رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رومیز و بازی‌های رومیزی ایران در ۹۸

سال ۹۸ با تمام خوشی‌ها، ناخوشی‌ها، اشک‌ها، شگفتی‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌ها به پایان رسیده و در حالی داریم وارد سال جدید می‌شویم که شیوع این ویروس منحوس باعث خانه‌نشینی و تماشای در و دیوار برای خیلی‌ها شده. اما حداقل ما جماعت بردگیم‌باز و گیمر خوب بلد هستیم در این شرایط چکار کنیم و تا تقی به توقی می‌خورد سریع یک بازی از قفسه بیرون می‌کشیم و با یک دست کارت‌ها را بُر می‌زنیم و با دست دیگر چایی دم می‌کنیم و دیگران را به نشستن پشت میز دعوت می‌کنیم تا همگی آماده‌ی یک تجربه‌ی مشترک شویم و یادمان نرود که در کنار هم و با همدلی، قوی‌تر خواهیم بود.

سال گذشته یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای بازی رومیزی ایران بود و فکر می‌کنم در آینده از سال ۹۸ به عنوان نقطه تحولی یاد خواهیم کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد دارم نیم‌نگاهی به صنعت بازی رومیزی ایران در سال ۹۸ بیندازم و هم‌زمان فعالیت رومیز در سال گذشته را هم مرور کنم و در نهایت هم برنامه‌ی رومیز برای سال بعد را با شما در میان بگذارم.

صنعت بازی رومیزی ایران در سال ۹۸

عید دو سال پیش که من سری جدید ویدیوهای رومیز با عنوان «نقد و بررسی» را معرفی کردم (در راستای معرفی بیشتر محصولات داخلی) خودم تردید زیادی داشتم که تا کجا می‌توانم این ویدیوها را ادامه بدهم، چون در آن زمان تعداد بازی‌های قابل بررسی چیزی کمتر از ۲۰ عنوان بود که خیلی از آنها چند سالی بود که در بازار بودند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت این ویدیوها می‌توانست برای چند ماه ادامه پیدا کند. اما ندایی درونم می‌گفت که قرار است با موجی از بازی‌های تولید داخل روبرو شویم. برداشتم این بود که علاقمندی به این سرگرمی به سرحدی رسیده که عناوین فعلی جوابگوی عطش آن نیست و بزودی گروه‌های مستقلی تلاش برای تولید خواهند داشت.

و همینطور شد! در حالی داریم وارد سال ۹۹ می‌شویم که تعداد بازی‌های تولید داخل (بازی‌های کپی، بازی‌های لایسنس‌دار و بازی‌های بومی‌سازی‌شده) به بیش از ۲۰۰ عناون رسیده! یعنی تولید بازی رومیزی و فکری در دو سال گذشته ده برابر شده که رقم شگفت‌انگیزی است و نشان از رشد علاقمندی چه در زمینه‌ی تولید و چه در زمینه‌ی مخاطب هدف دارد. وجود بازی‌های اسکن‌شده و کپی با کیفیت‌های مختلف و البته دوباره‌کاری‌های بی‌انتها و تولید چندین مدل از یک بازی، همه از نظر من اشتباهاتی است که برای هر فعالیت تازه‌ای رخ می‌دهد و امید دارم که به مرور زمان حس خلق کردن بیشتری در روح این سرگرمی (که تار و پودش با خلاقیت در هم تنیده است) دمیده شود.

اما افزایش عددی چیزی نیست که من را به هیجان بیاورد. من دنبال خلاقیت و کار نو هستم و چقدر خوشحالم که در دو سال گذشته، گروه‌های مستقل زیادی با تلاش خود به دنبال تولید بازی‌های ایرانی و اصیل بودند. کشورگشا و ترامبولین پارک، زار و شاه‌دزد وزیر، آشیگارو، مکارتی، آخرین ایستگاه، بازار ۱۲۹۵، اورچین، اسم کارتیل، شلم‌شوربا، بفرمایید کارت و عناوین دیگری که ممکن است یادم نباشد همگی نشان از دغدغه‌ای برای خلق‌کردن دارند، که همان چیزی است که این صنعت (و فضای فرهنگی ما) به آن احتیاج دارد و اعتقاد دارم از طریق همین خلقِ از صفر تا صدیِ محصولات است که این سرگرمی و فعالان آن رشد خواهند کرد و بارور خواهد شد.

هم‌زمان با تنوع محصولات و گسترش تولید، تعداد علاقمندانی که تلاش برای محتواسازی در این عرصه داشتند هم بیشتر شده و در حال حاضر گروه‌های زیادی به نقد و بررسی بازی‌های تولید‌شده، آموزش بازی، مقایسه، عکاسی و خلاصه تولید محتوا برای این سرگرمی مشغول هستند که با یک جستجو در آپارات، اینستاگرام و شبکه‌های دیگر می‌توانید آن ها را بیابید و هر کدام را که لحن و نگاهش را می‌پسندید دنبال کنید. این مساله را همین‌جا داشته باشید که جلوتر و در بخش برنامه‌های سال بعد رومیز دوباره به آن بر می‌گردم.

در کنار این موضوع، پایبندی اخلاقی به کسب اجازه از صاحب اثر یکی از موضوعات مهم و بحث برانگیز سال گذشته بود که همچنان از نظر من یک تصمیم شخصی است و به دیدگاه تولیدکننده بر می‌گردد، گرچه که اعتقاد دارم همانطور که هیچ‌کدام از ما راضی نیستیم دیگران از ثمره‌ی دسترنج‌ ما بدون اجازه بهره‌برداری کنند، خودمان هم باید به رعایت این مهم پایبند باشیم. خوشبختانه (و با اینکه در ایران قانونا کسی ملزم به انجام این کار نیست!) در سال گذشته بازی‌های زیادی با رعایت کپی‌رایت تولید شدند: هنر مدرن، شش قلو، رکب، گاراج، بنگ، دژ، کاروبار، فوتبال بزنیم، تورتوگا، کدنیمز، بومزی و بازی‌های دیگری که شاید به مرحله‌ی امضای قرارداد نرسیدند اما حداقل تلاشی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی و کسب اجازه از مولف داشتند.

رومیز در ۹۸

سال گذشته متفاوت‌ترین سال رومیز از ابتدای فعالیت‌اش (۹۴) تا به امروز بوده و چند عامل در این تفاوت نقش اساسی ایفا می‌کردند:

تیم؛ احتمالا متوجه شده‌اید که از تیم سه‌نفره‌ی من (امیر سلامتیکامبیز سیروس‌بخت و امیر آئین دیگر خبری از آن دو عزیز دل نیست. می‌خواهم ماجرایش را برایتان تعریف کنم: می‌دانید که رومیز تا سال گذشته تنها یک رسانه بوده، آن هم رسانه‌ای که هیچ درآمدزایی نداشت و برعکس شبیه چاهی بود که فقط از جیب خودمان در آن می‌ریختیم. تولید محتوا هم کاری است بسیار سخت و زمان‌بر و هرکدام از ما دچار چالش‌های زیادی برای جور کردن وقت برای تولید محتوا در میانه‌ی کارهای اصلی خودمان بودیم. شرایط به گونه‌ای بود که ادامه دادن آن بسیار سخت شده‌بود و بارها و بارها جلساتی داشتیم با این مضمون که دیگر فعالیت رومیز را تعطیل کنیم و پی زندگی خود برویم. به همین دلیل بود که کامبیز و امیر از عید سال گذشته تصمیم به قطع فعالیت در رومیز گرفتند. من هم مثل شما دلم برای فعالیت سه نفره‌ی خودمان خیلی تنگ شده و اعتقاد دارم اوج فعالیت رسانه‌ای و محتوایی رومیز در زمان همکاری تیمی ما شکل گرفت. ولی اگر دلتان خیلی برای امیر آئین تنگ شد می‌توانید (بعد از قرنطینه) او را در کافه بُرد بیابید.

برورسانی:‌ ما در آن سه سال راه‌های زیادی را برای درآمدزایی امتحان کردیم ولی به نتیجه‌ی قابل قبولی نرسیدیم که هم بتواند هویت مستقل ما را حفظ کند و هم به لحاظ درآمد معقول باشد.

