رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روز جهانی بازی رومیزی

روز جهانی بازی رومیزی ۲۰۱۹ در ایران در تاریخ جمعه ۱۷ خرداد برگزار می‌شود. فهرست مراکز برگزاری و خرید بلیط در:

سایت تیوال


چند سالی می‌شود که به اواخر فروردین که می‌رسیم گوش‌ها کمی تیزتر می‌شود و ترشح بُردرالین (مشابه آدرنالین ولی برای ترشح مولکول بردگیم) در بدن افزایش می‌یابد! و این تغییرات نه به دلیل حساسیت‌های فصلی بهار و یا تغییرات اقلیمی زمین، که برای نزدیک‌شدن موسم جشن و پایکوبی و دورهمی و گردهمایی علاقمندان بازی‌های رومیزی در سراسر دنیاست که معروف است به روز جهانی بازی‌های رومیزی یا International Tabletop Day که از سه سال پیش در ایران هم برگزار شده‌!

اگر با این رویداد آشنا نیستید باید بگویم که این رویداد هفت هشت سالی هست که هر ساله در کل دنیا برگزار می‌شود. روال برنامه هم این است که مراکز بسیاری از هفت قاره‌ی این گیتی پهناور به شکل همزمان بازی‌های رومیزی را به رایگان برای بازی کردن در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند! البته نه اینکه بازی را بدهند ببرید و بازی کنید! نخیر! باید با دوستان یا خانواده تشریف ببرید به این مراکز و بشینید و بازی کنید!

 

گستره مراکز برگزاری این رویداد از کافه‌ها و کتابخانه‌ها و موسسه‌های آموزشی تا خانه‌های شخصی را شامل می‌شود. یعنی شما می‌توانید با هر چندتا بازی که در اختیار دارید در این روز مشارکت کنید و دوستان (و احیانا چند غریبه) را به خانه خود دعوت کنید و بشینید از صبح خروسخوان تا بوق سگ و حتی بیشتر از آن تا شنیده‌شدن صدای زوزه‌ی شغال‌ها بازی کنید!

توییت رومیز و گیک اند ساندری در رویداد روز جهانی بازی رومیزی سال ۲۰۱۷

به طور معمول این روز در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) برگزار می‌شود و باز به طور معمول اجنبی‌ها آن را شنبه (که تعطیل هستند) برگزار می‌کنند که برای ما بسیار روز افتضاحی است! نتیجتا ما از همان سال اول، و طی مکاتبه با خود Geek & Sundry برگزارکننده‌ی اصلی رویداد، قرار گذاشتیم که در ایران ما یک روز جلوتر یعنی جمعه روز جهانی داشته باشیم! سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این رویداد به همت رومیز و دوستان و یاران همراهش، در چندین مرکز در کل ایران برگزار شد:

 

روز جهانی بازی‌های رومیزی ۲۰۱۶

همان طور که در اینفوگرافی زیر می‌بینید، اردیبهشت سال ۱۳۹۵، با هماهنگی سایت رومیز و کمک و همیاری بیش از ۳۰ داوطلب روز جهانی در ۶ مرکز در ۴ شهر ایران برگزار شد. در این رویداد بیش از ۱۰۰۰ نفر شرکت کردند که کافه برد، انستیتو ملی بازی‌سازی و نشر بابازی در تهران، و کافه کندو در شیراز و کافه وطن در بوشهر از میزبانان رویداد بودند. پیشنهاد می‌کنم گزارش تصویری ما از این رویداد را ببینید تا با جو وحال و هوای آن بیشتر آشنا شوید که از بازی‌های سبک و کارتی و پارتی‌گیم تا بازی‌های جدی‌تر و حرفه‌ای و حتی نشست‌های نقش‌آفرینی را شامل می‌شد.

اینفوگرافی رویداد روز جهانی بازی رومیزی در ایران – ۱۳۹۵

 

روز جهانی بازی‌های رومیزی ۲۰۱۷

سال بعد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز با هماهنگی و اطلاع‌رسانی رومیز این رویداد برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان به بیش از ۲۰۰۰ نفر و تعداد مراکز برگزاری به ۱۶ مرکز رسید. البته که برگزاری چنین رویدادی بدون کمک حامیان و دوستان داوطلب که بیش از ۵۰ نفر را شامل می‌شدند امکان‌پذیر نبود. در آن سال انتشارات هوپا، نشر بابازی، گروه باهمزی و گروه دورهمی جواهری در برگزاری این رویداد رومیز را همراهی کردند. مجله دانستنیها و بازینامه، و سایت‌های زومجی، پازمگ و دنیای بازی هم در پوشش خبری رویداد کمک بزرگی به رومیز کردند. و در نهایت اسنپ هم حامی رویداد شد و در تهران برای مسیر رفت و برگشت به مراکز برگزاری تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفت. گزارش تصویری این رویداد را اینجا ببینید و مینی‌گزارش ویدیویی آن را هم اینجا تماشا کنید.

