رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش رومیز از اختتامیه جشنواره گیم تهران

فستیوال بازی‌های رایانه‌ای تهران هر سال داره بهتر و بهتر برگزار میشه. بازی ها جالب‌تر و پیشرفته‌تر می شن و ایده‌های جدید و گاها شگفت‌انگیز از ذهن‌های خلاق، مطرح و دیده میشن. امسال رومیز هم به عنوان حامی رسانه‌ای در جشنواره حضور داشت و همکاری می‌کرد. البته خب… به مدل “رومیز”ی!

اختتامیه جشنواره

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران بیشتر جشنیه برای خود بازیسازا. برای دورهم جمع شدنشون و شنیدن کلی سخنرانی حوصله سربر! ولی امسال، در مراسم اختتامیه که دیشب (۲۱ اسفند) برگزار شد، برگزارکنندگان تونستن برنامه‌ای رو تهیه کنن که در یک کلمه میشه گفت: “خوش ساخت” بود. زمان‌بندی درست و تقریبا سروقت، آیتم های جالب ویدئویی و یه تپه جایزه! برنامه، به مجری‌گری امیرحسین صدیق، با اجرای زنده موسیقی بازی‌های معروف ایرانی و غیرایرانی شروع شد که با پخش تصاویر مربوط به اون بازی‌ها، واقعا فاز نوستالژیک-هیجان انگیزی پیدا کرده بود. در ادامه برنامه، سخن‌رانانی با سخن‌رانی‌های خود سخنانی نیک و پندآموز رو به حضاری که تشنه شنیدن سخن‌رانی‌های طولانی بودن، ارائه کردن! که البته با آیتم‌های ویدئویی باحال و پر از بدآموزی که لا‌به‌لاش پخش شد، این پندآموز بودن کمی تلطیف شد!

پوستر جشنواره‌ی ششم

پوستر جشنواره‌ی ششم

هدیه رومیز به شرکت‌کنندگان

حالا رومیز اون وسط چیکار می کرد؟ آها! خب ما یک بازی کارتی جمع و جور طراحی کردیم مخصوص جشنواره. یه بازی با موضوعیت “بازیسازی”! البته حقیقتش رو بخاین با موضوعیت “دست انداختن بازیسازی”!! این بازی که کلا ۱۸ تا کارت هم بیشتر نیست رو با کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چاپ کردیم و در پکیج هدیه‌ای که از طرف برگزارکنندگان به حضار داده می‌شد قرار دادیم. و چون ما عشق ویدئو ساختن هم هستیم یک تریلر طور ازش درست کردیم که از بد حادثه تایید شد! و در اختتامیه جلوی جمعی از فرهیختگان و وزرا و وکلا و معاونین دولتی پخش شد و همه خندیدن و ریسه رفتن و ما هم شُر شُر عرق شرم ریختیم!! این ویدئو رو میتونین در همین صفحه ببینین و اگه دنبال نسخه کم حجمش هستین، توی کانال تلگراممون میتونین پیداش کنین.

 

بازی‌های ایرانی افتخارآمیز

اخبار جزئی‌تر جشنواره، در مورد برندگان و بازی‌ها و غیره رو میتونین از خبرگزاری‌های دیگه دنبال کنین. اما برای ما، حضور بازی های بینظیر “مهدی بهرامی” یکی از خوشایندترین بخش های جشنواره بود. مهدی یکی از خوش‌فکرترین و خلاق‌ترین بازیسازان ایرانیه که آشنایی ما باهاش به چندین سال قبل و مجله دنیای بازی اون زمان میرسه. با دو بازی “فرش” و “انگاره”، مهدی رنگ و بویی به آثار جشنواره داد که برای اولین بار می‌تونستیم مفهوم “بازی ایرانی” رو با تمام وجود حس کنیم. بازی های مهدی بهرامی، نه یک کلش آو کلنزی هستن که صرفا فارسی شده باشن و نه کپی‌هایی که صرفا کاراکتراش جاهل باشن و سبیل داشته باشن! بلکه بازی‌هایی هستن که از یک طرز فکر ایرانی دراومدن و مشابهی براشون در هیچ جای دیگه دنیا نمیشه پیدا کرد. از همین رو بازی برگزیده رومیز در جشنواره، بازی “انگاره” است که به نظر ما نقطه تقاطع خلاقیت، زیبایی و ایرانی بودنه.

بازی انگاره

«انگاره» برنده غزال زرین دستاورد طراحی بازی، بهترین بازی فرهنگی و بهترین بازی ژانر ساده.

بازی کارتی “سفارشی”

برگردیم به بازی کارتی ما که اسمش بود “سفارشی”! توی این بازی هر دست یه نفر میشه سفارش‌دهنده و از طرف یه جایی (مثلا بلیزارد) سفارشِ یه مدل بازی رو میده (مثلا بزن بزن). بقیه بازیکنا هم از کارت های توی دستشون یک ایده بازی در میارن و بعد به نوبت اون بازی رو ارائه می کنن! که میشه یه چیزی تو مایه های همین ویدئویی که میبینین! بعد هم سفارش دهنده یکی از بازی‌ها رو انتخاب می کنه.بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کنه تا همه یه بار حداقل سفارش دهنده بشن. لینک دانلود بازی در پایین مطلب هست، میتونین پرینتش کنین و توی تعطیلات عید با رفقاتون بازی کنین و کلی ایده بازی از خودتون …!

در پایان رومیز برای تمام بازیسازا، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان مراسم، آرزوی موفقیت میکنه و امیدواره که مشابه این مراسم رو به زودی برای بازی‌های رومیزی هم داشته باشیم! برنامه هایی نه با هدف صرف جایزه، بلکه مشابه اختتامیه جشنواره گیم تهران، با سمت و سوی دورهمی و معاشرت.

 

لینک دانلود بازی سفارشی از گوکل درایو

لینک دانلود بازی سفارشی از دراپ باکس

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. رضا گفته؛
    17:43 1395/12/22

    ویدئویی که درست کردید توی اختتامیه ترکوند. تنها قسمتی بود همه ی حضار یکجا خندیدند و بلا استثنا کف زدند. حالا جدا از اختتامیه شماها اگه کار طنز هم انجام بدید احتمالا موفق می شید.

لینک کوتاه