تولید؛ همانطور که در مورد قبل اشاره کردم با توجه به مشکلاتی که داشتیم تقریبا برایم محرز شده‌بود که من هم بزودی باید فعالیتم را قطع کنم و رومیز را ببندم. اما زمستان سال گذشته (۹۷) با جرقه‌ی ایده‌ی تولید و انتشار بازی به این نتیجه رسیدم که می‌توانم (و می‌خواهم) که فعالیتم را ادامه بدهم. خیلی نگران بودم که عکس‌العمل مخاطبانی که رومیز را به عنوان رسانه می‌شناختند با این تصمیم چه می‌شد. اما چاره‌ی دیگری نداشتم، هم آرزوی دیرینه‌ام تولید و انتشار بازی بود و هم اینکه رومیزِ بدون درآمدزایی نمی‌توانست وجود داشته باشد. این چنین شد که خط تولید بازی‌های رومیز (با همکاری گروه تولیدی مستفیل) از بهار ۹۸ و با نامه‌ای به گیلاس، که یک پروژه‌ی قدیمی و خاطره‌انگیز برای تیم ما بود، آغاز شد.  بعد از آن زیرخاکی را عرضه کردیم که موفق‌ترین و پرفروش‌ترین بازی رومیز در سال گذشته بود و دومین بازی از سری نیم‌بازی رومیز یا همان Filler Games است (بعد از گیلاس). در میانه‌ی تابستان هم بازی رکب را عرضه کردیم که برگردانی است از بازی Condottiere شاهکار دومینیک ارهارد، که طی سفرش به شیراز موفق به دیدار او و کسب حق برگردان بازی‌اش به فارسی شدم. سپس بازی فوتبال بزنیم را تولید کردیم که آن هم با کسب لایسنس از ناشر اصلی انجام شد و اولین بازی از سری بازی‌های ورزشی رومیز است. در پایان سال هم بازی دورهمی شیر مرغ را تولید کردیم که اولین بازی از سری بازی‌های دستِجَمی رومیز یا همان Party Games است.

محتوا؛ فعالیت رسانه‌ای رومیز، با توجه به اینکه دیگر تنها من مانده بودم، نیز در طول سال دست‌خوش تغییراتی شد. مطمئنا جنس محتوایی که یک تیم سه نفره تولید می‌کنند با محتوایی که یک نفر تولید می‌کند متفاوت است. البته تا مدتی از همکاری دوستان و عزیزان علاقمندی در تحریریه برخوردار بودم ولی با توجه به تغییر رویه‌ی کاری و ورود دغدغه‌های جدید (تولید، صنعت، امرار معاش و غیره) نوع نگاه و علاقمندی‌ام به محتواسازی کمی متفاوت شد که در بخش بعد و برنامه‌های سال بعد رومیز شرح می‌دهم. همچنین در کنار آن و با توجه به رشد این سرگرمی در ایران و افزایش اطلاعات مخاطبان، دیگر کمتر به سراغ تولید محتوا برای تازه‌واردان به این حوزه رفتم که احتمالا با توجه به تخصصی‌تر شدن مقالات چند ماه گذشته شما هم به این موضوع پی برده‌اید.

رومیز در ۹۹

بهمن‌ماه که مصادف با تولد رومیز و وارد شدن آن به پنجمین سال فعالیتش بود قرین شد با حوادث تلخی در کشورمان که دل و دماغی برای من باقی نگذاشت که بخواهم مطرحش کنم و از برنامه‌های سال بعد بگویم. نتیجه اینکه واگذار شد برای سال نو و الان. تقریبا یک سال است که رومیز کار تمام وقت من شده و سه فعالیت اصلی دارم که روزانه آن ها را انجام می‌دهم:

