رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی بازی رومیزی اسم فامیل

بازی رومیزی اسم فامیل بازی که بر اساس بازی دورهمی قدیمی و محبوب به همین نام طراحی و تولید شده‌است، به بازار آمد. این بازی توسط نشر دورهمی جواهری که پیش از این بازی شب مافیا و اکسپنشن آن را عرضه کرده‌بودند منتشر شده‌است. با معرفی برخی ویژگی‌های این بازی همراه ما باشید.


اسم فامیل در نوع سنتی آن، یک نوع بازی با قلم و کاغذ است. بازیکنان در این بازی هرکدام یک صفحه کاغذ با فهرستی از عناوین انتخابی (مشترک برای تمام بازیکنان) و یک قلم در اختیار دارند. در ابتدای هر دور از بازی همه بازیکنان بر روی یک حرف الفبا توافق می‌کنند و سپس همزمان با یکدیگر نام موضوعات مختلفی که با آن حرف شروع شود را روی کاغذ می‌نویسند. با اعلام اولین بازیکنی که زودتر تمام خانه‌های موضوعی را پر کند آن دور بازی متوقف شده و بازیکنان امتیازها را می‌شمارند.

بازی رومیزی «اسم فامیل بازی» تجربه‌ای جدید از این بازی قدیمی است که در عین وفادار بودن به اصل بازی، به ایجاد تفاوت، تنوع و هیجان تلاش داشته است. سازندگان بازی ایده‌های جدیدی مثل کارت‌های موضوعی و کارت‌های خاص را برای ایجاد تنوع و هیجان به گیم‌پلی بازی اضافه کرده‌اند. به عنوان مثال کارت‌های حروف در بازی در سطوح سختی متفاوت (با رنگ‌های متفاوت) مشخص شده‌اند، همچنین در پایین هر کارتِ حرف محل استفاده از آن (ابتدای یا انتهای کلمه) ذکر شده‌است. در جعبه‌ی این بازی ۴۸ کارت حرف وجود دارد که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دارند.

۵۸ کارت عناوین در بازی قرار داده شده‌است که هر کدام از کارت‌ها پشت و رو بوده و هر سمت آن ۲ عنوان ذکر شده است که در مجموع بیش از ۲۰۰ موضوع را شامل می‌شود. این موضوعات در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند که با رنگ کارت مشخص می‌شود. این عناوین از اسامی، اشیا، مکان‌ها، فعالیت‌ها و غیره را شامل می‌شوند و با تنوع خود می‌توانند سطح اطلاعات عمومی شما را به خوبی بسنجند.

در کنار کارت‌های عناوین، ۱۴ کارت فهرست عناوین وجود دارد که هر کارت فهرستی از یک موضوع مشخص را دارد. موضوعاتی مانند سینما، سرگرمی، نوستالژی، پزشکی و غیره که می‌تواند برای بازیکنان چالش‌های خوبی ایجاد کند. هر کدام از کارت‌ها شامل چندین عنوان در موضوع مورد نظر می‌شود که می‌تواند برای جمع‌های علاقمند به موضوعات خاص جذاب باشد.

کارت‌های خاص دسته‌ی جدیدی از کارت‌ها هستند که به بازی اضافه‌شده‌اند. و شامل رویدادهایی می‌شوند که یا برای تمام بازیکنان است و یا برای یک نفر. این رویدادها اغلب چالش‌هایی هستند که هر دور بازی را متفاوت و هیجان‌‌انگیز می‌کنند. همچنین در دفترچه‌ی این بازی غیر از روش اصلی بازی، چندین روش دیگر بازی نیز پیشنهاد شده است که می‌توان بعد از چندین بار بازی کردن با روش اصلی، آنها را تجربه نمود.

اسم فامیل بازی در سبک بازی‌های مهمانی و دورهمی جای دارد و قابل بازی برای ۲ بازیکن به بالا و در زمان حدودی حداقل ۱۵ دقیقه است.

منتظر ویدیوی نقد و بررسی این بازی در رومیز باشید.

[madamak]

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. احمد گفته؛
    13:43 1397/06/20

    سلام خسته نباشید میشه لطفا یک نقد برسی هم برای بازی کودتا نسخه فارسیش تو سایتتون قرار بدین.

  2. محمدرضا گفته؛
    15:18 1397/06/20

    حتما منتظر نقد و بررسی بازی هستیم. (حدس میزنم متوجه آرم رومیز روی یکی از کارت ها شده باشین)

  3. Magic the first ccg گفته؛
    20:09 1397/06/20

    سلام و خسته نباشید. آیا امکان تهیه کارت های بازی magic در ایران هست؟ و اینکه آیا این امکان وجود داره تا با ناشر بازی magic مذاکره کرد تا در ایران نیز این بازی تولید یا به ایران وارد بشه؟
    آیا اصلا ناشری هست که از ناشر حق نشر بازی magic رو بخره؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      20:43 1397/06/20

      سلام
      اگر منظورتون از تهیه بازی خریدشه، بعید می‌دونم. ولی اگه منظورتون بازی کردنشه توی یه سری کافه‌ها مثل کافه برد هست
      در مورد خرید حق انتشارش هم فکر نمی‌کنم شدنی باشه. چون حقوق بازی در اختیار یک نشر آمریکاییه که امکان ارتباط باهاشون وجود نداره.
      با سپاس

  4. Magic the first ccg گفته؛
    23:14 1397/06/20

    سلام و درود. من یک وبلاگ زدم و دارم بازی پرینتی قرار می دم. بازی magic the gathering رو هم آموزشش رو شروع کردم و می خوام که عکس کارتاش برای پرینت کردن هم قرار بدم، چون همونطور که گفتید کارت هاش در ایران پیدا نمیشه.
    این آدرس وبلاگ من هست:
    pnpgames.lxb.ir
    لطفا به من کمک کنید تا بتونم مطالب رو بهتر قرار بدم.

لینک کوتاه