رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مزایای شرکت در مسابقات طراحی بازی

به مناسبت فراخوان مسابقه طراحی بازی، سلسله مطالبی خواهیم داشت عمدتاً برگرفته از سایت Leaugue of Game Makers. این قسمت به قلم Christina Major یکی از اعضای Whirling Derby، فینالیست و برنده چندین جایزه طراحی بازی. طراح و آرتیست بازی هایی مثل Jupiter Rescue و Lanterns: The Harvest Festival.

چی می تونید واقعا از این مسابقات به دست بیارید؟ می شه انتظار داشت که برنده شد و توجه ناشر یا هزاران حامی تو سایت کیک استارتر رو جلب کرد؟ یا ارزششون حتی بیشتر از اینه؟

مسابقات می تونن الهام بخش باشن

مسابقات می تونن به شما دستورالعمل بدن و دستورالعمل‌ها می تونن بهتون ایده بدن. وقتی برای یه مسابقه بازی خلق می کنید، مجبورید که به قوانین و محدودیت ها فکر کنید. مثلا برای مسابقات The Game Crafter مجبورید که از اقلام و خدمات اونها استفاده کنید و اغلب سقف قیمت وجود داره. اینها کمک می کنه ایده هایی بدید که به عنوان محصول، قابل ارائه به بازار باشن.

اما اتفاق جالب جایی می افته که به همه چیزایی فکر می کنید که می تونستید با استفاده از مآدمک (Meeple)، تاس یا کارت بیشتر انجام بدید… مثلا برای Whirling Derby، ایده یه میکروگیم با مکانیزم تاس کشی (dice drafting) منجر به توسعه پشت سر هم دو تا بازی مختلف شد:

– Blazing Spuds، یه بازی سرگرم کننده 20 دقیقه ای برای چالش میکروگیم Game Crafter.

– Oceania، یه بازی استراتژیک تر آخرالزمانی در مورد بقا روی یه سیاره سیل زده، که بر مبنای دستورالعمل چالش و با استفاده از تاس ها و کاشی‌های (Tile) ویژه ساخته شد.

به علاوه مسابقات یه راه فوق العاده برای تمرکز کردن هستن. هیچ کس قرار نیست به شما اون ضرب الاجل جدی که بعضیا برای تموم کردن یه پروژه لازم دارن بده. اگر سالهاست که با یه ایده بازی بازی می کنید، مسابقات ابزار مناسبی برای الهام بخشی و ورود سریع به صنعت هستن.

مسابقات می تونن شبکه ساز باشن

مسابقات شما رو به بقیه بازیگران صنعت معرفی می کنن. علاوه بر آشنایی با طراحای دیگه، می تونید دوستای زیادی تو صنعت پیدا کنید که ازتون حمایت کنن شامل:

– ناشرها

– منتقدها

– افراد تاثیرگذار در کمپین های سرمایه گذاری جمعی

– کسانی که پلی تست میکنن

– برگزارکننده های رویدادها

– تولیدکننده ها

– توزیع کننده ها

بعضا داورها ناشرهایی هستن که از مسابقه برای پیدا کردن بازی بعدیشون استفاده می کنن! (برای نمونه 5TH Street Games و The Flux Capacity) در نتیجه شانس خوبی وجود داره که بتونید با ناشر برای انتشار بازیتون ارتباط برقرار کنید، یا ازش برای تبلیغات بازیتون راهنمایی بگیرید.

ارتباطتون با شرکت کنندهای دیگه و داورها رو حفظ کنید و به شکل مدیریت شده اونها رو در جریان پیشرفت کارتون قرار بدید. هیچ وقت نمی دونید که چه فرصت هایی ممکنه پیش بیاد.

مسابقات می تونن ترویج کننده باشن

مسابقات جلب توجه می کنن- چیزی باارزش برای طراحای مستقل ناشناس. جایزه خیلی از مسابقات شامل یه عنصر ترویجی (مثل نقد و بررسی تو کانال های تخصصی و پرمخاطب، شرکت تو نمایشگاه ها و رویدادهای مهم و …) می شه.

از طرفی رسوندن یه بازی به وضعیت قابل ارائه برای مسابقه، شما رو به ساختن یه نمونه برای ناشر یا سرمایه گذاری جمعی (مثل کیک استارتر) نزدیک تر می کنه. بازخوردهای عمیق و نقادانه از داورها که قبلا این مسیر رو طی کردن دریافت می کنید، که غالبا معنیش حمایت بیشتر در کیک استارتر و امثالهم خواهد بود.

مسابقات شروع یه مسیر بزرگ ترن

مسابقات نباید آخرین نقطه توقف شما در راه انتشار بازیتون باشن چون:

 – شما کنترلی روی این که داورها بازیتون رو دوست داشته باشن ندارید. اگر وارد مسابقه ای با تعداد زیادی شرکت کننده بشید، انتخاب ها در مراحل اولیه اغلب فقط بر اساس توصیف (pitch) شما صورت می گیره و ممکنه حتی بازی شما رو نبین (پس یه pitch خوب آماده کنین).

 – حتی اگر بنده بشید جایزه ممکنه هزینه های تولید رو پوشش نده.

 – نابرده رنج گنج میسر نمی شود. ترویج خلاقانه توسط خودتون همچنان نقش مهمی در موفقیت بازیتون داره و اگرچه ممکنه فرصت های خوبی به دست بیارید، استفاده حداکثری ازشون بر عهده خودتونه.

 – مشغولیت های زندگی. وقتی تو فاز صبر کن بذار ببینیم برنده می شم یا نه هستید، واقعا می تونه شتابتونو بگیره و کار/ درس/ خانواده می تونه شما رو به وضعیتی برگردونه که دیگه برای بهبود بازیتون وقت نذارید.

جمع بندی

تو مسابقات شرکت کنید، اما به خلق و بهبود هم ادامه بدید. رو اون بازی یا بازیای دیگه کار کنید. برای بازاریابی تو سرمایه‌گذاری های جمعی تلاش کنید. بازیتون رو به منتقدین و ناشرها ارائه کنید. به بازخورد گرفتن از کسانی که بازیتون رو پلی تست میکنن ادامه بدید.

با بقیه شرکت کننده ها شبکه تشکیل بدید! در مورد بازی هاشون هیجان زده بشید و اونها ممکنه حامی و طرفدار بازی هاتون در آینده بشن.

نهایتا چه ببرید چه ببازید، در نتیجه تلاش‌ هاتون گزینه ‌هایی قوی برای پیشروی در مقابل خودتون خواهید داشت. ولی باید از جایی شروع کنید و بعد دنبالش رو بگیرید.

مقاله‌ای که خواندید برگرفته بود از Game Design Contests: Are They Worth It؟ که میتونید در این پیوند ملاحظه کنید.

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. بازتاب هارومیز – اولین رویداد پلی تست

لینک کوتاه