محتوا؛ با توجه به گسترش محتوای مربوط به معرفی و نقد بازی‌های تولید داخل در شبکه‌های اجتماعی و نیز کمبود وقت خودم برای بررسی و تجربه‌ی تمام عناوین، تصمیم گرفتم تا در سال بعد در محتوای ویدیویی تنها به معرفی عناوین اوریجینال و اصیل بپردازم. این ویدیوها بیشتر از اینکه جنبه‌ی نقد و بررسی (به آن شکل سابق) را داشته باشند بیشتر معرفی و بررسی از جنبه‌ی تجربه و گیم‌پلی بازی‌ها خواهند بود. همچنین در زمینه‌ی مقاله‌نویسی، غیر از مقالات سابق (معرفی بازی‌های مطرح جهانی) تلاش می‌کنم مقالاتی در باب چالش‌های طراحی و تولید و دیگر جنبه‌های حرفه‌ای این عرصه بنویسم تا هم مسایل برای خودم شفاف‌تر شوند و هم شاید درس‌ها و اشتباهات من در این مسیر بتواند برای دیگر فعالان این حوزه مفید باشد. همچنین تلاش می‌کنم تا پادکست رومیز را به شکلی منظم و با نواخت یک هفته درمیان تولید کنم.

طراحی؛ بخش زیادی از وقت من به طراحی و توسعه‌ی بازی‌ها و پروژه‌های رومیز می‌گذرد. این فعالیت شامل طراحی بازی‌های جدید، تست و بازخورد، بررسی ایده‌های جدید، کار روی پروژ‌های در حال انجام، تولید محتوا برای پروژه‌ها، تماس و همکاری با تصویرسازان و گرافیست‌ها و موارد بسیاری از این دست می‌شود. در سال آینده قصد دارم زمان بیشتری به این بخش و به خصوص به طراحی بازی که از علایق اصلی‌ام است اختصاص بدهم. همچنین تلاش می‌کنم محتواهایی در این زمینه نیز در سایت قرار بدهم.

تولید؛ برنامه‌ی تولید رومیز در سال بعد تقریبا مشخص است و این نوید را می‌دهم که قرار است ۴ عنوان اوریجینال از رومیز در سال بعد تولید شود. دو عنوان طراحی خود من و دو عناون هم از طراحان دیگر ایرانی خواهد بود. در ادامه این عناوین را به شکل خلاصه معرفی می‌کنم با ذکر این نکته که نمی‌توانم جزییات بیشتری را فعلا مطرح کنم و لطفا از پرس و جو در این زمینه خودداری کنید:

  • لوت؛ بازی سوم از سری نیم‌بازی که یک بازی کارتی در سبک قلمروگیری از دکتر راینر کنیتزیا است. این بازی را با حفظ کپی‌رایت در بهار تولید و عرضه خواهیم کرد.
  • کلاغ‌پر؛ یک بازی سرعتی/تمرکزی که چند سال پیش طراحی کرده‌بودم و اینجا در موردش توضیح داده‌ام. مرحله‌ی پیش‌تولید بازی به اتمام رسیده و در بهار فاز تولید آن آغاز می‌شود.
  • تیم (عنوان موقت)؛ بازی دوم از سری بازی‌های ورزشی رومیز و یک بردگیم تاکتیکی با تم فوتبال!
  • کیف (عنوان موقت)؛ یک بازی تیمی منطقی و استنتاجی و البته نوستالژیک!
  • مرز (عنوان موقت)؛ یک بازی استراتژیک و مدیریتی دو نفره!
  • شرط (عنوان موقت)؛ بازی دوم از سری بازی‌های دستجمی و یک بازی سراسر کَل‌کَل!

 

خوشحال می‌شوم که نظرات شما را هم در باب سال گذشته و تولیدات داخلی و نیز عملکرد رومیز بدانم.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان و شکوفایی بیشتر این سرگرمی، عید نوروز را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوبی داشته باشید. تا نرفته‌اید این را هم بگویم که ویدیوی پنج برتر امسال را هم همین یکی دو روزه آپلود می‌کنم.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    • امیر سلامتی گفته؛
      20:20 1399/01/02

      با توجه به وضعیت موجود و مشکلات تولید تعیین زمان براشون سخته. الان هم یک چیزی بگم ممکنه نشه. ولی برناممون برای پاییز هست

  1. محمد حسینی گفته؛
    17:10 1399/01/02

    دم شما گرم که با همه ی این مشکلات موجود (که همه میدونیم چقدر زیادن!) همچنان “رومیز” رو سرپا نگه داشتید
    امیدوارم تو سال جدید این مشکلات حل بشه و تیم رومیز رو قوی تر و محکم تر از قبل ببینیم 😍

  2. علی گفته؛
    17:27 1399/01/02

    سلام امیر خان خداقوت میگم به شما
    واقعا شما عاشق هستید وگرنه این همه تلاش و سعی برای بقای سایت رومیز اون هم تنهایی کار خفنیه که فقط از یه عاشق برمیاد
    دمت گرم
    منتظر بازی‌های جدیدتون هستیم

  3. یاشار گفته؛
    17:27 1399/01/02

    خدا قوت
    من که همیشه این ذوقی که به بازیهای رومیزی دارم رو مدیون سایت رومیز هستم… پس آرزو میکنم توی سال جدید، ذهنت پر از ایده های جدید و جذاب باشه!

  4. علیرضا گفته؛
    17:57 1399/01/02

    من واقعا خوشحالم که امسال اینقدر بازی جدید داشتیم، با اینکه اکثر تولید کننده ها میومدن و همزمان یک اثر رو تولید میکردن که واقعا هم تو ذوق مشتری میزنه که از بین این همه نسخه کدوم رو بخره ولی بازم خوبه که تولید کننده های مستقل دارن کم کم وارد این عرصه میشن. امیدوارم امسال کمتر این اتفاق بیوفته.
    ولی خب بازی های ارجینال هم کم نداشتیم که واقعا میتونه یه پرش بزرگ باشه البته اگه ازشون حمایت بشه. چونکه صنعت بردگیم در ایران صنعت نوپاییه خصوصا در زمینه ی بازی های 100 درصد ایرانی، تعجبی نداره که مخاطب کمی تردید کنه تو خرید این بازی ها.
    من عاشق سایت رومیزم و خیلی خوشحالم که نه تنها بسته نشده بلکه وارد عرصه ی تولید هم شده، در سال جدید بهترین هارو برای رومیز و شما آقای امیر سلامتی آرزو میکنم.
    و یه نکته ی نهایی: چیکار میکنین که آدم نمیتونه جلوی خودشو تو خرید بازیهاتون بگیره؟

  5. سربدار گفته؛
    18:34 1399/01/02

    واقعا سال خوبی برای بردگیم ایران بود.تنها نکته ناراحت کننده کپی کردن بازی بدون لایسنس(حتی بدون تلاش برای لایسنس گرفتن) توسط بعضی شرکت ها بود امیدوارم امسال این ماجرا کمتر بشه.راستی تولد رومیز مبارک.

  6. محمد امین توسلی گفته؛
    19:54 1399/01/02

    سلام اقای سلامتی. عیدتون مبارک. به طبع خودتون متوجه شدید که تو این چند وقت علاقه مندان زیادی نسبت به بردگیم هستند که کلا دوست دارند تو این زمینه فعالیت کنند; از تولید محتوا و نقد و بررسی تا تولید بازی. میخواستم ازتون خواهش کنم اگه میشه تو این زمینه هم راهنمایی کنید و مقاله بذارید

  7. امین انصاری گفته؛
    21:23 1399/01/02

    امیر سلامتی عزیز عیدت مبارک!
    امیدوارم سال جدید همینطور موفق و قوی پیش بری.
    راستی برای تولید محتوای بیشتر احیانا گروهت رو قوی تر میکنی؟

  8. نیک قلب گفته؛
    22:35 1399/01/02

    سلام جناب سلامتی عزیز
    سال نو رو تبریک میگم به کل تیم رومیز (اگه دیگه کسی جز شما باقی مونده باشه D: )
    به شخصه بعد از آشنایی با رومیز خیلی خیلی بیشتر به بازی رومیزی علاقمند شدم و الان یک آرشیو فسقلی از بازی های خوب دارم و خداروشکر تونستم دوستانم رو هم به این سرگرمی علاقمند کنم
    امیدوارم سال 99 تا اینجای کار بهترین سال بازی رومیزی ایران باشه

  9. Hero گفته؛
    23:46 1399/01/02

    سلام . عید نوروز رو به شما و تیمتون تبریک می گم .‌ معرفی بازی لوت رو آخر عید می تونید بذارید ؟

  10. sia10 گفته؛
    02:44 1399/01/03

    تیم کیف مرز و شرط هم طراح داخل هستند یا مثل زیرخاکی از بازی های معروف دیگه گرفته شدن؟

  11. رضا خباز گفته؛
    17:20 1399/01/03

    عالی بود سال نو هم مبارک از بین این بازی هایی که توضیح دادید معلومه لوت و تیم و مرز خیلی باحالن و دقیقا همون سبک هایی که من دوست دارم هستند

  12. Mohsen گفته؛
    17:51 1399/01/03

    سلام. عید همه مبارک.
    امیر جان هیچ وقت تو فکر تعطیلی سایت نباش. بالاخره شما یکی از پیشتازان حساب میشید. 3>
    درسته که آیین و کامبیز رفتن ولی حداقل می تونن در حد آخرین پنج شنبه هر ماه یه نیمچه فعالیتی داشته باشن…
    در ضمن در مورد تولید بازی تکراری با شما مخالفم. چون باعث ایجاد رقابت و تنظیم بازار میشه. همین اسپلندور رو در نظر بگیرید. تولید حداقل 4 نسخه مختلف باعث شد قیمت از 350 به 130 برسه…

    • امیر سلامتی گفته؛
      13:17 1399/01/04

      سلام. سپاس از شما
      ممنون از نظرت. به هرحال دیدگاه‌ها متفاوته و اینکه مطمئن باشید تفاوت قیمت‌ها علتی داره و ناشری بی‌دلیل بازیش رو ارزون یا گرون نمیذاره.

  13. Abolfazl200017 گفته؛
    19:30 1399/01/03

    عجیبه گروهی که در دقتی بردگیم تو کشور شناخته شده نبود تو این زمینه فعالیت میکردند وقتی این صنعت تو کشور درحال همه گیر شدنه این اتفاق براش بیفته

    واقعا برای این اتفاق ناراحت شدم
    اما برای شما ارزوی سلامتی😊و موفقیت توسال جدید رو دارم
    ازطرفی هم به شدت برای بازی هایی که امسال قراره عرضه بشن هیجان زده ام

  14. نیما گفته؛
    20:09 1399/01/03

    سلام آقای سلامتی اگه میشه نقد و برسی رو ادامه بدید چون کسی غیر از شما این کا رو صادقانه انجام نمیده

  15. P.b گفته؛
    12:22 1399/01/04

    ضمن تبریک سال نو به تمامی اعضای سایت رومیز…
    خیلی خوشحالم و به خودم میبالم که آدمی همچون آقای امیر سلامتی در کشورمان وجود دارند.
    واقعا افتخار میکنم به شما برای اینکه با این همه مشکلاتی که خودتون در این پست ذکر کرده بودید باز هم کم نیاوردید و لحظه ای غفلت نکردید و همچنان با امید به آینده و پشتکار به جلو قدم برداشتید و سعی در بهتر کردن صنعت بازی های رومیزی در کشورمان کردید…
    از اوایل سال 98 بود که با رومیز اشنا شدم و ویدیو های شما رو در مورد بازی ها دیدم از اون موقع سایت شما و بازی هایی که معرفی میکنید رو تقریبا به هر کسی که میشناختم معرفی کردم و بعد از یک سری توضیح راجب بازی رومیزی به اون افراد چشم و گوش اونها رو باز کردم و جالب اینجا بود که خود انها هم بعد از اشنایی با این بازی ها به من میگفتند قبل از اینکه با این بازی های رومیزی اشنا بشیم فکر میکردیم فقط مونوپولی و منچ وجود داره…
    یکی از چیز هایی که خیلی خیلی موثره توی فروش و اشنایی مردم با بازی های رومیزی نیم نگاه رفتن با تیم پر انرژی زومجی هست. من خودم به شخصه تمام بازی هایی که نیم نگاه رفتید رو خریدم و به خیلی های دیگه هم معرفی کردم.
    در پایان اقای امیر سلامتی از شما بینهایت ممنونم که باعث ایجاد موجی توی کشور شدید که صنعت بردگیم دوباره شروع به کار کنه و مردم و مخصوصا خودم با بازی های رومیزی زیادی اشنا بشیم.
    یادم میاد اولین بازی رومیزی یا شایدم تخته ای که بازی کردم منچ بود به برادر و خواهرام چهار نفری میشستیم و با چنان ذوق و شوقی تلاش میکردیم که زود تر از بقیه چهار تا مهره مون رو توی خونه بزاریم.
    از همون موقع عاشق بازی هایی شدم که باعث میشد خانواده برای مدتی هر چند کوتاه دور هم جمع بشن و از کنار هم بودن لذت ببرن و در کنارش یک بازی رومیزی هم انجام بدند.
    اقای سلامتی ممنون به خاطر همه چی…

