اخیرا مقاله‌ای در مورد بازی کارتی جذاب کاندوتیری یا Condottiere داشتیم که همراه بود با نسخه‌ی چاپی بازی.

خیلی درخواست داشتیم برای آموزش روش بازی و معرفی کارت‌ها. برای همین ویدیوی این هفته رو اختصاص دادیم به این بازی.

اگه مقاله رو نخوندین و موندین که اصلا به فازتون می‌خوره یا نه باید بگم این بازی ساخته شده برای اونایی که عاشق بلوف زدن و بازیخونی هستن. و همچنین اونایی که علاقه و مهر قلبی زیادی به بازی‌های قلمروگیری مثل ریسک دارن.

البته تفاوتش با ریسک در اینه که برعکس ریسک که هر دستش تا ابد طول می‌کشه، این بازی خییییییلیییی سریعه. مثل Uno سریع و یک نفس بازی میشه، ولی پر از لحظات حرص درآر و بامزه است.

اگه نسخه چاپی رو دانلود کردین و پرینت گرفتین، چند باری بازی کنین تا خوب دستتون بیاد. اونوقته که بازی وجه باحال خودش رو نشون میده!

×××یه اشتباه توی ویدیو هست:‌ اگه بازیکنی کارت پاپ رو بازی کنه، بالاترین اعداد بازی شده می‌سوزه. توی ویدیو به اشتباه می‌گم که بالاترین اعداد دیگه ۱ حساب می‌شه که نادرسته.×××

خلاصه ویژگی کارت‌ها رو انتهای این پست میذارم که اگه یه وقت یادتون رفت یه نگاهی بندازین.

امیدوارم از بازی کردنش لذت ببرین.

 

ویژگی کارت‌ها

زمستان: تاثیر بهار را خنثی می‌کند و اعداد تمام کارت‌های سرباز بازی شده (برای همه) بعد از آن یک حساب می‌شود.

بهار:‌ تاثیر زمستان را خنثی می‌کند و به بالاترین کارت بازی شده (برای همه) ۳ تا اضافه می‌کند.

پاپ: بالاترین عدد بازی شده از بازی حذف می‌شود و بازیکنی که پاپ را بازی کرده، می‌تواند مهره سفید را در بخشی از نقشه قرار دهد. در آن ایالت تا زمانیکه آن مهره آنجا باشد جنگ نمی‌شود.

مترسک: یک کارت بازی شده را به دست بر می‌گرداند (خود مترسک را نمی‌توان به دست برگرداند).

طبال: جمع اعداد لشگر بازیکن را دو برابر می‌کند (حتی در زمستان هم اثر دارد).

کلید: نبرد را بلافاصله تمام می‌کند.

سرباز قرمز ۱ و ۱۰: هیچ کارتی روی آنها اثر ندارد. بازیکنی که در هر دور بیشترین کارت قرمز را بازی کرده باشد محل نبرد بعدی را مشخص می‌کند.