رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نقد و بررسی بازی زار

 

در این ویدیو بازی خواستنی و جذاب زار را معرفی می‌کنیم که جذابیتش چشم‌های هر رهگذری که از کنار میز رد بشود را خیره می‌کند!

در طول بازی بازیکنان اتاق‌های یک عمارت اهریمنی را می‌جورند و طلسم‌ها را از اتاق‌های ترسناک آن می‌زدایند و سپس خود شخص اهریمن را در گوشه‌ای از عمارت خفت کرده و با کمک رمل بازی مورد عنایت قرار می‌دهند.

زیبایی و کیفیت تولید و البته قیمت بازی(!) مثال‌زدنی است و می‌تواند تا مدت‌ها به عنوان حد توانایی بازیسازان ایرانی از آن نام برد. اما آیا گیم‌پلی متکی به شانس این بازی چقدر خوب است؟

برای اینکه نظر رومیز را در مورد این بازی بدانید ویدیوی نقد و بررسی بازی را ببینید:

دانلود ویدیو از آپارات  | دانلود ویدیو از یوتیوب


نظر شما در مورد این بازی چیست؟ این بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید؟ .

[madamak]

امیر آئین
امیر آئین

سی سال اول با افتخار به بازی گذشت. حالا یا بازی کردن پای کامپیوتر، یا پای پلی‌استیشن، یا تو گیم‌نت، یا پشت میز بازی. برنامه سی سال دوم اینه که کمی بیشتر تو این سرگرمی فرو برم. ولی این رو یادتون باشه، اگه من فرو برم، تنها نمی‌رم، همتون رو با خودم می‌برم. انقدر پر حرفی می‌کنم، انقدر در ویدئو‌ها دلقک بازی در میارم، انقدر پشت میکروفون‌ها سر و صدا راه می‌اندازم، تا بالاخره تسلیم بشین و مثل من و دوستام، بشینین پای میز بازی.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    • رضا گفته؛
      00:07 1397/04/25

      می خوان تنوع در امیر زیاد بشه!
      —————————————————————–
      نور تصویر گاهی اوقات کم و زیاد می شد و رو مخ بود. در مورد جعبه باید بگم واقعا خیلی بده و اصلا آدم رو برای خریدن جذب نمی کنه.

      • امیر آئین گفته؛
        17:40 1397/04/31

        ممنون از اینکه مثل یک آینه دوست خوبی برای رومیز و تولیدکنندگان داخلی هستی 🙂

  1. Livant گفته؛
    14:38 1397/04/25

    بنظرم خیلی جالب میشه اگه هر چند وقت یکبار، بازی هایی که نقد و بررسی کردید رو رده بندی کنید…؟

    • محمدرضا گفته؛
      15:26 1397/04/25

      موافقم
      بهتره بعد از هر نقد و بررسی رده بندی توی همون ویدیو یا مقاله نشون داده بشه.

    • امیر آئین گفته؛
      17:41 1397/04/31

      آره خیلی ایده خوبیه، چند تا بازی دیگه رو هم که نقد کنیم تقریبا تولیدات داخلی تموم می‌شن و اون وقت می‌تونیم اینکار رو بکنیم

  2. امیررضا رمضانی گفته؛
    16:20 1397/04/25

    درووود به برو بچه های باحال و خفن رومیز . امیرخان من یک نقد بکنم این ویدیو رو واونم این که اقا کیفیت چاپ اوکی ولی انصافا نمره هشت به گرافیک بازی و نمره ه ی 7 به گیم پلی بازی و نشان ممتاز زیاده دیگه . گرافیک بازی به فضای ترسناک و خفن بازی نمیخوره غیر از کیفیت چاپ بالای بازی به که در حد عالیه بقیه ی موارد جا برای بهترشدن داره . من نمیگم دشمن ناشرین و طراح های گرامی بشیم ولی نمره ای بدیم حداقل بدونن کجای کارن ………………. با تشکر . پاینده باشید

    • سهراب گفته؛
      14:27 1397/04/30

      ممنون از شما و نظرتون. امیدواریم تو بازی های بعدی بتونیم بیشتر نظر شما را جلب کنیم

    • امیر آئین گفته؛
      17:43 1397/04/31

      ممنون از شما که به ما روحیه می‌دین. والا بنده هر چیزی که به مخیله ناقصم رسید گفتم. فکر می‌کنم تا جایی که بتونیم دوستان رو کمک می‌کنیم که در ادامه کیفیت کارشون رو بالا ببرن.