    • امیر سلامتی گفته؛
      13:20 1399/01/04

      سلام دوست عزیز و ممنون از نظر لطف و محبت شما
      خیلی خوشحالم که باعث آشنایی شما با این سرگرمی شدم و سپاسگزارم که پشتیبان و حامی ما هستید.

  16. اميرمحمد گفته؛
    21:47 1399/01/04

    سلام.خيلي ممنونم كه مسائل رو كامل شرح داديد. اينطوري ما هم خيلي بهتر ميتونيم شرايط موجود رو درك كنيم.انشالله چرخ اين ماجرا اونجوري بچرخه كه به نفعتون باشه.شاد و سلامت باشيد

  17. محمدرضا گفته؛
    23:48 1399/01/04

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من توسط گروه شما با دنیای جدید بردگیم آشنایی پیدا کردم و الان فکر کنم بتونم خودمو یه گیمر حساب کنم. به شخصه خود من هر بازی‌ای رو که دارم قبلش از طریق شما باهاش آشنا شدم و طبق نقد و بررسی های شما تصمیمو برای خریدش گرفتم. امکان اینکه باز هم بازی‌های تولید داخلی رو بررسی کنید وجود داره آیا؟ یا اگه امکانش وجود نداره، مرجعی رو میشناسین که از طریق اون بشه از بازی‌های جدید ایرانی آگاه شد؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      16:49 1399/01/05

      سلام و ممنون
      حتما بازی‌های داخلی رو بررسی می‌کنم ولی در چارچوب دیگه‌ای.
      چندین پیج در اینستاگرام هستند که بازی‌ها رو به روز معرفی می‌کنن و فعالیت دارن.
      پیشنهاد می‌کنم یه جستجویی کنید حتما پیدا می‌کنید

  18. متین گفته؛
    05:41 1399/01/05

    دمتون گرم من هم مثل بقیه ی دوستان آشنایی با بردگیم را مدیون شما هستم و امیدوارم در سال جدید ویدئوی معرفی و آموزش بازی های اورجینال و کلا فیلم های بیشتری بسازید و همچنان به فعالیتتون ادامه بدین💪💪💪

  19. مهدی مرادی گفته؛
    11:04 1399/01/05

    سلام آقا امیر
    بابت کارای فوق العاده ای که برای صنعت بردگیم انجام دادی. بعنوان یک هموطن واقعا ازت ممنونم. اولین تو آپارات با ویدیو هاتون آشنا شدم و خیلی خوشحالم از اینکه انقدر به کار علاقمندی و پشتکار داری. راستی من و دوستام که مافیا و ورق بازی رو خیلی وقته انجام میدیم. اما با توجه به قضیه بردگیم ، سال 97 مونوپولی اختصاصی برای خودم و همسرم ساختم که بازی اش رو خیلی دوست دارم. یقین دارم انرژی‌اولیه از شما بوده و همیشه پیگیر کاراتون و آنباکس و ارائه هاتون هستیم 😉. یا حق. فعلا

    mehdimoradi.ir

    • امیر سلامتی گفته؛
      16:51 1399/01/05

      سلام سپاس از شما
      خوشحالم که مخاطبین پرانرژی و خلاقی مثل شما داریم.
      موفق باشید

  20. keyvan گفته؛
    04:22 1399/01/06

    منتطر همشون هستم..
    دمتون گرم عشقید
    تازه با سایتتون آشنا شدم و فهمیدم که چه اشتباهی کردم که نیومدم تو گوگل سرچ کنم “رومیز”
    دمتون گررمه

