رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز نیوز مهر ماه

امیر: ای وا اسفا! ای وا مصيبتا! ای وا …

کامبیز: آرام باش بابا! چي شده؟

امير: چي ميخاستی بشه ديگه؟! كجايند آن غرب زده هايی كه گوشهايشان را آوای وسوسه انگيز غرب كر كرده؟ كجايند آن از خودبيگانگانی كه چشمانشان را برق دروغ و نيرنگ كور كرده؟ كجايند آن…

كامبيز: چرا پرت و پلا ميگي؟ درست بگو ببينم چي شده!

امير: همين ديگه! سرتو كردی تو برف و تهتو گذاشتی بيرون و از هيچی خبر نداری!!

كامبيز: نچ!!! ميگی يا نه؟؟

امير:بله كه ميگم! ميگم تا همه بدونن! نخست وزیر نروژ رو تو پارلمان مچشو گرفتن درحاليكه داشته پوکمون گو بازی می‌کرده. تازه زمانی داشته این کار رو می‌کرده که یه وزیر دیگه پشت تریبون در حال سخنرانی بوده. بعد تازه بدتر از اون اینه که همون وزیره رو قبلاً توی نشست امنیت ملی در حال بازی کردن پوکمون گو گیر انداخته بودن. فهميدی؟ تمدن غرب رو به اضمحلاله آقا! اضمحلال!

کامبیز: خوب چیه مگه؟! حکومت کردن کار خسته کننده‌ایه لابد. همه مثل ما نیستن که سیاست رو جدی بگیرن…

امير: يعني مضمحل نميشن به اين زودی؟… خب خدارو شكر من يه سری بازی از آمازون سفارش داده بودم نگران شدم واقعا!

كامبيز: واقعا كه!!

gotcha

امیر: خب اين از خبر تكون دهنده من كه رعشه به فقرات پايه های تمدن غرب انداخت!!! تو چی داری خَبر مَبر؟

کامبیز: هآاااا، پلیس امریکا یه بنده خدایی رو که گویا در حال اعتراض به لوله کشی نفت بوده! رو بازداشت می‌کنه و بهش می‌گه: “تو جیبات چی داری؟” طرف هم نامردی نمی‌کنه دست می‌کنه جیبش یه کارت “خروج از زندان” مونوپولی رو درمیاره.

امیر: حالا طرف رو آزاد می‌کنن یا نه؟

کامبیز: نه بابا! بنده خدا رو 300 دلار جریمه هم می‌کنن.

امیر: بيا! اين هم نشانه ديگری دال بر سراشيبی سقوطی كه تمدن و فلسفه غرب در پيش گرفته و چونان سنگی غلطان يا رولينگ استونز در حال در غلطيدن در درون خود خويشتن خويش و …

كامبيز: !!!؟@%#!؟!؟؟؟!$&@$&!؟!؟!<€#!!

کارت کذایی رو طرف برای اثبات مدعاش در سایت Reddit گذاشته!

عکس کارت کذایی رو طرف برای اثبات مدعاش در سایت Reddit گذاشته!

کیک استارتر

کامبیز: امیرو اسم چند تا فیلم رو می‌گم ببینم کدوماشو دیدی؟ جان ویک، اولد بوی، بیل رو بکش.

امیر: کیل بیل رو می‌گی دیگه؟ واقعیتش من هر وقت که به هر دلیل با تو سر وکله می‌زنم بعدش می‌رم خونه یکی از اینا رو می‌بینم بلکه دلم خنک شه، یه مقدار آروم بگیرم! چطور حالا؟

کامبیز: بسیار هم عالی! چون بازی کیک استارتری منتخب این ماه اسمش هست انتقام (Vengeance). توی این بازی رقابت شما با هم‌بازی‌هاتون سر اینه که کی می‌تونه انتقام خفن‌تری از آدم بدای داستان بگیره.

gangs

 

امیر(در حالی که دستاش رو عینهو مگس به هم می‌ماله): جالب شد برام. لطفاً یه مقدار بیشتر توضیح بده.

کامبیز: حتماً. بازی در سه مرحله انجام می‌شه. مرحله اول که اسمش یه چیزی تو مایه‌های بیشرفی هستش! بازیکنا کارت می‌کشن تا ببینن که سردسته اراذل چه بلایی سرشون میاره. مثلاً انگشتاشون رو می‌بره یا کلاً دستشون رو از کتف قطع می‌کنه. هر چی بلا خفن‌تر باشه امتیاز انتقام آخر بازی هم بیشتره.