  3. vahid گفته؛
    15:10 1397/04/26

    به نظرم این بازی فقط برای کسایی خوبه که تا الان فقط بازی هایی مثل منچ و مار پله و تخته نرد بازی کردن. که خوب اکثر این افراد هم چنین هزینه ی زیادی رو معمولا برای یه بازی نمیکنن! و به هیچ وجه به درد کسایی که بازی های رنک دار خارجی میکنن نمیخوره. نقش شما تو این بازی و تو برد و باختتون به همون اندازه ای هست که تو منچ و مار پله وجود داره. به علاوه بازیکن ها نه در قسمت همکاری بازی، با هم همکاری چندانی دارن، و نه در قسمت رقابتیش رقابت چندانی. و همه ی کیف بازی صرفا برای تم و زیبایی بینظیرش هست. کیفیت و زیبایی تایل های بازی قابل قبول، و بقیه اجزا بسیار عالیست.

    • سهراب گفته؛
      14:29 1397/04/30

      اگر به همراه شخصیت ها بازی بشه تاثیر شانس توش کمرنگتر میشه. امیدواریم بتونیم با یه دفترچه اکسپنشن بیشتر نظر شما را جلب کنیم.

  4. سپهر مطیع گفته؛
    00:00 1397/04/29

    بازی زار از روی بازی Betrayal at House on the Hill ساخته شده اما در اواسط تولید به دلایل نامعلوم کل سناریو بازی تغییر کرد.از مرحله ای که میشه از اسطرلاب استفاده کرد بازی یکنواخت میشه و کل زیبایی طراحی بازی از بین میره. و بعد از یک بار بازی کردن هیچکس حاظر نیست دوباره بازی رو امتحان کنه. من دومین نفری بودم که بازی بعد از تولید به دستش رسید بعد از شش ماه میتونم بگم که اصلا بازی خوبی نیست.

    • سهراب گفته؛
      14:25 1397/04/30

      ممنون از نظر شما. خیلی متاسفیم که به شما حامی عزیز بازی نچسبید. پیشنهاد می کنیم یه بار بر اساس نقش‏ ها بازی کنید شاید نظرتون عوض شد

      • سپهر مطیع گفته؛
        12:11 1397/05/01

        رولی که تو نیک استار گفته بودید خیلی جذاب بود.به خاطر سخت شدن گیم رول بازی عوض کردین.اگر بشه با اکسپنشن جدید به همون ایده اولیه برگردونیدش باز ی بهتری میشه ولی نمیدونم چرا هیچ کاری نمیکنید.

  5. متین غیاثی گفته؛
    13:35 1397/04/29

    دو تا سوال داشتم
    اولی این که بازی ای که بشه تک نفره بازی کرد ولی بهتر از زار باشه و حداکثر ۳۰۰ تومن قیمتش باشه و تو ایران هم باشه میشناسید؟
    و دوم اینکه بازیthrough the ages که ازش نام بردید مثل پندمیک لگاسی یه بار مصرفه؟
    با تشکر

    • امیر آئین گفته؛
      17:46 1397/04/31

      سلام، در مورد سوال اول پیشنهاد می‌کنم در اینترنت سرچ زیاد بکنی چون خیلی گزینه می‌تونه وجود داشته باشه که برای مخاطب مخلتف متنوع هست. در مورد سوال دوم اینکه نه، through the Ages بازی لگاسی نیست یعنی مثل پندمیک لگاسی یکبار مصرف نیست.

  6. سهراب گفته؛
    14:27 1397/04/30

    ممنون از شما و نظرتون. امیدواریم تو بازی های بعدی بتونیم بیشتر نظر شما را جلب کنیم

    • امیر آئین گفته؛
      17:47 1397/04/31

      ممنون از شما و بازیتون. امیدوارم که تو نظر‌های بعدی بتونیم بیشتر جلب شما را نظر کنیم.

