های یاران وفادار، انجام می‌شه که بهمون می‌گه چه کارهایی می‌تونیم انجام بدیم. در ضمن، چون پرنس جان به داروغه مأموریت داده که تا می‌تونه از مردم مالیات بگیره، یکی از کارهای این یاران وفادار هم پس گرفتن این مالیات‌ها یا درواقع واگن‌های پُر از طلاست تا هم هزینه‌ی شورش رابین هود جور بشه، هم پول فقرا بهشون برگرده. پس باید یاران وفادار رو بفرستیم که سرِ راه واگن‌ها مانع‌هایی بذارن و راه رسیدن طلاها به قصر رو ببندن.

کارت‌های «یاران وفادار» رابین هود، که هرکدوم یه عملی رو انجام می‌ده. از این کارت‌ها ۵۰ تا توی بازی وجود داره.

 

قهرمانان

توی مرحله‌ی قهرمانان، باید شخصیت‌های قهرمانی‌مون رو بفرستیم تا با نگهبانان داروغه مبارزه کنن، در کمین بنشینن تا به کالسکه‌ی سلطنتیِ پُر از جواهر یورش ببرن، توی مسابقات تیر و کمان شرکت کنن، زندانی‌ها رو از زندان قصر (منظورم قصر پرنس جانه!) نجات بدن و خیلی کارهای دیگه بکنن. برای بعضی از این کارها باید تاس بریزیم. هر بازیکن ۲ تا تاسِ سلاح دریافت می‌کنه، به این ترتیب: بازیکن اول، یه تاس برمی‌داره و برداشتن تا بازیکن آخر ادامه پیدا می‌کنه (ساعت‌گرد). نفر آخر ۲ تا تاس رو با هم برمی‌داره و دوباره هر بازیکن به‌نوبت (این دفعه پادساعت‌گرد) یه تاس برمی‌داره تا دوباره برسه به نفر اول. توی تاس ریختن از مکانیسم Push your luck یا «شانستو امتحان کن» استفاده می‌شه. یعنی هر بار باید تصمیم بگیری که می‌خوای ادامه بدی یا نه. اگه ادامه بدی ممکنه موفقیت بیشتری به دست بیاری اما از طرفی این امکان هم هست که یه‌دفعه تمام زحمات به هدر بره. پس باید یه جایی (قبل از این‌که دیر بشه) بگی بسّه.

 

چهار قهرمان اصلی بازی به همراه کارت‌های مربوط به هرکدوم. هر بازیکن یکی از این‌ها رو در اختیار می‌گیره و توی مرحله‌ی «قهرمانان» باهاش بازی می‌کنه.

 

داده‌های مرتبط:

– تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ نفر

– مدت بازی: ۶۰ تا ۹۰ دقیقه

– طراحان بازی: Vojkan Krstevski, Ivana Krstevski, Maja Matovska, Martyn Poole, Toni Toshevski

– طراح هنری: Mihajlo Dimitrievski

– ناشر: Final Frontier Games

پیوندهای مرتبط:

– صفحه‌ی بازی در BGG

– صفحه‌ی بازی در کیک‌استارتر

– سایت رسمی سازنده‌ی بازی

– دفترچه‌ی راهنمای بازی (انگلیسی – البته دفترچه‌ی نهایی نیست)

شهاب صقری
شهاب صقری

نفس کشیدن توی هوای بُردگیم شادم می‌کنه ... همیشه همین‌طور بوده

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه