رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی بازی کارتی موبایلی Shelter

در این مقاله بازی کارتی موبایلی Shelter  را معرفی می‌کنیم که در سبک بقا و مبارزه با زامبی‌های کج و کوله و سبز رنگ است!


ما طرفداران بردگیم همیشه با این مسئله دست و پنجه نرم کرده‌­ایم که چرا یک قانون نا­نوشته‌ای وجود دارد که اکثر بردگیم‌ها وقتی که قرار است تبدیل به یک نسخه دیجیتالی شوند نتیجه‌ی خیلی خوبی حاصل نمی‌شود! چرا هیچ­وقت نمی­‌شود تجربه‌ای که نسخه فیزیکی یک بردگیم به مخاطب هدیه می‌­دهد را نسخه دیجیتالی آن نیز با همان کیفیت و با همان جذابیت مخاطب را جذب خود کند.

اما گویا قرار نیست این قانون نانوشته همیشه ثابت باشد و بدون شک اگر نسخه دیجیتالی بازی Splendor را تجربه کرده باشید متوجه شده­‌اید که نسخه دیجیتالی این بازی تا چه اندازه خوب و درخشان ساخته شده است اما اینجا قرار نیست از Splendor بگیم چون در مورد این بازی اینجا توضیحات مفصلی داده­‌ایم.

اول بردگیم بعد بازی دیجیتالی یا اول دیجیتال بعد بردگیم

در این مقاله قصد دارم یک بازی را به شما معرفی کنم که برعکس تمامی حرف­‌های زده‌­شده در بالا، ابتدا نسخه دیجیتالی آن عرضه شد و سپس تصمیم بر آن شد که نسخه فیزیکی بازی عرضه شود، البته نسخه دیجیتالی بازی به قدری خوب بود که حتی از نسخه فیزیکی خود چند مرحله‌­ای بالاتر است .

پناهگاه، مردگان متحرک‌، Dead Of Winter یا باقی ماجراهای ما و زامبی­‌ها

بازی مورد نظر من بازی Shelter A Survival Card Game یا به اختصار Shelter نام دارد (شاید به خاطر همین نام طولانی است که کسی دنبال خریدش نرفته و به نسخه دیجیتالی بسنده کرده‌اند، آخر چجوری آدم باید این اسم را حفظ کند و به فروشنده بگوید که چه می­خواهد؟)

بازی که همانطور که در داخل پرانتز عرض کردم کسی دنبالش نرفته است و آن چنان که باید و شاید نتوانسته جای خود را در میان جماعت بردگیم باز پیدا کند.

بازی مثل تمام بازی­‌ها و کتاب‌­ها و فیلم‌­ها و سریال­‌های با محوریت زامبی داستان یک یا چند نفر انسان بیچاره است که میان گله‌­ای از زامبی­‌های زبان‌نفهم که فقط به فکر شکم هستند گیر­ افتاده‌­­اند و حالا باید برای زنده ماندن یا به قول خارجی­ها Survive تلاش­‌کنند.

اما چگونه باید زنده بمانیم؟ جواب در یک کلمه است با کارت !!!

بازی کاملا تک­‌نفره است و مثل بازی Onirim شما باید به مبارزه با خود بازی بروید.

گیم‌­پلی بازی به این صورت است که شما در نقشه‌ی بازی به مکان­‌های مختلف که بر­روی نقشه بازی وجود دارد رفته و در این مکان‌­ها برای بدست آوردن آیتم­‌های مختلف مجبورید که با زامبی­‌ها مبارزه کنید (البته بیشتر کارت بازی تا مبارزه).

با رفتن به هر مکان شما وارد گیم‌­پلی اصلی بازی می‌­شوید ، در هر مکان شما قرار است زنده بمانید، در بالای صفحه میزان جان شما نوشته شده است که مسلما با صفر شدن دار فانی را وداع گفته و باید با جهان انسان­‌ها خداحافظی کنید.

سبک بازی به شکل Deck Building است و در­هر نوبت به شما تعدادی کارت آیتم می­‌دهد (از سلاح‌­های مختلف گرفته تا کمک­‌های­ اولیه) و شما در هر نوبت به عددی که در کنار ساعت پایین صفحه نوشته است حق انجام کار با کارت­‌ها را دارید و از اعلام تمام شدن نوبت وقت زامبی‌­هاست که به سمت شما حمله کنند­، البته زامبی­‌ها باید از سد درهایی که قفل هستند بگذرند و از آنجا به بعد ضربات اصلی آن­ها به شما شروع می‌­شود.

البته بازی فارغ از کارت­‌ها، مکانیزم­‌های دیگری مثل تاس ریختن هم دارد اما در واقع مکانیزم اصلی بازی همان دک بیلدینگ و بازی با کارت‌هاست.

بعد از شکست دادن موج حملات زامبی­‌ها در هرمکان شما می‌­توانید آیتم­‌های آن مکان را بدست آورید و به همین شکل در بازی پیشروی کنید.

شاید از خودتان بپرسید که اگر قرار بود با کارت در برابر زامبی­‌ها زنده ماند و جنگید چرا ۹ فصل سریال Walking Dead طول کشید و از همان ابتدا سراغ کارت‌­ها نرفتن و به هزار­ و یک راه رفته و نرفته پناه بردند؟

خب جواب ساده است چون آن سریال است و این بردگیم!!! طراحان بردگیم بلدند چگونه یک تجربه‌ی طولانی را کوتاه کنند! (نگاهی به آیکون بازی Civilization VI می‌­اندازد و نگاهی به بردگیم Sid Meier’s Civilization: The Board Game)

 

بازی چه چیز جذابی دارد؟

در بازی Shelter شما با بیش ­از ۱۰۰ کارت رو­برو هستید که هر کارت ویژگی مخصوص به خود را دارد که همین مسئله باعث می­‌شود نسبت به اینکه در دست شما در حال حاضر چه کارتی وجود دارد استراتژی شما در هرمرحله و درهر نوبت دچار تغییر شود.

از بحث گیم­‌پلی بازی که خارج شویم گرافیک بازی واقعا جذاب است و برگرفته از کمیک­‌بوک و هر لحظه انگار دارید کمیک­‌بوکی با تم زامبی می­‌خوانید! البته کمیک‌­بوکی که نقش اصلی آن خودتان هستید.

بردگیم‌­اش چطوره؟

بعد از عرضه نسخه دیجیتالی و موفقیت آن The Game Crafter تصمیم گرفت که نسخه فیزیکی این بازی را تولید کند. اما نسخه فیزیکی به هیچ وجه نتوانست به موفقیت بازی دیجیتالی آن دست پیدا کند به طوری که میانگین امتیاز بازی در سایت معتبر BoardGameGeek عدد متوسط ۵.۳ از ۱۰ را نشان می­دهد در حالی که اگر همین حالا به گوگل‌پلی بروید و بازی Shelter را جستجو کنید به امتیاز ۴ از ۵  بازی برخورد می‌­کنید که نشان از موفقیت این بازی در گوگل­ پلی و محبوبیت آن در میان گیمر­های اندرویدی دارد، نسخه iOS بازی نیز به امتیاز ۴.۳ از ۵ رسیده­‌است.

 

پس اگر همین­ حالا دوست­‌دارید که بعد از کلی Dead Of Winter بازی کردن و یا بعد از تماشای قسمت یک میلیونم سریال Walking Dead دلتان یک مبارزه جذاب­ و ناب با زامبی‌­ها می­‌خواهد همین حالا بازی Shelter را برای گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

 


این مقاله را نویسنده‌ی مهمان، آقای مهدی داوری نوشته و برای ما ارسال کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. پژمان گفته؛
    20:07 1398/04/24

    ممنون از مقاله عالیتون، از این بازی های کارتی دیجیتالی اگه بازم هست معرفی کنید

    • مهدی داوری گفته؛
      06:44 1398/04/25

      سلام خدمت شما؛ خوشحالم از این که مقاله را دوست داشتید، حتما بازی های بیشتری معرفی خواهد شد.

  2. زانا ناصری گفته؛
    12:58 1398/04/27

    سلام مقالتون عای
    میشه بگید از کجا بازی وحشت در شهر مادمک ها را تهیه کنم

    • مهدی داوری گفته؛
      11:44 1398/04/28

      سلام ممنون خداروشکر که مقاله را دوست داشتید.
      با جستجو توی گوگل به سایت های زیادی می رسید که بازی ها را می فروشند اما باید با پشتیبانی آن ها تماس بگیرید تا به شما بگن بازی Terror in Meeplecity را کی دوباره میارن.

    • مهدی داوری گفته؛
      19:49 1398/04/29

      من این دو تا را بازی نکردم ولی میشه با توجه به سبک و سیاق و تم مورد علاقه خودتون انتخاب کنید البته که از دیدن نقد های ویدیویی بازی ها صرف نظر نکنید

    • مهدی داوری گفته؛
      19:49 1398/04/29

      من این دو تا را بازی نکردم ولی میشه با توجه به سبک و سیاق و تم مورد علاقه خودتون انتخاب کنید البته که از دیدن نقد های ویدیویی بازی ها صرف نظر نکنید

        • مهدی داوری گفته؛
          18:48 1398/04/30

          امیدوارم که بشود، البته باید بازی ها در دسترس باشد تا انجام بشه این کار ولی من از آقای سلامتی این درخواست را می کنم تا این اتفاق را از این به بعد ببینیم😊

لینک کوتاه