اینفوگرافی رویداد روز جهانی بازی رومیزی در ایران – ۱۳۹۶

 

روز جهانی بازی‌های رومیزی ۲۰۱۸

اردیبهشت سال ۹۷ ما به این نتیجه رسیدیم که روز جهانی، شکل و مسیر فعالیت خود در ایران را یافته و دیگر لزومی ندیدیم تا مسوولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی رویداد سال ۱۳۹۷ را عهده‌دار باشیم. از طرف دیگر با تشکیل کمیته تخصصی بازی‌های رومیزی در سال ۹۷ و درخواست کارگروه آن برای عهده‌داری برگزاری این رویداد، ما رسما از سمت بانی بودن این رویداد کناره‌گیری کردیم و تمامی اطلاعات و تجربه‌ای که در این سال‌ها از برگزاری به دست آورده بودیم (شامل اسامی و اطلاعات مراکز و گروه‌های برگزاری) را به آنها تحویل دادیم. در نهایت این رویداد در اردیبهشت ۹۷ با هماهنگی کمیته برگزار شد و ما هم به عنوان رسانه تلاش کردیم تا در حد توانمان گزارشی از آن تهیه کنیم که بخشی از آن را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

 

روز جهانی بازی‌های رومیزی امسال و سال‌های بعد!

همانطور که قبلا اعلام کردیم رومیز دیگر مسوولیت برگزاری این رویداد را برعهده ندارد. در نتیجه شما اگر برگزارکننده یا شرکت‌کننده هستید پیشنهاد می‌کنیم که از خود کافه‌های بازی و همچنین خود سایت برگزارکننده‌ی اصلی یعنی www.tabletopday.com پیگیر این برنامه باشید. در ادامه اطلاعات بیشتری برای برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و فروشندگان آورده‌ایم:

برگزارکنندگان؛ اگر علاقمند به برگزاری این رویداد در کافه، موسسه، کتابخانه و یا خانه‌ی خود هستید پیشنهاد می‌کنم ابتدا اطلاعات زیر را با دقت بخوانید و حتما گزارش سال‌های پیش ما را هم ببینید و باز بخوانید. اگر سوال بیشتری داشتید هم می‌توانید به صفحه شورای هماهنگی مراکز بازی رومیزی مراجعه کنید!

به طور معمول هر برگزارکننده یک صفحه برای تهیه بلیط معرفی می‌کند که از آن طریق شرکت‌کنندگان می‌توانند سانس مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای تعداد نفراتشان بلیط رزرو کنند. البته طبق قانون نانوشته‌ی این رویداد بلیط باید در آن روز مجانی باشد. ولی پیشنهاد ما این است که برگزارکنندگان یک رقم اندکی (تو مایه‌های ۲-۳ هزار تومن) به عنوان ورودی دریافت کنند تا کسانی که بلیط تهیه می‌کنند ملزم به آمدن باشند و حق دیگری این وسط ضایع نشود.

همچنین بهتر است که هر برگزارکننده سانس‌های بازی را به شکل متفاوت و متنوعی بچیند تا جذابیت برنامه‌اش بیشتر شود و همچنین این برنامه‌ها را به طور کامل در شبکه‌های اجتماعی خود اطلاع‌رسانی کند که خیر دنیا و آخرت را برایش خواهد داشت. سانس‌های بازی می‌تواند انواع بازی یا سبک‌های مختلف بازی را شامل شود تا دست شرکت‌کنندگان برای انتخاب بازتر باشد.

 

شرکت‌کنندگان؛ اگر علاقمند به شرکت در این رویداد هستید حتما بخش زیر را مطالعه کنید و سپس از طریق صفحه‌ی کافه‌های بازی در سایت ما نزدیک‌ترین مراکز بازی به خود را پیدا کرده و با آنها تماس بگیرید تا ببینید برنامه‌ای برای روز جهانی دارند یا نه!

شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با ثبت نام در رویداد (از طریق لینک‌هایی که خود برگزارکنندگان معرفی می‌کنند) سانس مورد نظر خود را انتخاب کرده و به تعداد مورد نیاز بلیط تهیه کنند. یکی از راه‌های جالب می‌تواند این باشد که اگر در شهر شما چند مرکز برگزاری وجود دارد، طوری زمانتان را تنظیم کنید که به چند سانس از چند مرکز مختلف برسید و هم فضاهای بیشتری را ببینید و هم بازی‌های متنوع‌تری را تجربه کنید!

