رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازی‌های رومیزی؛ کاهش وزن و رفع سفیدی موی سر!

به طور کلی بازی کردن و به خصوص بازی‌های رومیزی باعث شادی و نشاط در زندگی می‌شوند و تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر سلامت و شخصیت فرد می‌‌گذارند. بازی‌های رومیزی جزو فعالیت‌هایی نیستند که هرچند وقت یکبار به سراغ آن برویم، بلکه برای اینکه بیشترین تاثیر مثبت را بگذارند، باید به صورت منظم انجام شوند. در این مقاله می‌خواهیم ۸ دلیل برای انجام منظم بازی‌های رومیزی را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. بازی‌های رومیزی باعث افزایش کارایی مغز می‌شوند

بازی‌های رومیزی تمرین فوق‌العاده‌ای برای مغز محسوب می‌شوند،‌ چرا که بخش‌هایی از مغز که مسئول افکار پیچیده و شکل دادن به حافظه هستند را تحریک می‌کنند و این فرآیند هم در کودکان و هم در بزرگسالان رخ می‌دهد. علاوه بر این، انجام این بازی‌ها باعث بهبود مهارت‌های شخصی مانند حل مسئله و تصمیم‌گیری می‌شود. جالب است بدانید بازی‌های رومیزی ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داده و در افراد مسن ذهن را قبراق نگه می‌دارند. در کودکان انجام بازی‌های فکری سبب رشد مغز و در نتیجه باهوش‌تر شدن کودک می‌شود.

 

۲. بازی‌های رومیزی باعث خندیدن و کاهش استرس می‌شوند

خندیدن که یکی از اثرات جانبی بازی‌های رومیزی می‌باشد،‌ از اجزای حیاتی در یادگیری خلاقانه و لذت بخش است. علاوه بر این تحقیقات علمی نشان می‌دهند که خندیدن باعث کاهش استرس می‌شود. نتایج یک نظرسنجی آنلاین که توسط شرکت Real Networks انجام شده نشان می‌دهد که ۵۳ درصد افراد برای رهایی از استرس رو به بازی‌های رومیزی می‌آورند.

 

 

۳. بازی‌های رومیزی باعث شادی بیشتر می‌شوند

بازی‌های رومیزی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می‌شوند. اندورفین ماده شیمیایی است که آزاد شدن آن سبب ایجاد احساس خوبی در بدن انسان می‌شود. نتیجه این احساس مثبت، هورمون‌های شادی خواهند بود که عملکرد ذهن خودآگاه و ناخودآگاه انسان را بهبود می‌بخشند.

 

۴. بازی‌های رومیزی افراد را به هم نزدیکتر کرده و روابط را قوی‌تر می‌کنند

آیا کسی به تنهایی بازی‌های رومیزی را بازی می‌کند؟ قطعاً خیر! (البته بازی‌های رومیزی تک‌نفره هم وجود دارند ولی همچنان جواب سوال بالا خیر است!)‌ اساس بازی‌های رومیزی انجام گروهی آن‌ها است. این بازی‌ها افراد غریبه، دوستان قدیمی و همکاران را کنار هم جمع می‌کنند. مهم نیست که می‌خواهید ارتباطات جدید ایجاد کنید، با دوستان قدیمی‌تان دور هم جمع شوید و یا یک بعدازظهر دلچسب را کنار عزیزان‌تان بگذرانید، در هر صورت بازی‌های رومیزی شیوه فوق‌العاده‌ای برای گذراندن اوقات خوش و تقویت ارتباط با دیگر انسان‌ها است.

 

 

۵. بازی‌های رومیزی به نوعی زندگی کردن در دنیای واقعی را به ما یادآوری می‌کنند

یکی از جالب‌ترین مزایای بازی‌های رومیزی این است که افراد را از دنیای دیجیتال بیرون می‌کشد و به دنیای واقعی برمی‌گرداند. فعالیت‌هایی که در بازی‌های رومیزی انجام می‌شود، شامل زل زدن به صفحه موبایل، تبلت و کامپیوتر نمی‌شود و ما امروزه به این گونه فعالیت‌ها بیشتر نیاز داریم.

۶. بازی‌های رومیزی باعث کاهش فشار خون می‌شوند

در کنار کاهش استرس، خندیدن و افزایش هورمون‌های شادی آور، بازی‌های رومیزی بر روی فشارخون نیز تاثیرات مثبتی دارند. از نظر علمی اثبات شده است که آزاد شدن اندورفین باعث شل‌شدن ماهیچه‌ها شده و گردش خون راحت‌تر انجام می‌گیرد که نتیجه آن کاهش فشار خون خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید فشارخون بالا، ریسک ابتلا به حملات قلبی و سکته را بالا می‌برد! پس بیشتر بازی کنید!

 

 

۷. بازی‌های رومیزی به ما یاد می‌دهند که هدف‌گذاری کنیم و صبور باشیم

در بازی‌های رومیزی این حقیقت که «بردن نیاز به استراتژی و صبر دارد»، در محیطی شاد و بدون استرس و به شیوه‌ای ماجراجویانه آموزش داده می‌شود که بدون شک هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان مفید خواهد بود.

 

۸. بازی‌های رومیزی خلاقیت و اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشند

بازی‌های رومیزی فرصت فوق‌العاده‌ای برای شکوفایی خلاقیت افراد فراهم می‌آورند (به خصوص برای افراد ساکت و کم‌حرف). این‌گونه بازی‌ها ابزار شگفت‌انگیزی برای افراد خجالتی و ترسو (خواه کودک باشند یا بزرگسال) هستند. بازی کردن این‌گونه افراد را مجبور می‌کند تا خلاقیت و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و نتیجه آن احساس «مورد توجه بودن» در فرد خواهد بود.

اگه هنوز با نام بردن این همه فایده نتونستم مجابتون کنم که بیشتر بازی‌های رومیزی و فکری انجام بدید، دیگه واقعاً ایده‌ای برای این کار ندارم. چیه؟ می‌خواهید بگم بازی کردن باعث لاغری، رفع سفیدی موی سر و افزایش درآمد ماهیانه شما میشه، تا برید بازی کنید؟! نه آقا نمیگم 🙂

 

مقاله‌ای که خواندید برگرفته بود از Eight Reasons Why You Should Play Board Games Regularly که توسط «حمید نصیری» ترجمه شده است.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. حبیب گفته؛
    18:05 1397/03/12

    سلام همه اینایی که گفته بودی درست ولی وقتی 3 ساعت وقت واسه یه با استراتژیک میزارم آخرش سر فقط یک عدد تاس یا یه تایلی که از کیسه اومده بیرون میبازم بعدم حریفم شروع میکنه از استراتژی خودش تعریف کردن دیگه هیچکدوم از این فوایدو واسم نداره ، فقط اعصاب خوردو سردردش واسم میمونه ، واسه همین الان یک ماهه با بهترین بازیم قهرم

لینک کوتاه