  7. نیک قلب گفته؛
    22:14 1397/05/02

    سلام و خسته نباشید به همه
    من این بازی رو به تازگی خریداری کردم ، اول اینکه تشکر بخاطر ذوق و خلاقیت این تیم ایرانی. دوم اینکه یک گلایه : چرا اسطرلاب فلزی درون جعبه نبود؟ حقیقتا خیلی ناامید و ناراحت شدم
    و اما مسئله اصلی : من تعدادی سوال درباره نحوه بازی دارم و خیلی حیاتیه واقعا. با کی میتونم صحبت کنم لطف کنه منو راهنمایی کنه؟
    با تشکر

  8. متین غیاثی گفته؛
    20:08 1397/05/04

    سلام
    پندمیک تو قفسه فروش کافه برد هست؟ و اگه نیست از کجا میتونم اونو تهیه کنم؟
    و اینکه آیا تو قفسه های کافه برد gloomhaven و through the ages و great western trail و فصل ۱ و ۲ پندمیک لگاسی موجود هست؟
    با تشکر

  9. میلاد گفته؛
    16:54 1397/05/11

    من تو نقدش تو سایت رومیزی و آموزش بازی تو آپارات دیدم اسطورلاب فلزیه ولی وقتی خریدم مقوایی بود که خورد تو ذوقم چرا باید تو تبلیغ اینجوری باشه ولی موقع فروش این کیفیت، حس خوبی نداره .

  10. عرفان غفرانی گفته؛
    21:23 1397/05/31

    سلام ببخشید ولی این بازی ایدش کاملا از بازی اسکیپ گرفته شده و فقط امکاناتی بهش اضافه شده

  11. مهدی گفته؛
    17:45 1397/06/18

    بوی فلز و چاپ دیوانه می کنه آدمه
    دفترچه فوق العاده کیفیتش رو مخه نوشتها به بدبختی خونده میشه تازه با اینکه بازی ایرانیه نحوه توضیح دادن آنقدر بده که انگار گوگل ترانس باست ترجمه کرده هی باید بخونی تا بفهمی سکه های جان و خرد هم اگه دسته نبره شانس اوردی . رمل هم آنقدر سنگینه میز چوبی رو حسابی زخمی می کنه و میز شیشه ای رو حتما میشکونه

  12. رضا گفته؛
    20:56 1398/03/10

    سلام این بازی فقط اسمش از مراسم زار گرفته شده در مراسم زار اصلا رمل و اسطرلاب اصلا” نیست ! اما این مراسم در جاهای مختلف دنیا با نامهای مختلف برای خروج جن از بدن افرادتسخیر شده توسط گروهی استفاده می شود شاید دوستانی که اعتقاد به جن ندارند این حرف رو قبول نکنند ! بحث این بازی نیست ! حتی نام بردن طبقات شیاطین که جنیان دسته ای از آنها هستند با خواندن جملاتی انجام میشود و حتما” افراد قبل از ورود به ماجرای آنها آن اوراد که نقش محافظ را دارد با حضور یک استاد و مرشد انجام می شود به هرحال عزیزان سازنده این برنامه جهت جلوگیری از نفوذ این موجودات حین بازی و درگیر شدن بازیکنان با آلودگی های منفی حتما مشورت بگیرند سپاس

  13. سید علی گفته؛
    17:43 1399/02/24

    سلام
    این نقد روی چاپ اول شکل گرفته ولی الان بازی احتمالا بهتر شده و چاپ سوم رو داره میفروشه کاش میشد چاپ آخر بازی رو هم دوباره نقد کنین و بگید که بهتر شده یا نه…
    کلا همه بازی ها اگر همچین چیزی ممکن بود بهتر میشد
    مثلا نقد کردید خوب اون ناشر یا اون طراح هم کارش رو بهتر کرد دوباره نقد کنین تا طراح دوباره به مشکل کارش پی ببره

  14. حسین گفته؛
    22:36 1399/03/02

    خیلی بازی فاجعه ای هست اصلا نخرید خیلی بده از تصویر هاش اصلا خوشم نیومد با اووون قیمت شدیدا گروووون نخرید و نخرید واقعا آقای امیر آیین نمیدونم یه گیمر مثل شما چطور از بازی خوشش اومد نمره من ۰۰۰۰۰۰۰ بهش میدم نخرید و نخرید

  15. شایان گفته؛
    15:27 1399/04/05

    من زیاد با بازی حال نکردم به همین دلیل تقریبا کل قوانین بازی رو عوض کردم یعنی مثلا خرید اتاق اتفاق افتادن یک واقعه در یک اتاق مخصوص بستن راه اهریمن با سکه خرد زندانی کردن بازیکنان دیگر و یکسری قوانین جدید اضافه یا کم کردم عالی شد

  16. علیرضا گفته؛
    10:55 1399/04/27

    آقای مستقیم من چاپ سوم را قصد خرید دارم فقط میخوام بگم شکل و قیافه اسطرلاب سری اول خوشگل تر بود. اگه قرار باشه چاپ چهارم این بازی رو درست کنید و تغییراتی توش بدین لطفا به اسطرلاب هم توجه کنید

لینک کوتاه