حتما از روز رویداد عکس و سلفی و لایو و استوری تهیه کنید و با هشتگ‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا از طریق این رویداد بتوانیم با کمک هم افراد بیشتری را به این سرگرمی جذاب علاقمند کنیم:

#ittd2019 #tabletopday #روز_جهانی_بازی_رومیزی #بردگیم

 

فروشندگان؛ به رسم هرساله در باقی دنیا، فروشگاه‌های بازی‌های رومیزی در این روز بهاری تخفیف‌های خوبی برای بازی‌های خود در نظر می‌گیرند تا از این طریق به گسترش فرهنگ بردگیم و کاهش لرزش دست خریداران هنگام خرید کمک کرده باشند! پیشنهاد ما این است که تخفیف‌های خود را به اطلاع مراکز برگزارکننده برسانید تا آنها هم به گوش شرکت‌کنندگانی که با فروشگاه شما آشنا نیستند برسانند!

 

در نهایت امیدوارم تا در این روز به شما خوش بگذرد و با بازی‌های جذابی آشنا شوید و دیگران را هم آشنا کنید. و یادمان باشد که روز جهانی بازی های رومیزی روزی است برای جمع شدن دورهم، روزی است برای اینکه به یادمان بیاورد كه چرا بازی می‌كنیم، روزی است برای جشن گرفتن این شور و شوق و رفاقتی كه دور یك میز شكل می‌گیرد، و روزی است برای آشنا كردن و آشنا شدن… پس به امید دیدار شما در روز جهانی بازی‌های رومیزی!


بروزرسانی

  • تاریخ روز جهانی بازی‌های رومیزی ۲۰۱۹ به روز ۱ ژوئن (برابر با ۱۱ خرداد) تغییر پیدا کرده‌است!
  • روز جهانی بازی رومیزی ۲۰۱۹ در ایران در تاریخ جمعه ۱۷ خرداد برگزار می‌شود!

 

پیوندهای مرتبط:

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. pnpgames.ir گفته؛
    16:16 1398/01/26

    برای دانلود بازی های پرینتی مثل Azul ، Camel up ، Small world و … به وبسایت زیر مراجعه کنید:
    pnpgames.ir

  2. محمد حسین فرج بیک گفته؛
    19:25 1398/03/13

    آقا این راهش نیست
    معمولا در روز جهانی بازی های رومیزی ناشران محصولات خودشون رو معرفی میکنند و زمان محدودی در اختیار اشخاص قرار میدهند تا با گیم پلی و کیفیت محصول آشنا بشوند.
    ولی در اینجا شما همان بازی آشنای خودتون رو در این روز ارزون تر بازی میکنی. خب این چه جور ترویجی هستش؟ بنده اصلا علاقه ای به حضور در کافه ندارم و یا فاصله منزل بنده تا این مراکز زیاده و یا هر علت دیگه ای … ولی دوست دارم محصولات تولیدی اعم از کپی شده و یا محصولات با تم دگرگون شده را از نزدیک ببینم و یا اگر شد ، بخرم.
    در این روز باید از تولید کنندگان هم دعوت بشود ، حالا یا اشخاص آن شرکت حضور داشته
    باشند یا محصولات آنها قابل مشاهده باشد.

    با آروزی توفیق برای شما

    • امیر سلامتی گفته؛
      10:54 1398/03/14

      سلام بله حق با شماست.
      دلیل اینکه در ایران این اتفاق نمی‌افته اینه که صنعت این سرگرمی هنوز خیلی جوونه و راه و رسم جهانی رو پیدا نکرده.
      البته رومیز و نشر مستفیل در روز جهانی با بازی‌های خودشون (گیلاس و زیرخاکی) در جای مشخصی (کافه فکر – خیابان انقلاب) حضور دارند تا از نزدیک با مخاطبین ارتباط داشته باشند و بازی رو معرفی کنند.

      با سپاس

  3. ياشار بندهء گفته؛
    20:50 1400/01/11

    سلام آقای سلامتی من تازه با بازی رومیزی، شما، رومیز و…..آشنا شدم اما با خیلی چیز ها آشنا شدم و خیلی مشتاقم که من و دوستان و خانواده ام در این رویداد شرکت کنیم (البته اگر دوست داشته باشند)متاسفانه در صفحه ی کافه های بازی در سایت رومیز استان کرمانشاه موجود نیست. خواهش می کنم با اینکه هنوز به این رویداد تقریبا 3 ماه مانده است، آدرس کافه بردگیم های استان کرمانشاه را هم در این سایت اضافه کنید.
    دوست دار شما و رومیز

    • امیر سلامتی گفته؛
      19:45 1400/01/28

      سلام. ممنون از شما
      اگر کافه‌های کرمانشاه تماس بگیرند و اطلاعاتشون رو برای من بفرستند حتما قرار میدم

لینک کوتاه