امیر: به به! من كلی ايده برای اين بازي دارم!!

کامبیز: ها؟؟ ها! بعد می‌رسیم به مرحله دوم با نام مونتاژ که اونجای داستانه که قهرمان می‌بایست سخت تمرین کنه. مثلاً شمشیرزنی اونم با کاتانا یا استادی در کونگ فو. یه چیزی که هست سرعت تو این مرحله خیلی مهمه چون اولاً برای مثال شمشیر زنی با یه دست کار سختیه و دیماً ممکنه دو نفر از بازیکنا بخان از یک غول آخر انتقام بگیرن. اون وقته که اگه دیر بجنبی تا به طرف برسی حریفت تیکه پارش کرده!

امیر: واقعا احساس مثبت و خوشايندی دارم به اين بازی! ادامه بده!!

کامبیز: چرا اونجوری نگاه می‌کنی به آدم! خلاصه دردسرت ندم مرحله آخر هم اصل جنگ و دعوا و زد و خورد با غول تشن هاست.

قهرمانان بازی دست کمی از موجودات خبیث بازی ندارن!

قهرمانان بازی دست کمی از موجودات خبیث بازی ندارن!

امیر: بازی “گربه‌های انفجاری” (Exploding Kittens) رو یادته؟

کامبیز: اَه اَه. همون بازیِ ضیغی که کلاً 10 هزار دلار پول میخاست، آخرش بالای 8 میلیون دلار تو کیک استارتر جمع کرد دیگه؟ داد همه به آسمون رفته بود که این همه بازی خوف تو کیک استارتر هست که فاند نمی‌شه بعدش…

ekcards

امیر: حالا كه انقدر به اين بازی علاقمندی خبر جديدشون رو بهت ميگم: سازنده‌هاش یه بازی جدیدی توی كيك استارتر رو کردن به نام “خرس‌ها برعلیه نوزدان” (Bears vs Babies).

کامبیز(با ناباوری): جاانم؟!

امیر: خيلی خوشحال شدی، نه؟ تو این بازی که مثل قبلی کارتیه، شما دور میز می‌شینید و کارت می‌کشید. حالا این کارت‌ها دو دسته هستن یا دست، پا، سر و بدن خرس‌ها هستن که با اونا خرس‌های خودتون رو می‌سازید یا کارت نوزاد هستن که می‌رن وسط میز و “ارتش نوزادان رعب آور” رو تشکیل می‌دن. هر بازيكني هم یه سری کارت “انگولک” داره که وقتی بازی كنه “ارتش نوزادان رعب آور” به همه‌ی بازیکنا حمله می‌کنن. اگه از پسشون بربیاد به خورد خرساتون می‌دیدشون و گرنه این خرس‌های شما هستن که توسط نوزادان بلعیده می‌شن! نکته اصلی بازی در اینه که زمانی کارت “انگولک” رو بازی کنی که حریفات آماده نبرد نباشن.

پروتوتایپ بازی آدم رو یاد کارتون‌های Don Hertzfeldt می‌ندازه

پروتوتایپ بازی آدم رو یاد کارتون‌های Don Hertzfeldt می‌ندازه

کامبیز: پوووف! چقدی جمع كرده حالا؟

امير: تا الان كه هنوز سه هفته به پایان کمپین مونده، بالای یک و نیم میلیون دلار جمع کرده. وقت داری هنوز برای پيش خريد!

آرش: اتفاقاً منم با سازنده‌ش تماس گرفتم متاسفانه ایران نمی‌فرسته…

کامبیز: دور شيد همتون!!!

دیجیتال

امیر: با چالش “اخبار-رو-يه-نفس-بخون-طوری-كه-از-كمبود-اكسيژن-كبود-بشی” موافقي؟

کامبیز: Challenge Accepted

امير: برو بريم!!

paperback

كامبيز: نسخه دیجیتال بازی Paperback که ترکیب غریبیه از کلمه سازی و deck-buiding برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شد. توضیحش یه مقدار سخته باید خودتون ببینید تا بهتون ثابت شه که اصلاً همچین چیزی ممکنه!

splendor

كامبيز (درحاليكه كمی رنگش به سرخی ميگرايد): بازی Splendor هم بروزرسانی شد و امکان بازی چند نفره آنلاین بهش اضافه شد. Splendor به عقیده برخی از دوستان – که ترجیح می‌دن نامشون فاش نشه – گزینه مناسبی برای جایگزینی بازی فخیم Ticket to Ride هستش.

1775-rebellion

كامبيز (با رنگ قرمز تيره مايل به راه راه): بازی 1775: Rebellion که یکی از مهم‌ترین بازی‌های جنگی سال‌های اخیر بوده و جوایزی از جمله Origins Awards Best Historical Board Game در سال 2014 و Golden Geek Best Wargame رو در سال 2013 برنده شده، بر روی استیم برای ویندوز و مک منتشر شد. این رو هم بگم که موضوع بازی جنگ‌های استقلال امریکا است.

red7

كامبيز (درحاليكه سياه شده): و در نهایت Red7 هم که بازی کارتی بسیار محبوبی هستش که در اون شما می‌تونید قواعد بازی رو در حین بازی تغییر بدید و حریفاتون رو مجبور کنید که از قوانین جدید پیروی کنن، برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شد. پوووووووووووووووف….. چطور بود؟

امیر: بد نبود!! حالا بريم سراغ چالش “خوندن-اخبار-درحاليكه-دستت-روی-شعله-شمع-قرار-داره”! موافقی؟!

جشنواره‌ها و جوایز

و بالاخره اِسِن اِشپیل 2016

امیر: آه… اِسِن! اِسِن! اِسِن! قلب تپنده و معبد نهایی همه عشاق و شیفتگان بازیهای رومیزی! مهم‌ترین رویداد سالانه بازی‌های رومیزی و بردگیم! انقدر بازی جدید در این رویداد، که در شهر اسن آلمان برگزار میشه، رونمایی شده که اگه از الان تا سال دیگه همین موقع دربارشون حرف بزنیم، بازم وقت کم میاریم. ولی میدونم که تو الان داری دق میکنی که حداقل یه مشتی عدد و رقم رو کنی و دلمون رو بیش از این بسوزونی… بگو و آتیش بزن به جونمون…

pic3227188_lg

کامبیز: بعله، این دوره، بزرگترین و موفق‌ترین رویداد اِسِن بوده در تاریخ 34 ساله‌‌اش با 174،000 نفر شرکت کننده، 1،021 غرفه نمایشگاهی از 50 کشور مختلف و بیش از 1200 عنوان جدید که امسال منتشر شدن، تنها در 4 روز. جالب این که 60% ناشران غیر آلمانی بودن و از کشورهایی مثل کلمبیا، آذربایجان و مقدونیه هم ناشرانی حضور داشتن.

امیر: کلمبیا؟؟‌ فکر نمیکردم ناشران کلمبیایی جز نشر مواد مخدر کار دیگه‌ای هم بکنن!!

durango_logo

کامبیز: مسابقات قهرمانی جهان بازی کاتان (در ایران سیطره کتان) در سال 2016 هم در ایالت کلورادوی امریکا برگزار شد. 60 بازیکن از 34 کشور جهان در این مسابقات شرکت کردن و این که مسابقات به صورت آنلاین هم پخش زنده شد. در نهایت آقای “ویلیام کاوارتا” از امریکا تونست رقبای اسپانیای، ژاپنی و چکی خودش رو در بازی فینال شکست بده و قهرمان بشه. به ایشون تبریک می‌گیم.

امیر: پسر خالته؟!

اخبار داخلی

426325207_66944_2077080421021155569

کامبیز: دورهمی ششم گروه باهمزی یا همون “صبح جمعه با بردگیم” هم برگزار شد. جات خالی بود دیو خفته. یکی از نکات مهم این دفعه این بود که بعد از این که نیم ساعت تمام با بر و بکس سلام علیک کردم، ملتفت شدم که بیش از نیمی از حضار رو نمی‌شناسم و اکثراً کسانی هستن که تو رویدادهای قبلی یا حتی همون روز با دنیای بردگیم آشنا شدن و این خیلی خوبه، دم بچه‌های باهمزی گرم. در ادامه گزارش تصویری نصفه نیمه‌ای رو که از عکس‌هاشون کش رفتم با هم می‌بینیم:

هر چی هوا سرد بود بازار بازی Cash 'n Guns گرم بود

هر چی هوا سرد بود بازار بازی Cash ‘n Guns گرم بود

 

جای گلوله شلیک شده به صورت من تو بازی فوق الذکر در عکس کاملاً مشهوده

جای گلوله شلیک شده به صورت من تو بازی فوق الذکر در عکس کاملاً مشهوده

 

نماینده کارتل لوس زتاس از مکزیک هم تشریف فرما شده بودن

نماینده کارتل لوس زتاس از مکزیک هم تشریف فرما شده بودن

 

تلاش‌های مذبوحانه آرش در خواندن قوانین بازی از لذت بخش ترین تجارب این دورهمی بود

تلاش‌های مذبوحانه آرش در فهم قوانین بازی از لذت بخش ترین تجارب این دورهمی بود

آرش: از همتون متنفرم!!

کامبیز: راستی گفتم که هوا سرد بود!

خبر گیکی ماه

threadsteading1

کامبیز: خبر گیکی این ماه انقدر عجیب غریبه که اصن نمی‌دونم چطوری توضیح بدم!

امیر: خب توضیح نده! ما هم یه نفسی میکشیم!

کامبیز: فرض کن یه بازی که توش باید کنترل قلمروهای مختلف رو بدست بگیری، یه چیزی تو مایه‌های بازی ریسک. با این تفاوت که کنسول بازی در واقع یک عدد چرخ خیاطیه که به کنترلرهایی وصله که برای این بازی ساخته شده!!

امیر: متوجه عرض بنده نشدی ظاهرا!! توضیح نمیخاد بدی آقا! ول کن!!

کامبیز: نه! فقط اینو بگم که نقشه بازی روی یک پارچه دوخته شده و متشکل از یه سری شش ضلعی هستش. هر وقت شما یکی از این شش ضلعی‌ها یا قلمروها رو تصرف می‌کنی نشان شما روی اون شش ضلعی دوخته می‌شه. و قبل از این که فحاشی کنی پیشنهاد می‌کنم این پیوند رو مطالعه کنی. راستی اسم بازی هست Threadsteading و در لابراتوار تحقیقاتی شرکت دیزنی ساخته شده.

امیر: باید حدس میزدم که پای این دیزنی مستکبر در میونه! فرهنگ منحط غرب به زودی خودش، خودش را در خواهد بلعید و چونان ماری خوش خط و خال که دم خویش را به نیش گرفته و …

کامبیز: چه گیری دادی تو! خبر گیکی داری بگو، نداری هم جمع کنیم بریم وقت ملتو نگیریم!

امیر: خبر دارم خوبشم دارم! گیکی! مریض! خوره‌وار! یه بنده خدایی که خوره تمام وقت بازی “افسانه زلدا” بوده، نشسته 160 ساعت تمام تو یه ماه وقت گذاشته تا یه لحاف که عکس زلدا روشه رو درست کنه. بعد همچین که می‌ذارتش تو فروشگاه آنلاین، تا بیاد به خودش بجنبه، 11 تا سفارش دیگه هم می‌گیره تا در یک سال آینده مشغول باشه و دیگه مجبور می‌شه در فروشگاه رو تا اطلاع ثانوی تعطیل کنه.

rymelym-e1474314439707

کامبیز: این لینک‌ه، لینک! زلدا اسم پرنسس داستان هستش. پاشو! پاشو بریم برای بار هزار و یکم “بیل رو بکش” رو ببینیم بشوره ببره پایین!

 

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    • کامبیز سیروس بخت گفته؛
      15:43 1395/08/04

      نیروز جمع نیرو هستش دیگه 😉
      رومیز مچ می‌ندازیم
      سوتی بود ممنون از نکته سنجی :))

    • کامبیز سیروس بخت گفته؛
      16:44 1395/08/06

      سلام
      اتفاقاً در حال ساخت ویدیو هستیم که به زودی پخشش شروع می‌شه.
      فقط به دلیل مشغله زیاد رومیز نیوز رو علی‌الحساب به صورت نوشتاری می‌ریم.
      ممنون از پیگیری 🙂

    • کامبیز سیروس بخت گفته؛
      16:40 1395/08/06

      کافه فضای باز تی‌گاردن
      آدرس: الهیه خ بیدار خ مریم غربی نرسیده به آفریقای شمالی پاساژ کویین سنتر ط همکف
      تلفن: 22661159

  1. احسان گفته؛
    16:13 1395/08/06

    خیلی دلم میخواد d&d بازی کنم شما جایی میشناسین که بشه بازی یا خرید ازش d&d رو؟

لینک کوتاه