رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی نقش آفرینی D&D؛ شما هم دعوتید.

این بار استثنائا حرف آخر رو اول می‌زنم، چرا که می‌دونم بی‌صبرانه منتظر شنیدنش هستین! بعدش میریم به سراغ معرفی رول مسترها (Rolemaster: همون راویان شیرین سخن و غیره) و در نهایت کمی تا حدی، در مورد دلایل تغییر در نحوه‌ی برگزاری جلسات نقش آفرینی، صحبت خواهیم کرد…

امسال در رویداد «روز جهانی بازی‌های رومیزی» که در تاریخ جمعه هشتم اردیبهشت برگزار میشه، دو سانس بازی نقش آفرینی (به طور مشخص D&D / Dungeons & Dragons) دیده شده. اولی با رول مستری «کیارش پورهادی» بین ساعات 10 الی 13 (شاید هم 14) و دیگری به رول مستری «شهریار اصولی» بین ساعات 16 الی 19 (بلکه هم 20). در همون دقایق ابتدایی اعلام سانس‌ها، ظرفیت این دو سانس پُر شد. ولی تماشای بازی برای همه‌ی علاقه‌مندان به بازی‌های نقش آفرینی و رومیزی آزاده. یا بهتر بگم، قویاً پیشنهاد میشه.

پس اگه دوست دارین تجربه دستِ اولی از بازی‌های نقش آفرینی بدست بیارید، خودتون رو ساعت 10 صبح یا 4 بعدازظهر (یا شایدم هر دو) به «انستیتو ملی بازی‌سازی» برسونید و پله‌ها رو تا انتها بالا بیاید، که دنیایی خیال انگیز در «کافه‌ی انستیتو» در انتظارتونه. اگر بلیت نگرفتید، مهم نیست! نیازی به پیش ثبت نام و پس ثبت نام هم نیست. این بازی‌ها رو میشه مثل یه تئاتر تماشا کرد. تنها نکته‌ای که به نظرم میرسه اینه که دیر نکنید؛ چرا که قراره در ابتدای هر جلسه از بازی، رول مسترها به طور فشرده در مورد بازی‌های نقش آفرینی صحبت کنن و زود هم نرید، که در پایان هر جلسه هم راویان ما درباره‌ی این که چطوری خودتون بازی نقش آفرینی اجرا کنید، براتون صحبت می‌کنن. اگر هم نشد و مجبور شدین وسط بازی برسید یا زودتر از تموم شدن بازی محل رو ترک کنید، سکوت رو رعایت کنید. بازیکن ها مشغول بازی اند.

آدرس انستیتو ملی بازی سازی: تهران – میدان هفت تیر، خ بهار شیراز، خ سلیمان خاطر، نبش کوچه گلزار پلاک 98

و اما رول مسترها به روایت خودشون

کیارش پورهادی

کیارش پورهادی
متولد بهمن ۱۳۵۳
گیمر یک چهارم خفن
از زمان pong یا همون تی‌وی گیمِ خودمون با بازی آشنا شدم و هنوز هم مشغول بازی کردن هستم. اولین بازی‌های کامپیوتری رو روی Sinclair​ Spectrum 48 بازی کردم .
در بچگی بردگیم‌های مورد علاقم عمو پولدار، مونوپولی و استراتگو بودن و هیچ وقت از شطرنج خوشم نیومده!!!
از اواخر دهه ۹۰ میلادی با D&D آشنا شدم و شروع به بازی کردم. یکی دو سالی هم به صورت منقطع Dungeon Master بودم، ولی بیشتر بازی کردنشو دوست دارم.

 

شهریار اصولی
متولد آبان 68
معتاد گیم
علاقه به ترک هم ندارم.
اینایی که فقط فوتبال و کال بازی می کنند گیمر نیستند.
بتمن و گوکوو بهترین قهرمانها هستند.
بازی های مورد علاقه من:
VS system، DnD، Kotor، FFX و هرچی بلیزارد میده.

نظرم درباره اینکه آیا “وان پانچ من” میتونه “گوکوو” رو شکست بده…
جواب من: وان پانچ من اصلا کی هست؟

مقدمه‌ی متاخر!