    • امیر سلامتی گفته؛
      15:59 1399/01/07

      سلام.در حال حاضر غیر از لوت و کلاغ‌پر که زودتر (و احتمالا در بهار) تولید میشن باقی مشخص نیست

  21. حافظ گفته؛
    20:16 1399/01/16

    سلام استاد سلامتی. من 2 سالی میشه که وارد دنیای بورد گیم ‌شدم. به نظر شما نزدیک ترین بازی ایرانی، به Carcassonne چیه؟ چون من میخوام اون رو بخرم و قیمتش در آمازون نجومیه! ممنون میشم که راهنمایی کنید. من عاشق بازی های آلمانیم.اگه ممکنه بگید که آیا در مادمک بوردگیم آلمانی موجود هست؟ واقعا ممنون

    • امیر سلامتی گفته؛
      22:40 1399/01/18

      سلام. متاسفانه بازی مشابه کاراکاسون ندیدم
      در مورد موجودی مآدمک بهتره از خودشون بپرسید. فکر کنم چندتایی یوروگیم دارن

  22. محمد صادق گفته؛
    01:54 1399/01/23

    سلام امیر جان من با شما وارد بحث بازی های رومیزی شدم از شما خیلی ممنونم

  23. علی گفته؛
    19:35 1399/01/24

    من یک دانجن توانا در بازهای بردگیم هستم و با داشتن تجربه ۲۳ سال بازی و داشتن ۲۰۰ بازیکن به جایی رسیدم که میخام با کمک دوستانی که در زمینه بردگیم فعالیت دارند اقدام به ثبت و تولید بازیم کنم و اگه کسی میتونه منو به چالش در بازی کردن بکشونه ، بسم‌الله من منتظرش هستم و میدونم هیچ دانجنی درایران به گرده پای من هم نمی‌رسه البته نمیخام تعریف از خودم باشه ولی من واقعا خفنم و نیاز به دوستانی خوب در زمینه تولید بازی دارم

  24. علی گفته؛
    12:05 1399/02/15

    با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما کادر زحمتکش رومیز .
    اگه امکان دارد یه بازی توپ که حسابی مغز رو درگیر کنه و بعد از بازی کردنش دیگه هیچ فسفری برای مغزت باقی نمونه را تولید کنید خیلی وقته که دنبال این نوع بازی ها میگردم البته به سبک استراتژی.
    با تشکر از شما و کادر زحمتکشتون .

    • امیر سلامتی گفته؛
      16:52 1399/02/15

      سلام ممنون از شما
      حتما. آرزوی هر ناشری طراحی و تولید چنین بازی‌ای هست
      سپاس از شما

  25. امیر علی گفته؛
    12:20 1399/02/15

    سلام.
    دم تون گرم که با این همه خبر خوش ما رو خوش حال و سر خوش می کنید .
    اما احساس می کنم جای یه بازی که مغز ها رو در گیر کنه و استراتیژیک باشه توی جمع اینها بسیار خالیه اگه میشه یه دونه از این بازی های فسفرسوز رو تولید کنید .
    ممنون.

      • عباس گفته؛
        16:26 1399/02/29

        سلام آقای سلامتی دست شما درد نکنه که در این دوران بیماری کرونا هم سایت رومیزی رو سر پا نگه داشتید دم شما گرم .شما یه جوری در مورد بازی ها صحبت میکنید که ادم به اون بازی ها علاقمند میشه و میخواد اون بازی رو بخره حتی اکه بدش بیاد

  26. ... گفته؛
    13:04 1399/04/21

    سلام آقای سلامتی
    ۱.همه مشتاقیم که زود این بازی ها به دستمون برسه
    ۲.میشه بازی پی کار رو نقد کنین یه بازی حدودا سنگینه و ایرانی

  27. mobin گفته؛
    12:55 1399/04/25

    خیلی دوست دارم سریع تر بازی ها منتشر بشن. لوت رو خریدم و برای خرید زیرخاکی و نامه ای به گیلاس برنامه دارم

  28. mobin گفته؛
    13:14 1399/04/25

    خیلی بازیاتونو خوبه اگه اون پنج تا بازی امسال تولید بشن(لوت تولید شده) من به قطع یکیشونو میگیرم

لینک کوتاه