رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دربندِ در مانی، درمانی

دیگه تقریبا میشه هر هفته از شرکت اَزمودی (Asmodee) انتظار خبری در مورد یه بردگیم یا کارت گیم دیجیتال رو داشت. این هفته ازمودی با انتشار بازی کارتی یکنفره بسیار محبوب اونایریم (Onirim) قدم به عرصه بازی‌های دیجیتال سولو و یکنفره گذاشت که در ادامه بیشتر باهاش آشنا میشیم…

اونایریم، اوربیون، کاستلیون، سیلویون و نائوتیلیون همه بازی‌های طراحی شده توسط شادی توربای طراح لبنانی تبار ساکن آلمان هستند که به چند دلیل، در دنیای بازی‌های کارتی معروفن: اول اینکه تصویرساز همشون الیزه پلسیز هستش، دوم اینکه همشون سولیتر یا یکنفره هستند و سوم اینکه همشون در دنیای رویایی خلق شده توسط توربای میگذرن… دنیایی موسوم به اُنیورس (Oniverse) که از ترکیب کلمات Universe و Oneiric (به معنی خیال‌انگیز و رویایی) درست شده!

در اونایریم، که اولین بازی توربای هست و سال ۲۰۱۰ منتشر شد،  شما نقش یک خوابگرد بازی می‌کنین که در کابوس وهم‌آلود و هزارتوی رویاتون گیر کردین و باید درهای خروج از این کابوس/رویا رو سریعا و تا قبل از پایان رویا پیدا کنین. چهار فضا در کارت‌های بازی وجود داره: رصدخونه، کتابخونه، باغ و آکواریوم. هر کدوم از این فضاها ۲ درب خروج دارن که برای فرار از این کابوس باید همشون رو جمع کنین. البته خب راهروها و اتاقهای این هزارتو پر هستن از هیولاهایی که لابلای دِک مخفی شدن و مجبورتون میکنن کارت‌های ارزشمنتون رو بندازین توی دِک برزخ!

مدیریت دست کارت‌ها در اونایریم خیلی حیاتیه. شما با جور کردن ست‌های مختلف کارت‌ها میتونین درب‌های مورد نظر رو پیدا کنین و بازی رو ببرین و اگه تا قبل از تموم شدن دست کارت‌ها نتونین هر ۸ کارت درب رو پیدا کنین برای همیشه در کابوس تاریک خودتون اسیر میشین.

تا ۵-۶ سال پیش که پیدا کردن هم‌بازی برای بردگیم سخت بود من بازی‌های سولو زیاد بازی می‌کردم، که اونایریم هم یکی از اونا بود. بعد از کار و مشغولیت روزانه میشستم و دنیای خواب و رویای بازی رو بُر میزدم و کمی از دنیای واقعی کنده میشدم. و اتفاقا یه مشکلی که همیشه با این بازی داشتم این بود که بُر زدن زیاد لازم داشت! یه جورایی نصف زمان بازی رو مشغول بر زدن بودم. ایرادی که با دیجیتالی شدن این بازی کاملا حل شده. منکه خیلی راضیم!

یکی دیگه از ویژگی‌های دیگه نسخه دیجیتالی اینه که خیلی سریعه و در چند دقیقه میشه یه دست بازی کرد. به تصویرسازی‌های زیبای بازی، انیمیشن هم اضافه شده و حس زیبایی‌شناسیتون رو خوب سیراب میکنه. بازی اصلی غیر از یکنفره، یه حالت دونفره هم داشت، ولی این نسخه دیجیتالی که ازمودی فعلا (و برای مدت محدود) به قیمت یه دلار عرضه کرده، فقط حالت یکنفره داره. البته به جاش سیستم رکورد و اینا داره که خیلی اعتیادآوره.

 

اونایریم یک بازی جمع و جوره. حتی لغاتی هم که برای توصیفش میشه استفاده کرد جمع و جورن: ساده، کوتاه و زیبا!

 

دانلود بازی کارتی اونایریم برای iOS (پولی)

دانلود بازی کارتی اونایریم برای اندروید (پولی)

 

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. آرش رنجبران گفته؛
    15:57 1396/01/20

    با وجود اینکه تصویرسازی ها جذابن، ولی گرافیک و تجربه کاربری بازی به شدت افتضاحه و به شدت از لذت خود بازی کم کرد.

    واقعا یه گرافیک دیزاینر اون طرفا نبود؟!

لینک کوتاه