قبل از هر چیز از این که همچنان همراه نگارنده هستید، دستتون رو به گرمی می‌فشارم 🙂 دلایل تغییر در نحوه‌ی برگزاری جلسات نقش آفرینی، به شرح زیر است:

– سال گذشته جلسات بازی‌های نقش آفرینی در شش سانس دو ساعته اجرا شد. دو ساعت واقعاً کم بود، خیلی کم بود. بازیکنان پیش از این که مزه‌ی واقعی بازی رو بچشن، می‌بایست جای خودشون رو به بازیکنان جدید می‌دادن.

– بسیاری از دوستان علاقه داشتند بازی رو از نزدیک تماشا کنن، ولی تداخل زمانی بازی‌ها به دلیل طولانی شدن سانس قبلی، و به تبعش ازدحام و همهمه، باعث میشد که نه کسانی که بازی می‌کردن بتونن خودشون رو در نقش شخصیت‌ها تصور کنن (یادتون باشه که اسم بازی نقش آفرینی هستش) و نه تماشاچیان در اون هاگیر واگیر متوجه قضیه میشدن.

– در نهایت کسانی هم که جلسه بازی رو به اتمام می‌رسوندن، نمی‌دونستن که بعدش اگه بخوان خودشون آستین‌ها رو بالا زده و جلسات بازی برای خودشون داشته باشن، باید چی کار کنن.

در پایان امیدواریم که این تغییرات در برگزاری، سبب آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با بازی‌های نقش آفرینی بشه و محرکی باشه برای این که جلسات بازی خودشون رو داشته باشن.

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. الان دیگه دور برای این نظر ولی خب میگم
    من توی اصفهان هستم و خیلی هم به بازی های نقش افرینی علاقه دارم ولی با نسخه های رومیزی زیاد آشنا نیستم و دور و اطرافم زیاد کسی نیست که اهل اینجور بازی ها باشه به نظرتون چه پیشنهادی دارید برای من که منم هم بتونم این بازی ها رو تجربه کنم ممنونم از سایت خوبتون

  2. سلام خسته نباشید
    من توی شهر اصفهان هستم ولی علاقه شدیدی به بازی های نقش آفرینی دارم ولی تا به حال نسخه رومیزی بازی نکرده ام و دور و اطراف من هم کسی نیست که بتونم باهاش این بازی ها رو تجربه کنم میخواستم بپرسم شما پیشنهادی برای من ندارید که منم هم بتونم این بازی ها رو تجربه کنم
    ممنون از سایت خوبتون

  3. محمدعلی رضایی پورماوردیانی گفته؛
    08:31 1396/02/21

    من ۲۰ساله که دانجن هستم و هنوز بازیمو بصورت کامل منتشر نکردم حدودا ۷۲نفر بازیکن دارم از همایش شما خوشم آمد ولی چون شهرستان هستم نرسیدم که بیام صددرصد اولین دانجن حرفه ای در ایران هستم چون تمام داستان رو بهمراه قهرماناش طراحی کردم و تمام نقش‌های بازی طراحی کردم و حداقل بازیکنهای من سابق ۵سال بازیه منو دارند امیدوارم بتونم با گروه شما همکاری کنم ویا با بقیه دانجن ها آشنا بشم

  4. مهرداد پورخیری گفته؛
    10:58 1396/12/05

    سلام
    اول متشکرم از سایت خوبتون
    میخواستم بدونم کتاب های D&D ترجمه فارسیشون پیدا میشه؟؟؟؟پ

  5. مهدی گفته؛
    00:59 1396/12/07

    سلام
    می خواستم بدونم علت ترجمه نشدن کتابهای D&D چیه یعنی تو ایران کسی قدرت ترجمه کردنش رو نداره یا اصلا ترجمش غیر ممکنه؟ یعنی از کتابهای داستان و رمان سختر است که ترجمه نمی شود؟

  6. مهدی گفته؛
    15:28 1398/04/17

    خیلی بازی جالبی من الان یک ساله دارم بازی میکنم و واقعا. لذت میبرم عالیییههه

لینک کوتاه