رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مسیر پیروزی؛ مسیر تباهی

اگر به دنبال بازی‌ای رومیزی از کشور سامورایی، نینجا، انیمه، مانگا و اژدهای غول پیکر یعنی ژاپن می‌گردید، خوش آمدید. سورو (Tsuro) بازی خانوادگیِ استراتژی و فانتزی برای 2 تا 8 نفر، که بهترین حالت بازی 4 تا 6 نفر است. زمان بازی هم حدوداً پانزده دقیقه است.

تصویر روی جعبه بازی سورو

تصویر روی جعبه بازی سورو

بازی سورو یک بازی مسیریابی است که برای جمع‌های 2 تا 8 نفره طراحی شده، ولی من فکر می‌کنم اگه کسی دوست داشته باشه، حتی می‌تونه به صورت انفرادی هم بازی کنه. در ابتدا بازیکنان باید سنگ (مهره) مورد علاقه خود را انتخاب و در محل‌های مشخص شده سفید رنگ روی صفحه بازی قرار دهند.

صفحه بازی سورو

صفحه بازی سورو

پس از قرارگیری سنگ‌ها در محل‌های مخصوص، بازیکنان باید به نوبت سه کارت از دسته کارت بردارند. روی این سه کارتی که بازیکنان برمیدارند مسیرهایی مشخص شده است که درواقع اصل بازی را این مسیرها ایجاد می‌کنند.

کارت‌های بازی سورو

کارت‌های بازی سورو

بازیکنی که نوبتش است، بایستی با انتخاب یکی از سه کارتی که در دست دارد مسیر خود را انتخاب کند و کارت انتخابی را رو به روی محل سنگ خود قرار دهد، پس از این کار باید سنگ خود را به انتهای مسیر مشخص شده ببرد. کارت ها امکان چرخش دارند و شما می‌توانید از هرطرفی که دوست داشتید کارت را کنار مهره خود قرار دهید. بعد از پایان نوبت، بازیکن دو کارت باقی مانده را به همراه یک کارت از روی دسته کارت‌های بازی تا نوبت بعدی نگه می‌دارد.

قانون اصلی بازی این است که مسیرها باید تا هرجایی که امکانش هست ادامه یابند تا صفحه بازی با قرار دادن آخرین کارت (اژدها) پُر شود. نکته این جاست: شما باید مسیری را انتخاب کنید که اولا به سنگ بازیکنان دیگر برخوردی نداشته باشد و دوما نباید مسیر شما به یکی از نقاط مشخص شده برای شروع ختم شود. چرا که این طوری سنگ شما از بازی بیرون رفته و شما از بازی حذف می‌شوید. در حالی که بازی دو شرکت کننده فعال داشته باشد، بازیکن خارج شده بازنده و بازیکن باقی مانده برنده می‌شود.

پایان بازی سورو

پایان بازی سورو. بازیکن سیاه در صورت انتخاب هر کارتی بازنده است.

تجربه بازی

بازی فضای جذابی دارد. بعضی وقت‌ها هنگام انتخاب کارت کمی گیج میشیم و ممکنه اشتباهاتی کنیم که راه بازگشتی براش نداشته باشیم. یا تو همان نوبت یا در نوبت بعدی از بازی خارج و حذف شویم.

من به شخصه از قسمت اشتباهات بازی خیلی خوشم اومد ، بعضی وقت‌ها با اطمینان تمام یک کارت رو روی زمین می‌ذاریم، بعد می‌بینیم که کلا مسیرهای بعدی‌مون رو بسته‌ایم. احساس می‌کنم که این بازی برای افزایش تمرکز خیلی خیلی می‌تواند مفید باشد.

امیدوارم از این بازی لذت ببرید، ما که لذت بردیم.

دانلود

کتابچه قوانین بازی رو از این پیوند دانلود کنید.

طرح جلد کتابچه قوانین بازی سورو

طرح جلد کتابچه قوانین بازی سورو

 

نسخه چاپی (دوبعدی)

نسخه چاپی دو بعدی بازی سورو

نسخه چاپی دو بعدی بازی رو از این پیوند دانلود کنید. برای مهره‌های بازی سورو می‌توانید از هر مهره‌ای استفاده کنید، ولی سعی کنید رنگش متفاوت باشد که اشتباه نکنید.

 

نسخه چاپی (سه بعدی)

نسخه چاپی سه بعدی بازی سورو

نسخه سه بعدی بازی سورو را از این پیوند دانلود کنید. این نسخه، هم کار شما را در تهیه اجزا ساده‌تر و هم ظاهر بازی را جذاب‌تر می‌کنه. البته که به یک پرینتر سه بعدی نیاز خواهید داشت.

 

نسخه دیجیتال

نسخه دیجیتال بازی فکری سورو

دانلود بازی فکری سورو برای آیفون و آیپد (رایگان)

دانلود بازی فکری سورو برای اندروید (پولی)

 

مطلبی که خواندید به قلم آقای «علی اسمعیلی» است. دیگر نوشته‌های نویسنده را در سایت اوکسو مطالعه کنید.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه