رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چجوری جلوی رفقا ضایع نشیم

اگر کل یه بازی رو به جمع کردن یه سری کارت گذرونده باشین و آخرای بازی متوجه بشین که به هیچ دردی نمیخورن و حتی یک امتیاز هم براتون ندارن چه حالی میشین؟ حالا بعدش اگه بفهمین که تمام این اتفاقات به این دلیل افتاده که شما بازی رو خوب متوجه نشدین چی؟! میفهمم… هیچ چیز به اندازه بازی اشتباه آزاردهنده نیست! اون هم وقتی در راندهای آخر متوجه‌اش بشین! این مقاله (که برگرفته از سایت Geek&Sundry است) در قالب ۳ نکته مختصر و مفید، به ما کمک میکنه که قبل از پهن کردن بازی روی میز (اونم با اعتماد به نفس مثال زدنیِ ما!!) اون رو بهتر یاد بگیریم، تا هم دیگران به ما بد و بیراه نگن و هم خودمون به خودمون!

 

بازی کردن دیگران رو ببین!

یکی از راه‌های یاد گرفتن یه بازی جدید اینه که ببینیم بقیه چطوری بازی می‌کنن. چون در حالت عادی کمی سخته که بتونیم یه بازی جدید رو از روی دفترچه راهنماش یاد بگیریم (نه اینکه تنبلی کنیما! نه! فقط سخته!) اما به‌محض اینکه بازی یه نفر دیگر را ببینیم، تمام قوانین برامون روشن می‌شه. و خب یکی از راه های دیدن بازی دیگران، اینه که بشینیم و یه قسمت از Tabletop یا برنامه های مشابه رو تماشا کنیم.

( سری Tabletop، یک مجموعه محبوب در مورد چطور بازی کردن بازی‌های برد گیم هست که توسط  ویل ویتن Wil Wheaton به همراه افراد مشهور دیگر (از بازیگرهای معروف، صداپیشگان، سازنده‌های بازی و حتی افرادی مثل بابک فردوسی!) تولید و پخش می‌شه؛ از تون دعوت می‌کنم حداقل یک‌بار این سری رو تماشا کنید. برای توضیحات بیشتر هم میتونین اول این لینکو نگاهی بندازین: منتقدین بردگیم)

Tabletop-1_resize

خب اگر هم ترجیحت اینه که حین بازی کمی خودت هم درگیر بشی و فقط نظاره گر نباشی پس باید بلند شی و به یکی از کافه‌های بازی بری. این‌طوری، هم چند تا دوست می‌تونی پیدا کنی و درعین‌حال هم می‌تونی روش بازی کردن یه بازی جدید رو یاد بگیری.

هیچ‌کدوم از موارد بالا رو دوس نداری؟ خب چرا از دوستات نمی‌پرسی که بازی رو دارن یا نه؟ یعنی در حقیقت، شما می‌تونی یکجور «روز جهانی بازی‌های رومیزی محلی» ایجاد کنی تا همه‌ی دوستات با بازی‌های موردعلاقه خودشون جمع بشند. این‌طوری می‌تونید بازی‌ها رو به همدیگه یاد بدید.

خدا رو چه دیدی! شاید همین کار یه فرهنگ بازی کردن رو بین دوستات جا انداخت!

 

با خودت یه دست بازی کن!

ممکنه مساله این باشه که دوستات بازی‌های زیادی ندارن و یا با بازی کردن تازه آشنا شدن و در واقع شما تنها کسی باشی که میتونی به دوستات بازی یاد بدی؛ در این صورت اصلا از اینکه بازی رو بلد نیستی خودت رو نباز! هیچ مشکلی نیست! قبل از اینکه بازی‌ای را به دوستات معرفی کنی یه بار بازی رو توی خونه انجام بده. شروع کن به بازی کردن با خودت تا حس بازی رو به دست بیاری؛ این‌طوری هم خودت بازی رو یاد گرفتی هم به دوستات یاد دادی! فقط وقتی داری تنهایی بازی میکنی خیلی تقلب نکن!!

Gallery_061

اینترنت رو بجور!

اگر بعد از تماشای Tabletop و یاد دادن به خودت، هنوز هم راجع به جزییاتی از بازی مطمئن نیستی، اصلاً و ابداً نترس! اینترنتو که ازمون نگرفتن! از سیر تا پیاز جزییات مربوط به هر بازی که فکرشو کنی توی اینترنت پیدا میشه. هم محتوای متنی و هم محتوای تصویری. بارها و بارها شده که خیلی راحت به کمک اینترنت ذهنمون رو از آشفتگی حین بازی درآوردیم و راحت به بازی کردنمون پرداختیم. و خب تقریبا همه میدونن که یکی از عالی‌ترین منابع برای هرچیزی راجع به برد گیم جایی نیست جز سایت BoardGameGeek. که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه!

687474703a2f2f746f6d616c7068696e2e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031332f30352f536c69646531322e706e67

پس دیگه ترست رو بذار کنار و با اعتماد کامل اولین بازی ناشناخته‌ای که جلو روت سبز شد رو در آغوش بگیر!

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه